تاثیر زمان و زمانبندی در موفقیت کسب و کار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲ آبان, ۱۴۰۱
تاثیر زمان و زمانبندی در موفقیت کسب و کار

اگر تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار دارید یا در حال حاضر صاحب کسب و کار هستید فرقی نمی‌کند باید بدانید که تاکتیک کسب و کار موفق به ما می‌گوید وقت طلاست. کسب و کار موفق تاکتیک‌ها و روش‌های متنوعی دارد. شما می‌توانید تمام راه‌ها و روش‌ها را امتحان کنید اما تا زمانی که وقت خود را مدیریت نکنید، نمی‌توانید به موفقیت واقعی در کسب و کار خود دست پیدا کنید. همیشه این جمله که “وقت طلاست” را می‌شنویم.

زمانی که در اختیار دارید از ارزشمندترین دارایی‌های ماست و اگر بتوانید مدیریت آن را یاد بگیرید نه تنها در کسب و کار، بلکه در تمامی زمینه‌ها موفق خواهید بود. هم افراد با کسب و کار موفق و هم افراد شکست خورده ۲۴ ساعت در اختیار دارند.

چیزی که سبب تمایز بیزینس‌من‌ها می‌شود نحوه مدیریت زمان است. فردی که کسب و کار موفق دارد، اهمیت زمان را به خوبی درک کرده است. در این مقاله با بهترین اساتید کسب و کار، اهمیت وقت در کسب و کار و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش می‌دهیم.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

رمز یک کسب و کار موفق

کسب و کار موفق به عوامل مختلفی بستگی دارد و با جستجو ساده متوجه می‌شوید که هرکس تکنیک‌های مختلفی را به شما ارائه می‌دهد و سبب سردرگمی شما می‌شود. ما با تحقیق درمورد این تکنیک‌ها متوجه یک ویژگی مشترک در تمام آن‌ها شدیم. زمانبندی! بله درست است. رمز یک کسب و کار موفق زمانبندی است.

برای داشتن یک کسب و کار موفق هیچ راه یک شبه‌ای وجود ندارد. بلکه باید با زمانبندی کسب و کار و به شکل پیوسته و برنامه ریزی شده همه چیز را تحت کنترل خود در آورید.

کسب و کاری که تمام جنبه‌های آن مانند ایده، سرمایه، نیروی کار حرفه‌ای و … به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن باشد از نظر تئوری بی نقص است و موفقیت آن تضمین شده است؛ اما همین که بخواهیم استراتژی و نقشه خود را پیاده‌سازی کنیم متوجه ضعف بزرگی خواهیم شد و آن زمانبندی درست است. اگر زمان را مبنای کسب و کار خود قرار ندهید، از همان ابتدا به مشکل می‌خورید.

اگر کسب و کار شما زودتر از موعد شروع به‌کار کند، مشتریان شما آمادگی استفاده از خدمات شما را ندارند و اگر دیرتر از موعد وارد بازار کار شوید از رقبای کسب و کارتان عقب می‌مانید و این موضوع برای کسب و کارهای نوپا یک شکست جدی است و چه بسا مشکلات بیشتری برایتان ایجاد خواهد شد. پس می‌توان تایمینگ درست را رمز موفقیت در کسب و کار دانست.

قانون تلاش به کار گرفته شده در زمینه موفقیت

قانون تلاش به کار گرفته شده در زمینه موفقیت

قانون تلاش به کار گرفته شده در زمینه مشاوره کسب و کار موفق این‌طور بیان‌شده است که: اگر شما مایل به تلاش مستمر در کسب و کار باشید، هر هدف، کار یا فعالیتی قابل ‌دستیابی است.

به عنوان مثال، مجریان نمونه در حوزه کسب و کار همیشه سخت کار می‌کنند. آن‌ها همچنین خود را ملزم به اجتناب از اولویت قرار دادن کارهای سطح پایین می‌کنند و روی آن دسته از کارهایی که مستقیما منجر به نتایج عالی و موفق خواهد بود، انجام وظیفه می‌کنند.

زمان ‌بندی و فهرست نویسی از کارها در اولویت کسب و کار شما

هنگامی ‌که آن‌ها در محل کار هستند، همواره به طور سازنده کار می‌کنند تا اینکه بخواهند با هم اجتماع کنند، وقت خود را بیهوده صرف خوردن ناهار کنند یا برای انجام کارهای بی‌معنی وقت تلف کنند.

اگر شما هم همین کار را می‌کنید، این احتمال وجود دارد که دستاورد خروجی و موفقیت در حوزه کسب و کار خود را به دو یا حتی سه برابر برسانید.

برای افزایش مقدار زمان صرف شده در کارهایی که ارزش بالایی دارند، باید در تعیین اولویت‌ها ماهر باشید. بنابراین، در حوزه کسب و کار موفق، زمان‌بندی و فهرست‌نویسی از کارها در اولویت است و برای این موضوع دو روش معمول و معقول وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اصول زمان بندی در کسب و کار موفق

اصول زمان بندی در کسب و کار موفق

اصول زمانبندی در کسب و کار موفق به شرح ذیل می‌باشد:

فهرست نویسی برای کارهایی که در کسب و کارتان باید انجام دهید

هر روز فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید و برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. این کارها از فهرست‌های دیگری که شما به طور مرتب نگه می‌دارید و به روزرسانی می‌کنید خواهند آمد.

فهرست اصلی از همه کارهایی که برای انجام‌شان برنامه‌ریزی می‌کنید یک فهرست ماهانه شامل کارهای کلیدی ماه آینده داشته باشید. یک فهرست هفتگی شامل پروژه‌هایی که باید رویشان کار کنید، تهیه کنید.

اولویت بندی کارها

به منظور کسب و کار موفق کارها را به ترتیبش D ،C ،B ،A و E اولویت‌بندی کنید. هر کاری که برای وقت و جلب توجه شما رقابت می‌کند، بررسی کرده و به هر یک امتیازی اختصاص دهید.

زمانبندی با اولویت بسیار بالا برای کسب و کارتان دارند

این دسته کارها بسیار مهم و است و باید به دقت بسیار بالایی برخوردار است و اگر انجام نشود پیامدهای غیر قابل جبرانی دارد. پس هرچه زودتر باید به با دقت بسیار بالایی انجام شوند

زمانبندی با اولویت مهم برای کسب و کار شما

این دسته از کارها باید انجام شوند و انجام درست آن به نفع کسب و کار شما دارد. به همین دلیل باید برای موفقیت بیشتر کسب و کارتان به آن توجه داشته باشید.

استاد احمد محمدی
موفق و شکست‌خورده، فقیر و ثروتمند، همه در طول روز ۲۴ ساعت فرصت اقدام داشته‌اند.
دکتر احمد محمدی

در انجام این کارها حداکثر دقت را به خرج دهید و در انجام آن کوتاهی نکنید چرا که تاثیر مستقیمی روی کسب و کار شما دارد.

زمانبندی با اولویت کم برای کسب و کارتان

این دسته از کارها چندان مهم نیستند اما انجام دادنشان خالی از لطف نیست. پس بهتر است در صورت امکان آن‌ها را انجام دهید.

زمانبندی با اولویت کمتر برای کسب و کار شما

این دسته از کارها را می‌توانید برای انجام به دیگران واگذار کنید و نیازی به بررسی شما نیست.

زمانبندی بی اهمیت ترین کارها برای کسب و کار شما

این دسته از کارها را می‌توان به طور کامل حذف کرد و نادیده گرفت چرا که انجام دادن یا ندادن آن‌ها تغییری ایجاد نخواهد کرد.

پس برای رسیدن به کسب و کار موفق فهرست کاری خود را با کارهای گروه A پر کنید، با علم به اینکه این کارآمدترین روش برای استفاده بهینه از زمانتان در حوزه کسب و کار خواهد بود.

برای متمرکز شدن و کسب نتایج بهتر از زمان کارتان، سعی کنید این ۶ سوال را به طور منظم از خودتان بپرسید.

سوالات رایج در حوزه زمانبندی در کسب و کار موفق

برای متمرکز شدن و کسب نتایج بهتر از زمان کارتان، سعی کنید این ۶ سوال را به طور منظم از خودتان بپرسید.

  • با ارزش‌ترین فعالیت‌های من چیست؟
  • حوزه‌های نتیجه کلیدی شخصی من چیست؟
  • چرا من حقوق می‌گیرم؟
  • چه کاری می‌توانم انجام دهم تا جایگاه واقعی‌ام را در اینجا پیدا کنم؟
  • با ارزش‌ترین استفاده از زمان من در حال حاضر چیست؟
  • با آنچه اکنون می‌دانم، چه کار متفاوتی باید انجام دهم؟

موفقیت شما با زمانبندی تضمین شده است

موفقیت شما با زمانبندی تضمین شده است

همانطور که مشاهده کردیم، زمانبندی عمال اصلی موفقیت در کسب و کار است و این راز بزرگ می‌تواند وضعیت کسب و کار شما را برای همیشه تغییر دهد.

استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مدیریت زمان

حالا که رمز کسب و کار موفق را می‌دانید، هرچه سریع‌تر قدم در راه موفقیت بگذارید. عامل زمان را نادیده نگیرید و سعی نکنید آن را با چیزی جایگزین کنید؛ چرا که بالاخره منجر به شکست شما می‌شود. اگر به اندازه کافی زرنگ باشید از توصیه‌های ارائه شده استفاده خواهید کرد و موفقیت کسب و کارتان را به سرعت مشاهده می‌کنید.

اگر تا به حال از فاکتور زمان استفاده نکرده‌اید، ریسک پذیر باشید و پای خود را از محدوده امن بیرون بگذارید. مسلما پاداش طلایی این کار را خواهید دید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی