کتاب “100 سال خردمندی” نوشته دارن هاردی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب 100 سال خردمندی، توسط نویسنده‌ ی مشهور آمریکایی‌تبار دارن هاردی نوشته شده است. کتاب 100 سال خردمندی، در رده کتاب‌های مدیریتی _ موفقیت جای می‌گیرد. این کتاب می‌تواند برای همه افرادی که به دنبال انگیزه‌ ای جدید برای ادامه زندگی هستند موثر واقع شود. وقتی شما اصول  این کتاب را درک کردید در این صورت می‌توانید سیستم‌ های پیچیده را بررسی و کنترل کنید و بر روی آنها مسلط شوید و برای کسب موفقیت فردی و سازمانی از آن بهره‌ مند شوید. با آکامی بازار همراه باشید تا با موضوعات و محتوای کتاب 100 سال خردمندی بیشتر آشنا شوید.

درباره کتاب 100 سال خردمندی

ابتدا باید بدانید که صنعت موفقیت یکی از پرمخاطب‌ ترین صنعت‌های جهان محسوب می شود. کتاب 100 سال خردمندی در گروه کتاب‌ های صنعت موفقیت است که توسط دارن هاردی نوشته‌شده است. دارن هاردی توانست با ورود به عرصه صنعت موفقیت تجربه و شهرت خود را بیش‌ از پیش افزایش دهد. آنچه مشخص و ملموس است شیوه نگرش جدید و شگرف این مردان موفق به مشکلات و مسائل رو به رو است.
مردان صنعت موفق را می‌توان جنگجویان عصر حاضر دانست به دلیل اینکه در شرایط فعلی توانسته‌ اند بیشترین استفاده را از موقعیت حاضر بکنند و همین یکی از نکات طلایی درباره این مردان است. کتاب 100 سال خردمندی، در همان سال‌های اول انتشار خود توانست علاقه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. دارن هاردی نویسنده کتاب 100 سال خردمندی، معتقد است هر کاری را در زمان خود باید انجام داد و فقط با همین راه‌ حل است که مسیر موفقیت برای شما هموار می‌شود. در کتاب  100سال خردمندی، دارن هاردی تعریف ویژ ای از پشتکار بیان می‌کند. از نظر دارن هاردی، پشتکار به معنی رو به رو شدن با ترس‌ها است، بدون اینکه تسلیم آن‌ ها شویم. کتاب 100 سال خردمندی، انتخاب هدف صحیح را یکی از بنیادی ترین انتخاب‌ ها در طول دوران زندگی می‌داند و آن را به اجزا کوچک‌ تر تقسیم می‌کند، که دستیابی به هرکدام موجب رسیدن به اصل هدف زندگی‌ تان می‌شود.

آنچه در کتاب 100سال خردمندی، اهمیت دارد توجه به انتظارات انسان‌ها از خود است، چراکه انتظارات می‌تواند آینده ما را تحت تأثیر خود قرار داده و از شخصیت ما فردی ایدئال و یا فردی منزجر از آینده بسازد. در حقیقت دارن هاردی در کتاب 100سال خردمندی علت توجه به انتظارات را این‌گونه بیان می‌کند که انتظارات ما باعث می‌شود خلاقیت رشد پیدا کند، همین خلاقیت تصویری نو از ما خواهد ساخت.
دارن هاردی در کتاب 100سال خردمندی بیان می کند که گذشته و درس‌ های آن می‌تواند بر روی آینده اشخاص تأثیر بگذارد بنابراین بهتر است که گذشته را از یاد نبریم بلکه از آن درس گرفته و به دنبال به کار بستن تجربیات خود برای آینده باشیم.

قسمتی از کتاب 100 سال خردمندی

من شدیداً از شنیدن این حرف‌ها و این ایده‌ ها تعجب کرده بودم پس خودش دوباره ادامه داد گفت: ببین چون من هیچ‌ وقت دبیرستان نرفتم خیلی باهوش نبودم و فکر می‌کردم این نقطه‌ ضعف من است پس هر حرفه‌ ای را که دنبال می‌کردم خودم باید می‌فهمیدم چکار باید بکنم تا در آن حرفه موفق شوم چون فکر می‌کردم باهاش نیستم اصول آن را تغییر نمی‌دادم سعی نمی‌کردم بهترشان کنم و یا شبیه چیزی که می خواهم بکنم فقط انجامش می‌دادم و چون بارها و بارها آن را انجام می‌دادم در آن حرفه خیلی ماهر می‌ شدم و به نقطه قوتم تبدیل می‌شد. اولین چیزی که در آن کاغذ نوشته‌ شده بود این بود در هر کاری تنها دو سه نکته مهم است دو ساعت درباره آن حرف زدیم و فکر کنم درباره هیچ موضوعی بیشتر از این حرف نزده باشیم. به هم گفت باید آن دو سه نکته را پیدا کنی به آن‌ها عمل کنی و در انجام آن‌ها به مهارت کامل برسی.
مردم فکر می‌کنند تمرکز یعنی بله گفتن به کارهایی که باید روی آن متمرکز شوید. اما مفهومش اصلاً این نیست. یعنی نه گفتن به صدها ایده‌ ی خوب دیگر که وجود دارند. باید با دقت هدفتان را انتخاب کنید. نه گفتن هزاران ایده و کار، کلید رسیدن به موفقیت است. تمامی سیستم‌های موجود در هستی درنهایت توسط چند اصل ساده کنترل می‌شوند وقتی شما آن اصول ساده را درک کنید، در این صورت می‌توانید سیستم‌ های پیچیده را بررسی و کنترل کنید و بر روی آن‌ها تسلط پیدا کنید و برای کسب موفقیت فردی و سازمانی از آن بهره‌مند شوید.

 

درباره نویسنده

دارن هاردی

دارن هاردی نویسنده، سخنران، مشاور و ناشر مجله موفقیت و البته نویسنده نشریه پر شمار نیویورک‌ تایمز، اهل کالیفرنیا آمریکا است. او در 1فوریه سال 1971 چشم به جهان گشود. دارن هاردی فرزند طلاق است و از سن 1سالگی همراه پدر خود زندگی کرد. اولین تجربه ی او در نویسندگی کتاب اثر مکعب بود. دارن هاردی اولین تجربه کاری خود را در سن 18 سالگی با مجله موفقیت به‌عنوان ناشر آغاز کرد و بعد از 8 سال برای کسب تجربیات جدید و طی کردن راه‌ های موفقیت بیشتر، مجله پرفروش موفقیت را ترک کرد. دارن هاردی یک سخنران انگیزشی است که ابتدا توانسته است زندگی خود را به‌ خوبی در مسیر پیشرفت قرار دهد به همین علت سخنان او از روی تجربه و جهان‌ شمولی کافی است و علت تأثیرگذاری بیش‌ از پیش سخنان او همین امر است. کتاب 100 سال خردمندی به‌عنوان یک معلم زندگی می‌تواند برای همه ی اقشار مناسب باشد. از آثار دیگر دارن هاردی می توان از قطار هوایی کارآفرینی، ارتش کارآفرینی، دیوانگان ثروت ساز، امسال تکرار نخواهد شد، استثنا باشید نام برد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تمرکز

شما باید درباره کارها و اهدافی که دارید فکر کنید و برای آن‌ها برنامه‌ ریزی کنید و وقت صرف کنید. به پیشنهاد و راهکار جدیدی دست پیدا کنید که تا به امروز در کار و زندگی‌ شما در نظر گرفته نشده و از آن استفاده نکرده‌ اید و شما می‌توانید با رعایت آن و استفاده از این ایده‌ ها مسیر زندگی خود را عوض کنید و شاهد موفقیت و پیشرفت روز افزون خود باشید. یکی از این راه ها مطالعه آثار افاد مشهور و موفق جهان است. بنابراین پیشنهاد تیم آکادمی بازار به شما استفاده از محصولات کتاب صوتی است. شما با بهره مندی از این کتاب می توانید خود را بیش از پیش به موفقیت نزدیک کنید. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی