کتاب ” 10 قانون موفقیت” نوشته جیم ران

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب " 10 قانون موفقیت" نوشته جیم ران

کتاب 10 قانون موفقیت شامل 10 قانون مهم و اصولی دستیابی به موفقیت از زبان جیم ران است. در این کتاب متوجه اهمیت کار کردن روی خود به جای تمرکز بر شغلتان خواهید شد. جیم ران، یکی از موفق‌‌ترین اساتید موفقیت دنیا، در این کتاب 10 قانون مهم رسیدن به موفقیت را بیان می‌کند.

در کتاب 10 قانون موفقیت از جیم ران متوجه می‌شوید که چگونه با کار کردن روی خود و وقت گذاشتن برای رشد شخصی‌ خود می‌توانید در کار خود ترفیع بگیرید، ارزشتان در شرکت را افزایش بدهید، به درآمد بیشتری برسید و آینده‌‌ای روشن برای خودتان بسازید.

هر قانون موفقیت در این کتاب در قسمتی جداگانه توضیح داده شده است. در ادامه با آکادمی بازار همراه باشید تا با موضوعات و محتوای کتاب 10 قانون موفقیت بیشتر آشنا شوید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

درباره کتاب 10 قانون موفقیت

این مقاله درمورد کتاب 10 قانون موفقیت شامل 10 قانون مهم و اصولی دستیابی به موفقیت از زبان جیم ران است. نام‌‌های بزرگی در زمینه‌ آموزش موفقیت، رشد شخصی و خودیاری وجود دارند. مجموعه‌ 10 قانون موفقیت تلاش کرده است تا 10 قانون مهم موفقیت را از زبان استادان موفقیت و بزرگان این زمینه گردآوری کند.

جیم ران، نویسنده، سخنران انگیزشی و کارآفرین آمریکایی است که فعالیت‌هایش تاثیر بسیار زیادی بر دیگر افراد فعال در حیطه موفقیت و رشد شخصی گذاشته است. از جمله افرادی که به صورت مستقیم تحت تاثیر جیم ران بوده‌اند می‌توان از آنتونی رابینز، برایان تریسی و جک کنفیلد نام برد.

جیم ران ادعایی برای تدریس حقایق ناب ندارد، بلکه او در این کتاب به آموزش اصول بنیادین موفقیت می‌پردازد. در همین زمینه جمله‌‌ای از جیم ران وجود دارد که می‌گوید: «هیچ اصول بنیادین نوینی وجود ندارد. حقیقت چیز جدیدی نیست، بلکه پیر و کهنه است. شما باید به افرادی که می‌گویند: «بیایید عتیقه‌‌های دست‌ ساز مرا ببینید.» شک کنید؛ چون اگر عتیقه است، تو نمی‌توانی آن را ساخته باشی.

قسمتی از کتاب 10 قانون موفقیت

قسمتی از کتاب 10 قانون موفقیت

یاد بگیرید که روی خودتان خیلی کار کنید تا اینکه روی شغلتان سخت کار کنید. اگه روی شغلتان سخت کار کنید، حقوق خوبی می‌گیرید، ولی اگر روی خودتان خیلی سخت کار کنید به گنج بزرگی دست پیدا می‌کنید. اگر این قانون ساده را یاد بگیرید و همین امروز انجامش بدهید، نه اینکه به فردا واگذارش کنید، تغییر زیادی را احساس می‌کنید.

پس شروع کنید روی کار کردن برای پیشرفت شخصیتی خودتان و ارزش خودتان را در جایی که کار می‌کنید بالاتر ببرید. اگر اینکار را انجام بدهید به شما قول می‌دهم که درآمدتان با سرعت تغییر بسیار زیادی می‌کند و اقتصاد تاثیر کمی روی زندگیتان خواهد داشت. روی مهارت‌‌های خود کار کنید، روی شخصیت خود کار کنید.

هرگونه مهارت و خصوصیات شخصیتی می‌تواند روی شغلتان تاثیر زیادی بگذارد. بیماری رفتاری بعدی این است که: «احتیاط بیش از اندازه». بعضی اعضا که بیش از اندازه محتاط هستند. اعضای دیگر هم هستند که بیش از اندازه بی‌پروا هستند. اما بعضی‌ دیگر خیلی محتاط هستند. به این روش می‌گویند روش پر از ترس در زندگی. اما من همیشه اهل ریسک کردن بودم. قبلا ریسک‌‌های من موجب می‌شد که بخورم به بن‌بست … .

شما باید دائما رویا پردازی کنید. رونالد ریگان، رئیس جمهور، در مدرسه اعلام کرده بود که جمهوری یک رویا است و ما جمهوری خواهان اگر رویاپردازی نکنیم انتخابات را می‌بازیم.

موفقیت را در آغوش بگیرید

آینده‌ روشن یک رویا برای شما و خانواده است. کاری که شما قصد دارید انجام بدهید و جایی که می‌خواهید بروید، کسی که می‌خواهید بشوید است. چیزی که می‌خواهید ببینید را باید رویا پردازی کنید.

استاد احمد محمدی
موفقت=زمان+اشتیاق به هدف (هرچه اشتیاق به هدف بیشتر باشد، زمان رسیدن کمتر است.)
استاد احمد محمدی

فلسفه‌ ما از چیزی که آموزش دیده‌اید به دست می‌آید. از چیزی که می‌دانید به دست می‌آید. از تجربیات دیگران به دست می‌آید. سه راه برای یادگیری از دیگران وجود دارد. راه اول، از چیزهایی که می‎‌بینید یاد می‌گیرید. یکی از بهترین کلمات در قرن بیست و یکم اینه: «با دقت توجه کنید. با دقت.» با خوب دقت کردن می‌توانید سرنخ را بیابید. 

درباره نویسنده جیم ران

درباره نویسنده جیم ران

جیم ران در 25 سپتامبر 1930 در مزرعه‌ای واقع در ایالت آیداهو چشم به جهان گشود. او یکی از تاثیرگذارترین و الهام‌ بخش‌ترین متفکران جهان امروز است. او در دوران حرفه‌‌ای خود مربیان رشد شخصی بسیاری از جمله «آنتونی رابینز»، «جک کنفیلد» و «برایان تریسی» را پرورش داده و معلم صدها مدیر از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های آمریکا بوده است.

جیم ران بیش از 40 سال روی جوانب رفتار انسانی و تاثیر این رفتارها بر عملکرد شخصی و تجاری تحقیق کرده است. از خصوصیات مورد توجه جیم ران، توانایی بسیار زیاد او در معنا دادن به اتفاقات عادی و روزمره و همچنین سبک گفتاری است که در خواننده بسیار تاثیرگذار است.

او فرآیند کارآفرینی خود را از سن 25 سالگی به کمک فردی به نام «جان ارل» شروع کرد و توانست با کمک او و کار روی رشد شخصی خود، تا سن 31 سالگی به یک میلیونر خود ساخته تبدیل شود.

جیم ران در طول زندگی خود کارگاه‌‌ها و سمینارهای مختلفی را در اکثر شهرهای اصلی آمریکای شمالی و همچنین در سراسر جهان برگزار کرد. او عضو انجمن سخنرانان ملی آمریکا بود و جایزه‌ CPAE در زمینه‌ عملکرد فوق العاده و حرفه‌‌ای در سخنرانی و همچنین جایزه‌ استاد تاثیرگذاری انجمن سخنرانان ملی آمریکا را در سال 2004 گرفت.

از دیگر آثار او می‌توان از کتاب‌‌های «12 ستون موفقیت»، «نگرانی‌های زندگی و راه‌های غلبه بر آن» و «فلسفه زندگی موفق» نام برد. جیم ران در پنجم دسامبر سال 2009 میلادی درگذشت.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

مسیر موفقیت

با منفی ‏‌نگری و عدم باور به استعدادها و توانایی‌هایمان هیچگاه به آن‏چه می‌‏خواهیم دست پیدا نمی‌کنیم. تنها با علاقه، ایمان و تلاش است که می‌‏توانیم قدرت کافی برای رسیدن به اهدافمان را در خود ایجاد کنیم، در مسیر اهداف‏مان حرکت کنیم و طعم رضایت را بچشیم.

ما باید از تمام راهکارها و اصول پیش رو برای رسیدن به آنچه که می‌خوایم بهره ببریم. یکی از این راه استفاده از تجربیات و پیشنهادهای افراد مشهور و موفق جهان است. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما بهره برداری از محصولات کتاب صوتی است.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی