کتاب ” 10 قانون موفقیت” نوشته جک ما

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در این مقاله از سری مقالات معرفی کتاب،  آکادمی بازار قصد دارد کتاب 10 قانون موفقیت نوشته کارآفرین خوش‌ذوق و البته مؤسس گروه علی‌بابا، جک ما را به شما معرفی کند. کتاب 10 قانون موفقیت، در ردیف کتاب‌های انگیزشی _ خودآموزی قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به‌ عنوان یک معلم همراه همیشه و در هر لحظه با خود داشت. جک ما در کتاب 10 قانون موفقیت می گوید: امروز بی‌رحم است، فردا بی‌ رحم‌ تر اما پس‌فردا زیباست. او با استفاده از این جملات به مخاطب خود طعنه می‌زند که اگر تسلیم نشود و دست از تلاش برندارد مطمعنا آینده‌ ی زیبایی در انتظار او خواهد بود. در ادامه با محتوا و موضوعات کتاب 10 قانون موفقیت بیشتر آشنا میشوید:

 

بخشی از کتاب 10 قانون موفقیت جک ما

بهمان بگو قهرمان زندگی تو کیست؟ قهرمان زندگیم؟
بله…
رؤیای من از آمریکا شکل گرفت زمانی که 15 سال پیش وارد آمریکا شدم و به سلیکون ولی رفتم با چشم‌  های خودم دیدم که اتوبان‌ ها در کل طول روز پر از ماشین و پر از ساختمان‌های بلند و پر از روشنایی است این چیزها به من انگیزه داد و قهرمان زندگی من در حقیقت باید بگم کسی نیست جز فارست گامپ. 14 سال قبل وقتی‌ که من ، فارست گامپ یک شخصیت خیالیه، آره من عاشق اون شخصیتم. اون فیلم رو من 10 ها بار دیده‌ام هر زمان که نا امید می‌شوم آن فیلم رو نگاه می‌کنم، قبل از اینکه بیام اینجا هم اون فیلم رو تماشا کردم، قبل از اینکه بیام توی این برنامه در نیویورک ، بله همین‌جا، همین‌جا که حضور دارم.
این فیلم به من یاد می‌دهد، هر چقدر هم که جهانی که در آن هستم تغییر کرده اما تو، تویی و من هنوزم همان کسی هستم که 15 سال پیش بود، همان فردی که 20 دلار درآمد داشت اما امروز کارهای بیشتری از دستم برمی‌آید. افراد باهوش نیاز به یک احمق دارند که به آن‌ها خط مشی دهد. وقتی یک تیم پر از دانشمندان است، بهترین کار این است که یک بینوا رهبری‌ شان را بر عهده بگیرد. نحوه فکر کردن او متفاوت است . پیروز شدن این‌ گونه راحت تر است وقتی افرادی باشند که نگاه متفاوتی داشته باشند.

مهم‌ترین چیز در جلو بردن یک تجارت الکترونیکی، انجام دادن کاری است که همین‌الان در حال انجام دادنش هستی ولی با شور و علاقه.

 

استاد احمد محمدی


پادکست فکرانه – موفقیت (برای شنیدن Play کنید)

درباره کتاب 10 قانون موفقیت

کتاب 10 قانون موفقیت، به مخاطب خود نشان می‌دهد که اگر تسلیم گذشته و اشتباهاتش نشود باز هم شانس پیروزی خواهد داشت. همان‌طور که در این کتاب بیان می کند: اگر تسلیم نشوی هنوز شانس داری. و زمانی که کوچک و ناتوانی، باید تمرکز کنی و به مغزت تکیه کنی، نه قدرت فیزیکی. در حقیقت آنچه برتری انسان‌ها را از دیگر موجودات و حتی انسان‌های دیگر آشکار می‌سازد همین قدرت تفکر است پس با استفاده درست از آن هرچقدر هم که جثه کوچکی داشته باشی می‌توانی پیروز شوی. جک ما در کتاب 10 قانون موفقیت، خود بیان می‌کند که به هنگام کار تیمی باید کادر مجربی را گردآوری کنیم به دلیل اینکه اگر گروه خوبی داشته باشیم و بدانید که چه‌ کاری می‌خواهیم انجام دهیم یکی از ما، ده نفر از آن‌ها را شکست خواهیم داد. آنچه به انسان معنا می‌دهد هدف و سیطره دستیابی به مقصد است حال اگر انسان هیچ‌کدام از آن‌ها را نداشته باشد در حقیقت زندگی برای او معنا نخواهد داشت. کتاب 10 قانون موفقیت، می کوشد هدف و نشانه‌ گیری برای رسیدن به هدف را برای انسان‌ها ملزم بداند تا حتی به هنگام شکست هم هیچوقت نا امید نشوند و دست از سعی و کوشش برندارند. به‌عنوان‌مثال در فصل 3 بیان می‌کند: اصلا اهمیتی ندارد که شکست خوردم، حداقل یک تفکر کلی یافتم که دیگران ندارند. حتی اگر من پیروز نشوم، یکی دیگر موفق می‌شود. درواقع جک ما در کتاب صوتی 10 قانون موفقیت به شنوندگان این اطمینان خاطر را می‌دهد که شکست لازمه هر پیروزی است و این فقط یک کلیشه تکراری نیست، شما برای پیروزی و رسیدن به اهداف خود هرچند کوچک، باید در راه خود چند باری شکست بخورید تا تجربیات مورد نیاز را کسب کنید و سپس طعم پیروزی را بچشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

لازمه دستیابی به موفقیت در کتاب 10 قانون موفقیت

نکته حائز اهمیت در کتاب 10 قانون موفقیت بیان پشتکار و مفهوم تداوم فعالیت از دیدگاه جک ما است. زیرا در این کتاب بیان می‌کند برای اینکه یک کسب‌وکار موفق داشته باشید فقط اکتفا به کار منظم کافی نیست بلکه شما باید به صورت هم‌ زمان چند کار را با یکدیگر انجام دهید تا تأثیر هر یک در کنار هم مفهوم کار را تداعی نماید و مسیر پیروزی را هموار کند. کتاب 10 قانون موفقیت با مخاطب خود همراه می‌شود و تمامی موانع را از سر راه او برای رسیدن به اهدافش برمی‌دارد. آنچه مسلم است داشتن یک سیستم قوی و از قبل تعیین‌ شده بر اساس توانایی‌های فردی است که هر فرد با محک زدن خود و طریقه روبه رو شدن با مشکلات کسب می کند. جک ما در کتاب 10 قانون موفقیت، معتقد است برای توسعه و دستیابی به قدرت باید یک فرصت یافت و به دنبال حل مشکل‌ های اجتماعی بود. دلیل تأثیرگذاری زیاد سخنان جک ما، بر روی افراد این است که خود او هم یک رؤیا در سر داشته بی‌هیچ پشتوانه مالی، به همین دلیل هر آنچه از تلاش، هدف و یا شکست بیان می‌کند برای مخاطب غیر قابل‌ درک نبوده بلکه همین همزاد پنداری است که بر تأثیر این کتاب می‌افزاید.

درباره نویسنده

جک ما

جک ما کارآفرین، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره گروه علی‌بابا در 15 اکتبر سال 1964 در استان ژجیانگ چشم به جهان گشود. جک ما در سنین نوجوانی زبان انگلیسی را به کمک مسافران یک هتل در طول 9سال یاد گرفت. او 3 بار در امتحانات ورودی دانشگاه رد شد و در نهایت در سال 1988در رشته دبیری از دانشگاه هانگزو فارغ‌ التحصیل شد. جک ما برای 30 شغل متفاوت آزمون داد اما در تمام آن‌ها رد شد. جک ما همیشه از این خاطره یاد می‌کند: وقتی که برای اولین بار KFC در شهر او آمده بود برای کار در آنجا اقدام کرد که از 24 نفر متقاضی 23 نفر را پذیرفتند و تنها جک ما را رد کردند. نخستین فعالیت او در فضای اینترنت منجر به تأسیس یک شرکت ساخت وب‌ سایت برای شرکت‌های خصوصی بود که جک ما نام آن را صفحات زرد چینی گذاشت. جک ما در سال 2007از طرف نشریه Business week ملقب به تاجر سال شد. حضور جک ما در عرصه اینترنت و کسب‌وکار اینترنتی، موجب تغییرات بسیار زیادی در تجارت الکترونیک گشت و او به‌عنوان یکی از ثروتمندترین مردان چین اکنون به فکر گسترش فعالیت خود است.

پیدا کردن موفقیت در هر جایی که جستجویش کنید امکان پذیر است.موفقیت، همه آن را می‌خواهیم، حتی با وجود اینکه تعریفش بین افراد مختلف متفاوت است. جدای از اینکه چطور موفقیتی می‌خواهید، موضوعات مهمی هستند که باید بر روی آنها متمرکز شوید. یکی از این موضوعات مطالعه کتاب در این زمینه و بهره گیری از تجربه های افراد موفق و مشهور در این زمینه است. بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند تا با استفاده از محصولات کتاب صوتی تاثیرگذار در مسیر دستیابی به موفقیت  گامی به سمت جلو بردارید. برای استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی