خلاصه کتاب ” پروژه ی بهره وری ” نوشته کریس بیلی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب پروژه ی بهره وری از آثار بسیار مفید کریس بیلی است. با مطالعه این کتاب چیزهایی که کریس با سال ها آزمایش بهره وری به دست آورده است را یاد می گیرید. همچنین اطلاعات جدیدی راجب سایت ها و گروه های جدید خودآموز، تجاری و روانشناسی وجود دارد که در کتاب پروژه ی بهره وری به آن پرداخته می شود. پروژه بهره وری مسیر مطلوبی است که کریس در این کتاب ارائه می دهد. با آکادمی بازار برای مطالعه بخش هایی از این کتاب و یادگیری برخی ترفند ها همراه باشید.

نکته اول

هر روز خود را با یک لیست از سه چیزی که می‌ خواهید تا پایان روز به آن دست پیدا کنید شروع کنید. وقتی این لیست را درست می کنید به شما کمک می‌ کند بفهمید چه کاری را دوست دارید انجام دهید و چه کاری را دوست ندارید. انجام این کار به شما اجازه می دهد که کار خود را اولویت‌ بندی کنید.

نکته دوم

ترفند دوم این است که تفاوت بین اقتصاد زمان و اقتصاد دانش را بدانید. صد سال پیش ربات ها وجود نداشتند یعنی زمان را می شد به جای پول فروخت. این همچنان در جهان امروز امکان پذیر است اما بیشتر در حال حرکت به سمت اقتصاد دانشی هستیم که هرچه بیشتر بدانیم بیشتر به دست می آوریم. مثل رفتار بی رحمانه در مقابل حل مسئله و تولید محتوا است. پس باید بهره وری بیشتری داشته باشید یعنی هرچه بیشتر یاد بگیرید، می توانید بیشتر انجام دهید و بیشتر بسازید.

افزایش بهره وری

نکته سوم

آزمایشی در هفته اول نود ساعت و در هفته دوم بیست ساعت وقت گرفت. نتیجه نشان داد که بهبود زیادی حاصل نشد. تفاوت بهره وری زیادی بین کاری که نود ساعته انجام شد و کاری که بیست ساعته صورت گرفت انجام نشد. اما احساس بهره وری بیشتری وجود داشت. این به دلیل وجود قانون پریکنسون است. یعنی یک وظیفه برای مدت زمانی که به آن اختصاص داده شده است بزرگ یا کوچک است.

در این صورت کاری که می توان کرد این است که به هر کاری ددلاین مصنوعی اختصاص داد. یعنی حتی اگر کل ماه را برای انجام آن زمان داشته باشید، ددلاین را روی سی دقیقه تنظیم کنید تا آن را تمام کنید چون در غیر این صورت مدام آن را به تاخیر می اندازید و هیچوقت انجامش نمی دهید.

اگر یک ددلاین مصنوعی برای کارها قرار دهید، سریعتر آن را انجام می دهید. البته همیشه انجام کاری که محدودیت سی دقیقه ای دارد راحت تر از کاری است که ممکن است سه روز طول بکشد.

نکته چهارم

نکته چهارم روزهای ترمیمی است. اساسا همه افراد در زندگی خود دوست دارند بعضی روزها آشپزی کنند، به خواربارفروشی بروند، لباس های خود را بشویند و یا حتی یک سری هم به نامه های خود بزنند.

کاری که می توانید بکنید این است که این وظایف را دسته بندی کنید تا زمان خود را ذخیره کنید. می توانید به طور هم زمان به بقالی و اداره پست بروید و اینگونه می توانید ده تا پانزده دقیقه در زمان خود صرفه جویی کنید. به جای اینکه هر شب غذا درست کنید، می توانید همه ی آن ها را در یک شب بپزید.

مزیت بهره وری

نکته پنجم

نکته بعدی این است که چیزهای غیر مهم خود را از چرخه خارج کنید. این چیز ها مثل کارهای ترمیم است ولی قابل انجام و مورد اعتماد است. پس باید زمان خود را 50 دلار در ساعت ارزش‌ گذاری کنید، آیا واقعاً می‌خواهید 100 دلار خود را بخاطر شستن ظرف‌ ها یا چیزهای بی‌ معنی که هنگام مردن از شما به یاد نمی ماند را از دست بدهید؟

این ارزان تر است که مثلا به یک دانش آموز دبیرستانی ساعتی ده دلار پول بدهید تا اینجور کار ها را برای شما انجام دهد. این کار این امکان را به شما می دهد که زمان خود را برای کارهایی با بهره وری بیشتر و پر معنا تر انجام دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تمرکز

نکته ششم

باید فهرستی را که قصد انجام آن را دارید به لیست انتظار تبدیل کنید. جلوی تمامی کارهایی که تا کنون انجام نداده اید بنویسید که چرا تا کنون آن ها را عملی نکرده اید. بنویسید که منتظر چه چیزی هستید.

در اکثر این لیست ها چیزهایی وجود دارد که موجب انتظار شما می شود و اغلب اوقات یک مانع ذهنی وجود دارد. حالا ممکن است گاهی اوقات نتوانسته باشید به شهری سفر کنید، چون مثلا ماشین شما سی دقیقه نیاز به تعمیر داشته است. اما اکثر اوقات مانع ذهنی وجود دارد.

به هر حال مراقب لیست انتظار خود باشید، چون ممکن است برخی کارهای کوچک و بی معنی وجود داشته باشد که اگر آن را انجام دهید یک حس خوشحالی پیدا کنید. شما باید از آن به عنوان مزیت استفاده کنید و آن را به انگیزه تبدیل کنید.

چهارمین چیزی که کوچک است و می دانید که می توانید آن را انجام دهید، بنویسید و پنجمین چیز مقداری بزرگتر باشد. وقتی هر چهارمورد را انجام دادید و به پنجمی رسیدید انگیزه می گیرید که آخری را هم تمام کنید.

اما به این لیست متکی نباشید و روی آن سه چیزی که روز خود را با آن شروع کرده اید تمرکز کنید.

معرفی کریس بیلی

کریس بیلی

کریس بیلی، سال 1989 در کانادا متولد شد. او مشاور، کارآفرین و همچنین نویسنده پروژه بهره وری است. او با مخاطبان خود در سراسر جهان درمورد روش هایی که برای بهره وری بیشتر می توانند از آن استفاده کنند صحبت می کند.

کتاب های کریس به 17 زبان منتشر شده اند. او بیشتر وقت خود را صرف مراقبه، خواندن، نوشتن و تحقیق و تجربه با بهره وری می کند.

افراد زیادی هستند که از اینکه وقت کافی برای انجام همه‌ ی کارهای‌ خود ندارند، شکایت می‌کنند. این افراد همواره از برنامه عقب‌ اند، با اینکه همیشه مشغول کار هستند. در مقابل، برخی افراد می توانند کارهای بسیاری را در طول روز سر و سامان بدهند؛ این افراد از نیروی فرا طبیعی برخوردار نیستند، بلکه فقط برخی عادات ساده و یا یکم عجیب دارند که آنها را در کارشان به کار می‌گیرند.

شما می توانید با استفاده از محصولات کتاب صوتی آکادمی بازار با راه ها و اصول بیشتری در موفقیت و بهره وری آشنا شوید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی