کتاب” هنر خوب زیستن” نوشته رولف دوبلی (rolf dobelli)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۳۰ آبان, ۱۴۰۱
کتاب” هنر خوب زیستن” نوشته رولف دوبلی (rolf dobelli)
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب هنر خوب زیستن – ۵۲ میان‌بر شگفت‌انگیز به شادکامی، ثروت و موفقیت – آخرین کتاب و اثر رولف دوبلی است. هنر خوب زیستن مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی و مفید برای یک زندگی خوب است.نکات بیان شده در کتاب هنر خوب زیستن شاید تضمین‌کننده یک زندگی عالی نباشند، اما حداقل شانس بیشتری برای رسیدن به آن در اختیارتان می‌گذارند.به احتمال زیاد،بیشتر انسان ها با این مسئله که زندگی روزبه‌روز کیفیت خودش را از دست می‌دهد، موافق هستند.مثلا بیشتر ما فکر می‌کنیم که دروان ابتدایی دوره بهتر و جذاب‌تری نسبت به دوران راهنمایی بود. دوران دبیرستان بسیار لذت‌بخش‌تر از دانشگاه بود و غیره. یعنی در هر دوره اززندگیمان، فکر می‌کنیم که در گذشته، زندگی بهتر و شادتری داشتیم. ما درجهانی زندگی می‌کنیم که هر روزه معیارها و ارزش‌ها در حال تغیر اند و لازمه ی یک زندگی خوب عوض می‌شوند و نیاز داریم برای اینکه به احساس خوب برسیم، وسایل و چیزهای مختلفی تهیه کنیم.

محتوای کتاب هنر خوب زیستن

کتاب رولف دوبلی، همانگونه که در عنوان فرعی بیان می کند، شامل ۵۲ میانبر شگفت‌انگیز برای رسیدن به شادکامی، ثروت و موفقیت است. در عنوان اصلی کتاب به خوب زیستن اشاره می کند و در عنوان فرعی به شادکامی، ثروت و موفقیت. پس می‌توان نتیجه گرفت که برای خوب زیستن به شادکامی، ثروت و موفقیت نیاز داریم.آیا شاد بودن، خندیدن، پرانرژی بودن نشانه یک زندگی خوب است؟ پول داشتن چطور؟ آیا به دست آوردن موفقیت یا داشتن کسب و کارموفق حتما به زندگی خوب منتهی می شود؟ این موارد پرسش هایی هستند که رولف دوبلی در کتاب هنر خوب زیستن به آن جواب می‌دهد و در فصول متفاوت به بررسی شاد بودن، ثروت و موفقیت می‌پردازد و نقش هر کدام را در زندگی تحلیل می‌کند.

برخی از عنوان‌های کتاب عبارتند از:

  • حسابداری ذهنی / چطور باخت را به بُرد بدل کنیم؟
  • ضدبهره‌وری / به چه دلیل صرفه‌جویی کنندگان در زمان، اغلب هدردهندگان زمان هستند؟
  • فریبِ تمرکز / به چه دلیل شما در کارائیب شادتر نمی‌بودید؟
  • راز ایستادگی / چرا کسل‌کننده‌ها از ماجراجوها پیروزترند؟
  • داستان‌های زندگی دروغ‌اند / چرا ما با تصویری دروغین از دنیا گذران می‌کنیم
  • پیش‌گیری / قبل از آن که مجبور به حل مشکلات شوید، از آن‌ها دوری کنید
  • مسابقه تسلیحاتی / چرا باید از میدان نبرد دوری کنید
  • قانون استرجن / چگونه حس‌گر چرندیاتتان را تنظیم کنید
  • موفقیت درونی / چرا ورودی شما از خروجی‌تان مهم‌تر است

برخی از تمجیدهایی که درمورد رولف دوبلی و کتاب هنر خوب زیستن نوشته‌اند:

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - شادی

پروفسور دن گلدستاین، دانشکده کسب‌وکار لندن:

این کتاب تفکر شما را دگرگون خواهد کرد.

جاشوا گرین، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد:

رولف دوبلی مثل یک نوازنده چیره‌دست ایده‌ها را درهم می‌آمیزد. او با شوخ‌طبعی، ظرافت و دقت در مسیر، علم و هنر را باهم ترکیب می‌کند و خوشحال به جستجوی فرزانگی می‌رود.

لو مارینوف، استاد فلسفه سیتی کالج نیویورک:

اثر دوبلی آموزنده، سرشاراز تفکر و به‌راحتی قابل فهم است. در دوره آدم‌های مشهور بی‌سواد، اوروشن‌فکری واقعی درحوزه عمومی است.

 

هنر خوب زیستن
راهکارهای کتاب هنر خوب زیستن

راهکارهای کتاب هنر خوب زیستن برای بهبود کیفیت زندگی، راهکارهای خیلی شگفت‌انگیزی نیستند. فقط با خواندن آن‌ها زندگی‌تان متحول نمی‌شود و خود شما هم به فرد دیگری تبدیل نمی‌شوید. حتی ممکن است خودتان هم از این میان‌برها مطلع باشد. اما نکته ای که وجود دارد، این است که تصمیم بگیرید آگاهانه از این میان‌برها بهره ببرید. این انجام دادن و یا ندادن است که کیفیت زندگی را مشخص می‌کند. با مطالعه این کتاب، اطلاعات شما در مورد خوب زندگی کردن بالا می‌رود و امکان دارد مدت محدودی هم بهتر زندگی کنید اما یک زندگی خوب پایدار نخواهید داشت. باید تلاش کرد از این میان‌بر به صورت عملی استفاده کنیم.

جملاتی از متن هنر خوب زیستن

_حسابداری ذهنی / چگونه باخت را به بُرد تبدیل کنیم

از دور دیدم که یک افسر پلیس برگه جریمه‌ای را زیر برف‌پاک‌کن شیشه ماشینم گذاشت. بله، در جای ممنوع پارک کرده بودم. همه ی جای پارک‌ها پر بودند و من عجله داشتم و پیدا کردن یک جای پارک مجاز در مرکز شهر زوریخ مانند یافتن یک صندلی برای آفتاب گرفتن در قطب جنوب است. یک آن تصمیم گرفتم خودم را فورا به محل برسانم. خودم را در برابر افسر تجسم کردم که نفس‌نفس‌زنان و با موهایی آشفته سعی می‌کنم به او بقبولانم که وضعیتم را درک کند. اما از خیرش گذشتم؛ سال‌ها تجربه به من آموخته که بعضی از کارها فقط موجب می‌شوند شما در برابر دیگران احمق جلوه کنید. موجب می‌شوند که خودتان را کوچک کنید و شب، خواب به چشمتان نیاید. (هنر خوب زیستن – صفحه ۹)

_پولِ گورِ بابات / پس‌اندازِ آزادی

اساسا به محض آن‌که از خط فقر بالا آمدید و کمی پول به عنوان پشتوانه پس‌انداز کردید، دیگر پول جایی در میان فاکتور‌هایی که موجب یک زندگی خوب می‌شوند نخواهد داشت. پس به‌جای حرص‌زدن برای جمع کردن پول، روی فاکتورهای دیگر کار کنید. موفقیت واقعی، همانطور که در فصل آخر خواهیم دید، چیزی غیر از موفقیت مالی است. (هنر خوب زیستن – صفحه ۷۴)

_مسابقه تسلیحاتی / چرا باید از میدان نبرد دوری کنید

بسیاری از جوانان فکر می کنند که رفتن به دانشگاه پیش‌نیاز لازم برای شغل‌های برجسته است و فارغ‌التحصیلان با مدرک بالا نسبت به افرادی با تحصیلات کم‌تر، حقوق بیش‌تری خواهند داشت. بااین‌وجود در حالت متعادل با محاسبه هزینه‌ها و زمان صرف شده، بیش‌تر دانش‌آموختگان پردرآمدتر از بقیه نیستند و حتی بدتر از کسانی هستند که سطح تحصیلات کم‌تری دارند. (هنر خوب زیستن – صفحه ۲۳۵)

_موفقیت درونی / چرا ورودی شما از خروجی‌تان مهم‌تر است

بگذارید تعریف کاملا متفاوتی از موفقیت به شما ارائه دهم، تعریفی که حداقل دو هزار سال قدمت دارد. موفقیت، برمبنای تعریف خود، نه به میزان منزلت و اعتباری که جامعه به فرد می‌دهد وابسته است و نه به قرار گرفتن در فهرست‌های مبتذل. تعریفش این است؛ موفقیت حقیقی، موفقیت درونی است. همین! (هنر خوب زیستن – صفحه ۲۶۶)

هنر خوب زیستن
درباره نویسنده

رولف دوبلی، متولد سال ۱۹۶۶، نویسنده، رمان‌نویس و کارآفرین سوئیسی است. او فارغ‌التحصیل ام بی ای و دکتری فلسفهٔ اقتصاد از دانشگاه سنت گالن سوئیس است. دوبلی از مؤسسان getAbstract، بزرگترین فراهم آورندهٔ خلاصهٔ کتاب است. او با تألیف کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بسیار زیادی  دست یافت. او با این اثر در صدر جدول پرفروش ترین های آثار روان شناسی و مدیریت زندگی در بازار جهانی کتاب قرار گرفته است. دیگر کتاب رولف دوبلی با نام هنر خوب زیستن آخرین اثر نویسنده این کتاب تفکر شما را دگرگون خواهد کرد. رولف دوبلی این توانایی فوق العاده را دارد که دیدگاه های نوین علمی را به شیوه ای الهام بخش و هیجان انگیز عرضه کند.

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی