کتاب ” مرکز توجه ” نوشته برایان تریسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب مرکز توجه نوشته برایان تریسی نویسنده‌ ی بسیار مشهور کتاب «قورباغه‌ را قورت بده» است که به آموزش مدیریت شخصی و شیوه دستیابی هر چه زودتر به اهداف و برنامه‌ های فردی می‌ پردازد. کتاب مرکز توجه مجموعه‌ اى از بهترین راهکارهایى است که مى‌توانید از آن‌ها در کار مدیریت شخصى بهره ببرید. کتاب مرکز توجه نتیجه بیست و پنج سال تجربه‌ ی برایان تریسی در تجارت و همچنین تحقیقات بسیار گسترده او بر روی رفتار مردان و زنان موفق جهان است. برایان تریسی در این کتاب راهکارهایی را به مخاطب ارائه می دهد که می‌تواند با کمک آن‌ ها با سرعتی چند برابر به اهداف و برنامه‌ های خود دست پیدا کند. برای آشنایی بیشتر با مطالب و موضوعات این کتاب با آکادمی بازار همراه باشید:

درباره کتاب مرکز توجه

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تمرکز

با ساده کردن زندگی، بهره‌ وری خود را چند برابر کنید و به همه اهداف خود دست پیدا کنید.
کتاب مرکز توجه شامل بهترین راهکارها برای رسیدن سریع‌ تر به اهداف و داشتن یک زندگی ساده و کارآمد است. در این کتاب شما با «برنامه‌ریزی راهبردی شخصی» آشنا می‌ شوید. شیوه ای از برنامه‌ ریزی که به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری مسیر رسیدن به اهداف خود را طی کنید. وقت تلف شده‌ ی کمتری داشته باشید و کارها را با کیفیت بالاتری به انجام برسانید.
کتاب مرکز توجه شامل 12 فصل به شرح زیر است:
فـصــل یک: توانمندی‌ هاى خود را شکوفا کنید
فـصــل دو: بهره‏‌ ورى خود را دو برابر کنید
فـصــل سه: زندگى خود را ساده کنید
فـصــل چهار: از گران‌ بهاترین منبع خود استفاده کنید
فـصــل پنج: برنامه‌‏ریزى راهبردى شخصى را تمرین کنید
فـصــل شش: تجارت و حرفه خود را تقویت کنید
فـصــل هفت: زندگى شخصى و خانوادگى خود را بهتر کنید
فـصــل هشت: به استقلال مالى برسید
فـصــل نه: از سلامتى و آمادگى جسمانى عالى برخوردار گردید
فـصــل ده: به آنچه توانمندی اش را دارید دست یابید
فـصــل یازده: تفاوتى در جامعه خود به وجود آورید
فصل دوازده: رشد معنوى و آرامش درونى
در آخر: هفت درس براى قرن بیست و یکم

قسمتی از کتاب مرکز توجه

شاید در بهترین زمانه تاریخ بشرى به سر مى‌ بریم. هیچگاه به این اندازه فرصت مناسب و امکان براى جمعیتى تا این حد زیاد وجود نداشته که به هدف‌ هاى خود دست یابند. میزان فراوانى و وفور هیچگاه به اندازه امروز وجود نداشته است. هرگز مردم تا حد امروز عمر نکرده‌ اند. هرگز مردم تا این اندازه امکان انتخاب نداشته‌ اند. هرگز مردم به اندازه امروز موفق نبوده‌ اند. هرگز به اندازه امروز از دوام و ثبات برخوردار نبوده‌اند.
براى بهتر کردن زندگى و کارتان چهار کار مى‌ توانید انجام بدهید:
1. مى‌توانید برخی از کارها را بیشتر انجام بدهید. مى‌توانید کارهایى را که برایتان ارزشمندترند، بیشتر انجام بدهید.
2. مى‌توانید بعضى از کارها را کمتر انجام بدهید. مى‌توانید به عمد کارهایى را که تاثیر مثبت زیادی بر زندگى‌ شما ندارند، کمتر انجام بدهید.
3. مى‌توانید کارهایى را که به هیچ عنوان امروزه انجام نمى‌دهید، انجام بدهید. مى‌توانید انتخاب‌هاى جدیدى بکنید، مهارت‌ هاى جدیدى یاد بگیرید، فعالیت‌ ها و پروژه‌ هاى جدیدى را شروع کنید.
4. مى‌توانید از انجام دادن برخی از کارها به کلى خوددارى کنید. مى‌توانید با دیدگانى جدید به دنیا بنگرید. مى‌توانید از انجام دادن کارهایى که به سود و صلاح شما نیستند خوددارى کنید.
از جمله مهم‌ ترین گزینه‌ هایی که می‌توانید داشته باشید، این است که درباره کسی که هستید و شرایطی که دارید قبول کامل مسئولیت کنید. این بزرگ‌ ترین نقطه عطف زندگی است. قبول مسئولیت شخصی آن چیزی است که انسان برتر را از انسان کهتر جدا می کند.
به تدریج کارهایی را که ارزش بالاتری دارند، انجام می‌ دهید. اهتمام ارزشمندتری از خود به نمایش می‌ گذارید. دیگران بیشتر به شما احترام می‌گذارند و بیشتر به شما کمک می‌کنند.

نگاهی به کتاب مرکز توجه

کتاب مرکز توجه کار خود را با مطرح کردن یک سوال شروع مى‌ کند: «چرا بعضی‌ ها از دیگران موفق‌ ترند؟»
جواب این سوال را می‌ توانید بعد از مطالعه کتاب مرکز توجه بیابید. به طور کلی، افراد موفق عادت‌ ها و رفتار هایی دارند که با عامه‌ ی مردم فرق دارد. نه فقط طرز فکر متفاوت، بلکه شیوه عملکرد و عادت‌ های افراد است که سبک زندگی و میزان موفقیت‌ شان را مشخص می‌ کند. کتاب مرکز توجه بر داشتن یک برنامه‌ ی راهبردی شخصی تأکید دارد. بدون داشتن یک برنامه‌ ی راهبردی بدون تردید در مدیریت شخصی خود دچار مشکل خواهیم شد. همه‌ ی ما دارای برنامه‌ ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی هستیم که قصد داریم به آن‌ ها را عملی کنیم. اما گاهی اوقات در این راه دچار مشکل شده و زمان زیادی را برای انجام کارهای غیر ضروری صرف می کنیم.
مفهوم اساسى و اصلى در کتاب مرکز توجه، رسیدن به وضوح و روشنى است. در این کتاب، مى‌ خوانید که چگونه مى‌توانید درمورد اینکه چه کسى هستید و چه مى‌خواهید به وضوح برسید. یاد می گیرید که چگونه سریع‌ تر و راحت‌ تر از حدى که گمان مى‌کردید به خواسته‌ هاى خود دست پیدا کنید. یاد می گیرید که چگونه از نیروهاى خود در سطحى فراتر از گذشته‌ ها بهره ببرید.

درباره نویسنده

برایان تریسی یکی از موفق‌ ترین و مشهور ترین نویسندگان روانشناسی و موفقیت در جهان است. او که با کتاب «قورباغه را قورت بده» در ایران مشهور شد، تا امروز بیش از 40 جلد کتاب در زمینه‌ ی رشد شخصی، خودیاری و موفقیت تألیف کرده است. برایان تریسی همچنین رئیس و مدیر عامل شرکت بین‌المللی «برایان تریسی» است که به آموزش و توسعه‌ ی افراد و سازمان‌ ها می‌ پردازد. برایان تریسی تاکنون با بیش از هزار شرکت بزرگ دنیا در زمینه‌ ی رونق کسب و کارشان مشاوره داده و برای بیش از 5 میلیون نفر در بیش از پنجاه کشور جهان سمینارهای آموزشی ارائه کرده است. موفقیت برایان تریسی حاصل 30 سال تجربه و تحقیق در زمینه‌ ی اقتصاد، تاریخ، فلسفه، کسب و کار، و روانشناسی است.

او همچنین بیش از 300 برنامه‌ی آموزشی را به صورت صوتی و تصویری به بازار عرضه کرده است. برایان تریسی در بیش از 20 حرفه‌ ی مختلف کار کرده و تاکنون چندین شرکت راه‌ اندازی کرده است. شرکت آموزشی او در حال حاضر تنها شرکت آموزشی-مشاوره‌ای در سولانابیچ است.

همه ما اهداف متفاوتی در زندگی داریم و همواره خواهان پیشرفت در زندگی، کار و حرفه خود هستیم ، اگر می خواهید به هدفتان نزدیک شوید؛ باید راه های دستیابی به هدف را بدانید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از محصولات کتاب صوتی است که آثار افرادی است که راه موفقیت را طی کرده اند و تجربیات خود را در اختیار شما قرار می دهند. در صورت تمایل به بهره مندی از این محصولات بسیار مفید و کاربردی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی