کتاب ” رهبری” نوشته الکس فرگوسن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ آذر, ۱۴۰۱
کتاب " رهبری" نوشته الکس فرگوسن

کتاب «رهبری» نوشته الکس فرگوسن ارائه‌ درس‌هایی از زندگی و سال‌ها کار در منچستریونایتد توسط یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال، الکس فرگوسن است که با همکاری مایکل مورتیز کارآفرین مشهور سیلیکون ولی (ناحیه‎ مشهور فن‌آوری امریکا) نوشته شده است.

در توضیح پشت جلد کتاب می‌خوانیم: این کتاب ماجرای زندگی مردی است که توانسته از دل سختی‌ها، افتخار بیرون بکشد؛ مردی که زندگی برایش به‎ مفهوم کار است و کار نیز به ‎معنای خلاقیت و این هر دو را چنان به ‎هم پیوند زده که تبدیل به یکی از خلاق‌ترین و ماندگارترین مردان روزگار خود شده است.

این کتاب فقط درباره‎ فوتبال نیست؛ درباره‌ مدیریت زندگی و کار است. مدیریت آرزوها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها تا قله‌ دستیابی. حکایت سرسختی مردی است که نظم بریتانیایی‌اش را با خلاقیت جوان‌گرایی در‎هم آمیخته تا به ما نشان دهد که هیچ کدام از این دو عنصر به‎ تنهایی برای موفقیت کافی نیست و فقط با ترکیب دو عنصر نظم و خلاقیت می‌توان به راهی گام گذاشت تا همیشه در اوج باشی. این کتاب نه تنها کتاب راهنمایی برای اهالی فوتبال است بلکه برای هر خواننده‌ای که به خود و آرزوهایش ایمان دارد، خواندنی است؛ زندگی‌نامه‌ای که مدیریت را به ما می‌آموزد.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رهبری نوشته الکس فرگوسن

کتاب رهبری – درس‌هایی که از زندگی و سال‌های حضورم در منچستر یونایتد آموختم – اثر سِر الکس فرگوسن مربی فوق العاده تیم منچستر یونایتد (معروف به شیاطین سرخ) و مایکل موریتز است. الکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳ کتاب زندگی نامه خود را نوشت اما کتاب رهبری را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد. بنابراین کتاب رهبری بیش از آنکه زندگی نامه فرگوسن باشد، دربردارنده نکات مدیریتی و درس‌هایی برای زندگی است. الکس فرگوسن کتاب رهبری را به خانواده‌اش تقدیم کرد. در ادامه با محتویات و موضوعات کتاب بیشتر آشنا می‌شویم.

الکس فرگوسن در قسمت ابتدایی متن چنین می گوید

الکس فرگوسن در قسمت ابتدایی متن چنین می گوید

من بسیار خوش شانس بودم که دختری شگفت انگیز را ملاقات کنم که پنجاه سال همراه من است. کتی سه پسر بسیار خوب به من هدیه داده که اخلاق کاری ما را به ارث بردند وموجب افتخار ما هستند. فرزندانم شور و شوقی را به ما هدیه دادند که تصورش باورکردنی نیست. ما یازده نوه در سنین پنج تا بیست و یک سال داریم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - برند شخصی

موضوع کتاب

این کتاب نتیجه گفتگوهای زیادی بین مایکل موریتز و سر الکس فرگوسن است که شامل موضوعات زیادی می‌شود. موضوعاتی که به قول الکس فرگوسن، برخی از آن‌ها حتی مورد توجه او نبوده‌اند.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

همان طور که از اسم کتاب مشخص است، موضوعات این کتاب شامل مواردی می‌باشد که هر رهبری باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد.

بخش هایی از گفته های فرگوسن در قسمت های مختلف مقدمه

این کتاب شامل نوعی جمع بندی درباره اطلاعاتی است که از زندگی شخصی‌ام و همچنین مدیریت تیم‌های متفاوت به کسب کرده‌ام (اولین بار در اسکاتلند به مدت دوازده سال با تیم ایست استرلینگ شایر، نت میرن و آبردین و در ادامه به مدت بیست و شش سال با تیم منچستریونایتد).

این کتاب تلاشی است در جهت توضیح اینکه چگونه ساختار کلی تیم منچستر را تشکیل دادم و با موفقیت جلو بردم.

من هیچگاه ادعا نمی‌کنم که این مسائل را به آسانی می‌توان در جای دیگر استفاده کرد، بلکه امیدوارم خوانندگان کتاب ایده‌ها و راهکارهایی را پیدا کنند که بتوانند آن‌ها را در زندگی خود پیاده کنند.

عنوان فصل ها

بخش هایی از گفته های فرگوسن در قسمت های مختلف مقدمه

کتاب رهبری از 13 فصل با عناوین زیر تشکیل شده است:

  • به خود واقعی‌تان تبدیل شوید
  • پی بردن به اشتیاق
  • کنار هم چیدن قطعات
  • کار با دیگران
  • تدوین استانداردها
  • سنجش افراد
  • تمرکز
  • انتقال پیام
  • رهبری! بله، مدیریت! نه
  • خط پایان
  • توسعه کسب و کار
  • ارتباط با دیگران
  • انتقال

نگاهی به کتاب رهبری

یک نکته بسیار زیبا درباره کتاب رهبری که در قسمت‌های مختلف به چشم می‌خورد، صداقت فرگوسن است. در قسمت‌های مختلف فرگوسن به اشتباهات خود اشاره می‌کند و به نقد خود می‌پردازد، به صورتی که مخاطب تصور می‌کند فرگوسن این کتاب را برای اصلاح خودش نوشته است.

فرگوسن، علاوه بر اینکه یک مربی عالی در دنیای فوتبال بود، یک انسان محشر در زندگی نیز هست که می‌تواند درس‌های بسیار با ارزشی به شما بدهد. مطالعه این کتاب بسیار لذتبخش است.

به احتمال زیاد شما با هر سلیقه‌ای که باشید، در کتاب رهبری قسمت‌های زیبا و زیادی وجود دارد که از خواندن آن بسیار لذت را خواهید برد. شاید بخش‌های مدیریتی این کتاب بسیار پررنگ باشد، اما درمیان مطالب، نکات ریز و بسیار ارزشمندی وجود دارد که هرکسی می‌تواند از آن‌ها در زندگی خود بهره ببرد.

قسمت هایی از متن کتاب رهبری

  • بهترین معلمان در حقیقت قهرمانان گمنام جامعه هستند.
  • اگر مدیر یک شرکت بودم، همیشه به تفکرات جوانان با استعداد توجه می‌کردم چون بیشتر از همه با واقعیات زندگی امروزی و چشم اندازهای فردا ارتباط دارند.
  • بهترین فوتبالیست‌ها اغلب با خودشان مبارزه می‌کنند تا بهتر از قبل شوند.
  • من همیشه به بازیکنانم می‌گفتم: «وقتی که ما سخت‌‌تر از دیگر تیم‌ها تمرین نکنیم، دیگر منچستر نخواهیم بود.»
  • هر عضوی از تیم باید بداند که قسمتی از یک پازل ظریف و پیچیده است. اگر تکه‌ای جابه جا شود، تصویر دیگر به درستی مشاهده نمی‌شود.
  • هیچگاه از پیروزی سیر نمی‌شدم.
  • افرادی که برای کسب غیرممکن‌ها از هرگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند، سزاوار ستایش هستند.

درباره نویسنده

الکس فرگوسن

الکس فرگوسن در سال 1941 در گلاسکو متولد شد. او مربی معروف فوتبال بریتانیایی و مربی سابق باشگاه منچستر یونایتد است. او به عنوان یکی از بهترین مربیان تاریخ شناخته می‌شود و در طی ۲۶ سال مربیگری خود ۳۸ جام کسب کرد که شامل ۱۳ بار قهرمانی لیگ انگلیس و دو بار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بوده‌ است.

او مدتی به صورت پاره وقت شاگرد کارخانه آچارسازی گلاسکو بود و به عنوان یک بازیکن آماتور به تیم کوئینز پارک ملحق شد. سپس به صورت پاره وقت به تیم سنت جانستون پیوست. آچارسازی را رها کرد و به عضویت تیم دانفرملین درآمد. او در سال2015 کتاب رهبری که موضوع آن علاوه بر زندگی نامه فرگوسن حاوی نکات مدیریتی و درس‌های زندگی است را نوشت.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی