کتاب” خودتان را دوباره بسازید” نوشته استیو چندلر(stevechandler)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ آذر, ۱۴۰۱
کتاب" خودتان را دوباره بسازید" نوشته استیو چندلر(stevechandler)

آیا به دنبال شناخت خود و ساختن شخصیت و خودسازی هستید؟ چیزی که شخصیت نام دارد تنها یک خیال باطل است. ما می‌توانیم هر زمان که اراده کنیم تغییرش دهیم. پس نگران نباشید که ممکن است دیر شده باشد!

کتاب خودتان را دوباره بسازید – چگونه به کسی تبدیل شوید که همیشه می‌خواستید باشید – اثر استیو چندلر است. این کتاب در زمینه خودسازی می‌باشد. استیو چندلر در کتاب خودتان را دوباره بسازید، موضوعات مهم را به صورت داستان‌های کوتاه از زندگی خودش و اطرافیانش بیان می‌کند.

او داستان‌ها را از زندگی خودش و اطرافیانش بیان می‌کند تا تاثیرگذاری آن‌ها بیشتر باشد و خواننده مطالب را به خوبی درک کند. در ادامه با محتوا و موضوعات مطرح شده در کتاب خودتان را دوباره بسازید بیشتر آشنا می‌شوید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

محتوای کتاب خودتان را دوباره بسازید

قبل از شروع کتاب خودتان را دوباره بسازید مقدمه‌ با یک سوال مهم شروع می‌شود: مالک هستید یا قربانی؟

می‌توان گفت بررسی ذهنیت مالک یا قربانی مبنای این کتاب است و استیو چندلر در کل کتاب در مورد این موضوع صحبت می‌کند. در قسمتی از مقدمه نویسنده چنین می‌گوید: در طی سال‌ها، مشاهداتم به عنوان مشاور و محرک بهره‌وری (افراد) به من ثابت کرده است که در هر موقعیت معین فقط دو نوع از افراد وجود دارند: قربانیان و مالکان.

قربانی کسی است که قدرت را مانند چیزی ورای کنترل خویش می‌بیند. قربانیان بنابر عادت، سبکی غریب و بدبینانه در دیدگاه و توصفشان از دنیا و مردم دارند و اگرچه این قربانی بودن معمولا ممکن است یک عمر طول بکشد، تنها عادت است. وقتی درک شود، به‌سرعت (چیزی) جایگزین (آن) می‌شود. این کتاب درباره چیزی است که باید جایگزین این عادت شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - برند شخصی

پشت جلد کتاب خودتان را دوباره بسازید قسمتی از متن کتاب آمده است

چیزی که شخصیت نام دارد تنها یک خیال باطل است. ما می‌توانیم هرزمان که اراده کنیم تغییرش دهیم. به عنوان مثال وقتی بچه‌هایمان می‌گویند، «پدر یک نفر از اداره‌ مالیات اومده و می‌خواد با شما صحبت کنه».

استاد احمد محمدی
روزانه زمانی را به خودت اختصاص بده، برای نگرشت، تخیلت و اهدافت.
استاد احمد محمدی

تا اینکه بگویند، «پدر خانمی به نام جنیفر لوپز اومده و می‌خواد شما رو ببینه»، «من‌»هایی که برای جوابگویی جلو در منزل حاضر می‌شوند متفاوت‌اند. این «من» با آن «من» فرق دارد، چون چیزی که قربانی آن را شخصیت می‌نامد تنها تاریخچه‌ای از عادت‌هاست.

بخش های مختلف کتاب

کتاب زندگی خودتان را دوباره طراحی کنید در ۴ بخش و ۴۶ فصل نوشته شده است.

  1. مالکان روح
  2. مالکیت روابط
  3. جملات مرگ و زندگی
  4. آتش اشتیاق را در «خود»تان شعله‌ور کنید.

درباره کتاب خودتان را دوباره بسازید

ما وقتی کتابی را در زمینه موفقیت و خودسازی برای خواندن برمی‌گزینیم، این دلهره را داریم که نکند مطالب این کتاب هم، تکراری و تنها حرف‌هایی انگیزشی از جنس: تصمیم گیری، برنامه‌ریزی، تفکر ناب، مبارزه کردن برای اهداف، انگیزه داشتن و … باشد که تاثیر آن‌ها بعد از مدتی از بین می‌رود. برخورد کردن با اولین موضوع این کتاب – مالک هستید یا قربانی؟ – احساس امیدی در ما ایجاد می‌‌کند که با کتاب خوب و متفاوتی روبه‌رو هستیم.

 ترجمه کتاب

درباره کتاب خودتان را دوباره بسازید

اسماعیل نوری ترجمه‌ خوب و روانی از این کتاب ارائه کرده است ولی در اکثر قسمت‌های کتاب، در متن اصلی مطالب یا کلمات اضافه گنجانده است. این مسئله شاید برای افرادی راهنمای خوبی باشد برای خوب درک کردن مطالب کتاب. سه نمونه از این کار مترجم:

آن‌قدر به مدت طولانی پایین (پکر) بوده‌ام که به نظرم بالا می‌رسد. (آن‌قدر همیشه حالم بد بوده که فکر می‌کنم حال خوب همین است.)

قربانیان از (شنیدن) کلمه نه می‌ترسند و کارهای … . چرا که من چندین بار شکست خورده‌ام تا موفق شدم. از دست دادن (موفقیت) همان مغلوب شدن نیست.

جملاتی از متن کتاب خودتان را دوباره بسازید

ما همیشه به چیزی که فکر می‌کنیم تبدیل می‌شویم. بازآفرینی با برنامه‌ای برای از نو خلق کردن آغاز می‌شود. خود برنامه‌ریزی مهم‌ترین اولویت شماست. هر روز زمانی را به فکر کردن و برنامه‌ریزی اختصاص دهید. در شروع احساس عجیب و غریبی خواهید داشت. انگار «هیچ کاری» انجام نمی‌دهید. اما انجام می‌دهید. (خودتان را دوباره بسازید – صفحه ۷۴)

دی. اچ. لاورنس رمان‌نویس بزرگ و پرانرژی یک زمانی گفت: «هیچگاه ندیدم یک چیز وحشی (متعلق به حیات‌وحش) برای خودش اظهار تاسف کند. یک پرنده کوچک مرده و خشک شده از روی شاخه خواهد افتاد بدون حتی داشتن حس تاسف برای خود.» (خودتان را دوباره بسازید – صفحه ۱۳۸)

قربانی اظهار می‌کند: «زندگی ناعادلانه است، من از زندگی استفاده‌ای نمی‌کنم، زندگی از من استفاده می‌کند.» او با خود می‌گوید: «من نخواستم به این جهان بیایم. هیچ‌کس در این باره با من مشورت نکرد.» (خودتان را دوباره بسازید – صفحه ۲۲۳)

درباره نویسنده خودتان را دوباره بسازید

استیو چندلر یکی از نویسندگان کتاب‌های پرفروش آمریکا، صاحب 30 کتاب است که به بیش از 25 زبان در اروپا، چین، ژاپن و آمریکای لاتین و … ترجمه شده‌اند. چندلر همچنین یک سخنران عمومی مشهور در دنیا است که فرد نیپ، برنده چهار دور جایزه امی و نویسنده نمایش تلوزیون پی .بی. اس، او را ” ترکیب جنون آمیز آنتونی رابینز و جری ساینفلد” نامید.

چندلر همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه سانتا مونیکا است که رشته مدیریت روح محور را در آنجا آموزش می‌دهد. او مشاور بیش از چهل شرکت از پانصد شرکت بزرگ دنیا است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی