کتاب ” خلاقیت و حل مسئله ” نوشته برایان تریسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب خلاقیت و حل مسئله یکی از موفق ترین آثار برایان تریسی محسوب می شود. داشتن خلاقیت می تواند فرد را به موفقیت نزدیک تر کند. به همین دلیل برایان تریسی کتابی با این موضوع به بازار عرضه کرده است. کتاب خلاقیت و حل مسئله را برایان تریسی برای کسانی نوشته است که قصد دارند با حل کردن سریع و خلاقانه مسائل پیش به وجود آمده، از پله های موفقیت بالا بروند. از کتاب خلاقیت و حل مسئله می توان به عنوان یکی از برترین کتاب های انگیزشی نام برد که می تواند برای همه افراد مفید بوده و راه های مناسبی برای بهتر شدن کسب و کار را در این کتاب می توان مشاهده کرد.

این کتاب می تواند با بیان نکات ریز و درشت کمک کند تا افراد بتوانند مشکلاتی که در طول روز ممکن است بوجود بیاید را به خوبی مدیریت کنند.

درباره کتاب خلاقیت و حل مسئله

در این کتاب ریشه های خلاقیت معرفی می شود، که افراد مختلف می توانند به آسانی با استفاده از آنها خلاقیت را در خود شکوفا کنند، زیرا باید به این نکته توجه کرد که خلاقیت ذاتی نیست و می توان به راحتی آن را آموخت. به همین دلیل نکاتی که در این کتاب بیان می شوند، بسیار مفید و موثر هستند. با استفاده از خلاقیت افراد می توانند از زاویه های متفاوتی به مسائل توجه کنند. این مسئله باعث می شود تا نوآوری هایی در کار بوجود بیاید.
نوآوری حاصل خلاقیت است، از این رو هر محصول جدیدی که در به بازار می آید، حاصل یک ایده خلاقانه می باشد. بنابراین شرکت های تولید کننده می توانند با فراگیری تکنیک های مختلف قدرت خلاقیت خود را بالا برده، بدین ترتیب به آسانی می توانند در تولید و شیوه فروش خود کارهای خلاقانه انجام دهند، این کار بر افزایش فروش و به دنبال آن بیشتر شدن سود یک مجموعه کمک زیادی کند.

برایان تریسی با ارائه روش های بسیار عملی و کاربردی تلاش می کند تا به افراد کمک کند به صورت خلاقانه مسائل مختلف را حل کنند.

قسمتی از کتاب خلاقیت و حل مسئله

برایان تریسی در قسمتی از کتاب خلاقیت و حل مسئله بیان می کند: مهارت‌ هاى خلاق‌ اندیشى براى موفقیت شما نقشى بسیار مهم ایفا مى‌ کنند. مدیران به طور متوسط 50 درصد یا بیش از این را صرف حل مسئله مى‌کنند و این کار را به تنهایى یا به کمک دیگران انجام مى‌ دهند. توانایى شما براى مواجه شدن با مشکلات و حل مسئله بیش از هر چیز دیگرى تعیین‌ کننده هر اتفاقى است که براى شما در کار و شغلتان به وجود می آید. در واقع با اطمینان مى‌توان گفت کسى که مهارت‌ هاى خلاقیتی ضعیفی دارد مجبور است براى دیگرانى کار کند که مهارت‌ هاى خلاقیتی بهترى نسبت به او دارند.

 

خبر خوش این است که خلاقیت یک مهارت است، چیزى مثل دوچرخه‌ سوارى یا کار کردن با یک کامپیوتر که با تمرین مى‌توان آن را آموخت و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، به نظر مى‌ رسد رابطه‌ اى مستقیم میان کمیت ایده‌ هاى نو که در کارتان ایجاد مى‌کنید و میزان موفقیتى که به دست مى‌آورید وجود دارد. یک ایده یا بصیرت نو مى‌تواند مسیر کار یک شرکت را به کلى عوض کند. سودآورى، درآمد و آینده شما و شرکت شما مى‌تواند با خلاقیت شما رابطه داشته باشد. کیفیت زندگى شما و آنچه در آینده با آن مواجه خواهید شد با ذهن شما در ارتباط است. اگر کیفیت اندیشه خود را بهتر کنید، کیفیت زندگى خود را بهتر خواهید کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کتاب

درون مایه کتاب خلاقیت و حل مسئله

برایان تریسی در این کتاب به مخاطبان کمک می کند تا بتوانند به روشی خلاقانه فکر کنند. زیرا متأسفانه خیلی از افراد نمی توانند به صورت خلاقانه فکر کنند و یا اگر بکنند بسیار کم هستند. این افراد تمایل ندارند از محیط امن و راحت خود بیرون بروند. آن‌ ها مى‌خواهند فعالیت های بی فایده قبلی خود را ادامه بدهند و همان حرف‌ هاى قبل را بزنند. به همین علت است که امرسون نوشت: «کسانى که ذهن کوچک دارند، مى‌خواهند کارهاى احمقانه گذشته را تکرار کنند».

درباره نویسنده

برایان تریسی صاحب یکی از بهترین شرکت های کانادایی در حیطه آموزش بازاریابی و فروش بوده که به علت کار خود سالانه بیشتر از 250 هزار نفر در سمینارهای آموزشی او شرکت نموده و از رهنمودهایی که برایان تریسی در این سمینارها ارائه می کند، بیشترین استفاده را می برند. برایان تریسی یکی از خلاق ترین کسانی بوده که در حوزه کسب و کار و بازارایابی فعالیت کرده است، به همین دلیل همیشه شیوه هایی که برای افزایش فروش و نحوه بازاریابی ارائه داده، خلاقانه و نوین بوده و هیچگاه از روش های قدیمی برای بازاریابی استفاده نمی کند. برایان تریسی بیشتر کتاب های را که منتشر کرده است به واسطه شغلی که داشته بسیار فنی و کاربردی نوشته شده است، این مسئله باعث شده تا کتاب های او طرفداران بسیار زیادی داشته باشند.

انسان ها نباید فرصت‌ هاى بزرگ براى حرکت به سمت جلو و موفقیت را که همه مى‌توانند از آن بهره ببرند از دست بدهند. آنها اگر قرار است تفکراتی که از قبل داشتند را کنار بگذارند، تغییر و تحولی در راستای پیشرفت زندگی خود داشته باشند، قطعا باید روحیه خلاقیت را در خود تقویت کنند. آنها باید بدانند کدام راه هایی که تاکنون رفته اند صحیح و کدام یک اشتباه است. آکادمی بازار به شما پیشنها می کند از تجربیات افراد موفق و مشهور جهان استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بسیار مناسبی به سوی موفقیت حرکت کنید. بنابراین می تونید از محصولات کتاب صوتی بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی