کتاب ” تطابق” نوشته تیم هارفورد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب «تطابق» که توسط «تیم هارفورد» نوشت شده است در سال 2011 میلادی منتشر شد. این کتاب که در دسته کتاب‌ های خودیاری قرار دارد، با نگاهی نو به بررسی موضوع موفقیت می ‌پردازد. کتاب تطابق یکی از موفق‌ ترین آثار تیم هارفورد می باشد.  تیم هارفورد در 8 فصل کتاب تطابق به موضوع موفقیت و برخورد با مشکلات پرداخته است و راه‌ حل ‌هایی برای مشکلات کوچک و بزرگ، از مشکلات شخصی گرفته تا مشکلات مملکتی، ارائه داده است. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با موضوعات و محتوای کتاب تطابق بیشتر آشنا کنیم.

درباره کتاب تطابق

کتاب تطابق با نگاهی جدید نسبت به مسائلی که کمتر به آن ‌ها پرداخته شده است، راهکارهایی را برای حل مشکلات کوچک و بزرگ و دستیابی به موفقیت ارائه می‌ دهد. در این کتاب به مسائلی مانند، تاریخچه‌ی شکست، تقویت ایده‌ های مهم، بازسازی اقتصاد، حفاظت از سیستم بانکی و مقابله با فقر پرداخته می‌ شود. از نظر تیم هارفورد، تمامی این مشکلات به گونه ای با یکدیگر و با زندگی شخصی هر کسی مرتبط هستند و حل آن ‌ها به نوعی معجزه به حساب می آید. تیم هارفورد در کتاب تطابق به دنبال چگونگی به وجود آوردن همین معجزه است.

عناوین فصل های کتاب تطابق عبارتند از: 

فصل 1: سازگاری
فصل 2: تعارض یا سازمان ‌ها چگونه یاد می گیرند
فصل 3: ایجاد ایده‌ های تأثیرگذار یا تنوع
فصل 4: پیدا کردن آنچه برای بینوایان خوب است یا به عبارتی انتخاب
فصل 5: تغییرات آب و هوایی یا تغییر قوانین برای موفقیت
فصل 6: جلوگیری از فروپاشی مالی یا تجزیه
فصل 7: سازمان سازگار
فصل 8: سازگاری و شما

قسمت هایی از کتاب تطابق

«تکامل از انسان باهوش ‌تر است»
«در نخستین تلاش خود شکست خواهید خورد. خود را برای آن آماده کنید»
زمانی که با یک چالش پیچیده رو به رو می ‌شویم، واکنش غریزی ما این است که به دنبال رهبری بگردیم که توانایی حل مشکل را داشته باشد. همه ‌ی رئیس جمهورها وقتی انتخاب می‌ شوند که وعده‌ ی تغییر می‌ دهند و آنگاه که واقعیت گزندگی خود را نشان می‌ دهد، تقریبا همه ‌ی آن‌ ها خیلی زود در باتلاق میزان آراء به دام می‌ افتند. این به این دلیل نیست که ما رهبران اشتباه را انتخاب می‌ کنیم، بلکه بدان دلیل است که تصور ما از آنچه که رهبران می ‌توانند در این دنیای مدرن به دست آورند اشتباه است.
«پایان شگفتی‌ پایان علم خواهد بود»
«مانع بر سر راه تغییر بی ‌تفاوتی نیست؛ بلکه پیچیدگی بیش از حد است»
« اما پروژه ‌ی توستر باید تا اندازه ای ما را به تأمل وا دارد. چرا که سمبل پیچیدگی دنیای ما است، در عین حال سمبل مشکلاتی است که در سر راه کسانی قرار می‌ گیرد که قصد دارند این دنیا را تغییر دهند. از تغییر آب و هوا گرفته تا تروریسم، تغییر سیستم بانکی برای پایان دادن به فقر جهانی، همه جا مشکل سیاست ‌گذاری‌ های بزرگ وجود دارد. آن‌ ها همیشه آماده‌ ی بحث و گفتگو هستند، اما به ظاهر هیچوقت به جواب نمی ‌رسیم. مشکلات کوچک‌ تر کسب و کار و زندگی روزمره هم حائز همان پیچیدگی ‌های غیرمنتظره‌ ی پروژه‌ ی توستر هستند.»


«کار عجیبی که اقتصاد انجام می‌ دهد این است که به انسان ‌ها نشان دهد درباره چیزهایی که فکر می‌ کند می ‌تواند طراحی‌ کند چقدر کم می‌داند هر احمق هوشمندی می‌ تواند موجب بزرگ تر شدن، پیچیده‌ تر شدن و شدید ‌تر شدن همه‌ چیز شود.»
«حتی اگر چیزی نمی‌بینید، دست به سنگ‌ ها بگیرید و از رود خانه گذر کنید.»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - کتاب

درون مایه کتاب تطابق

تیم هارفورد در کتاب تطابق، مسأله‌ ی سازگاری و تأثیر آن در رفتار و عملکرد افراد را مورد بررسی قرار می دهد. او در هشت فصل مجزا موضوع سازگاری و تطابق را در عرصه ‌های مختلف زندگی بررسی کرده و مورد تحلیل قرار می ‌دهد. کتاب تطابق نگاهی نو اما نثری ساده و روان دارد. تیم هارفورد در این کتاب از کوچک‌ ترین تا بزرگ ‌ترین مسائل شخصی و اجتماعی بشر را بررسی کرده و تلاش می کند تا مخاطب را نسبت به این مشکلات و میزان ارتباطی که با یکدیگر دارند آگاه ‌تر کند.

درباره نویسنده

تیم هارفورد، اقتصاد دان، نویسنده، مجری و روزنامه ‌نگار انگلیسی در سال 1973 در لندن چشم به جهان گشود. او نویسندگی مقالات اقتصادی در روزنامه‌ی فایننشال تایم را برعهده داشت. تیم هارفورد تا کنون 4 کتاب با موضوع اقتصاد نوشته است. موفق‌ترین و پرفروش ‌ترین کتاب تیم هارفورد با موضوع اقتصاد، کتاب «اقتصاد دان نا محسوس» است که در آن به ایده ‌های اقتصادی نهفته در تجارب روزمره می ‌پردازد. کتاب اقتصاددان نا محسوس تا کنون به 30 زبان زنده‌ ی دنیا ترجمه شده و بیش از 1 و نیم میلیون نسخه از آن فروخته شده است. تیم هارفورد مجری برنامه ‌ی «به من اعتماد کن، من یک اقتصاددان هستم» و سری برنامه‌های «بیشتر یا کمتر» بوده است. او همچنین در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مختلفی حضور پیدا کرده است و مشارکتی دائمی با مجلات و روزنامه ‌های مختلفی مانند فوربس دارد. تیم هارفورد در سال 2015 جایزه‌ی سلطنتی روزنامه ‌نگار برتر و نویسنده‌ ی برتر اقتصاد را از آن خود کرد. از دیگر آثار موفق تیم هارفورد می‌توان کتاب ‌های بیشتر اشتباه کنیم، منطق زندگی آشفتگی: قدرت بی ‌نظمی در تغییر زندگی را نام برد.

مشکلات و موانع در زندگی فردی و اجتماعی همه‌ ی ما بروز پیدا می‌ کنند. از آنجایی که طیف این مشکلات بسیار وسیع است، گاهی درگیر شدن با آن ‌ها موجب می‌ شود تا نسبت به اثری که دیگر مسائل بر زندگی‌ مان بر جای  می‌ گذارند اطلاعات کافی نداشته باشیم. بیشتر ما به قدری درگیر مشکلات شخصی خودمان می ‌شویم که از یاد می بریم که نحوه‌ ی زندگی ما چه تأثیری بر جامعه ‌ی اطرافمان و بالعکس دارد. بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند با استفاده از محصولات کتاب صوتی، از تجربیات افراد موفق و مشهور جهان بهره مند شوید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی