خلاصه کتاب” آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد ” نوشته دیل کارنگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ دی, ۱۴۰۱
کتاب" آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد "

کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد در سال 1936 توسط دیل کارنگی نوشته شده است. این کتاب در مورد یکی از مهم‌‌ترین توانایی‌‌هایی صحبت می‌کند که می‌‌توانید به دست بیاورید. کسب این توانایی، می‌‌تواند زندگی‌ شما را تغییر دهد.

اگر فکر می‌کنید که در برقراری ارتباط با مشکل مواجهید، حتما این کتاب را مطالعه کنید. اگر به دنبال این هستید که در هر رابطه و به هر شکلی، نقش رهبری را داشته باشید، خواندن کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد برای شما واجب است. این کتاب به 4 بخش تقسیم می‌‌شود.

دوست مناسب می‌تواند روی کیفیت زندگی تاثیر بگذارد. اگر برای ارتباط برقرار کردن و پیدا کردن دوستان مناسب که در هر شرایطی به شما کمک کنند و به اصطلاح دوستان واقعی باشند مشکل دارید، قطعا این کتاب مناسب شماست. با آکادمی بازار برای مطالعه بخش‌هایی از کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد همراه باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بخش اول آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد

بخش اول آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد درباره روش‌های بنیادینی است که به وسیله‌ آن‌ها می‌توانیم با مردم کنار بیاییم. گاهی در فصل تابستان، برای ماهیگیری به رودخانه «مِین» می‌‌رفتم. خودم عاشق بستنی و توت فرنگی هستم اما ماهی‌‌ها به دلایل عجیبی، کرم دوست دارند.

بنابراین هیچوقت بستنی و توت فرنگی را به قلاب نمی‌زنم. در عوض کرم را به قلاب وصل می‌‌کنم. چون ماهی‌‌ها کرم دوست دارند. در این مقطع، من به چیزی که خودم دوست دارم فکر نمی‌کنم بلکه سلیقه‌ ماهی را درنظر می‌گیرم. پس در مجموع، چیزی که مناسب ماهی‌‌هاست را به قلاب وصل می‌کنم.

نکته اصلی این است که خودتان را به جای دیگران قرار دهید تا بتوانید از دید آن‌ها به ماجرا نگاه کنید و خواسته‌‌های آن‌ها را همان طور که خودشان می‌خواهند درنظر بگیرید و بفهمید که چطور می‌توانید خواست خودتان را با خواسته‌ آن‌ها مطابقت دهید.

مطمئنا تطابق این خواسته‌‌ها با نتایج حاصله، نیاز به خلاقیت دارد. باید به یاد داشته باشید که ناچار هستید این نتایج را از طریق نیازهای آن‌ها کسب کنید. باید در آن‌ها اشتیاق ایجاد کنید. وگرنه تلاش شما موثر نخواهد بود. چون موضوع این است که آن‌ها به خواست شما اهمیتی نمی‌دهند. این قاعده‌ کلی برانگیختن حس اشتیاق در افراد است.

بخش دوم از آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد

بخش دوم از آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد

با بکارگیری شش روش می‌توانید همزاد پنداری کنید. مثلا آیا ته به‌حال از دندانپزشک خود پرسیده‌اید که چگونه دندانپزشکی را شروع کرده است و چرا تصمیم گرفته است که دندان پزشک شود، چگونه تربیت شده است و در چه خانواده‌ای بزرگ شده است؟ آیا تا به‌حال یک میلیونر از نزدیک دیده‌اید؟ می‌دانید که کلی افراد پولدار و میلیونر در اطراف شما زندگی می‌کنند؟

روزانه میلیون‌ها نفر با خود فکر می‌کنند که زندگی خودشان تنها فیلمی است که وجود دارد. تصور می‌کنند خودشان ستاره فیلم هستند و باقی افراد نقش فرعی دارند. آن‌ها متوجه نیستند که تمام افراد دیگر فیلم خودشان را دارند و آن‌ها هم ستاره فیلم خودشان هستند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - ارتباطات

تا حالا چند دفعه برای شما پیش آمده است که از کسی پرسیده باشید آخر هفته خود را چگونه گذرانده است ولی در نهایت به حرف‌های او توجهی نکرده باشید.

برای اینکه به زندگی کسی علاقه نشان دهید، لازم نیست فقط درمورد تعطیلات آخر هفته او پرس‌و‌جو کنید و حواستان جای دیگری باشد و تنها به کارهای کسل کننده‌ای که انجام داده است گوش کنید. اگر واقعا به زندگی او علاقه نشان دهید بین شما مکالمه‌ای به وجود می‌آید که تا به حال نظیر آن را ندیده‌اید.

شما متوجه می‌شوید که اگر واقعا به زندگی افراد علاقه نشان دهید که تمام داستان آن‌ها را بشنوید و بفهمید، با آن‌ها رابطه بسیار محکم و ریشه داری ایجاد می‌کنید که تا آخر عمر ادامه پیدا می‌کند. مفهومی که از این بخش برداشت می‌شود این است که به طور واقعی به دیگران توجه کنید.

بخش سوم کتاب

بخش سوم کتاب

بخش سوم آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد درمورد این صحبت می‌کند که چطور می‌توانید دیگران را تشویق کنید تا مثل شما فکر کنند. تصور کنید که صندوق دار یک سوپر مارکت هستید و در پایان شیفت کاری خود به دفتر مدیر رفته‌اید. در صندوق مقداری پول کم آورده‌اید و می‌دانید که اشتباه از شما بوده و در پرداخت باقی پول مردم اشتباه کرده‌اید. بیست دلار کم آورده‌اید و این اولین باری است که این اتفاق می‌افتد.

حالا مدیر شما عصبانی است و می‌گوید که شما مسئولیت داشتید و توضیح می‌دهد که سه برابر پولی که در یک ساعت می‌گیرید را از دست داده‌اید. احتمالا او می‌خواهد شما را تنبیه کند و به این دلیل که بی دقتی کرده‌اید و بی ملاحظه بوده‌اید، احتمالا در طول هفته آینده چند ساعتی را نباید کار کنید و از آنجایی که نمی‌دانید چطور باید واکنش نشان دهید همان جا می‌نشینید و فقط تحمل می‌کنید.

اعتراف کنید و شرایط را قبول کنید

از شما می‌خواهم دفعه دیگری که شرایط مشابهی برایتان پیش آمد، اعتراف کنید که کارتان غلط بوده و روی این موضوع تاکید کنید. اگر قبل از اینکه مدیر حرفی بزند، صندوق دار شروع کند و بگوید من مرتکب یک اشتباه وحشتناک شدم و احساس خیلی بدی دارم. فکر کنم باید چهار برابر این پول را به شما پس بدهم چون خیلی بی دقتی کردم. اگر از من بخواهید می‌توانم همین حالا استعفا بدهم و به خانه بروم، احساس خیلی بدی دارم.

در این صورت احتمالا مدیر شروع به طرفداری از شما می‌کند و می‌گوید اینقدرها هم مسئله مهمی نیست، تنها بیست دلار بوده است. دلیلی ندارد که بخاطر بیست دلار کارت را از دست بدهی و به خانه بروی، نمی‌خواهم این کارمند با ارزش را از دست بدهم. در ضمن اولین بار است که این اشتباه از شما سر می‌زند.

اعتراف کردن می‌تواند موجب شود که شما اعتبار بیشتری کسب کنید پس هرگز از اعتراف کردن نترسید. بنابراین وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید، اگر مسئولیت آن اشتباه را برعهده بگیرید و تلاش کنید راهی را برای تنبیه خود پیدا کنید، شخص مقابل احساس می‌کند که باید از شما دفاع کند.

بخش چهارم آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد

در این بخش از آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد به این مسئله پرداخته می‌شود که چگونه می‌توانید بدون توهین، تحریک و عصبانی کردن افراد رفتار آن‌ها را تغییر دهید.

استاد احمد محمدی
دیگران با دو چیز ما را به یاد می‌آورند و به ما پاسخ می‌دهند؛ "مشکلاتی که از آن‌ها حل کرده‌ایم" یا " مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد کرده‌ایم"
استاد احمد محمدی

تصور کنید سیگاری هستید و یکی از نزدیکان شما می‌گوید که تصمیم دارد سیگار کشیدن را شروع کند. به جای اینکه از آن‌ها انتقاد کنید و بگویید که نباید این کار را انجام دهند و برایشان دلیل بیاورید که چرا نباید این کار را بکنند، باید بگویید که اشتباه کردید و آرزو می‌کنید که ای کاش این کار را شروع نمی‌کردید چون شروع کردن آن کار بسیار سختی است و سیگار کشیدن اعتیاد آور است و شما دلتان می‌خواهد ترکش کنید.

معرفی دیل کارنگی نویسنده آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد

معرفی دیل کارنگی نویسنده آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد

دیل کارنگی در ۲۴ نوامبر سال ۱۸۸۸ متولد شد. او نویسنده، مشاور وسخنران بسیار مشهور آمریکایی است. دیل کارنگی درس‌‌هایی را در زمینه‌ پیشرفت شخصی، فروشندگی و سخنرانی توسعه داده است. دیل کارنگی در مزرعه پدر بزرگ شد و وضعیت مالی خانواده آن‌ها چندان مساعد نبود. گاهی می‌شد که مخارج زندگی خود را از طریق کار در مزرعه توت‌ فرنگی تامین می‌‌کرد.

در سال ۱۹۰۴ زمانی که او ۱۶ ساله بود، خانواده‌اش به مزرعه وارنزبورگ رفتند و دیل در آنجا تحصیلات عالی خود را در سال ۱۹۰۶ تمام کرد. درخواست‌‌های او برای شرکت در کلاس‌‌های شبانه دانشگاه‌‌های کلمبیا و نیویورک رد شد.

به همین علت هم در سال ۱۹۱۲ وارد انجمن مسیحیان جوان در نیویورک شد تا در کلاس‌های سخنرانی آنجا شرکت کند. او کوشش می‌کرد به دیگر شرکت کنندگان، از طریق سخنرانی، اعتماد به نفس و تفکر مثبت بدهد.

اغواگری و تاثیر با هدف ترغیب دیگری به قبول و انجام خواسته‌هایتان، فقط در ماجراهای عاشقانه اتفاق نمی‌‌افتد. با تاثیرگذاری روی دیگران است که به شغل دلخواه‌ خود یا ترفیع شغلی دست پیدا می‌کنیم، در مذاکره پیروز می‌‌شویم، محصولات‌‌مان را می‌‌فروشیم و توجه دیگران را به خودمان جلب می‌‌کنیم. بنابراین ضروری است کتاب آیین دوست یابی و تاثیر بر روی افراد را مطالعه کنید.

همچنین آکادمی بازار پیشنهاد می‌کند از محصولات بسیار مفید کتاب صوتی نیز در این زمینه استفاده کنید. برای بهره‌مندی از محصولات به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی