چگونه در کار و حرفه‌ای متخصص شویم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید به فردی ماهر و متخصص تبدیل شوید، باید تئوری دقایق را فرا بگیرید.

افراد بسیاری را دیده‌ایم که از این شاخه به آن شاخه می‌پرند و همیشه هم از وضعیت مالی، شغلی و زندگی خودشان ناراضی هستند. این افراد دقیقا شبیه فردی هستند که دانه‌ای را در زمین می‌کارد و به محض آنکه دانه می‌خواهد رشد کند، آنها روی خاک را کنار می‌زنند و تصمیم می‌گیرند دانه‌ی گیاه دیگری را بکارند.

افراد در مهارت‌های شغلی و کسب و کار خودشان هم گاهی همی روال را در پیش می‌گیرند. یعنی در حرفه‌ای مشغول می‌شوند، به محض آنکه می‌خواهند به رشد و تخصص در آن حوزه برسند، سریع به کار دیگری مشغول می‌شوند.

داشتن تخصص و مهارت حرفه‌ای به شما قدرت می‌دهد. باعث می‌شود شما از فردی عادی و معمولی به فردی قدرتمند و صاحب نظر تبدیل شوید. ممکن است در مسیر شغلی گاهی پس از مدتی به این نتیجه برسید که علاقه و استعداد در کار دیگری دارید و این موضوع قابل پذیرش است. ولی اگر بارها و بارها شغل خودتان را تغییر داد‌ه‌اید. بارها بر اثر مسایل جانبی کار، مثلا درگیر شدن با صاحب کار یا سخت بودن کار آن را رها کرده‌اید. خب این بهانه تراشی را نشان می‌دهد.

زمان

به فردی متخصص تبدیل شوید

هر یک از ما برای آنکه بتوانیم در زندگی موفق باشیم، چاره‌ای جز متخصص شدن نداریم. باید بتوانیم کار یا حرفه‌ای را به‌خوبی یاد بگیریم و در آن حوزه به فردی صاحب نظر تبدیل شویم.

برای رسیدن به این هدف، باید تئوری دقایق را در زندگی پیش بگیریم. باید بتوانیم زمان بیشتری برای آن مهارت باز کنیم. ابتدا باید دقیقا بدانید قرار است در چه حوزه‌ای متخصص شوید. این اتفاق یک شبه نمی‌افتد. باید بررسی دقیقی انجام دهید و درک درستی از توانمندی‌های خود داشته باشید. شاید کمک یک مشاور و راهنما بتواند در این مسیر به شما به‌خوبی کمک کند و بتوانید به خوبی متوجه شوید برای چه کاری مناسب تر هستید و بهتر است در چه حوزه‌ای مهارت آموزی کنید.

دکتر احمد محمدی در ویدئوی تئوری دقایق در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه می‌دهند که می‌تواند برای شما مفید باشد. قلم و کاغذ بردارید و نکات مهم را یادداشت برداری کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راز موفقیت در کسب و کار و زندگی

مزایای داشت تخصص در حوزه‌‌‌ای خاص چیست؟ 

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا باید در کار و حرفه‌ای به صورت جدی وارد شویم؟ در دنیای امروز، اگر می‌خواهید فردی متفاوت باشید که می‌تواند موفقیت‌های بزرگ‌تری را تجربه کند، باید بتوانید در مهارتی بیشتر از بقیه بدانید و تجربه داشته باشید. آدم‌های معمولی و با توانمندی معمولی در این دنیا کم نیستند. دنیا آدم‌های قوی نیاز دارد که حرفی برای گفتن داشته باشند.

برای رویارویی با فراز و نشیب‌های زندگی، باید بتوانید قوی‌تر از بقیه باشید. باید بتوانید استوارتر و محکم‌تر حرکت کنید. شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، به دنبال افردی هستند که تخصص و مهارت ویژه‌ای دارند. برای آنکه به فردی با توانمندی‌های خاص تبدیل شوید، باید برای رسیدن به این هدف زمان بگذارید. بدون صرف زمان و انرژی رسیدن به چنین نقطه‌ای مقدور نیست.

4.7/5 - (12 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی