چگونه می‌توانیم با انجام کارهای ساده در مسیر موفقیت قرار بگیریم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

به‌نظر شما آیا امکان دارد کسی بتواند با انجام کارهای ساده و کوچک در مسیر موفقیت قرار بگیرد؟

برخی تصور می‌کنند، موفقیت و حرکت در مسیر موفقیت تنها مخصوص عده‌ای خاص با ویژگی‌های خاص است. آیا به نظر شما امکان دارد کسی بتواند با انجام کارهای ساده در مسیر موفقیت قرار بگیرد؟ اگر پاسخ این سوال مثبت است، چطور چنین چیزی امکان دارد؟

می‌خواهیم به دوران کودکی برگردیم. یاد آن روزهایی که هنوز بلد نبودیم بدون کمکی دوچرخه سواری کنیم. بزرگترین آرزوی آن روزهای ما این بود که بتوانیم کمکی‌های دوچرخه را باز کنیم و مثل بچه‌های بزرگسال‌تر، رکاب بزنیم و از رکاب زدن لذت ببریم.

یادتان هست روزی که برای اولین بار کمکی دوچرخه‌تان را باز کردید، چه احساسی داشتید؟ یادتان هست قبل از آنکه بتوانید کمکی‌ها را باز کنید، چه کارهایی انجام داده بودید؟ برخی ممکن است بگویند من یک روز کمکی‌ها را بدون هیچ دردسری باز کردم و رکاب زدم و هیچ مشکلی نداشتم ولی اکثر بچه‌ها حداقل با باز کردن کمکی، یک بار زمین خورده‌اند. عده‌ای هم زیاد زمین خورده و بسیار درد کشیده‌اند تا توانسته‌اند دوچرخه ‌سواری را بدون کمکی تجربه کنند.

هدف

کارهای ساده می‌تواند از شما فردی موفق بسازد

وقتی بچه بودیم با انجام کارهایی ساده می‌توانستیم لذت شادی را بچشیم. برای حرکت در مسیر موفقیت دنبال چیزهای عجیب و غریب نباشید. وقتی در کودکی می‌خواستیم کار ساده‌ای مثل دوچرخه سواری را یاد بگیریم، از زمین خوردن نترسیدیم، روزهای اولین با تمرینات ساده‌تر و کوچکتر کار را شروع کردیم.

خب می‌توانیم همین کار را در زندگی الان هم پیاده سازی کنیم. خیلی راحت به خودمان واجب کنیم که از هیچ چیزی و از هیچ چیزی نترسیم. از زمین خوردن، از شکست و از هیچ چیز نهراسیم.

و بعد برای حرکت در مسیر موفقیت از کارهای کوچک شروع کنیم. برای رسیدن به هدفی بزرگ، باید هدف‌های کوچک‌تر و قابل دسترس‌تری تعریف کرد. هدف بزرگ خود ر ا معلوم کنید و قدم‌های کوچک برای رسیدن به آن را نیز مشخص کنید. همین قدم‌های کوچک به شما کمک می‌کنند موفقیت را از آن خود کنید.

وقتی بچه بودیم هم با همین قدم‌های کوچک، راه رفتن و حرکت را آموختیم. هر وقت خواستید کار کوچکی را انجام دهید، یادتان باشد که آن کار شاید ظاهرا کوچک باشد ولی در عمل می‌تواند بسیار بااهمیت باشد. همین کارهای کوچک تبدیل به محصولی بزرگ می‌شوند. می‌توانیم از همین کارهای کوچک شروع کنیم و آینده‌ی خوبی را برای خودمان رقم بزنیم.

هدف

اهداف بزرگی برای خود تعریف کنید

برای خود اهداف بزرگی تعیین کنید. فردی که هدفی بزرگ را دنبال می‌کند، به آینده با نگاهی مثبت می‌نگرد. دقت کنید آینده از آن افرادی است که از امروز خود به‌خوبی استفاده می‌کنند. امروز، روز مهمی است. هر ساعت و دقیقه‌ی امروز اهمیت دارد. وقتی برای امروز برنامه ریزی داشته باشید می‌توانید فردا را نیز از آن خود کنید.

کارهای کوچک ولی در راستای اهداف‌تان می‌توانند شما را به فردی موفق تبدیل کنند. پس تصور نکنید که کاری کوچک و بی ارزش است. همین کارهای کوچک شبیه به قطعات کوچک پازل هستند که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند تصویری زیبا ایجاد کنند. پازل نیز از قطعات کوچکی تشکیل شده است. اگر به یک قطعه‌ی پازل به‌صورت مجرد و منفرد نگاه کنیم می‌بینیم که این قطعه ظاهرا ارزش خاصی ندارد ولی همین قطعه‌ی کوچک اگر در کنار سایر قطعات کوچک قرار گیرد، معنا و مفهوم جدیدی ایجاد می‌کند.

دریانیز از قطرات آب تشکسل شده است. یک قطره‌ی آب ظاهرا ثدرت خاصی ندارد ولی قطرات آب در کنار هم دریا و اقیانوس را شکل می‌دهند. هر وقت خواستید کاری را انجام دهید و تصور کردید کارتان بی ارزش است، دچار تردید نشوید. به یاد قطعات پازل و قطرات آب دریا بیفتید. اهداف بزرگی برای خود تعیین کنید و پیش بروید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خانواده موفق

همیشه در حرکت باشید و موقف نشوید

افرادی که دارای اهداف بزرگی هستند، سریع متوقف نمی‌شوند. چنین افرادی سعی می‌کنند همیشه در حال حرکت و تکاپو باشند. اگر می‌خواهید همیشه در مسیر موفقیت گام بردارید باید همیشه و در همه حال حرکت کنید و پیش بروید. از چیزی نترسید. هر روز یک قدم کوچک بردارید. همین قدم‌های کوچک شما را به منزل و مقصود می‌رساند.

با تمرکز و با دقت پیش بروید. نقطه‌ی نگاهتان هدفتان باشد. مصمم و با انرژی به همان سمت بروید. می‌توانید آینده را از آن خود کنید. آینده از آن افرادی است که به سمت هدفی با انرژی و مصصم به پیش می‌روند. همین قدم‌های کوچک می‌تواند شما را از کوهپایه به بالای کوه هدایت کند. تمامی افرادی که قله‌های بزرگی را فتح می‌کنند، با پاهایی مشابه پاهای ما این مسیر را طی کرده‌اند. آنها نیز همانند ما دو پا دارند و اندازه‌ی کف پایشان هم عجیب و غریب نبوده است.

آنها نیز برای بالا رفتن از کوه قدم به قدم مسیر را طی کرده‌اند. قدم‌های کوچکی که توانسته در نهایت به فتح قله‌ی بلندترین کوه‌ها منجز شود. کوهنوردان وقتی از کوه بالا می‌روند به قله‌‌ی آن فکر می‌کنند. ممکن است پاهایشان خسته شود ولی متوقف نمی‌شوندو پیش می‌روند. شما نیز می‌توانید قله‌های بلند و مرتفع زندگی خودتان را فتح کنید. نترسید و نگران نباشید. اگر دیگران توانسته‌اند، شما نیز می‌توانید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی