چگونه می‌توان شاد بودن را به عادت روزانه خود تبدیل کرد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۳ مرداد, ۱۴۰۰

آیا به دنبال راهی برای شاد بودن هستید؟ به وجود آوردن شادی با عادت روزانه مناسب را امتحان کرده‌اید؟ برای شاد بودن بر کدام زمان توجه بیشتری بورزیم؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

عادت روزانه برای شاد بودن

هر روز صبح زمانی‌که چشمانم را می‌گشایم به خود می‌گویم: “من این قدرت را دارم که روزی شاد یا غمگین را برای خود بسازم. من حق انتخاب این کار را دارم. دیروز گذشته و فردا هم هنوز نیامده است. من فقط یک روز یعنی امروز را دارم و هدفم این است که در آن با عادت روزانه شاد باشم.”

«گروچو مارکس»

این نقل‌قول از کمدین بزرگ یعنی گروچو مارکس، یک تکنیک موثر و ساده برای شاد بودن را به ما می‌آموزد که هر کسی باید آن را در زندگی خود بکار گیرد.

او می‌گوید که برای اینکه بتوانید همیشه شاد و با طراوت باشید، باید تلاش کنید امروزتان را خوشحال بگذرانید. شما باید شادی را انتخاب کنید و به هیچ چیز اجازه ندهید که شادی و خوشی را از شما بگیرد. از نظر او دیروز تمام شده است و فردا هم هنوز نیامده است. همگی شما در امروز قرار دارید. این سخن کاملا صحیح است.

برای شاد بودن در حال زندگی کنید

گذشته‌ها گذشته و زندگی کردن در گذشته کاری بیهوده است. آینده هم که هنوز نیامده است و نیازی نیست که درباره آن نگران باشیم و سعادت و خوشی الان خود را از بین ببریم. 

زمانی‌که تصمیم می‌گیرید همین حالا خوش باشید، کار راحت‌تر است و تلاش کمتری می‌طلبد. فردا دوباره شما انتخاب می‌کنید که در همان روز شاد باشید. بدین ترتیب، شما برای خوشی دائمی که البته کاری دشوار است، تلاش نمی‌کنید و تنها برای امروز سعی می‌کنید.

فقط باید یک روز شاد باشید آن هم امروز و اگر اینطور باشد دیگر کاری سخت نیست. فردا روزی دیگر است و شما نباید نگران باشید که فردا چطور خوشحال باشم.

احساسات

تمام تلاش‌تان برای امروزتان باشد. شما باید انتخاب کنید که امروز سرحال باشید ولی امکان دارد که امروز شرایطی برای‌تان رخ دهد یا به افرادی برخورد کنید که احساس شما را تحت تاثیر قرار دهند.

استاد احمد محمدی
باید زندگی را از سطحی که تحویل گرفته‌ایم بهتر تحویل دهیم؛ با ساختن خود، با رشد کردن. آنگاه به معنای واقعی زندگی کرده‌ایم.
استاد احمد محمدی

اگر شما به افراد و شرایط این اجازه را بدهید که احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهند، ممکن است که غمگین و ناراحت شوید اما اگر تحت تاثیر آن‌ها قرار نگیرید، امکان دارد شاد باقی بمانید.

چگونه همین امروز شاد باشیم؟

صبح که از خواب بیدار می‌شوید فورا ذهن خود را درگیر نگرانی درمورد وظایف و عادت روزمره و مشکلات‌تان نکنید. در عوض جملات زیر را با صدای بلند یا آهسته بگویید:

  • ” من حق انتخاب دارم تا امروز را شاد یا غمگین باشم. من می‌توانم این اجازه را به مشکلات و حوادث بدهم که مرا از پای درآورند و احساس ناراحتی داشته باشم. من بر مشکلات تمرکز می‌کنم و سختی‌ها را می‌بینم اما کاری برای حل آن‌ها انجام نمی‌دهم.”
  • ” من شاد بودن را انتخاب می‌کنم و امروز خوشحال خواهم بود.”
  • ” حتی اگر با مشکلات و سختی‌ها مواجه شوم، بازهم می‌خواهم سرحال باشم. من تحت تاثیر شرایط و افراد قرار نمی‌گیرم.”
  • ” دیروز رفته و فردا نیامده، پس چرا باید نگران آن‌ها باشم؟ آنچه که الان وجود دارد امروز است و من باید امروز را زندگی کنم و شاد باشم.”

 اگر شما هر روز این عبارات را تکرار کنید، می‌توانید خوشی و شادی را به صورت یک عادت درآورید.

نحوه استفاده از عبارات

شاد بودن با عادت روزانه

با گذشت زمان، شاد بودن در کل روز یا دست کم بخش اعظمی از روز برای‌مان راحت می‌شود. تکرار این عبارات وقت زیادی از شما نمی‌گیرد اما با این کار می‌توانید کل روز خوشحال و سرحال باشید.

حتی اگر بتوانید این عبارات را قبل از خواب تکرار کنید، تاثیر این عبارات دو چندان می‌شود. تنها به جای کلمه “امروز” کلمه “فردا” را باید جایگزین کنید. زمانی که این عبارات را می‌گویید به معنا و مفهوم آنچه که می‌گویید، توجه داشته باشید. نقل‌قول ابتدای مقاله را همیشه به خاطر داشته باشید.

شاد بودن یک عادت

اگر تنها دغدغه شما این باشد که برای یک روز خوشحال باشید، کار چندان سخت نمی‌شود. شاد بودن برای یک روز امکان‌پذیر است. اگر هر روز تمرکز شما بر این باشد که همان موقع خوشحال و سرحال باشید، کم‌کم شاد بودن برای شما یک عادت می‌شود.

اگر دوست دارید نقل‌قول گروچو مارکس در بالای مقاله را تکرار کنید وگرنه عبارات تاییدی کوتاه‌تر از این را هم می‌توانید استفاده کنید. عباراتی را که تکرارش برای‌تان راحت است، انتخاب کنید.

به هر حال، اگر با قدرت عبارات تاکیدی آشنا باشید، می‌دانید که تکرار این عبارات بالا چه تاثیری در شاد کردن زندگی‌تان دارد. آن‌ها را در ذهن خود مرور کنید تا این‌که رفتار و احساس شما مطابق با این عبارات شود.

تغییر نگرش

بنابراین شاد بودن کار ساده‌ای است، اگر و تنها اگر اندیشه خود را نسبت به زندگی تغییر دهید و با انجام چند تکنیک ساده مثل تکنیک فوق یعنی تکرار عبارات تاکیدی و مداومت در انجام آن، شادی برای شما تبدیل به یک عادت همیشگی می‌گردد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
5 تکنیک شادی

زیستن و اندیشیدن همچون افراد موفق، نیازمند دانستن خصوصیات و عادات افراد موفق است. بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» و دکتر احمد محمدی خصوصیات و عادات منحصر به فردی آنان را به شما خواهند آموخت. در صورتی که این ویژگی‌ها را بدانید، بخشی از مسیر موفقیت را پیموده‌اید، بقیه مسیر با تلاش، صبر و مداومت در انجام تمارین هموار می‌گردد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی