چگونه می توان روز خود را با انگیزه و پر بازده آغاز نمود؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
آغاز روز
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شان لیم بنیانگذار Stunning Motivation ،دارای بیش از 7 سال تجربه در زمینه‌ی پرورش شخصیتی است و به افراد بی شماری در رسیدن به موفقیت‌های چشمگیر در زندگی کمک کرده است. در مورد StunningMotivation.com بیشتر بدانید.

تصور کنید که هر روز صبح بعد از بیدار شدن حس اشتیاق دارید؛ احساس می‌کنید پر از انگیزه و انرژی برای عملی کردن خواسته‌های خود هستید. کمی ورزش می‌کنید، برای روز خود برنامه ریزی می‌کنید، ابتدا مهم‌ترین وظایف‌تان را انجام می‌دهید، نتیجه می‌گیرید، و احساس می‌کنید مشتاق چیزی هستید که انجام می‌دهید. این برای یک صبح عالی چطور است؟

صبح، مهم‌ترین وقت روز است؛ زیرا اگر کارها را درست تنظیم کنید، همه چیز خوشایند و بی‌دردسر و مطابق برنامه‌ریزی پیش می‌رود. متأسفانه برای اکثر مردم، یک صبح خوب و روز خوب صرفا در تخیلاتشان است؛ و در واقعیت، همیشه عجله‌می‌کنند، صبحانه نمی‌خورند، در ترافیک گیر می‌کنند و همیشه احساس خستگی می‌کنند، و در هنگام رسیدن به دفتر کارشان (یا شروع روز) بدون انرژی هستند.

پس چگونه می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم؟ ساده است، در اینجا 7 مراسم صبح‌گاهی یا روتین صبح عنوان می‌شود که شما را برای انگیزه و بهره وری بیشتر آماده می‌کنند. من سال‌های زیادی این روال را دنبال کرده‌ام و هر روز صبح احساس خوبی دارم.

اگر می‌خواهید موفق شوید و کارهای بیشتری در زندگی به سرانجام برسانید، باید مدیریت زندگی را یاد بگیرید و صبح ها کارهایتان را انجام دهید. در سمینار موفقیت با الگوهای رفتاری مشترک بین انسان های موفق آشنا می گردید و همچنین از استاد احمد محمدی خواهید آموخت که آنان چگونه زندگی خود را مدیریت می نمایند.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

حرکت کنید

اولین کاری که هر روز صبح باید انجام دهید تا پرانگیزه و پربازده باشید، حرکت _یا به عبارت دیگر، ورزش‌کردن و عرق‌ریختن_ است. تحقیقات نشان داده‌است که هنگام ورزش، بدن شما یک هورمون به نام اندورفین ترشح می‌کند که باعث شادمانی و هیجان می شود.

هنگامی که صبح‌ هنگام بدن خود را حرکت می‌دهید، تنش را در بدن‌تان آزاد می‌کنید و ورزش باعث هوشیاری بیشتر می‌شود. نیازی نیست به ورزشگاه بروید؛ فقط کمی کشش یا نرمش کوتاه در خانه خود انجام دهید. هر روز صبح حدود 15 یا 30 دقیقه به ورزش روزانه اختصاص دهید؛ اکسیژن بیشتری وارد جریان خون می شود و انرژی بیشتری خواهید گرفت.

برنامه‌ی زندگی خود را مرور کنید

قدم بعدی این است که زندگی خود را بررسی کنید؛ اهداف روزانه یا تجسم را تمرین کنید. بهتر است قبل از شروع روز، اهداف و رویاهایتان را به خود یادآوری کنید. اکثر مردم ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را به خواب سپری کنند تا تجسم رویاهای خود؛ به همین دلیل است که اکثر مردم زندگی موفقی ندارند. اگر می‌خواهید موفق باشید، باید وقت خود را صرف چیزهایی کنید که می‌خواهید انجام دهید. شما می‌خواهید حس خوبی به دستاوردهایتان داشته باشید، تا انگیزه‌تان بالا برود و قادر به تلاش برای اهداف و رویاهای خود باشید.

خودتان را اصلاح کنید

ابراهام لینکلن می‌گوید: “اگر شش ساعت برای بریدن یک درخت و خرد کردن چوب‌هایش به من بدهید، من چهار ساعت اول را صرف تیز کردن تبر می‌کنم.”

شما باید وقت خود را بهبود ببخشید و بهترین زمان برای انجام آن، صبح است. به این دلیل که صبح، به طور معمول، چیزهای کمتری برای حواس پرتی وجود دارد. هنگامی که جهان هنوز در خواب است، شما بیدار شده و در حال تلاش برای بهبود مهارت و دانش خود هستید. اگر هفته‌ای یک کتاب بخوانید چه؟ در عرض یک سال، شما 52 کتاب خوانده‌اید. اکثر مردم بعد از سال‌های مدرسه‌شان، کاملا مطالعه را رها می‌کنند. آیا می‌توانید تصور کنید که این عادت چقدر قدرت‌مند  است و باعث چه تغییرات بزرگی در زندگی می‌شود؟ اگر ایده‌ها و آنچه آموخته‌اید را در کار خود وارد کنید، می‌توانید تبدیل به یکی از آگاه‌ترین و برترین افراد در زمینه‌ی کاری خود شوید.

با قهوه شروع کنید

شاید بعضی از شما قهوه دوست نداشته‌باشید، اما مطالعات نشان داده‌اند که قهوه می‌تواند شما را بیدار کند، حس تحرک پیدا کرده و از همه مهم‌تر، به شما کمک می‌کند کارهایتان را انجام دهید. قهوه، دومین محصولی است که به صورت وسیع در سراسر جهان خرید و فروش می‌شود.

اگر من فرصت انتخاب بین نوشیدن قهوه و به انجام رساندن کارها، یا احساس خستگی و عدم انرژی داشتم،  همیشه نوشیدن قهوه را انتخاب می‌کردم. پیشنهاد من نوشیدن چند فنجان قهوه در روز نیست، فقط یک فنجان برای شروع روز توصیه می‌کنم.

به چیزهای مهم اول رسیدگی کنید

کارهای مهم را اول صبح انجام دهید. همان‌طور که ذکر شد، صبح بهترین زمان روز است، زیرا هیچ کس با شما تماس نمی‌گیرد و یا به هر طریقی حواس‌تان پرت نمی‌شود. بنابراین، اولین و مهم‌ترین کاری که دارید، اولین کاری باشد که اول صبح انجام می‌دهید. پیشنهاد برایان تریسی، نویسنده‌ی کتاب “قورباغه‌ات را قورت بده” این است که باید ابتدا زشت‌ترین و بزرگ‌ترین قورباغه را خورد. هنگامی که شما بزرگ‌ترین و زشت‌ترین کار خود را انجام بدهید، باقی روز به نظر ساده‌تر رسد. شما احساس سبکی بیشتری می‌کنید و به راحتی قادر به انجام کارهای دیگر خواهید بود.

سحرخیز باشید

زود بیدار شدن مهم است. در حقیقت، بسیاری از افراد موفق درحدود ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شوند؛ بیشتر آن‌ها وقت خود را صرف ورزش می‌کنند، برخی مطالعه می‌کنند یا مهم‌ترین کارهایشان را انجام می‌دهند. هنگامی که زودتر از خواب برمی‌خیزید و به برنامه‌ها و خواسته‌هایتان می‌پردازید، یک قدم از رقبای خود جلوتر خواهید بود. شما قادر به انجام کارهای بیشتر و ایجاد نتایج بیشتری از اکثر مردم عادی که دیر از خواب برمی‌خیزند هستید.

آیا می‌دانید که تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، 4 صبح از خواب بیدار می‌شود؟ مدیر عامل شرکت پپسی، ایندرا نویی ،هر روز ساعت 7 صبح وارد دفتر می‌شود. پس چه چیزی باعث می‌شود فکر کنید که می‌توانید بیشتر و دیرتر بخوابید و موفق هم بشوید؟ سحرخیزی را به یک عادت تبدیل کنید، تا به خواسته‌هایتان برسید.

استراحت داشته باشید

شما هر روز تلفن خود را شارژ می‌کنید،پس چرا این کار را برای خودتان انجام نمی‌دهید؟ استراحت می‌کنیم چون می‌خواهیم جلوتر برویم. موفقیت یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است؛ و رسیدن به اهداف بزرگ و رویاهای بزرگ، زمان می برد. از این‌رو، شما نیز گهگاهی نیاز به تجدید قوا و استراحت دارید. هر زمان نیاز داشتید استراحت کنید، تقسیم‌بندی زمان می‌تواند روش مناسبی باشد؛ به این صورت که مثلا می‌توانید به مدت 50 دقیقه کار کنید و سپس 10 دقیقه‌ای را استراحت کنید؛ و سپس 50 دقیقه‌ی دیگر را شروع کنید. هنگامی که شما بر روی کار خود تمرکز می‌کنید، از نیروی اراده‌ی خود استفاده می‌کنید. هرچه طولانی‌تر و بیشتر از مغز کار بکشید، اراده بیشتر تحلیل می‌رود. به همین دلیل است که ما به تجدید قوا نیاز داریم تا به قدرت خلاقیت و انرژیمان نیرویی تازه دهیم.

سخن آخر

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
آغاز کنندگان

این 7 مراسم صبح‌گاهی را در زندگی پیاده سازی کنید تا صبح‌تان پربازده و خودتان باانگیزه باشید. شما می‌توانید به هر صورتی که می‌خواهید روتین خود را تغییر دهید و بسازید. هر کاری که می‌کنید، باید روز خود را عالی شروع کنید تا بتوانید نتایجی عالی را در طول روز ارائه دهید. در این صورت می توانید نگرش مثبتی به زندگی خود و وقایع پیش رو داشته باشید. تمام انسان های موفق به این شیوه توانسته اند نگرش مثبت و انگیزه ی خود را به هنگام تلاش برای دستیابی به اهداف خود حفظ نمایند.

اما انسان های موفق، دیگر چه ویژگی های منحصر به فرد و  همچنین مهارت هایی دارند که سبب گشته از سایرین متمایز گردند. اگر می خواهید از خصوصیات ویژه ی افراد موفق آگاهی یابید و همچنین مانند آنان بیاندیشید و رفتار کنید، پیشنهاد می کنم با کلیک بر روی لینک زیر، در سمینار موفقیت شرکت نمایید تا از آموزه های استاد احمد محمدی در مورد انسان های موفق بهره بگیرید. در این صورت با تمرکز و انگیزه ی بیشتری می توانید در مسیر موفقیت قدم بردارید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی