چگونه می‌توان آسایش خاطر و آرامش درونی پیدا کرد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰

آیا به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش درونی هستید؟ آرامش چه تاثیری بر ذهن و زندگی دارد؟ آیا می‌دانید با تغییر عادات می‌توانید آرامش را به زندگی خود بازگردانید؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آرامش درونی

چند لحظه تنها باشید و با خود فکر کنید که چگونه می‌توانید آر‌امش داشته باشید؟ چه موقع از شادی و آرامش درونی لذت می‌برید؟ وقتی که اوضاع بر وفق مراد است، روابط هماهنگ هستند، شغل مناسب دارید، وضعیت مالی‌تان خوب است و سالم هستید، معمولا متوجه می‌شوید که آرام هستید.

در همه این شرایط چه چیزی مشترک است؟ معمولا ما از یک آرامش درونی بهره می‌بریم که هیچ استرس و تنش و هیچ شتاب و عجله‌ای نداریم. استرس مزمن یک بیماری طولانی مدت است و عوارض جانبی آن بسیار زیاد است.

همیشه عواملی برای استرس، تنش، ترس و نگرانی وجود دارند که آرامش درونی ما را از بین می‌برند. اما با وجود مشکلات و شرایط سخت زندگی هم می‌توان آرامش درونی داشت.

ذهن آرام

آرامش درونی یک حالتی از درون است و مستقل از شرایط خارجی است. می‌توان به ذهن آموخت که آرامش داشته باشد فارغ از اینکه در اطراف‌مان چه رخ می‌دهد. چرا منتظر شرایط درست هستید؟ چرا به اطرافیان و افکار منفی اجازه می‌دهید که برای ما و ذهن‌ ما تصمیم بگیرند؟

وقتی ذهن آرام است، بیش از حد فکر کردن و آشفتگی‌های ذهنی وجود نخواهد داشت و ما حالتی از رهایی درونی را تجربه خواهیم کرد. این یک حس خوشایند و هیجان‌انگیزی است که گویی بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شده است. دریافتن هر لحظه از عمر برای تجربه زندگی شاد و آرام لازم است.

تجربه‌ آرامش و رهایی درونی برای هر کسی امکان‌پذیر است. آن وابسته به شرایط بیرونی، وضعیت مالی و اوضاع جسمی نیست. هرکسی دارای نیروی بالقوه‌ای است که می‌تواند در اینجا و حال از آن بهره ببرد. تنها با آموزش دادن به ذهن می‌توان حتی در سخت‌ترین شرایط از آن لذت برد.

راه‌ رهایی درونی و آرامش ذهنی

افکار دائما در ذهن‌مان هستند. اما اگر آن‌ها باعث ناراحتی و از بین بردن آرامش‌مان می‌شوند، مجبور به دنبال کردن آن‌ها نیستیم. افکار شما عاملی تاثیر گذار بر نحوه رفتار و اعمال‌تان است.

ما می‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم و آرامش درونی و احساس رهایی را تجربه کنیم و یا می‌توانیم با توجه بیش از حد، به آن‌ها پر و بال داد و آن‌ها را قوی‌تر ساخت.

گام اول

  •  هنگام فکر کردن، تنها افکار مثبت، متعالی و شاد را انتخاب کنید. زندگی فردای شما محصول افکار امروزتان است.
  • به جای فکر کردن به چیزهای ناخوشایند به آنچه که واقعا دوست دارید فکر کنید.
  • فکر کردن درمورد موضوعاتی که باعث ترس و نگرانی شما می‌شود، متوقف سازید و به خاطر داشته باشید که افکارتان زندگی شما را شکل می‌دهند و بنابراین باید مراقب افکارتان باشید.

گام دوم

یاد بگیرید واگویه‌های ذهنی‌تان را ساکت کنید. این به معنای سلطه داشتن بر ذهن و آرامش آن است. آرامش ذهن و سلطه داشتن بر آن مفیدترین مهارت‌ها برای همه افراد است. محدودیت تنها در ذهن شماست و لاغیر.

از افرادی که در جستجوی معنویت هستند، افرادی که زندگی پرمشغله دارند، افرادی که بلند پروازند و اهداف و آرمان‌هایی دارند یا انسان‌های عاشق ماجراجویی.

با این مهارت‌ها آن‌ها احساس شادی بیشتری خواهند داشت و از زندگی لذت بیشتری می‌برند و همچنین در هر کاری که انجام می‌دهند متمرکزتر و کارآمدتر خواهند بود.

دستیابی به رهایی و آرامش ذهنی

آرامش درونی و ذهن آرام

دستیابی به رهایی و آرامش ذهنی و رهایی از فشار افکار بدون وقفه برای همه کس امکان‌پذیر است به شرط اینکه آموزش صحیح ببینند. صرف خواندن این مقاله نمی‌تواند این مهارت‌ها را به زندگی‌تان جذب کند. مزیت‌های سکوت و آرامش ذهنی را در روند زندگی دست کم نگیرید.

وقتی شما ارزش خود را کشف کنید و بخواهید آن‌ها را به دست آورید، هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه شما شود. رهایی از افکار دائمی غیرمفید و عادات برای اکثر افراد اتفاق نمی‌افتد.

تعدادی افراد می‌دانند که می‌توانند خودشان را از چنگ آن‌ها رها سازند. از لحظه بیدار شدن در صبح تا لحظه خوابیدن در شب پچ‌پچ‌های دائمی ذهن‌تان ادامه دارد و لحظه‌ای دست بردار نیست.

تاثیر عادات در آرامش درونی

عادت‌ها، نگرانی‌های بی‌مورد و فکر کردن دائمی به چیزهای بی‌ارزش جلوی آرامش ذهنی شما را می‌گیرد. این عادتی عمیقا ریشه‌دار است اما می‌توان آن را از بین برد.

ذهن مفیدترین ابزار است اما نباید به آن اجازه داد که بر زندگی‌مان تسلط پیدا کند. بلکه باید تحت سلطه ما باشد. آنچه می‌خواهید را ابتدا در ذهن تجسم کنید.

برای رهایی از یک عادت ناخوشایند باید از آن آگاهی یافت و به شیوه‌ای متفاوت، آگاهانه و با توجه عمل کرد. هرچه ما مهارت جدید بیاموزیم باید روی خودمان کار کنیم تا اینکه آن به ماهیت ثانوی ما تبدیل شود و بدین ترتیب افکار و ذهن‌مان به طرز صحیحی در کنترل ما قرار می‌گیرند.

تشکیل ذهن از افکار

ذهن از افکار تشکیل شده است. وقتی یاد بگیرید که بیقراری‌های دائمی ذهن‌تان را آرام کنید، ذهن‌تان رها می‌شود و متوجه می‌شوید که چگونه افکار زندگی‌تان را کنترل می‌کنند. وقتی خورشید در پشت ابرها مخفی می‌شود، نور خورشید دیده نمی‌شود اما خورشید آنجا در پشت ابرها حضور دارد.

استاد احمد محمدی
فیلمنامه زندگی‌ات را دوباره بازنویسی کن، نقش اول را به خودت بده، قهرمان زندگی‌ات شو.
استاد احمد محمدی

خود درونی و احساس‌مان از رهایی درونی همیشه اینجا هستند. ما باید تنها آن حایل‌ها را برطرف سازیم. این حایل‌ها افکار، عقاید و عادات ما هستند. اهمیت ذهن متمرکز برای داشتن یک زندگی لذت‌بخش را جدی بگیرید.

من نمی‌گویم از ذهن‌تان استفاده نکنید. شما به منظور انجام کارهای روزمره به آن نیاز دارید. منظور من این است که باید آن را تحت کنترل خود درآورید.

تمرکز بر اهداف با آرامش درونی

آرامش درون، فاکتور کمرنگ شده زندگی در عصر حاضر است زمانی که درون‌مان از آرامش کافی برخوردار نباشیم نمی‌توانیم بر روی هدف مشخصی تمرکز کنیم. احتمالا اکثر شما اپیزود دو انیمیشن پاندای کونگفوکار را دیده‌اید.

در این قسمت قهرمان داستان بعد از کسب موفقیت در قسمت اول دچار بحرانی می‌شود که از دوران کودکی خود با آن دست به گریبان است و همین موضوع باعث می‌شود تا در جستجوی آرامش درونی از دست رفته خود باشد.

در این داستان علیرغم درونمایه طنزی که دارد، حاوی پیام مهمی است. این پیام این است تا زمانی که دست به گریبان کشمکش و سردرگمی‌های درونی هستیم نمی‌توانیم بر اهداف خود به نحو احسن متمرکز شویم. متمرکز باشید و رویاهای‌تان را دنبال کنید.

ریشه‌یابی مشکلات

مشکلات ریشه‌ای، تسویه حساب‌های عاطفی گذشته، عقده‌ها و کمبودهای کودکی عواملی هستند که باید یک بار برای همیشه ریشه‌یابی و حل شوند. زیرا چنانچه حل نشده باقی بمانند بر روی هم تلنبار شده و منجر به بروز مشکلات بزرگ‌تری می‌شوند. کلید حل مشکلات را در دست بگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
حال خوب

اما قطعا حل این مشکلات به تنهایی کار دشواری است ما در آکادمی بازار به کمک افراد متخصص و به پشتوانه دانش و تجربه اندوخته طی سالیان متمادی به شما کمک می‌کنیم و به شما می‌گوییم چطور از پس تمام این‌ها بربیایید و دوباره لذت زندگی را بچشید. یادتان باشد که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم، پس زیبا و موفق زندگی کنیم.

افراد موفق مشکلات را مانند مومی در دست نرم کرده‌ و آن‌ها را حل می‌کنند. بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» به شما کمک می‌کند تا شما نیز با مشکلات مانند این افراد مواجه شوید و پس از حل آن‌ها به آرامش درونی برسید. همچنین با کمک مطالب جذاب صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی می‌توانید آرامش خود را بازیابی کنید.

3.7/5 - (8 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی