چگونه به فردی با عملکرد خوب تبدیل شویم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ممکن است این سوال برای خیلی ها پیش بیاید که چرا برخی افراد عملکرد خوب ندارند؟ و به طور جد این یکی از مسائل و بحران هایی است که می تواند آینده این افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در جهان امروز با این حجم عظیم از اطلاعات و مسائل عملکرد خوب داشتن خیلی دشوار است. چون در یک کلمه دنیا بسیار شلوغ است و تمرکز ما روی یک چیز نیست و گاهی اوقات احساس می کنیم به قدری به جهت های مختلف کشیده میشویم که دیگر عملکرد لازم را نداریم. اما چند نکته ی ضروری در باب این که بتوانیم هم تراز با هوش و استعداد خود عملکردمان را هم بالا ببریم و بر روی آن چیز هایی که باید تمرکز کنیم. برای فهمیدن این نکات جهت داشتن عملکرد خوب با آکادمی بازار همراه باشید.

1.تعریف اهداف مشخص

با اینکه بر این مسئله بارها تاکید شده است که همه ی افراد باید اهداف خود را به صورت دقیق مشخص کنند، اما واقعا چند نفر از ما هستیم که اهداف کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و چشم انداز ایده آل خود را مشخص کرده ایم؟. باید تمام این اهداف چهاگانه به صورت مکتوب ثبت شود. این کار در اولویت بندی و برنامه ریزی دقیق بسیار موثر و تعیین کننده است.

2. رها شدن از شر نوتیفیکیشن ها

ما دائما در طول روز شبکه های اجتماعی، پیامک ها و ایمیل های خود را چک می کنیم و زمان زیادی را صرف گوشی های هوشمند، تبلت و یا لپ تاپ خود می کنیم. انحرافات ذهنی که در پی این فعالیت ها به وجود می آید، علاوه بر اینکه تمرکز ما را بهم می ریزد، بازگشت به تمرکز قبل را نیز بسیار دشوار می کند. تحقیقات نشان داده است که یک انسان به طور متوسط 4 ساعت از وقت خود را در طول روز به دلیل همین نوتیفیکیشن ها از دست می دهد. بنابراین باید بدانید که یکی از ساده ترین کارها در برخورد با نوتیفیکیشن ها این است که ما همه ی آن ها را خاموش کنیم. شما می توانید زمانهای کاملا مشخص و از قبل تعیین شده برای آنها اختصاص دهید و اجازه ندهید که وقت شما را در طول روز بیش از حد بگیرند. البته شرایط برای کسانی که کارشان در شبکه های اجتماعی است و از طریق آن بیزیس خود را مدریت می کنند کاملا فرق می کند.

3. توجه به قانون 20_80

پارتو یک اقتصاددان ایتالیایی سالها پیش قانونی به نام 20_80 را مطرح کرد که ابتدا تنها در بحث های اقتصادی مورد استفاده قرار می گرفت اما بعد از مدتی افراد متوجه شدند که این قانون در حیطه های دیگر زندگی نیز جواب می دهد. آقای پارتو این قانون را به این صورت مطرح کرد که 80 درصد دوره ثروت در دستان 20 درصد افراد جامعه قرار دارد اما وقتی کلی تر نگاه می کنیم می توانیم اینگونه برداشت کنیم که 80 درصد نتایج خوب و مثبت حاصل بیست درصد کارهای ماست. از طرفی دیگر 80 درصد مشکلات ما حاصل 20 درصد کارهایی است که انجام می دهیم. توجه به قانون 20_80 این نکته را به ما نشان می دهد که اگر ما به کارهایی که در طول روز انجام می دهیم توجه کنیم، می بینیم که تنها 20 درصد آنها بهترین نتایج و دستاورد ها را برای ما به ارمغان می آورد. خیلی خوب است که ما در کارهای روزانه خود متمرکز شویم و ببینیم آن بیست درصدی که نتایج خوب به همراه می آورد کدام است.

4. یاد بگیریم که نه بگوییم

خیلی از اوقات ما به دلیل اینکه می خواهیم دیگران را از خود راضی نگه داریم  به همه درخواست ها بله می گوییم. نه گفتن به معنای این نیست که ما خودخواه هستیم بلکه همه ی ما اولویت هایی در زندگی داریم که عملی کردن آنها باید برای ما مهم تر از بقیه اتفاق ها باشد زیرا موفقیت ما در گرو عمل کردن به آنهاست. وقتی شما به درخواست های پیش آمده همواره بله بگویید درواقع در حال نه گفتن به اولویت های زندگی خودتان هستید. اگر برای شما نه گفتن به صورت مستقیم سخت است می توانید از این جمله استفاده کنید؛” اجازه بده بهش فکر کنم اگر موافق بودم اطلاع می دهم” این جواب علاوه بر این که باعث می شود مخاطبتان شما را درک کند، این امکان را نیز به خودتان می دهید که بررسی کنید پاسخ شما چه نتایجی به دنبال خواهد داشت.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بالابردن عملکرد ذهن

5. فرق گذاشتن بین کارهای مهم و اضطراری

کارهای مهم، کارهایی هستند که در دراز مدت در حیطه های مختلف بر زندگی شما تاثیرات مثبتی می گذارند. کارهای اضطراری عمدتا موارد بحرانی است که برای ما و دیگران پیش می آید که وقت و تمرکز ما را به خود جذب می کند. در کنار برنامه ریزی هایی که برای خود انجام می دهیم باید زمانی را برای پرداختن به کارهای مهم اختصاص دهیم. اگر خوب فکر بکنید متوجه می شوید که ما بیشتر زمان خود را صرف کارهای اضطراری می کنیم. کارهای اضطراری خیلی اوقات ما را از کارهای مهمی که در دراز مدت تاثیرات زیادی بر زندگی ما می گذارد قافل می کند. بنابراین سعی کنید کارهای مهم را در برنامه ریزی های خود در کنار کارهای اضطراری عملی کنید.

با یک جا نشستن نمی‌توان زندگی را احساس کرد. همه‌ ی ما برای خوشحال بودن نیاز به پیشرفت کردن داریم. کسی که انگیزه‌‌ اش را برای پیشرفت از دست بدهد، دچار یکنواختی می‌شود. کمبود انگیزه ممکن است ناشی از ناامیدی باشد. باید گفت پیشرفت در زندگی برای هیچکس سخت یا غیر ممکن نیست. اگر دانش مورد نیاز را داشته باشیم و روش‌ های صحیحی را در پیش بگیریم، به نتایج شگفت‌ انگیزی دست پیدا می کنیم. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند برای فراگیری مهارت های مورد نیاز جهت پیشرفت و توسعه فردی از محصولات بسیار مفید معجزه ذهن قدرتمند بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی