چهار اقدامی که برای داشتن پیشرفت در شغل باید انجام دهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اگر فیلم سینمایی «گرگ وال استریت» را دیده باشید و درگیر داستان جذاب فیلم شده باشید خواهید دید که دی کاپریو چه ترفند‌هایی را انجام می‌دهد تا بتواند در شغلش ترقی کند و صاحب مقام و جایگاه شود. خصوصا در بازاری همچون بورس که باید مدام شش دانگ حواستان جمع باشد و لحظه‌ای را از دست ندهید.

برای پیشرفت کار خود، باید برنامه‌ای داشته باشید. پیشرفت شغلی به اشکال مختلفی انجام می‌شود، از صعود از نردبان شرکت‌ها تا مسئولیت پذیری بیشتر در نقش فعلی شما. صرف نظر از آنچه در تلاش برای دستیابی به آن هستید، این امکان پذیر نیست مگر اینکه برنامه‌ای برای راهنمایی شما در طی مسیر داشته باشید. ایجاد نقشه راه شغلی این طرح و بنیادی را برای شما در پیشبرد حرفه شما فراهم می‌کند.

پیشرفت در شغل را با طی کردن این چهار قدم به دست آورید

داشتن پیشرفت در شغل و ترقی کردن خواسته همه ماست. همه کسانی که صاحب شغلی هستند از اینکه مدام در جا بزنند و از لحاظ جایگاه و درآمد پیشرفتی نداشته باشند بیزارند. قطعا هیچکس چنین چیزی را نمی‌خواهد. اما برای اینکه بتوانید بین همکاران خود سری توی سرها در بیاورید چه باید کنید؟

۱. آنچه موفقیت برای شما به نظر می رسد را تعریف کنید.

هرکسی تعریف شخصی خود را از موفقیت دارد. برای برخی افراد ممکن است گرفتن یک نقش اجرایی آرزو شده باشد، و برای برخی دیگر پیدا کردن شغلی است که به آنها امکان می‌دهد وقت بیشتری را با خانواده خود بگذرانند. هیچ راه درست یا غلطی برای تعریف موفقیت وجود ندارد – برای همه متفاوت است. مهم این است که شما می‌توانید آن را برای خود تعریف کنید.

به آنچه در حال حاضر در حرفه شما مهمتر است، فکر کنید و آنچه در آینده می‌خواهید به نظر برسد. آنچه اکنون می‌خواهید تلاش کنید ممکن است متفاوت از آنچه شما می‌خواهید در پنج یا ده سال بعد باشد. بلند مدت فکر کردن به شما در تعریف نسخه موفقیت خود کمک می‌کند.

پس از تعیین موفقیت، زمان آن رسیده است که آن را به یک عمل تبدیل کنید. با مکانی که در حال حاضر در حرفه خود قرار دارید و مکانهایی که می‌خواهید در یک، پنج و ده سال حضور داشته باشید، نمودار ایجاد کنید. هر یک از پنج سال اول را با موقعیت و عنوان مورد نظر خود برای آن سال مشخص کنید. این سند را نگه دارید، این آغاز نقشه راه شغلی شماست.

۲. اهداف و جدول زمانی را تعیین کنید.

اهداف و جدول زمانی دست به دست هم می‌دهند. بدون جدول زمانی، دستیابی به اهداف خود بسیار سخت‌تر است. بدون اهداف، جدول زمانی فقط یک برنامه است. استفاده از آنها با هم نحوه موفقیت شما است. اهداف تعیین شده چیزی را برای تلاش در اختیار شما قرار می‌دهد و جدول زمانی شما را برای رسیدن به آنها پاسخگو و در مسیر نگه می‌دارد.

پیشرفت در شغل
شغل

۳. با مدیر خود راحت باشید.

معمولاً فرصتهای بسیار بیشتری برای پیشرفت وجود دارد تا اینکه بدانید. با مدیر خود صحبت کنید و ببینید که چه مشاغل شغلی در شرکت وجود دارد. اهداف خود را با آنها به اشتراک بگذارید و ببینید که چگونه می‌توانند در دستیابی به آنها به شما کمک کنند. با صحبت کردن با مدیر خود و اطلاع رسانی از آرزوهای شما، خودتان را روی رادار آنها قرار می دهید. اگر آنها پشتیبان هستند، به شما کمک می‌کنند تا راهنمایی کنند و بتوانید به اهداف خود برسید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مهم‌ترین مهارت شغلی

۴. از شبکه خود استفاده کنید.

تنها راه پیشبرد شغلی، مهم نیست که هدف شما چه باشد، کمک و پشتیبانی دیگران است. برای هر مرحله از فرآیند به شبکه خود ضربه بزنید. وقتی به فکر تعریف موفقیت خود هستید، با مربی خود یا یک مشاور قابل اعتماد صحبت کنید. وقتی اهداف بلند مدت خود را تعیین می کنید، با مدیر خود صحبت کنید تا ببینید چه پیشرفت‌هایی وجود دارد. پس از مشخص کردن کارهایی که می‌خواهید بعداً انجام دهید، به دنبال افرادی باشید که در حال حاضر در آن نقش هستند و از آنها در مورد آنها سؤال کنید. هرچه اطلاعات بیشتری کسب کنید، برنامه شما واضح‌تر می‌شود.

با هم، این اقدامات به شما کمک می‌کند تا نقشه راه شغلی خود را ایجاد کنید، که به نوبه خود تبدیل به برنامه عمل شما و راهنمای پیشرفت در شغل می‌شود. به یاد داشته باشید که این سنگ به صورت سنگین تنظیم نشده است و می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را با اهداف جدید به روز کنید. یک مسیر شغلی یک خط مستقیم از نقطه A تا نقطه B نیست، بنابراین احساس نکنید که برای رسیدن به آنجا باید یک مسیر سختگیرانه را دنبال کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی