پیروزی و عوامل مهم و موثر در رسیدن به آن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
پیروزی و عوامل مهم و موثر در رسیدن به آن

رسیدن به پیروزی و موفقیت از جمله اهداف هر فردی است. با شناخت چند عامل پیروزی اراده مانند اعتماد به نفس یا شهامت می‌توانید به این هدف برسید. پیروزی در زندگی یکی از اهداف مهم است. تمام موفقیت‌های زندگی با پیروزی آغاز می‌شوند.

اگر شما پیروز نشوید در واقع موفقیتی نیز وجود نخواهد داشت. پیروزی با شکست همراه است و برای رسیدن به آن بارها باید شکست بخورید. رمز اصلی این است که متوقف نشوید و شکست‌ها را به تجربه و کلیدی برای رسیدن به پیروزی تبدیل کنید. برای رسیدن به پیروزی و جلوگیری از شکست‌های احتمالی چند فاکتور وجود دارد.

دانستن این فاکتورها شانس شما را برای موفقیت چندین برابر می‌کند. شجاع باشید و همین حالا برای رسیدن به پیروزی تلاش کنید. نگران نباشید! بالاخره زمان شما هم فرا خواهد رسید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا راه پیروزی را بهتر بشناسید و بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

پیروزی چیست

در این مقاله می‌خواهیم درباره کلمه قدرتمندی به نام پیروزی با شما صحبت کنیم. پیروزی اراده تنها چیزی است که همه ما از زندگی می‌خواهیم.

همه ما می‌خواهیم پیروز و موفق باشیم. مهم نیست خواسته ما چیست؛ خواسته هرکس متفاوت است و برای کائنات فرقی ندارد که شما می‌خواهید در چه امری موفق و پیروز باشید.

همچنین، هیچ درست یا غلطی وجود ندارد. برخی انسان‌ها خواستار موفقیت در زندگی خانوادگی هستند؛ برخی دیگر به دنبال امید پیروزی و موفقیت در امر کسب و کار؛ برخی انسان‌ها نیاز به موفقیت تحصیلی دارند و برخی دیگر، موفقیت در روابط با فرزندان‌شان.

بنابراین، هیچ خواسته درست یا غلطی وجود ندارد و خواسته هر فرد، صرفا خواسته همان فرد است نه دیگران! چیزی که مهم است، این است که همه ما در جست و جوی پیروزی در چیزی هستیم.

شما همین حالا هم پیروز هستید

درک مهمی که باید به آن برسید، این است که شما در همین جایگاهی که اکنون هستید، پیروز هستید! اگر متاهل هستید، پیروزید و فقط باید ادامه دهید؛ اگر شغلی دارید، پیروز هستید و فقط باید ادامه دهید؛ اگر صاحب فرزند و ملک هستید، پیروزید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که ادامه دهید!

تنها چیزی که می‌تواند مانع پیروزی اراده شما شود، خودتان هستید! همکار، همسایه‌ها و اطرافیان شما، دشمنان شما نیستند! تنها کسی که می‌تواند دشمن شما باشد، کسی است که هر روز صبح پس از بیدار شدن، در آینه به او خیره می‌شوید! قهرمانان همیشه پیروز را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال «محمد علی کلی»؛ او هرگز باعث شکست خود نمی‌شد؛ او همیشه خود را در شرایطی قرار می‌داد که بتواند پیروز شود. به یاد داشته باشید که تنها عامل شکست شما، خودتان هستید! در ادامه، عوامل پیروزی را بررسی خواهیم کرد:

1. اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، یعنی چقدر خودتان و پیروزی اراده را باور دارید. چقدر به توانایی‌های خود اعتماد دارید و چقدر خود را دوست دارید. یادتان باشد، دیگران شما را همانطوری که خودتان می‌بینید، می‌بینند. زیرا نظر و اعتقادی که درباره خودتان دارید، ارتعاشی را از شما ساطع می‌کند.

استاد احمد محمدی
اگر می‌خواهی به فرمول موفقیت عمل کنی، شکست بخور، شکست بخور، شکست بخور. آنگاه موفقیت خودش را بر تو آشکار می‌کند.
دکتر احمد محمدی

همان ارتعاش توسط دیگران دریافت خواهد شد. بنابراین، قبل از اینکه انتظار داشته باشید کسی شما را دوست بدارد یا بپذیرد، ابتدا باید خودتان خودتان را دوست بدارید و بپذیرید. پس همین حالا، تکه کاغذی بردارید و همه خصوصیات مثبتی که در خود می‌بینید را یادداشت کنید.

هربار که ویژگی جدیدی به ذهن‌تان رسید، آن را به لیست اضافه کنید و لیست خود را از ابتدا بخوانید. این تمرین، تاثیر شگفت انگیزی در افزایش سطح اعتماد به نفس شما دارد.

2. شهامت به امید پیروزی

شهامت به امید پیروزی

ترس، تنها یک ابزار است برای اینکه شما از خطرات در امان بمانید. ذهن شما برای محافظت از شما، از ابزاری به نام ترس استفاده می‌کند.

اجازه ندهید ترس، مانع از پیروزی شما شود. وقتی احساس کردید برای شروع یا انجام کاری دچار ترس هستید، سعی کنید دلایل آن ترس را تجزیه و تحلیل کنید. سپس در ذهن‌تان، خود را در آن موقعیت قرار دهید و اتفاقاتی را که باعث ترس شما می‌شوند، در ذهن بیاورید.

وقتی خود را به طور ذهنی با ترس‌های خود روبرو می‌کنید، ترس شما به میزان زیادی از بین خواهد رفت. یادتان باشد افراد موفق و پیروز، شهامت انجام کارهایی را داشتند که دیگران نداشتند!

3. مداومت در رسیدن به پیروزی

همانطور که گفتیم، مداومت یک شرط مهم در پیروزی اراده است. راز پیروزی در هر کار، مداومت است. در هر کاری اگر مداومت به خرج دهید، پیروز خواهید شد.

خداوند در کتب الهی گفته است که بزرگ‌ترین گناه «ناامیدی» است. مداومت، یعنی عدم نا امیدی؛ یعنی بدانی که وقتی خواسته‌ات به گوش خداوند رسیده است، دیگر امکان ندارد که به آن نرسی.

پس جای ناامیدی نیست؛ مداومت شما، به کائنات این پیام را می‌دهد که «من توکل دارم؛ من نا امید نیستم و به خدا اعتماد دارم.» کائنات نیز، به اعتماد شما پاسخ خواهد داد.

4. رفتار پیروزمندانه

رفتار پیروزمندانه

به این جمله توجه کنید: «ببینید تا باور کنید» در بیشتر مواقع، معکوس این جمله نیز صدق می‌کند: «باور کنید تا ببینید!» لحظه‌ای به این دو جمله فکر کنید. زمانی که شما خوشحال هستید، می‌خندید.

اما نکته جالب این است که ذهن شما طوری طراحی شده که برعکس این عمل نیز امکان پذیر است. یعنی زمانی که خوشحال نیستید، اگر بخندید خوشحال می‌شوید! ذهن شما تفاوتی بین واقعیت و عدم واقعیت قائل نیست.

اگر شما هنوز به آنچه می‌خواهید نرسیده‌اید و هنوز در امری که مد نظر شماست، پیروز نشده‌اید، کافی است ادای پیروزها را در بیاورید و پیروزمندانه رفتار کنید!

چگونه از شکست پیروزی بسازیم

روز خود را مانند شخصی پیروز آغاز کنید؛ با نوع راه رفتن و حرف زدن‌تان به خودتان القاء کنید که پیروز هستید؛ با این دیدگاه به محل کار خود بروید که پیروز هستید!

یادتان باشد که همه ما انسان‌ها به روی این کره خاکی آمده‌ایم تا پیروز باشیم، عشق بورزیم، مورد عشق واقع شویم و لذت ببریم! پیروزی، به یک اندازه حق مسلم همه انسان‌هاست و خداوند دوست دارد بندگانش را پیروز ببیند، نه عاجز و ناتوان!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
رسیدن به سقف آرزوها

برای انجام کارهای خود و داشتن استمرار و انگیزه در ادامه دادن آن‌ها قطعا به مشاوره‌ها و شتاب‌دهنده‌هایی نیاز دارید که شما را در این مسیر یاری دهند. با بسته آموزشی : «موفقیت دست یافتنی است» آکادمی بازار، موفقیت خود را دستیافتنی‌تر از گذشته کنید.

اگر شما نیز درمورد پیروزی تجربه‌ دارید این تجربه را با ما به اشتراک بگذارید و از دوستان‌تان دعوت کنید تا نظرشان را با ما درمیان بگذارند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی