پروموشن چیست؟ راهنمای گام به گام اجرای پروموشن(Promotion) برای افزایش فروش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ مهر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۳ بهمن, ۱۴۰۲
پروموشن (Promotion) چیست؟ راهنمای گام به گام اجرای پروموشن برای افزایش فروش

پروموشن یک روش بازاریابی برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و ترغیب آنها به خرید است. پروموشن شامل انواع فعالیت‌های مختلف از جمله معرفی محصولات و خدمات به شیوه‌های مختلف مانند ارسال نمونه، کمپین‌های تخفیف، جشنواره مناسبتی، مسابقه و قرعه‌کشی، ارسال رایگان، تبلیغات و بازاریابی محتوا است. با توجه به نوع کسب و کار می‌توانید از انواع پروموشن برای جذب مشتریان و ترغیب آنها به خرید استفاده کنید.

در این مقاله از آکادمی بازار، در مورد انواع پروموشن، تفاوت تبلیغات و پروموشن، استراتژی‌های پروموشن و نقش اصلی آن، مزایای استراتژی پورموشن و استفاده از آن در کسب و کارهای مختلف صحبت شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

پروموشن چیست؟

پروموشن یا ترویج، نوعی ارتباط بین خریدار و فروشنده است. فروشنده سعی می‌کند از طریق تبلیغات، خریدار را متقاعد کند تا کالاها یا خدمات آن‌ها را خریداری کند. پروموشن به آگاهی مردم از یک محصول، خدمات یا شرکت کمک می‌کند.

همچنین برای بهبود تصویر عمومی یک شرکت نیز موثر است. پروموشن می‌تواند در ذهن خریداران علاقه ایجاد کند و در مشتریان وفاداری ایجاد کند. این یکی از عناصر اساسی ترکیب بازاریابی است که شامل چهار P است: قیمت، محصول، تبلیغات و مکان.

همچنین یکی از عناصر آمیخته تبلیغاتی یا طرح تبلیغاتی است. این‌ها شامل فروش شخصی، تبلیغات، ارتقاء فروش، تبلیغات بازاریابی مستقیم است و همچنین ممکن است شامل بازاریابی رویدادی، نمایشگاه‌ها و نمایشگاه‌های تجاری نیز باشد.

انواع پروموشن

هدف از انواع پروموشن افزایش آگاهی از برند، معرفی محصولات و خدمات و افزایش فروش است که در ادامه به انواع پروموشن نیز اشاره شده:

  • ارائه تخفیف: ارائه تخفیف‌ به مشتریان از رایج‌ترین انواع پروموشن است که باعث جذب مشتریان جدید و خرید مشتریان قبلی می‌شود. 
  • جشنواره فروش: برگزاری جشنواره فروش با ارائه تخفیف ویژه در مناسبت‌های مختلف از پروموشن‌های جذاب است که به افزایش فروش در یک دوره خاص منجر می‌شود. 
  • ارسال رایگان: پروموشن ارسال رایگان می‌توان به خرید بیشتر مشتریان منجر شود که انگیزه آنها را بیشتر می‌کند. 
  • برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی: یکی از راه‌های افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید، برگزاری مسابقات مختلف و قرعه‌کشی است که منجر به افزایش فروش محصولات می‌شود. 
  • ارسال نمونه رایگان محصولات: برای ترغیب مشتریان به خرید می‌توان از پروموشن ارسال نمونه رایگان محصولات استفاده کرد که از این طریق می‌توان محصولات را به مشتریان معرفی کرد. 
  • بازاریابی محتوا: تولید و انتشار محتوای جذاب برای مشتریان جذاب بوده و آنها را به خرید ترغیب می‌کند. بنابراین بازاریابی محتوایی را می‌توان یکی از پرومشن‌های جذاب دانست. 
  • تبلیغات: تبلیغات در رسانه‌های مختلف مانند رادیو، تلویزیون، مجله، روزنامه، شبکه‌های اجتماعی به افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید کمک می‌کند.

تفاوت تبلیغات و پروموشن

تقاوت تبلیغات و پروموشن چیست

در ادامه بررسی می‌کنیم که تقاوت تبلیغات و پروموشن چیست و هرکدام چه کاربردی دارد.

پروموشن یا ترویج

پروموشن که از آن به عنوان روشی برای ترویج کسب و کار و ارتقاء فروش هم نام ‌برده می‌‌شود، ابزاری منعطف‌تر و کامل‌تر نسبت به تبلیغات صرف برای آگاهی سازی در مورد خدمات و محصولات شما است، مانند انواع اسپانسری تیم‌‌ها، مسابقات، برگزاری رویداد، کاتالوگ، نمونه‌های رایگان، کوپن‌های تخفیف، برنامه‌های وفاداری مشتریان، رسانه‌های اجتماعی، هدیه و پست مستقیم است.

تبلیغات

تبلیغات به معنای تبلیغ یک محصول، خدمات یا شرکت با کمک تلویزیون، رادیو یا رسانه‌های اجتماعی است. این به گسترش آگاهی در مورد شرکت، محصول یا خدمات کمک می‌کند.

تبلیغات از طریق رسانه‌های جمعی مختلف از جمله رسانه‌های سنتی مانند روزنامه‌ها، مجلات، تلویزیون، رادیو، تبلیغات در فضای باز یا پست مستقیم ارسال می‌شود و همچنین شامل رسانه‌های جدید مانند نتایج جستجو، وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها یا پیام‌های متنی است.

چگونه می توان کسب و کار خود را با استراتژی پروموشن ارتقاء داد؟

چگونه می توان کسب و کار خود را با استراتژی پروموشن ارتقاء داد؟

جای تعجب نیست که استراتژی پروموشن یکی از مهم‌ترین فرایندهای بازاریابی است. پروموشن درواقع، از صداهای بازاریابی شما برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند، علاقه ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

اگر می‌خواهید ترافیک و تبدیل بیشتری داشته باشید، توسعه استراتژی‌های ارتقاء بسیار مهم است. شما در ادامه خواهید آموخت که چگونه تجارت خود را ارتقا دهید و چگونه با استفاده از تاکتیک‌های تبلیغاتی قابل اجرا، یک استراتژی ارتقاء ایجاد کنید.

استراتژی های پروموشن

استراتژی پروموشن یک برنامه عملی است که می‌تواند مشتریان را نسبت به کسب و کار شما تحت تاثیر قرار دهد، مشتریان بیشتری ایجاد کند و مشارکت مشتریان را افزایش دهد.

این روش نشان می‌دهد که چگونه استراتژی بازاریابی و ارتباطات خود را انجام دهید، چه کسانی را به عنوان مخاطبان خود هدف قرار دهید و کجا و چه موقع برنامه پروموشن را اجرا کنید.

چهار نقش اصلی پروموشن چیست؟

چهار نقش اصلی پروموشن چیست

1. ایجاد آگاهی: آگاهی مخاطبان مورد نظر خود از محصولات و خدمات شما. شما باید مخاطبان هدف، پیام‌های بازاریابی تبلیغاتی و استراتژی‌های خود را شناسایی کنید.

2. ایجاد علاقه مندی: منافع مشتریان در کسب و کار شما چیست؟ این قضیه نیاز به یک استراتژی بازاریابی محتوایی خوب برای ارائه اطلاعات کافی و نشان دادن منحصر به فرد بودن شما و تمایز از رقبا دارد.

3. ایجاد تقاضا: مطلوب ساختن محصولات و خدمات خود. می‌توانید ویژگی‌ها و مزایای فوق العاده‌ای را به اشتراک بگذارید و با مشتری احتمالی خود ارتباط احساسی ایجاد کنید.

4. مشتریان را برای انجام عمل ترغیب کنید: قرار دادن یک دعوت به اقدام برای مخاطبان هدف شما تا به راحتی درگیر شوند و مراحل بعدی را پیدا کنند. همانطور که می‌بینید، این‌ها از مدل AIDA پیروی می‌کنند. این بدان معناست که تبلیغات می‌تواند به کلیه فرآیندهای خرید مصرف کنندگان کمک کند. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا رابطه قوی‌تری برقرار کنید و مشتریان وفادار برای خود پرورش دهید تا مدت بیشتری با شما بمانند.

رایج ترین روش های ترویج یا پروموشن چیست؟

رایج ترین روش های ترویج یا پروموشن چیست

روش‌های بازاریابی تبلیغاتی زیادی وجود دارد که می‌توانید با آنان مشتریان خود را جذب کنید. از تبلیغات سنتی مانند فروش حضوری گرفته تا تبلیغات دیجیتال و برنامه وفاداری مشتریان.

فروش شخصی (حضوری)

فروشندگان یک شرکت به صورت حضوری به شما پیشنهاد فروش می‌دهند و پیشنهاد خود را ارائه می‌دهند. در این روش برخلاف پروموش، ایجاد روابط با شما آسان‌تر است. به عنوان مثال: جلسه فروش، بازاریابی تلفنی و غیره.

تبلیغات سنتی

شما می‌توانید از هرگونه تبلیغات پولی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر و تعامل و فروش کوتاه مدت استفاده کنید. این بازاریابی یک به یک است و هزینه‌های آن زیاد است. به عنوان مثال: چاپ تبلیغات، بیلبوردها، تلویزیون، رادیو و غیره.

بازاریابی مستقیم

این یک روش ارتباطی بسیار هدفمند و مستقیم با مخاطبان از طریق کانال‌های بازاریابی است. در این روش شانس بیشتری برای دریافت بازخورد سریع و حفظ روابط با مشتریان وجود دارد. به عنوان مثال: ایمیل، ایمیل مستقیم، تبلیغات دیجیتال و غیره.

ترویج یا پروموشن فروش

انجام یک کمپین بازاریابی کوتاه مدت برای جلب توجه و تشویق تبدیل یا خرید. شما می‌توانید پاسخ‌های فوری و تعاملی دریافت کنید، اما برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت خوب نیست. به عنوان مثال: مسابقات، کوپن، فروش فوری، قرعه کشی و غیره.

روابط عمومی

روابط عمومی

برای ایجاد تصویر شرکتی خوب و ایجاد ارتباط قوی‌تر با مشتری، می‌توانید با روابط عمومی اطلاعات مناسب را ارائه کرده و از نظرات مثبت و منفی مصرف کنندگان استفاده کنید. به عنوان مثال: مقالات روزنامه، مجلات، سمینارها، سخنرانی‌ها و غیره.

تبلیغات B2B

یک شرکت B2B مواد و خدماتی را ارائه می‌دهد که سایر مشاغل به کاربرد و مزایای آن نیاز دارند. تمرکز بر این است که مردم چگونه از پیشنهادات شما استفاده خواهند کرد.

به عنوان مثال : نمایشگاه‌های تجاری، مطالعات موردی، دوره‌های آنلاین و غیره.

استاد احمد محمدی
هیچ‌کس کمیت تبلیغات شما را حساب نمی‌کند، آنها فقط احساسی که با تبلیغ ایجاد کرده‌اید را به یاد می آورند.
استاد احمد محمدی

بازاریابی دهان به دهان

این فرآیند ایجاد انگیزه در افراد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات شما با دیگران است. از آنجایی که مردم به کلمات افراد نزدیک بیشتر از یک شرکت اعتماد می‌کنند، این امر منجر به کسب اطلاعات مناسب می‌شود. به عنوان مثال: برنامه ارجاع، بررسی مشتریان، بازاریابی تاثیرگذار و غیره.

بیشتر بخوانید : 10 استراتژی موثر در بازاریابی دهان به دهان

برنامه های وفاداری مشتریان

یک برنامه وفاداری مشتریان، مشتریان فعلی شما را وادار به خریدهای مکرر و حفظ آن‌ها می‌کند که در بلند مدت سود زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال: برنامه‌های پاداش، مشوق‌های ارجاع و غیره.

قبل از یادگیری نحوه اجرای پروموشن اجازه دهید توضیح دهیم که استراتژی پروموشن چرا برای کسب و کار شما بسیار مهم است.

چرا یک استراتژی پروموشن بسیار مهم است؟

چرا یک استراتژی پروموشن بسیار مهم است؟

ارتقاء کسب و کار یکی از مهم‌ترین فرآیندهای بازاریابی است. تمرکز بر چگونگی جذب مخاطب مناسب به کسب و کار، معرفی محصول و خدمات و متقاعد کردن مردم برای خرید آن است. به شما امکان می‌دهد آگاهی قوی از برند خود ایجاد کنید، رهبری ایجاد کنید و یک رابطه بلند مدت با مخاطبان هدف خود برقرار کنید.

علاوه بر این، توسعه یک استراتژی ترویج به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های تبلیغاتی غیر ضروری را کاهش دهید. این به این دلیل است که شما به جای بازاریابی بی هدف، مخاطب مناسب را هدف قرار می‌دهید و آن‌ها بیشتر شما را می‌شناسند و شما را بر رقبا ترجیح می‌دهند.

با ایجاد یک تصویر خوب در تبلیغات از کسب و کارتان، می‌توانید شهرت بهتری ایجاد کنید که مزایای بیشتری برای تجارت شما به همراه خواهد داشت، مانند تبلیغات دهان به دهان.

مزایای استراتژی پروموشن

یک استراتژی ترویج خوب، قطب نمای تبلیغات شما خواهد بود و تاثیر بسزایی در روند تصمیم گیری مصرف کننده خواهد داشت. این‌ها مزایای کلیدی استراتژی پروموشن هستند:

  1. مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید.
  2. آگاهی از برند را به دست آورید.
  3. چشم اندازها و مشتریان را جذب کنید.
  4. تبلیغ خود را در بهترین زمان منتشر کنید.
  5. افزایش خرید و نرخ تبدیل مشتریان.
  6. تفاوت را با رقبا نشان دهید.
  7. ارزش بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید.
  8. با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
  9. تصمیم گیری مشتری را هدایت کنید.
  10. مشارکت‌های بالقوه را پیدا کنید.
  11. ایجاد روابط بلند مدت با مشتری.
  12. شهرت خود را افزایش دهید.
  13. تبلیغات دهان به دهان را افزایش دهید.
  14. در رقابت برای افزایش سهم بازار جلوتر از رقبا باشید.
  15. فروش و سود را افزایش دهید.

بنابراین، مزایای بالقوه‌ای که از استراتژی ترویج به دست خواهید آورد بسیار زیاد است و نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید! به همین دلیل است که شما باید یک استراتژی پروموشن خوب طراحی کرده و موفقیت خود را تضمین کنید.

استراتژی درست و خوب پروموشن

استراتژی درست و خوب پروموشن چیست

بنابراین، چگونه می‌توانید برای موفقیت در کسب و کارتان یک استراتژی پروموشن خوب ایجاد کنید؟ نگران نباشید! تمام مراحل را در ادامه به شما خواهیم گفت. موفقیت بزرگ بدون استراتژی بازاریابی غیرممکن است مگر اینکه فوق العاده خوش شانس باشید.

داشتن یک استراتژی محکم به شما کمک می‌کند تا مسیر موثری را برای رسیدن به اهداف خود طی کنید و ببینید که در کجا هستید و باید چه کار کنید. در اینجا یک فرآیند گام به گام برای موفقیت کسب و کار شما با استفاده از یک استراتژی ترویج عالی قرار داده شده است.

در هر مرحله، نکاتی را خواهید آموخت که به شما در این روند کمک می‌‌کند. با پیروی از این راهنمای گام به گام اجرای پروموشن، به ایجاد یک استراتژی ترویج موفق دست خواهید یافت.

بیشتر بخوانید : مهم‌ترین تکنیک‌ های موفقیت در کسب و کار

1. اهداف تبلیغاتی خود را تعیین کنید

تعیین هدف برای موفقیت در پروموشن حیاتی است. هدف به شما جهت می‌دهد و به شما انگیزه می‌دهد تا مولد باشید و به اهداف خود به طور موثر دست یابید. به این فکر کنید که می‌خواهید با آن به چه چیزی برسید؟

اگر اهدافی را تعیین می‌کنید که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید یا به دیگران وابسته هستند، ممکن است اهداف شما پیشرفت شما را مسدود کرده و زمان و پول شما را هدر دهد؛ بنابراین، نکات هدف گذاری زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید هدف پروموشن شما مناسب است.

  1. تعریف SMART اهداف
  2. اهداف را با استراتژی‌های بازاریابی کلی خود دنبال کنید.
  3. آنچه را که می‌خواهید با ترویج به دست آورید تعیین کنید.
  4. آن را ساده و کوچک نگه دارید.
  5. معیارهای موفقیت خود را برای اندازه گیری تنظیم کنید.
  6. روش‌های انجام اقدام را تعیین کنید.

2. برنامه بودجه خود را تنظیم کنید

نکات زیر را برای یک برنامه ریزی مناسب در نظر داشته باشید.

  1. اهداف خود را در اولویت قرار دهید.
  2. تبلیغات خود را برنامه ریزی کنید.
  3. شرایط خود را با دقت انتخاب کنید.

وقتی تبلیغات دیجیتالی انجام می‌دهیم باید بدانیم که چطور تبلیغات کنیم و انواع مختلفی از اهداف و برنامه‌ها برای ارتقاء تجارت ما وجود دارد.

3. بازار هدف خود را مشخص کنید

بازار هدف خود را مشخص کنید

محدود کردن بازار هدف می‌تواند هزینه تبلیغات را کاهش داده و به شما در اجرای اقدامات موثر کمک کند. اگر به دنبال بازار هدف اشتباه هستید، نه تنها وقت و پول خود را بیهوده خرج می‌کنید، بلکه شما را از موفقیت دور می‌کند. برای جلوگیری از این امر، باید بازار هدف خود را مشخص کنید و فرصت‌های ارتباطی بازاریابی خود را جستجو کنید.

در شناسایی بازار هدف به نکات زیر توجه کنید:

– بازار هدف فعلی خود را درک کنید

ابتدا، باید بازار فعلی خود را ارزیابی کرده و آن را برای پیدا کردن فرصت‌ها و شکاف‌ها تجزیه و تحلیل کنید. این کار به شما ایده‌هایی می‌دهد که برای ترویج موفق، چه هدفی را دنبال کنید. اگر برنامه فعلی شما خوب کار نمی‌کند، باید راهی را برای حل این مشکل با هدف قرار دادن بخش خاصی یا تغییر آن بیابید.

– یک تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید

نمودار تجزیه و تحلیل swot: نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها. مزایا و ضعف‌های رقابتی شما چیست؟

تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می‌کند تا از منظر خارجی به خودتان نگاه کنید و تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرید. شما می‌توانید استراتژی‌هایی را در مورد نقاط قوت و فرصت‌های خود ایجاد کنید تا از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : تحلیل رقبا با ۱۲ مرحله برای به دست گرفتن بازار

– بازار هدف خود را تعیین کنید

تعیین هدف خود تا آنجا که ممکن است باعث شود تبلیغات خود را به طور موثر اجرا کنید. شما می‌توانید آن را با عوامل متعددی مانند موقعیت، جنسیت، علایق، سطح درآمد و غیره با ابزارهای تجزیه و تحلیل بازاریابی در نظر بگیرید. مشتریان فعلی خود را بررسی کنید.

استاد احمد محمدی

اگر به اعتراضات مشتریان خود اهمیت ندید، رقبای شما این کار را خواهند داد.

استاد احمد محمدی

– درباره بازار هدف خود تحقیق کنید

برای ارائه ارتباطات بازاریابی بهتر، باید ترجیحات و درد مشتریان را دریابید. بدون درک بازار هدف خود، جلب توجه و علایق آن‌ها راحت نخواهد بود. می‌توانید مستقیما از مشتری هدف خود بپرسید، آن را در ابزارهای تجزیه و تحلیل خود بررسی کنید یا یک نظرسنجی انجام دهید.

– استراتژی های رقبای خود را بررسی کنید

مطالعه رقبا به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های خود را بر اساس نقاط ضعف آن‌ها بسازید و با اجرای بهتر، آن‌ها را شکست دهید. شما افراد مشابه آن‌ها را هدف قرار می‌دهید؛ بنابراین، شما باید به استراتژی‌های آن‌ها با دقت نگاه کنید، از پیام‌ها و کانال‌های آن‌ها تا محتوای با عملکرد بالا.

– انواع تبلیغات خود را تعیین کنید

قبل از ایجاد پیام تبلیغاتی خود، باید نوع تبلیغاتی را که قرار است از آن استفاده کنید، براساس مخاطب موردنظر خود انتخاب کنید. اگر به دنبال بازاریابی O2O هستید، پیاده سازی سئو و بهینه سازی سایت و ایجاد یک سرویس مبتنی بر مکان در تلفن همراه را در نظر بگیرید.

بر اساس اهداف خود و توانایی‌هایی که دارید، انواع تبلیغات خود را انتخاب کنید. اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، می‌توانید تبلیغات بین کانالی ایجاد کنید.

– پیام های بازاریابی خود را در تبلیغ خود توسعه دهید

پیام بازاریابی شما یکی از مهم‌ترین اجزای استراتژی ارتقاء است. مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به آن‌ها می‌گوید که چگونه می‌توانید دردهای آن‌ها را برطرف کنید و از آن‌ها دعوت به اقدام می‌کند.

مردم به تبلیغات شما توجه نمی‌کنند مگر اینکه پیام‌های قدرتمندی داشته باشید که مخاطبان مورد نظر شما را به خود جلب کرده و آن‌ها را وادار کند تا درباره شما بیشتر بدانند.

پیام‌های بازاریابی در استراتژی ارتقاء کسب و کار شما باید ایده اصلی را به مخاطبان هدف شما منتقل کرده و به خوبی ارتباط برقرار کنند. اگر پیام بیش از حد طولانی و عمیق باشد، مردم متوجه منظور شما نمی‌شوند و برای پاسخگویی وقت نمی‌گذارند. پیام خود را تا آنجا که ممکن است واضح بیان کنید!

توسعه بهتر پیام‌های بازاریابی و پروموشن چیست در ادامه بررسی می‌کنیم توسعه بهتر پیام‌های بازاریابی و پروموشن چیست و چگونه انجام می‌شود.

– پیام خود را بسته به کانال ها تغییر دهید

بر اساس اینکه بازار هدف شما کجاست و چقدر پیام شما می‌تواند موثر باشد، شما کانال‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و پیام خود را ایجاد می‌کنید. قوانین و مقرراتی را که هر کانال دارد، مانند محدودیت تعداد کاراکترها و طول ویدیو، بررسی کنید.

– همواره به دنبال ایده هایی برای ایجاد محتوا باشید

در حین ارسال پیام بازاریابی خود، به فکر ایجاد محتوا باشید. برای برجسته جلوه دادن تبلیغات خود، بهترین راه را برای رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود جستجو کنید. اگر هدف شما ایجاد آگاهی است، باید اطلاعات کافی را ارائه دهید و ارزش‌های خود را بدون فشار فروش نشان دهید.

موفقیت در کسب و کار با پروموشن چیست

4. تاکتیک های پروموشن خود را بسازید

توسعه استراتژی ترویج شما این است که بفهمید چگونه می‌خواهید به اهداف تبلیغاتی خود برسید و سناریویی از نحوه افزایش آگاهی خود ایجاد کنید، مخاطبین مورد نظر خود را به کسب و کار خود علاقمند کنید و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید. توسعه استراتژی‌هایی که بر نتایج کسب و کار شما متمرکز است را فراموش نکنید!

نیازی به گفتن نیست که زمان بندی بر نتایج تاثیر می‌گذارد. حتی اگر استراتژی‌ها و منابع کاملی دارید، زمان بندی بد می‌تواند فرصت موفقیت شما را از بین ببرد. از ابزارهای تجزیه و تحلیل یا جاسوسی از رقبا برای جستجوی بهترین زمان برای ارتقاء تبلیغات خود استفاده کنید. در این مورد به نکات زیر توجه داشته باشید.

5. متعهد شدن به یک محدوده زمانی خاص و مهلت ها

عاقلانه است که یک دوره زمانی برای پروموشن خود تعیین کنید. از آنجا که به شما این ایده را می‌دهد که چقدر کار باید در کمپین بازاریابی انجام دهید و چه زمانی باید تکمیل شود.

6. ایجاد حس فوریت

احساس فوریت باعث می‌شود افراد بخاطر از دست دادن یک پیشنهاد بزرگ در صورت عدم اقدام فوری یا در محدوده زمانی مشخص نگران شوند.

7. برای به اشتراک گذاری محتوا پیش قدم شوید

یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار شما این است که به دیگران اجازه دهید مطالب شما را به اشتراک بگذارند. افرادی را که به تبلیغات شما علاقه دارند تشویق کنید که آن‌ها را به اشتراک بگذارند، تعامل داشته باشند یا حتی نظرات خود را ارائه دهند.

8. کمپین های خود را ارتقاء و اندازه گیری کنید

 کمپین های خود را ارتقاء و اندازه گیری کنید

اکنون بالاخره زمان انتشار تبلیغات شما فرا رسیده است. پس از شروع تبلیغات، همیشه باید عملکرد خود را ردیابی کنید تا نقاط قوت خود را توسعه داده و در صورت بروز مشکل، روی اصلاح سریع کار کنید.

اگر در زمان اولیه متوجه خطاها و اشتباهات شدید، تنظیم استراتژی خود و جلوگیری از شکست بزرگتر آسان‌تر خواهد بود. برای توسعه و اندازه گیری کمپین، نکات زیر را در نظر بگیرید.

9. اهداف خود را بر اساس یک قاعده بازبینی کنید

اگر معیارهای مناسب را دنبال نمی‌کنید، فرصت رشد و پیشرفت را از دست می‌دهید. برای اینکه ببینید معیارهای انتخابی شما برای اهداف شما مناسب هستند یا خیر، باید ارتباط معیارها با اهداف شما و تاثیر تبلیغات شما بر معیارها را تایید کنید.

10. بدون اطلاعات کافی قضاوت نکنید

گاهی اوقات به دست آوردن اطلاعات کافی در مدت زمان کوتاهی دشوار است و افراد در مراحل اولیه به نتیجه می‌رسند. به جای شمارش اعداد در آن مورد، به دنبال نرخ رشد باشید. می‌توانید ببینید عملکرد شما چگونه است، چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی درست کار نمی‌کند.

11. انعطاف پذیر و قابل تنظیم باشید

برای بهبود عملکرد خود، باید انعطاف پذیر باشید و تغییرات را در زمان واقعی ایجاد کنید. از آنجا که بیشتر تبلیغات زمان بر و هزینه بر هستند، عاقلانه است که در مواقع لزوم تعدیلاتی انجام دهید و بهترین روش پروموشن خود را انجام دهید.

موفقیت در کسب و کار با پروموشن چیست

اکنون آماده هستید تا تبلیغات خود را طراحی کرده و اجرا کنید. پروموشن یکی از ترفندهای افزایش فروش است. نکته اصلی در ایجاد یک پیشنهاد جذاب، بازاریابی هوشمندانه آن و پیگیری به نحوی است که وفاداری خریداران قدیمی و جدید را جلب کند.

مشتریان شما منتظر هستند. زمان آن فرا رسیده است که یک استراتژی پروموشن قوی را ایجاد کنید تا مشتریان نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. امیدواریم این استراتژی‌های گام به گام برای شما هنگام طراحی یک استراتژی پروموشن قوی، مفید باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را در کمپین‌های خود اعمال کنید!

پادکست - پروموشن و نحوه اجرای آن

موفق ترین نمونه های عملی پروموشن: برگرفته از دوره آموزش کارشناس فروش

1. پروموشن یکی بخرید، یکی را رایگان دریافت کنید

همه دریافت کالای رایگان را دوست دارند. پیشنهاد «یکی بخر، دو تا ببر» بر اساس این گرایش ذهنی شکل گرفته است. این پیشنهاد با دادن ذهنیت دریافت کالای رایگان به مشتریان، موجب افزایش سریع فروش می شود.

در این روش شما سود خود را با مشتریان به اشتراک می گذارید. در ازای آن، فروش و آگاهی بیشتری از برند دریافت می کنید.

2. ارسال رایگان، تعویض و مرجوعی

اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، بزرگترین مشکل شما سبدهای خرید رها شده است. ارسال رایگان مانند یک تبلیغ فروش خودکار عمل می کند و به حل سریع این مشکل کمک می کند.

ایده پرداخت هزینه اضافی برای حمل و نقل برای بسیاری از مردم خوشایند نیست. اما اگر به شیوه ای هزینه حمل و نقل صفر در نظر بگیرید، برنده هستید.

نکته مهم: ارسال رایگان را مشروط کنید. مشتریان را تشویق کنید تا با خرید مبلغ مشخصی شامل ارسال رایگان شوند.

علاوه بر این، می توانید بدون هزینه اضافی، خدمات تعویض و مرجوعی را ارائه دهید و افراد را به خرید بی دغدغه و مکرر ترغیب کنید.

3. دوره آزمایشی یا دادن نمونه رایگان

راه اندازی یک محصول جدید یا افتتاح یک فروشگاه جدید به همراه کسادی کسب و کار در روزهای اولیه است. با این حال، تبلیغات موفق یک راه حل مناسب برای افزایش فروش از همان ابتدا هستند.

فروشگاه Costco برای اولین بار با ارائه نمونه های رایگان این روند را آغاز کرد. برند Sephora نیز در هر خرید به مشتریان امکان دریافت دو نمونه رایگان می دهد. Sephora اطمینان دارد که با توجه به کیفیت محصولاتش، مردم برای خرید بیشتر باز خواهند گشت. این منطق پشت پروموشن نمونه رایگان است.

4. پروموشن تخفیف و فروش فصلی

ارائه تبلیغات در مناسبت هایی مانند روز مادر و رویدادهای فصلی مانند تعطیلات نوروز و یلدا بسیار خوب جواب می دهد. در این دوران همه انتظار دارند بنرهای فروش ویژه فلش و پیشنهادهای تخفیفی را ببینند.

ارائه تخفیف درصدی و کوپن های تخفیف از گزینه های موفق برای پروموشن فصلی هستند.

همچنین روش های دیگری مانند تخفیف های معرفی به دوستان، برنامه های وفاداری مشتریان، هدایای رسانه های اجتماعی و بسیاری تکنیک های پروموشن دیگر نیز وجود دارند که در دوره بازاریابی آنها را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

سخن نهایی

در این مقاله از آکادمی بازار، به انواع پروموشن، مزایای استراتژی پروموشن و موفقیت کسب و کارها با پروموشن‌های مختلف اشاره شده است. برای پیاده‌سازی و اجرای آن باید به نسبت تعیین هدف خود از پروموشن، شناسایی مشتریان هدف، تعیین بودجه، انتخاب بهترین پروموشن و بررسی نتایج آن بپردازید.

همچنین اگر سوالی در رابطه با انواع پروموشن و اجرای آن در کسب و کار خود دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.

5/5 - (23 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی