منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید به موفقیتی دست پیدا کنید، آیا مسیر معجزه‌ها را طی می‌کنید یا قوانین موفقیت را یاد می‌گیرید؟

در جهان هستی، هم قوانین فیزیک نیوتونی حاکم است و هم قوانین فیزیک کوانتوم و البته متافیزیک. مبنا و اساس بخش اعظم زندگی ما برمبنای قوانین فیزیک نیوتنی شکل گرفته است. یعنی رویکردی که برای زندگی در پیش گرفته‌ایم چنین شرایطی را ایجاد کرده است. انسان‌های بزرگی در طول تاریخ بوده‌‌اند که مبنای زندگی‌شان اتفاقا قوانین فرافیزیکی بوده و بر همین مبنا نیز از زندگی بهره‌مند می‌شدند.

اما در زندگی اغلب انسان‌های عادی، افرادی معمولی که با مسایل زمینی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، قوانین فیزیک نیوتونی حاکم است. براساس قوانین فیزیک نیوتنی، برای رسیدن به موفقیت باید اصول و قوانینی موفقیت را یاد بگیریم و براساس آن حرکت کنیم تا  بتوانیم به آرزوهایمان برسیم. براساس قوانین فیزیک و در جهان ساختارها، معجزه و رازی درنظر گرفته نمی‌شود. همه چیز به تلاش و کوشش انسان نسبت داده می‌شود.

درجهان ساختارها، سیب با نیروی جاذبه از درخت به زمین می‌افتد و هیچ سیبی دیده نمی‌شود که به جای افتادن روی زمین به آسمان پرواز کند.

موفقیت

تلاش و کوشش یا معجزه

برخی افراد را دیده‌ایم که به جای تلاش و کوشش، به‌جای تفکر کردن و سخت‌کوشی، به جای مشورت گرفتن و حرکت کردن، منفعل نشسته‌اند و منتظر معجزه‌ها هستند. اینکه نگاهمان به آسمان باشد و منتظر رحمت و برکت آسمانی باشیم، بسیار پسندیده است. اما در صورتی چنین رفتاری پسندیده است که ما تمام تلاش خود را کرده باشیم و نتیجه را به خداوند واگذار کنیم و درنهایت نظر خداوند برای ما اهمیت داشته باشد.

قطعا چه نظری بالاتر از نظر خداوند اهمیت دارد. اما وقتی روی زمین باید مسیرهای زمینی را طی کنیم، ناچاریم از قوانین فیزیک پیروی کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معجزه قانون جبران

فردی را تصور کنید که بیمار است، برای درمان بیماری باید به پزشک مراجعه کند. اینج نقش دعا و توکل کردن بر خداوند نادیده گرفته نمی‌شود، اما آن فرد بیمار باید مسیر زمینی و مسیر تلاش خود را طی کند. یعنی تمام تلاش خود را برای بهبود و بازگشت سلامتی باید انجام دهد.

فردی را می‌شناختم که تصمیم گرفته بود صبح به جای رفتن به محل کارش، در منزل و آن هم در تخت بماند و جملات تاکیدی بگوید تا نیاز مالی‌اش برطرف شود. وی معتقد بود جملات تاکیدی معجزه می‌کنند.

آیا به‌نظر شما با ماندن در تخت، استراحت مطلق کردن و تنها گفتن جملات تاکیدی، وی موفق خواهد شد؟ جهان هستی، قوانین خاص خودش را دارد. کسی که تمام تلاش خود را به صورت تمام و کمال انجام می‌دهد و درنهایت جملات تاکیدی را می‌گوید، در این صورت کلمات وی از قدرت و قوت لازم برخوردار می‌شوند.

برای حرکت درمسیر موفقیت نیز باید قوانین زمینی مربوط به این جهان را یاد بگیریم و تمام تلاش و کوشش خود را به‌انجام برسانیم. درنهایت و در لحظه به لحظه حرکتمان نیز می‌توانیم منتظر لطف و رحمت خداوند باشیم. ولی مسئولیت را خودمان برعهده می‌گیریم قرار نیست ما تماشاچی زندگی مان باشیم. بلکه لازم است نقشی موثر و پررنگ در زندگی مان ایفا کنیم.

از رحمت خداوند ناامید نشوید، اما برای موفقیت تمام سعی خود را به کار ببندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های آموزشی آکادمی بازار می‌توانید به صفحه‌ی دوره‌ آموزشی در وب‌سایت مراجعه کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی