برای هدف گذاری قدرتمند چهار نکته را در نظر بگیرید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱

در هدف گذاری اصولی در زندگی باید نکاتی را رعایت کنید. نکاتی مانند دست یافتنی بودن هدف یا شفاف بودن اهداف. تا به آنچه می‌خواهید برسید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

چرا باید هدف گذاری کنیم

برای هدف گذاری ما همواره دو انتخاب در پیش روی خود داریم یا می‌توانیم فقط زندگی کنیم یا اینکه زندگی خود را طراحی کنیم. مهم‌ترین مزیت هدف گذاری دستیابی به هدف در زندگی نیست بلکه کاری است که یک فرد انجام می‌دهد و تغییری که در او به وجود می‌آید تا به آن اهداف برسد.

هدف گذاری قدرتمند بسیار مهم است زیرا باعث تمرکز بیشتر می‌شود، رویاهای ما را شکل می‌دهد، به ما توانایی می‌دهد که اقدامات دقیق مورد نیاز برای دستیابی به هرچه که در زندگی می‌خواهیم را انجام دهیم.

هدف گذاری اصولی در زندگی

هدف گذاری باعث می‌شود که ما در مسیر دستیابی به آن‌ها رشد کنیم و تجربیات زیادی به ما افزوده شود. هدف گذاری چشم انداز بلند مدتی در زندگی ما تعیین می‌کند.

ما همه نیازمند اهداف بلند مدت قدرتمند هستیم تا به ما کمک کند که بر موانع کوتاه مدت غلبه کنیم هر چه اهداف ما  قدرتمند‌تر باشد ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم و تضمین کنیم که واقعا به آنچه آرزو داریم دست پیدا خواهیم کرد.

در این مقاله به این مسئله می‌پردازیم که جنبه‌های کلیدی اهداف چیست و چگونه باید هدف گذاری انجام شود. با آکادمی بازار همراه باشید.

ارزیابی کردن

تنها راه برای انجام این کار، تصمیم گیری منطقی درباره این موضوع است که چه می‌خواهیم و چگونه می‌خواهیم به آن دست پیدا کنیم و در حال حاضر رضایت ما از زندگی تا چه اندازه‌ای است.

پس در آغاز باید زمانی را برای تفکر درباره این مسائل و نوشتن موقعیت کنونی خود صرف کنیم و بعد از هر نقطه کلیدی از خود بپرسیم که آیا این کار درست است؟

جنبه‌های ارزیابی هدف گذاری

ارزیابی هدف دارای دو جنبه است. نخست اینکه به شما یک شیوه عینی برای دیدن دستاوردهای خود و پیگیری چشم انداز زندگی‌تان ارائه می‌دهد.

دیگر اینکه نشان می‌دهد که شما الان کجا هستید. پس می‌توانید مشخص کنید که نیاز است به کجا بروید. ارزیابی به شما نقطه آغاز را نشان می‌دهد. دو ساعت در هفته را به ارزیابی کردن خود اختصاص دهید.

ببینید کجا هستید و آن را یاد داشت کنید به طوری که با گذشت ماه‌ها شما با ادامه ارزیابی‌های خود مشاهده می‌کنید که چه چیزهایی کسب کرده‌اید و این بسیار شگفت انگیز خواهد بود.

مشخص کردن اهداف

همه انسان‌ها میل بی پایان به داشتن آرزوی یک زندگی بهتر و توانایی به وجود آوردن و تنظیم اهداف برای کسب آن رویاها را دارند. ما می‌توانیم همواره رویای یک موقعیت بهتر را در سر بپرورانیم.

ما علاوه بر اینکه می‌توانیم زندگی بسیار بهتری را در ذهن خود بپرورانیم، و آن را در رویا ببینیم، می‌توانیم رویاها را دنبال کنیم و با برنامه و استراتژی به آن‌ها دست پیدا کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

آرامش در هدف گذاری اصولی

برای اینکه بدانید از زندگی واقعا چه می‌خواهید باید آرامش داشته باشید این چیزی است که در دنیای شلوغ کنونی پیدا نمی‌شود. ما همیشه عجله داریم و دائما سروصدا از همه جا به گوش می‌رسد.

زمانی را در هفته برای آرامش و فکر کردن به رویاهای خود اختصاص دهید. بدون دیگران, بدون موبایل و بدون کامپیوتر. فقط شما، یک خودکار و افکارتان.

همه چیز را یادداشت کنید حتی اگر خیلی احمقانه به نظر برسد.  اجازه دهید افکارتان پرواز کنند تا بتوانید رویاهای واقعی‌تان را بیابید و بنویسید.

در تعیین اهداف باید به نکات زیر توجه شود

این نکات در هدف گذاری اصولی مهم هستند

شفاف بودن در هدف گذاری

اهداف نباید مبهم باشند زیرا هدف مبهم نتایج مبهم به دنبال خواهد داشت. اهداف ناقص نتیجه‌ای ناقص در پی خود می‌آورند.

قابل اندازه گیری بودن هدف

سعی کنید اهداف خود را قابل اندازه گیری تنظیم کنید. این موجب شفافیت بیشتر هم می‌شود.

هدف گذاری دست یافتنی باشد

یکی از موارد تعیین کننده که بسیاری از مردم انجام می‌دهند. هدف گذاری‌هایی است که به قدری دور هستند که نمی‌شود به آن‌ها دست پیدا کرد.

واقع گرایانه بودن هدف گذاری اصولی

هدف باید به گونه‌ای باشد که بتواند در زندگی شما به واقعیت تبدیل شود. برخی اهداف اصلا واقع گرایانه نیستند.

زمان

برای هر هدف باید زمان مشخصی تعیین شود. یکی از جنبه‌های قدرتمند یک هدف عالی این است که پایانی برایش وجود داشته باشد.

زمانی که در آن نقطه هدف محقق خواهد شد. در طول زمان شما به کار کردن بر روی هدف‌تان ادامه می‌دهید به دلیل اینکه قصد ندارید زمانی که تعیین کرده‌اید از راه برسد و شما به هدف دست پیدا نکرده باشید.

البته در تعیین زمان هم واقع گرا باشید.

برای خود مسئول انتخاب کنید

وقتی کسی باشد که مجبور باشید درباره رسیدن به اهداف‌تان به او جواب پس بدهید مسئولیت بیشتری برای دستیابی به هدف‌تان احساس خواهید کرد.

مسئولیت پذیری موجب نگه داشتن شما در مسیر رسیدن به هدف می‌شود. در بسیاری از مواقع اگر یک هدفی تعیین کنید و هیچکس از آن اطلاع نداشته باشد، هدف قدرتمندی نخواهد بود.

برای هدف گذاری چه باید کرد

اگر می خواهید موفق شوید، باید هدفی را برای خود مشخص کنید. بدون داشتن هدف نمی‌توانید تمرکز کنید و از مسیر مشخصی برخوردار نیستید.

هدف گذاری نه تنها به شما اجازه می‌دهید مسیر زندگی و کسب و کار خودتان را در دست داشته باشید، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا از آن به عنوان یک ابزار برای تعیین موفقیت خود استفاده کنید.

یکی از راه‌های دستیابی به موفقیت هدف گذاری است بنابراین شما باید مهارت‌های مربوط به آن را به طور کامل فرا بگیرید. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می‌کند از بهره ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی