آیا برای رسیدن به موفقیت باید سختی کشید؟ (ویدئو انگیزشی)

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شاید دیدن افرادی که در قله موفقیت ایستاده‌اند و مورد تحسین همگان هستند حسرت انگیز باشد. اما چرا باید حسرت خورد و ای کاش گفت برای اینکه جای او بودم. او حتما برای رسیدن به جایگاهی که اکنون در آن قرار گرفته تلاش شبانه روز کرده، قطعا بارها زمین خورده، هزاران بار تحقیر شده، ده‌ها بار کلمۀ نه را از زبان این و آن شنیده، صدها بار دست رد به سینه‌اش زده‌اند. بله او این راه را به سادگی پشت سر نگذاشته است.

برای اینکه بتوان مانند کسی بود، کاش میشد به جای خیالبافی یکبار پای حرف‌هایش می‌نشستید و از راهی که آمده از او می‌پرسیدید. از تلخی‌ها و شکست‌هایش، از ناکامی‌هایش و از طعم شیرین موفقیت بعد از این روزهای سخت.

در این ویدئوی انگیزشی آکادمی بازار، بخشی از صحبت‌های جالب دنزل واشنگتن را خواهید شنید. او پس از دریافت جایزه در حد دو دقیقه فقط می‌خواهد این را بگوید، که راه موفقیت آسان نیست، اما ارزش تحمل سختی‌ها را دارد. به راهتان برای رسیدن به اهدافتان ادامه دهید.

مسیر پیشرفت و موفقیت خودتان را بسازید

داشتن یک زندگی سرشار از پیشرفت و موفقیت قطعا خواسته همه انسان‌هاست. صرف نظر از اینکه چند سال دارید، در کجا زندگی می‌کنید یا اهداف شغلی شما چیست، به احتمال زیاد هدف نهایی شما در زندگی شاد بودن و موفقیت است. موفق بودن به معنای چیزی بیشتر از دستیابی به پول و شهرت است. ارضای احساسات، زندگی هدفمند و لذت بردن از لحظۀ حال، معنی واقعی خوشبختی است.

هدفمند زندگی کنید. برای رسیدن به رویاهای خود و به عنوان شخصی که می‌خواهید باشید، باید توجه خود را به اعمال‌تان آغاز کنید. از خود بپرسید، « آیا کاری که من انجام می‌دهم برای رسیدن به خواسته و هدفم کمکم می‌کند؟ »

موفقیت
  • اگر در طول روز حوصله‌تان سر می‌رود یا خسته و کسل می‌شوید، شاید دلیلش این باشد که اوقاتتان را به بلاطت می‌گذرانید و روی آنها برنامه‌ریزی هدفمند نداشته‌اید.
  • وقت خود را گرامی بدار. سعی کنید به جای هدر دادن وقت، وقت آزاد خود را در انجام کارهایی که از انجام آنها لذت می برید صرف کنید. به عنوان مثال، به جای گذراندن تعطیلات آخر هفته برای تماشای تلویزیون، آن را برای شرکت در سرگرمی‌های خود و یا صرف وقت با عزیزان و دوستان جدید بگذرانید.
  • بهره‌وری خود را با تعامل و نه دستاورد اندازه گیری کنید. همه آنچه شما انجام می‌دهید قطعا نتیجه بخش نخواهد بود. بلکه فعالیت‌ها باید جذاب و لذت بخش باشند.

به تعهدات خود پایبند باشید. دوره برنامه ریزی کافی نیست؛ باید در عمل خودتان را ثابت کنید. اگر قول انجام کاری را داده‌اید، آن را انجام دهید. نسبت به تعهدات‌تان پایبند باشید تا دیگران روی حرفتان حساب کنند. افراد موفق این خصلت را در خودشان پر رنگ نگه می‌دارند.

  • از لغو برنامه‌ها خودداری کنید و سعی کنید بار دوم برای شخص خاصی این موضوع را نداشته باشید.
  • به خود تعهد دهید و به آنها وفا کنید. تعهدات خود را بنویسید و آنها را در مکانهایی که می‌بینید آویزان کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تعهدات شما به تدریج شما را به سمت اهداف خود سوق می‌دهد. اکنون اهداف خود را مرور کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست حرکت می‌کنید. برای پیشرفت و موفقیت پایبند بودن به تعهدات لازم است.

تحصیل کرده باش. آموزش، دانش، مهارت و اعتبار به شما می‌دهد تا به حداکثر توان خود برسید. از نظر موفقیت مالی، آمار نشان داده است که هرچه میزان تحصیلات بیشتری داشته باشید (یعنی درجه بالاتری که به دست می‌آورید)، به احتمال زیاد پول بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
زمان رسیدن به موفقیت

  • در سال ۲۰۱۱، درآمد متوسط ​​هفتگی برای فارغ التحصیلان دبیرستان ۶۳۸ دلار بود در حالی که افراد دارای مدرک لیسانس ۱۰۵۳ دلار بودند. در همان سال، افراد دارای مدرک دانشگاهی یا دکترا به ترتیب ۱۲۶۳ دلار و ۱۵۵۱ دلار درآمد کسب کردند.
  • همه آموزش‌ها نباید رسمی باشند. دوره‌های کارآموزی و برنامه‌های آموزشی بلند مدت نیز با درآمد بالاتر همبستگی مثبت دارند. گرفتن گواهینامه در رشته شما می‌تواند به افزایش حقوق شما کمک کند.
  • خود را برای لذت بردن از زندگی نیز آموزش دهید. هرچه بیشتر درباره دنیایی که در آن زندگی می کنید آگاهی داشته باشید، سؤالات بیشتری خواهید داشت و علاقه شما بیشتر خواهد شد.

از لحظه حال لذت ببر اگر دائماً در حال گذراندن گذشته یا رویاپردازی در مورد آینده هستید، لحظه حال از دست می‌دهید. به یاد داشته باشید که گذشته و آینده به سادگی توهم هستند و زندگی واقعی در اینجا و اکنون اتفاق می افتد. پیشرفت و موفقیت به راستی یعنی لذت بردن از لحظه‌ای که در آن هستید.

  • توجه خود را به افکار منفی دور کنید و از نها فاصله بگیرید و از لحظه حال لذت ببرید. اگر یک فکر منفی در ذهن شما بوجود آمده است، پس آن را تصدیق کنید، روی ان یک برچسب فکر منفی قرار دهید و سپس بگذارید محو شود. تمرین مرتب این کار به مرور زمان افکار منفی را از بین می‌برد.
  • به جزئیات کوچک اطراف خود توجه کنید. احساس گرامای آفتاب روی پوست، احساس قدم‌هایی که روی زمین می‌گذارید، یا کارهای هنری که در اطرافتان در طول روز می‌بینید. توجه به مواردی از این دست به شما کمک می کند تا ذهن متقلب را ساکت کنید و بابت هر لحظه از خداوند قدردانی کنید.

آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد. به‌علاوه کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی این مرکز همچون دوره ثروت بهره برده و آن را ازطریق فروشگاه آکادمی‌ بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی