معرفی تکنیک های فروش حضوری و ارائه خدمات به مشتریان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۲

در هر زمینه ای چندین اسرار موفقیت وجود دارد که فراگیری آن می تواند شما را به هدفتان برساند. یادگیری اصول ارائه خدمات خوب به مشتریان و تکنیک های فروش حضوری نیز می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند.

ارائه خدمات خوب به مشتری دقیقا نقش نان و کره کسب و کار شما می باشد. در این مقاله می خواهیم تکنیک های فروش  حضوری بی نظیر برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مشتریان را برای شما بیان کنیم.

پیاده سازی و اجرای این ۵ راهکار بیشتر برای کسب و کارهای خدماتی موثر خواهد بود، با این وجود برای خرده فروشان که با مصرف کنندگان عمومی و کلی در ارتباط هستند نیز می توانند مفید باشند.

با آکادمی بازار برای معرفی تکنیک های فروش حضوری همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

وفاداری به مشتری از تکنیک های فروش حضوری

این راز شماره یک و هم چنین مهم ترین و اساسی ترین قسمت نیز می باشد. سعی کنید با مشتری رابطه نزدیک برقرار کنید به صورتی که اطلاعات کلی او مانند شغل را بدانید در این صورت هربار که به شما مراجعه می کند شما با مطرح کردن سوال هایی در زمینه کار او می توانید حس صمیمیت را برقرار کنید. آیا این جاسوسی از مشتری است؟

نه هرگز؛ این فقط یک یادآوری از چیزهای با اهمیتی است که مشتری با رضایت آن ها را به شما گفته و با شما در میان گذاشته است، دقیقا آخرین باری که با شما ملاقات داشته است.

وقتی شما می توانید نگرانی خود درباره این که چی چیزهایی بر مشتری گذشته است را نشان دهید، که کسب و کار شما بر مبنای وفاداری مشتری باشد و بتوانید بر آن شرط بندی کنید که شما یک مشتری را برای کل طول عمر او به دست آورده اید.

خدمات مشتریان را درست فراهم کنید

این یکی دیگر از تکینک های فروش حضوری است که به این نکته توجه می کند که در فضای بازار امروزی خدمات کلیشه ای مانند این می باشد که”خُب هر کسی آن را انجام می دهد.”  اگر هرکسی در کسب و کار خود از خدمات استفاده می کند چرا نباید برای کسب رهبری بازار، از خلاقیت بیشتر خدمات شخصی سازی شده برای مشتریان نسبت به دیگر رقبا اقدام کرد؟

یک نسخه ابتدایی و اصلی نمی تواند برای تمام شرکت ها و کسب و کار ها مناسب باشد و به اصطلاح کفش با یک شماره برای پای همگان مناسب نمی باشد. علاوه بر آن یک نوع خدمات مشتری برای همه مشتریان مناسب نمی باشد.

به عنوان مثال ممکن است برای یک مشتری دریافت کالا و خدمات درب منزل بسیار خوب و ایده آل باشد چرا که وقت دریافت و خرید محصول و آمدن به فروشگاه را نداشته باشد اما ممکن است مشتری بعدی شما جزء کسانی باشد که باید ویترین مغازه ها را ببیند و دوست دارد بسته هایی که خریده است را با خود از این مغازه به مغازه بعدی ببرد.

تکنیک های فروش حضوری

بنابراین شما باید خلاق باشید و در ارائه پیشنهادات به مشتریان خود، با توجه به راحتی و علاقه و ترجیحات آن ها ایده های مناسبی داشته باشید.

از اطلاعات فردی مشتریان خودآگاهی داشته باشید و نیاز های شخصی آن ها را تشخیص کنید. اطمینان حاصل کنید که پیشنهاداتی که برای مشتریان خود دارید برای آن ها ایجاد ارزش کند. نکته مهم در داشتن خدمات خوب مشتری این است.

 

همیشه حق با مشتریان است

هنگامی که مشتری برای بیان شکایت به نزد شما می آید، باید در مدیریت شرایط پیش آمده بسیار با دقت و جدی باشید.

مشتری ناراحت است یا عصبانی؟ در ابتدا، با جملات و عملکرد خود او را آرام کنید و به او نشان دهید که در حل مشکلی که برای او پیش آمده است، بسیار جدی و پیگیر هستید.

حتی اگر مشتری اشتباه می کند این یکی از تکنیک های فروش حضوری است که اقدامات بالا را انجام دهید تا مشتری خود را از دست ندهید و بتوانید مشکل پیش آمده را حل کنید.

بعد از اینکه مشتری شما، از شکایت خود با عملکرد صحیح شما خرسند شد، از او به دلیل اینکه مشکلش را بیان کرده و به شما گفته است، تشکر کنید. همیشه به یاد داشته باشید هیچ تبلیغی در آینده نمی تواند تصویر خراب شده برند شخصی شما را در ذهن مشتری ترمیم کند.

“شکایت کنندگان ساکت”، افرادی که مشکلی با کسب و کار و یا خدمات شما دارند اما هیچگاه آن ها را بیان نمی کنند، معضلی است که ممکن است برای کسب و کار های کوچک به وجود بیاید و شما هرگز دوباره آن مشتری را در مغازه و یا محل کسب و کار خود نمی بینید.

به خاطر داشته باشید مشتریانی که شکایت خود را به شما نمی گویند، قطعا دوستانی دارند که ممکن است مشکل پیش آمده را برای آن ها نیز بیان کنند و دوستانشان نیز دوستانی دارند. این گروه از مشتریان بسیار برای کسب و کار های مخرب هستند.

جذب مشتری

با مشتریان خود صادق باشید

از دیگر تکنیک های فروش حضوری این است که همیشه سولاتی که مشریان مطرح می کنند را با صداقت پاسخ دهید.

اگر مشتری شما تصور کند و یا شک کند که در اصطلاح شما می خواهید خدمات یا کالایی را به او بیندازید، مطمئن باشید آن مشتری را برای همیشه از دست می دهید.

اگر مشتریان اطمینان حاصل کنند که شما منصف هستید در این صورت آن ها حتما دوباره به شما مراجعه خواهند کرد.

آموزش کارکنان و فروشندگان را جدی بگیرید

به فروشندگان یا کارکنان خود در رابطه با برخورد با مشتری و تکنیک های فروش حضوری آموزش های لازم را بدهید.

در واقع نکته نهایی مشاوره درباره خدمات به مشتریان این است: ”اگر به مشتری خود به اندازه کافی اهمیت ندهید، مطمئن باشید رقیب شما این کار را انجام می دهد.”

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

فروش موفق و پرسود، هدف اصلی تمامی کسب‌ و‌ کار هاست. اما چطور می‌توان به حداکثر میزان فروش رسید؟ در حقیقت برای موفقیت در هر کسب‌ و‌ کار، عرضه‌ ی محصولات و خدمات خوب و با کیفیت و افزایش حجم فروش، به تنهایی کافی نیست و شما باید سود نهایی خود را نیز افزایش دهید.

برای کسب موفقیت،باید نکات و تکنیک‌ های فروش حضوری را دانست و اجرا کرد.

نکات و تکنیک‌ هایی که دستاورد افراد موفق در حوزه‌ی تجارت و عامل اصلی موفقیتِ صاحبان کسب و کارهای برتر بوده است.

بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از مقالات و استفاده از دوره بازاریابی و فروش  استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش است. شما با فراگیری اصول و تکنیک هایی که استاد آموزش می دهند می توانید گامی بزرگ در جهت موفقیت و پیشرفت بردارید.

5/5 - (8 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز شما هم از طریق صفحه اصلی سایت و بخش دوره‌ها و هم با تماس با کارشناسان ما می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

    1. سلام مخاطب عزیز برای هر گونه پرسش و کسب اطلاعات لازم می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی