وقتی خودت را باور کنی «شکست ناپذیر» می‌شوی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مرداد, ۱۴۰۰
وقتی خودت را باور کنی «شکست ناپذیر» می‌شوی

حتی اگر برترین انسان روی زمین باشی با بارزترین استعدادها، اما خودت را باور نداشته باشی تقریبا هیچی نیستی. معجزه ایمان به خود است که شما را قهرمان می‌کند. فیلم سینمایی «شکست ناپذیر» محصول سال ۲۰۱۴ آمریکاست و ژانری درام، جنگی دارد. کارگردان این فیلم آنجلینا جولی است و داستان آن روایتگر زندگی یک قهرمان المپیک است که در جنگ جهانی دوم حضور پیدا می‌کند.

داستان واقعی این فیلم در سال ۱۹۴۳ رقم می‌خورد، زمانی که لوئی و ده سرباز دیگر در هواپیمایی بودند که سقوط کرد، هشت نفر کشته شدند و تنها سه نفر از آن‌ها زنده ماندند. آن‌ها بدون آب و غذا چهل و هفت روز در اقیانوس سرگردان بودند و … .

همه ما از بچگی با رویاهایی بزرگ شروع به رشد می‌کنیم. شاید دوست داشته باشیم تبدیل به ستاره‌های فیلم، فضانوردان و فوق ستاره‌های ورزشی شویم. قطعا ما می‌خواهیم کسی باشیم. اما بعد از ورود به دنیای واقعی و دیدن شکست‌ها و ناکامی‌ها، شروع می‌کنیم به سرکوب زدن به خودمان. به جایی می‌رسیم که اعتقاد کمی به خودمان نداریم و ایمان به خود را از دست می‌دهیم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

پنج راه مثبت برای ایجاد ایمان به خود 

فیلم سینمایی «شکست ناپذیر» محصول سال ۲۰۱۴ آمریکاست و ژانری درام، جنگی دارد. کارگردان این فیلم آنجلینا جولی است و داستان آن روایتگر زندگی یک قهرمان المپیک است که در جنگ جهانی دوم حضور پیدا می‌کند. همیشه داشتن اعتماد به نفس کودکان سالم نجات دهنده است، دور اعتماد به نفس با ایمان به خود همراه با فروتنی.

داشتن ایمان به خود در حالی که باعث غرور نشود. شاید احساس کنید این دو با هم در تناقض هستند. اما شما باید توانایی پیدا کردن تعادل سالم بین این دو، آن را توسعه دهید. شما باید بتوانید این تضادها را به روشی سالم مدیریت کرده و رو به جلو حرکت کنید.

برای رسیدن به آنچه در زندگی می‌خواهید، ایمان به خود را در وجودتان پرورش دهید. در عین حال، بسیار مهم است که، به هر میزان از اعتماد به نفس که رسیدید، تواضع داشته باشید.

۱. برای ایمان به خود افکار خود را بررسی کنید

 برای ایمان به خود افکار خود را بررسی کنید

بررسی کنید که بیشتر وقت خود را با چه کسانی می‌گذرانید. با چه کسی بیشتر صحبت می‌کنید؟ به حرف‌های چه کسانی بیشتر گوش می‌دهید؟ اگر بیشتر این افراد منفی باف هستند و انرژی شما را هدر می‌دهند و مدام در گوشتان می‌خوانند که موفق نمی‌شوید باید دورشان را خط بکشید. اطرافتان را با افراد مثبت احاطه کنید.

قدرت ارتباط و تفکیک در زندگی یک قدرت بسیار مهم برای شما است. از افرادی که باعث می‌شوند احساس تحلیل رفتن کنید دور شوید و در اطراف افرادی که به شما اعتقاد دارند، حضور داشته باشید.

۲. قدم ‌های کوچک بردارید

هر روز کاری مفید انجام دهید، لازم نیست چیز بزرگی باشد. انجام کاری که به آن علاقمندید باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. روزانه هدفمند باشید یعنی هر روزتان را با برنامه و هدف شروع کنید، هر روز کاری برای انجام دادن داشته باشید تا شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

از انجام دادن کارهای غیرضروری پرهیز کنید، این باعث می‌شود که در زندگی احساس کمبود کنید. برخی از مردم به قدری خودشان را مشغول به انجام کارهای غیرضروری روزمره می‌کنند که در آن‌ها غرق می‌شوند و در اوج ناامیدی به خاطر ناتوانایی در انجام دادنشان تسلیم می‌شوند.

برخی هم ساعت‌ها همینطور روی مبل نشسته و وقتشان را با گشتن در فضای مجازی هدر می‌دهند در حالی که زمان ارزشمندشان به سرعت در حال گذر است. یک لیست تهیه کنید و هر روز کارهایی که انجام دادید را بنویسید. به یاد داشته باشید، حرکتی آهسته و پیوسته داشته باشید.

۳. برای ایمان به خود طرز فکر خود را تغییر دهید

برای ایمان به خود طرز فکر خود را تغییر دهید

صداهای موجود در ذهن ما همیشه مثبت نیستند. در حقیقت، اغلب آن صدای منفی است که مرتب هی بلند و بلندتر می‌شود. من خیلی احمقم، من هرگز نمی‌توانم از پس انجام کارها بر بیایم، من شکست می‌خورم.

استاد احمد محمدی
فرمول قطعی شکست: "ایستادن و متوقف شدن"
استاد احمد محمدی

این کار را نکنید. در مورد آنچه فکر می‌کنید و آنچه را که اجازه می‌دهید در ذهن شما رخ دهد فکر کنید. به طرز فکر خود توجه کنید. اگر خودتان را دست کم می‌گیرید، آن افکار را معکوس کنید و سعی کنید روی ویژگی‌های مثبت خود تمرکز کنید. همه ما چنین افکاری را داریم. آنچه در مورد خودتان فکر می‌کنید تاثیر مهمی در هر زمینه از زندگی شما دارد.

۴. به دنبال آن بروید

زندگی کوتاه است. خیلی سریع طی می‌شود نگران چه هستی؟ بیشتر چیزهایی که نگران آن‌‌ها هستیم مهم نیستند. فقط به دنبال رویاهایتان 96353 بروید. اگر به فکر تغییر کار هستید، چون از شغل خود متنفر هستید، شغل خود را تغییر دهید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - باور

زندگی خود را در یک موقعیتی نگذرانید که خود را دوست نداشته باشید یا از آنچه انجام می‌دهید متنفر نشوید. در مورد آن کاری کنید.ایمان به خود را پیدا کنید و سپس به دنبال آن بروید.

۵. دوباره به آن وارد شوید

 دوباره به آن وارد شوید

وقتی کاری را شروع کردید و برنده شدید، وقتی فوق العاده موفق هستید، باید مانند دیوانه‌ها کار کنید تا متوجه شوید که این پایان کار شما نیست. سعی کنید مدام مراقب فروتنی خود باشید، غرور شما را زمین می‌زند بعد از هر موفقیت به فکر شروع دوباره یک گام بزرگ باشید.

شما تنها کسی هستید که در تاریخ بشریت در این سیاره حضور خواهید داشت. بهترین کسی باشید که می‌توانید باشید. شما هرگز در زندگی به اندازه کافی خوب نیستید وقتی فکر کنید همه چیز عالی پیش می‌رود، این یعنی غرور! و هیچگاه به این اندازه بد نیست که فکر کنید هیچ تغییر مثبتی حاصل نشده، این یعنی ناامیدی!

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی