فیلم انگیزشی از آکادمی بازار که گره مشکلات زندگی را باز خواهد کرد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۴ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اقدامات موثر برای روبرو شدن با مشکلات در زندگی

کارشناسان و متخصصانی که در مورد نحوۀ مقابله با مشکلات در زندگی مطالعه و بررسی کرده‌اند، اقداماتی را به شما پیشنهاد می‌کنند که بتوانید به طور موثر با مشکلات زندگی کنار بیایید و با آنها روبرو شوید.

در این ویدئوی انگیزشی نکات ساده و بسیار کاربردی را برای مواجه با مشکلات زندگی به همه ما گوشزد می‌کند. برای اینکه بتوانیم مشکلات موجود را تحمل کنیم، شاید مهم‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که دست از جنگیدن برداریم. این کار روح ما را به مرور زمان فرسوده می‌کند و خیلی زود ما را به آخر راه می‌رساند. پایان راهی که قطعا خوشایند نیست.

پذیرش و درک مسئله

دور ماندن از موضوعی که باعث ایجاد مشکلات برای شما می‌شود وسوسه انگیز است. با این حال، اجتناب از مشکل به حل آن کمک نمی‌کند. در عوض، بپذیرید که مشکل وجود دارد و از خودتان چند سوال در مورد آن بپرسید. عواقب این مشکل چیست؟ چه کسی درگیر آن است؟

اگر فکر می‌کنید مشکلی ندارید، اما همه به شما می‌گویند مشکلی وجود دارد، سعی کنید ببینید آیا حقیقت دارد. اگر در پذیرش مشکل دارید، ممکن است در انکار باشید. به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید بپذیرید که یکی از اعضای خانواده با مواد مخدر درگیر است، ممکن است بهانه‌های دیگری برای رفتار او بیاورید.

گرچه انکار با محافظت از سلامت روان شما ممکن است در بعضی مواقع مفید باشد، اما در موارد دیگر می‌تواند شما را از برخورد با مشکل کنار بگذارد.
در حقیقت، اجتناب از مشکلات اغلب مشکل را تشدید می‌کند و هیچ کمکی به رفع آن نمی‌کند. اجتناب از مشکل باعث ایجاد چرخه استرس برای شما خواهد شد زیرا همواره وزنه پشت شما خواهد بود.

اگر خود را غرق در استرس می‌بینید، استراحت کنید! به مشاور مراجعه کنید یا کتاب بخوانید، یا سرگرمی دیگری داشته باشید که از آن لذت می‌برید. تماشای این ویدئوی انگیزشی آکادمی بازار را از دست ندهید.

مشکلات زندگی

مشکل را بزرگ جلوه ندهید

افکار غیر منطقی نداشته باشید، اغراق در مشکل هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند. به عنوان مثال، شما ممکن است فکر کنید چون در درس‌هایتان موفق نیستید، این بدان معنی است که شما هرگز شغل خوبی نخواهید یافت. از مشکل، فاجعه درست نکنید. این تنها ذهن شما را خسته و مایوس می‌کند.

به اصل مسئله فکر کنید

چه زمانی متوجه مشکل شدید؟ بعضی اوقات ممکن است دیر متوجه مشکل شوید و  تا مدت‌ها ادامه یابد. اگر فکر می‌کنید که می‌دانید مشکل از کجا شروع شده، به اتفاقاتی که در آن زمان افتاده‌اند فکر کنید. علت اصلی ممکن است مربوط به آن باشد.

همه چیز را در چشم انداز قرار دهید

مشکل شما پایان جهان نیست: شما با وجود آن هنوز هم می‌توانید ادامه دهید. هر مشکلی یا راه حلی دارد یا می‌توان با روشی متفاوت به آن نگاه کرد که نشان می‌دهد اصلاً چنین مشکلی نیست. به عنوان مثال، مشکل شما ممکن است این باشد که شما نمی‌توانید به موقع در مدرسه حاضر شوید. با تغییر چند عادت یا ایجاد تمهیدات مختلف، این مورد قابل تغییر است.
بعضی چیزها قابل تغییر نیستند، مانند ناتوانی دائمی یا فوت یک دوست عزیز، اما می‌توانید یاد بگیرید که با آن زندگی کنید و در پی آن شکوفا شوید. به خود بگویید این پایان دنیا نیست. نه این که مشکل شما واقعاً مشکل نیست یا ناچیز است. این فقط به شما کمک می‌کند تا باور کنید که مشکلات شما غیرقابل تحمل نیستند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
کلید حل تمام مشکلات

چالش را در آغوش بگیرید

مسئله شما را می‌توان به عنوان یک موردِ منفی یا چیزی که در آن فرصتی برای ظهور مناسبت است تصور کرد. به عنوان مثال، اگر شما در یک درس ناکام هستید، می‌توانید این مسئله را به عنوان یک مشکل اساسی تلقی کنید و نسبت به آن نا امید شوید. یا، می‌توانید چالشی را که ارائه می‌دهد در آغوش بگیرید. عدم موفقیت شما نشان می دهد که برای موفقیت باید سخت‌تر کار کنید یا استراتژی‌های جدید مطالعه و یادگیری را یاد بگیرید.

شما می توانید از این مشکل به عنوان فرصتی برای یادگیری چنین مهارتهایی استفاده کنید. این ویدئوی انگیزشی به شما می‌گوید پرداختن به مشکلات و حل آنها می‌تواند شما را نسبت به دیگران که مشکلات خاص خود را دارند، توانمندتر کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی