از مرزها بگذرید | خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی از صفر تا صد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۳ شهریور, ۱۴۰۱
مشاوره کسب و کار بین المللی

برای من تهیه بلیت مترو و اتوبوس در کشورهای مختلف یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های مسافرت است. مثلا می‌دانم در مسکو یا سن‌پترزبورگ اگر بخواهید از فروشنده پشت باجه بلیت بخرید واجب است یا زبان روسی بدانید یا به زبان اشاره مسلط باشید چون آنجا زبان انگلیسی هیچ به کارتان نخواهد آمد و اغلب فروشنده‌ها حتی اگر بفهمد شما چه می‌گویید اصرار می‌کند که انگلیسی حرف نزنید.

در امارات اما فروشنده‌های بلیت و راننده‌های حمل‌ و نقل عمومی خودشان اغلب از مهاجران هندی یا دیگر کشورهای آسیایی هستند و ترجیح می‌دهند که با زبان انگلیسی با شما حرف بزنند.

همین یک‌مشت نمونه خروار است که در یکی از کوچک‌ترین واحدهای خرید و فروش ممکن در هر جای دنیا شما می‌بایست به پیچیدگی‌های زیادی مثل فرهنگ، زبان، نوع پول‌های رایج و قابل تبدیل، جغرافیا و گاهی اوقات حتی بخش‌هایی از تاریخ و سیاست مسلط باشید.

پخش ویدیو
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

مدیریت کسب و کارهای بین‌ المللی کار پیچیده‌ای است. شرکت‌ها و کارآفرینان هنگام ورود به بازارهای بین‌المللی باید موارد زیادی را در نظر بگیرند. تفاوت‌های فرهنگی، ارزها و پول رایج و ساختارهای حقوقی و تجاری متفاوت همگی فضای کسب و کار بین‌المللی را پیچیده می‌کند.

از این‌ رو استفاده از مشاوره کسب و کارهای بین‌ المللی برای شرکت‌ها و کارآفرینانی که به دنبال ورود به بازارهای خارجی هستند، پیشنهاد می‌شود.

خدمات مشاوره کسب و کارهای بین‌المللی، بررسی‌های لازم قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری بین‌المللی را انجام می‌دهد. مشاوران برای شناسایی فرصت‌ها، شرکا و برنامه‌های ورود به بازارهای مورد نظر با مشتریان همکاری می‌کنند.

کسب و کار بین المللی چیست؟

کسب و کارهایی که قرار است فعالیت یا خدمات و کالا و محصولات تولیدی خودشان را نه صرفا در داخل کشور که در سراسر دنیا یا حتی چند کشور همسایه پوشش دهند و نسبت به داد و ستد تجاری اقدام کنند کسب و کارهای بین المللی اطلاق می‌شود و نیاز به مشاور کسب و کارهای بین المللی دارند. 

البته برای افرادی که می‌خواهند برنامه ریزی شده و با احتساب قوانین رایج در کسب و کارهای بین المللی در این بخش از کسب و کار حضور موفق داشته باشند و راه را یا بلد نیستند یا در طول راه دچار مشکل شده و نیاز به کمک دارند مشاور کسب و کارهای بین المللی کمک خوبی برای آن‌ها خواهند بود.

فراموش نکنید که مشاورین کسب و کار و به ویژه مشاور مدنظر در این بخش یعنی مشاور کسب و کارهای بین المللی خودشان بعضا از کارآفرینان این عرضه هستند.

و اگر از کارآفرینانی موفقی در این بخش نباشند قطعا از سوابق شغلی درخشانی در این زمینه برخوردارند که می‌توانند در این مسیر کمک خوبی برای سایر کارآفرینان یا صاحبین مشاغل باشند.

شناخت قوانین تجارت پیش نیاز کسب و کار بین المللی

شناخت قوانین تجارت پیش نیاز کسب و کار بین المللی

باید تصریح کرد برای آنکه شما صاحب یک کسب و کار در عرصه بین الملل باشید باید با قوانین تجارت در عرضه دنیا و بین الملل آشنا باشید.

شما تا زمانیکه با قوانین رایج کشورها آشنایی نداشته باشید نمی‌توانید ادعا کنید که قصد دارید با فلان کشور وارد معامله بشوید. شاید بهتر باشد برای توضیح بیشتر از یک مثال شروع کنیم.

فرض کنیم شما یک تولید کننده زعفران در کشور هستید. آمار و ارقام بین المللی می‌گوید زعفران از جمله عمده محصولات کشاورزی است که در دنیا، تاکید می‌کنم در دنیا فقط در ایران به کشت انبوه می‌رسد و پس از ایران افغانستان و اسپانیا هستند که موفق به کاشت و برداشت چنین طلای سرخی در جهان شده‌اند.

پس از آشنایی با اهمیت کاشت و ارزش غذایی و صد البته ارزش مالی که چنین محصول کشاورزی از آن برخوردار است و از آن با تعبیر طلای سرخ نیز یاد می‌شود آیا به رغم ارزش مالی زعفران امکان معاملات بین المللی و فروش زعفران برای هر کشاورزی که امکان تولید آن را دارد فراهم است؟ زعفران که طلای سرخ بود و در دنیا کسی جز به ایران امکان تولید انبوه آن را نداشت پس چه شد؟

چرا برخی از کشورها در زمینه تجارت بین المللی بهتر عمل می کنند؟

پاسخ به معاملات بین المللی و روابط بین کشورها و شیوه داد و ستد باز می‌گردد. درست است که ایران پیشتاز کاشت و برداشت زعفران است اما در دنیا محدودیت‌های فراوانی برای تعامل و تجارت با دنیا وجود دارد.

هر کشاورزی پس از تولید صرفا می‌تواند انبوه تولیدات خودش را برای فروش به شرکای تجاری بفروشند که آنان واسطه تعامل با دنیا و شرکت‌های تجاری بین المللی هستند.

باید یادآور شد؛ در این بین تولید کنندگان بزرگ زعفرانی هم هستند که از قضا بخش‌های بازاریابی بین المللی و تجارت خارجی آنان داخل سازمانشان فعال است.

اما شرایط برای اوج گرفتن واحدهای بازاریابی بین المللی و تجارت خارجی آنان ایجاب می‌کند که برای تداوم شهرت و اعتبار برند و نام تجاری شرکت یا سازمانشان در تلاش باشند. تداوم شهرت و اعتبار شرکت و تولیدات به تلاش در راستای تولیدات کالای با کیفیت و مرغوب بستگی دارد.

چرا که پس از کسب شهرت و اطمینان از مرغوب بودن کالا، این امکان برای تولید کننده فراهم است که بخواهد در عرصه‌های بین المللی به رقابت بپردازد.

اما بازهم این قبیل سازمان‌ها و تولید کنندگان بزرگ نیز به رغم تداوم سال‌ها تولیدات انبوه زعفرانی که دارند برای تداوم تجارت‌ بین المللی با محدودیت‌هایی مواجه هستند که ناگزیر از مراجعه به قوانین تدوین شده در راستای داد و ستدهای بین المللی از طریق شرکت‌های تجاری هستند که کسب و کارشان تعامل تجاری با دنیا است.

برای ورود به تجارت بین المللی مانند زعفران از کجا شروع کنیم؟

برای ورود به تجارت بین المللی مانند زعفران از کجا شروع کنیم؟

گذشته از تکلیف تجارت‌های بین المللی تولیداتی چون زعفران در خصوص شرایط برای تداوم یا چه بسا شروع کسب و کارهای بین المللی باید گفت:

  • شما باید به‌ دنبال ثبت شرکت یا سازمان تولیدی خودتان باشید.
  • شما باید نسبت به ارزیابی تولیدات، کالا و خدماتتان بپردازید.

پس از ثبت شرکت و سازمان و البته اطمینان از تولیدات با کیفیت و استاندارد که قرار است با معیارهای استاندارد تولید در دنیا مطابقت داشته باشد در گام بعدی تلاش‌های شما باید در راستای:

  1. ایجاد استمرار در تولید و تلاش در راستای کسب شهرت و نام تجاری معتبر برای تولیدات.
  2. جذب مشتری و ایجاد حس وفاداری در مشتری.
  3. تلاش در راستای ترویج انواع شیوه‌های بازاریابی از جمله گسترش واحدهای بازاریابی بین المللی و فروش در داخل و خارج از کشور.
  4. تلاش در راستای جذب مشتری بین المللی که پیش نیازهای آن تا حدودی در گام‌های پیشین قید شد.

آنچه که تاحدودی بدان اشاره شد تلاش برای تشریح پیش نیازهای یک کسب و کار بین المللی بود. اما در این بین از نظر شما مشاور کسب و کارهای بین المللی چه کمک‌هایی می‌تواند به شما بکند و عمده وظایف یک مشاور بین المللی چه مواردی می‌تواند باشد؟

بازوهای اضافی؛ چرا خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی

EXW,FAS,FCA,FOB,CFR,CIF,CPT,CIP,DAF,DES,DEQ,DDU,DDP این لیست کوتاه تنها انواع مختصر شده قراردادهای تجاری بین‌المللی است.

بازوهای اضافی؛ چرا خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللیextra arms; Why international business consulting services

حالا فرض می‌کنیم شما در این زمینه حتی تحصیلات دانشگاهی مناسبی هم دارید و این قراردادها، تضمین‌های مربوطه، بیمه‌های مختص و الزامی آنها هم آشنا باشید اما مهم‌تر از همه امور حقوقی مربوطه نکات باریک‌تر از مویی هست که شما هیچ‌گاه قبل از تجربه چند قرارداد آنها را نمی‌دانید.

استفاده از خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی موجب افزایش فرصت‌های تجاری و سود ناشی از آنها می‌شود. خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی به مشتریان کمک می‌کند تا شانس موفقیت خود در بازارهای خارجی را افزایش دهند.

مشاوران با انجام تحقیقات بازار(دوره آموزشی تحقیقات بازاریابی برای تیم فروش شرکت همراه اول) بهره‌گیری از دانش تخصصی و تجربه‌های پیشین، به مشتریان در اجرای فرایندها و مدیریت بازارهای بین‌المللی برای رسیدن به اهداف شرکت کمک می‌کنند.

خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی با فرصت‌های بین‌المللی و بازارهای خارجی به مشتریان کمک می‌کند تا بازارها، نیازها و فرصت‌های موجود را بهتر درک کنند.

1.     استراتژی و برنامه‌ریزی

خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی به مشتریان در هنگام ورود به بازارهای خارجی کلیه نیازها شامل ترجمه، طراحی محصول، بسته‌بندی، بازاریابی، تبلیغات و استراتژی‌های فروش را پوشش می‌دهد.

2.     بومی‌سازی بازار

شرکت‌هایی که مایل به ورود به بازارهای با فرهنگ‌های متفاوت هستند، می‌توانند از خدمات مشاوران بهره‌مند شود. خدمات بومی‌سازی بازار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با طراحی محصولاتی متناسب بافرهنگ بازار هدف، شروعی چشمگیر داشته باشد.

مشاوره‌های تخصصی در حوزه بومی‌سازی، بازاریابی و فروش کمک قابل‌ توجهی به تازه‌ واردان در عرصه بازارهای بین‌المللی می‌کند.

3.     ایجاد زیرساخت آنلاین

امروزه تجارت بین‌المللی شامل ارتباطات دنیای دیجیتال نیز می‌شود. خدمات بومی‌سازی و ورود به بازار خارجی باید دربردارنده شبکه‌سازی و ارتباطات دنیای مجازی نیز باشد. خدمات و راه‌حل‌های بازاریابی بین‌المللی با بهره‌گیری از زیرساخت آنلاین منجر به نتایج بهتری می‌شود.

4.     مدیریت فرایندهای بین‌المللی

در کسب و کارهای بین‌المللی، جزئیات زیادی وجود دارد که باید به‌ درستی مدیریت شوند. هر کسب و کار موفق بین‌المللی شامل فرایندهایی است که با درک درست و بهره‌گیری از پیشنهاد مشاوران می‌تواند مسیر ورود را برای مشتریان هموار کند.

5.     بازاریابی و فروش

برای به دست آوردن یک بازار جدید، حتی در داخل کشور، نیاز به طرح ها و استراتژی‌های بازاریابی و فروش است. از آنجایی که ورود به بازارهای بین‌المللی نیازمند سرمایه گذاری زیادی است. استفاده از مشاوران کسب و کار در حوزه فروش و بازاریابی می توانند تضمینی در حفظ سرمایه و بازگشت سود شما باشد.

استاد احمد محمدی
ارزش ارتباطات در کسب و کار، بیشتر از درصد سود شماست.
استاد احمد محمدی

وظایف مشاور کسب و کارهای بین المللی

اما در این بخش ضروری است تا اشاره‌ای کوتاه به برخی وظایف مشاور امور تجاری یا مشاور کسب و کارهای بین المللی در هر شرکت و سازمان داشت.

یکی از عمده وظایف مشاوره کسب و کار در این بخش تقسیم مسئولیت‌های حرفه‌ای است. به عبارتی یک مشاور کسب و کار بین المللی باید به دو بخش مسئولیت حرفه‌ای در قبال بخش خصوصی و موسسات دولتی تقسیم کرد.

برخی از وظایف در بخش خصوصی به‌ راحتی قابل پیگیری است حال اینکه مشابه همان وظایف یا مسئولیت‌ها در بخش دولتی دچار نوسان و فراز و فرود است.

عمده وظایف مشاور کسب و کارهای بین المللی چیست؟

  • تحقیق در مورد بازارهای مالی و چگونگی این بازارها برای شرکتی که به عنوان مشاور امور تجاری آن مشغول به فعالیت هستید.
  • ارائه مشاوره در زمینه توسعه و گسترش بحث‌های مربوط به امور تجاری و بازاریابی بین المللی.
  • تحقیق در مورد فرصت‌های سرمایه گذاری بین المللی و همچنین وضعیت شرکت یا سازمان‌های رقیب و شیوه‌های تجاری و کسب و کار آن‌ها و سپس ارائه پیشنهادات در خصوص موضوعاتی که به این قبیل موارد مربوط است.
  • ارائه پیشنهادات به شرکت یا سازمان محل خدمت، در خصوص راه و روش برقراری هر گونه تماس و ارتباط با شرکت‌های مد نظر خارجی که موضوع هدف تجارت خارجی و کسب و کار بین المللی شما هستند.

از دیگر وظایف مشاور کسب و کارهای بین المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تجزیه و تحلیل کالا و خدماتی که در ارتباط با شیوه فعالیت شما در بازارهای جهانی مورد تقاضا و استقبال قرار می‌گیرند.
  • ارائه مشاوره در خصوص رعایت قوانین و مقررات مربوط به هرگونه واردات و صادرات در کشور هدف و البته شرایط واردات و صادرات در کشور مبدا و مقصد.
  • محافظت از محرمانه بودن و محرمانه ماندن اطلاعات ارائه شده به شرکت‌ها و البته اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت‌ها.

به ما چه می‌رسد؟؛ مزایای مشاوره کسب و کارهای بین المللی

به ما چه می رسد؟؛ مزایای مشاوره کسب و کارهای بین المللی

استفاده از مشاوران کسب و کار بین‌المللی موجب افزایش سهم بازار، بهبود کارایی و سودآوری، کاهش هزینه‌ها و بهره‌مندی از بسیاری مزایای دیگر می‌شود.

1.     پیشگیری از اشتباهات پرهزینه

بهره‌گیری از پیشنهادهای مشاوران تجاری موجب می‌شود که در دام اشتباهات و خطاهای پرهزینه در بازارهای خارجی گرفتار نشوید. مشاور حرفه‌ای نیاز شما به سعی و خطا را کاهش می‌دهد و در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند.

2.     صرفه‌جویی در زمان

در زمان ورود به بازارهای خارجی با استفاده از خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. ورود به یک بازار جدید فرایندی زمان بر است که استفاده از کمک تخصصی این زمان را برای شما کوتاه‌تر می‌کند.

3.     بومی‌سازی

برای ورود به یک بازار بین‌المللی بایستی از خدمات مشاوره‌ای در راستای بومی‌سازی خدمات یا محصولات استفاده کنید تا شانس موفقیت خود را بالا ببرید.

4.     بازارهای جدید

دسترسی به دانش تخصصی، ورود شما به بازارهای جدید و فرصت‌های بین‌المللی را آسان‌تر می‌کند. استفاده از پشتیبانی و مشاوره حرفه‌ای ورود به بازارهای جدید و به‌ دست‌ آوردن سهم بازار کار را برای شما ممکن می‌کند.

5.     گسترش بازار بین‌المللی

شما می‌توانید بازارهای بین‌المللی را با کمک مشاوران تجاری گسترش دهید. برای گسترش سهم بازار و تثبیت پایگاه مشتری، با مشاوران کسب‌ و کارهای بین‌المللی همکاری کنید و برای رسیدن به اهداف تجاری خود کمک‌های لازم را دریافت کنید.

چگونه می توان مشاور کسب و کارهای بین المللی شد؟

چگونه می توان businessman شد

برای آنکه بتوانیم مشاور کسب و کارهای بین المللی از جمله مشاور تجارت خارجی بشویم باید به تحصیلات آکادمیک و عالیه در این زمینه از جمله تحصیلات عالیه در رشته‌هایی چون؛ اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و کارآفرینی و تجارت خارجی تسلط داشته و فارغ التحصیل بشویم.

حتی پس از فارغ التحصیلی نیز حتما از دوره‌های آموزشی معتبر سازمان‌هایی که گواهینامه‌های بین المللی و معتبر در زمینه تجارت و مدیریت بازرگانی و کارآفرینی ارئه می‌دهند نیز استفاده بکنیم.

صلاحیت ها و توانایی های مشاور کسب و کارهای بین المللی چیست؟

یک مشاور کسب و کار بین المللی یا Business consultant باید از برخی صلاحیت‌های علمی و توانایی و مهارت‌های شغلی برخوردار باشد و همچنین از برخی مهارت‌های فردی و شخصیتی نیز برخوردار باشد.

این مهارت‌های مورد نیاز در این حرفه یعنی مشاور کسب و کارهای بین المللی عبارتند از:

  • توانایی تجزیه و تحلیل داشته باشد.
  • بر سیاست‌هاو استراتژی‌های اثرگذار بر بازارهای بین‌المللی تسلط داشته باشد.
  • تسلط و توانایی کار رهبری و لیدر را داشته باشد.
  • از توانایی حفظ سلامت و سرعت عمل در حین انجام کارهای سنگین برخوردار باشد. به عبارتی بتواند خودش را با برنامه‌های سنگین انطباق دهد.
  • از مهارت‌های ارتباطی قوی کلامی و نوشتاری برخوردار باشد.
  • از یک ذهن آنالیزگر و تحلیل‌گر قوی برخوردار باشد.
  • هیچ گونه ممانعتی برای سفر نداشته باشد.
  • عدم تعهد نظامی برای شرکت در انتخابات را داشته باشد.

مشاور کسب و کارهای بین‌ المللی برایتان چه خواهد کرد؟

شرکت‌هایی که وارد بازارهای خارجی می‌شوند می‌توانند با کمک مشاوران این فرایند را مدیریت کنند. خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی به کارآفرینان و شرکت‌ها کمک می‌کند تا وارد بازارهای خارجی جدید شوند. در ادامه این فرایند با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

1.     پژوهش و تحقیق

انجام پژوهش و تحقیق یکی از اولین اقدامات خدمات مشاوره‌ای است. تحقیقات صنعت و بازارهای بین‌المللی موجب می‌شود تا مشاوران به‌ درستی فرایندهای بازار را تحلیل کنند.

2.     برنامه‌ریزی

در مرحله برنامه‌ریزی، مشاوران با مشتریان همفکری می‌کنند تا جزئیات ورود به بازار را ترسیم و برنامه‌ریزی کنند. در این مرحله عوامل لازم برای کسب موفقیت در بازار و دستیابی به سهم بازار تعیین می‌شود.

3.     اجرا

در مرحله اجرا خدمات لجستیکی و بومی‌سازی جهت عرضه محصول یا خدمات ارائه می‌شود. خدمات سفارشی‌سازی شده برای آماده‌سازی ورود به بازار، مانند تأمین منابع برای فروشندگان محلی، انجام می‌شود.

4.     بازاریابی

دستیابی به یک بازار جدید نیازمند خدمات بازاریابی برای شتاب‌دهی و گسترش این فرایند است. خدمات بازاریابی مدیریت شده مانند برگزاری کمپین‌های بازاریابی هدفمند، موفقیت ورود شما به بازارهای جدید را تضمین می‌کند.

5.     فروش

در بازارهای جدید نیاز به تاکتیک‌های فروش جدید نیز دارید. با استفاده از استراتژی‌های فروش مناسب، فرایند فروش بسیار سریع‌تر پیش می‌رود. بدین ترتیب تحرک بیشتری در فرایند گردش سرمایه رخ می‌دهد.

نقش مشاور کسب و کارهای بین المللی در امور مهاجرتی

نقش مشاور کسب و کارهای بین المللی در امور مهاجرتی

در ادامه می‌توانیم به یکی از این طرح‌های کسب و کارهای بین المللی همچون شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که در امور انتقال دانشجو بین کشورهای مختلف فعالیت دارند اشاره کنیم. شاید این حرفه ملموس‌ترین بخش در بخش کسب و کارهای بین المللی باشند.

وقتی شما به عنوان یک دانشجو برای پذیرش و تحصیل در کشور آلمان به یکی از این دفاتر با عنوان دفاتر اعزام و مهاجرت مراجعه می‌کنید از پیش مالک و کارآفرین چنین سازمان یا شرکتی می‌دانند که هر روز تعداد کثیری از مهاجرین یا دانشجویان به او مراجعه خواهند کرد.

از این‌‌روی بیشتر مشورت‌های لازم را از همین مراکز با عنوان مرکز مشاوره کسب و کارهای بین المللی اخذ کرده و به ترتیب واحدهای کسب و کار خودش را در بخش‌های مختلفی نظیر؛ بخش اخذ ویزا، بخش ارائه مشاوره تحصیلی، بخش مهاجرت و پذیرش و همچنین ارائه مشاوره علمی و چگونگی مراجعه به وزارت علوم داخل کشور و هماهنگی با وزارت علوم کشورهای هدف، مجهز کرده و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

فراموش نکنید سازمان‌های اعزام دانشجو یکی از هزاران کسب و کارهای بین المللی تلقی می‌شوند که نیاز به هماهنگی با کشورهای هدف دارد.

از این‌روی اخذ مشاوره از دفاتری با عنوان دفاتر مشاوره کسب و کارهای بین المللی به این کارفرما یا مالکی که می‌خواهد چنین کسب و کاری را راه بیاندازد کمک خواهد کرد تا از حداقل‌های پیش نیاز چنین کسب و کارهایی به غیر از میزان سرمایه و وجه مالی لازم نیز مطلع بشود و در صورتی که توانایی ارتباط با خارج از کشور و موسسات علمی و دانشگاه‌های خارجی را دارد وارد این حرفه بشود.

استاد احمد محمدی

تمرکز، راه حل اصلی کسب و کار شماست.

استاد احمد محمدی

خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی

مشاوران کسب و کارهای بین‌ المللی باتوجه‌ به نوع محصول یا خدمات، نوع صنعت و بازار پیشرو، همه یا برخی از خدمات زیر را ارائه می‌دهند.

دریافت اطلاعات و جزئیات مورد نیاز شرکت

  • ارائه انواع گزینه‌های مشاوره‌ای
  • برنامه‌ریزی و  تدوین استراتژی
  • انجام تحقیقات بازار
  • منبع‌یابی برای فروشندگان خارجی
  • راه‌اندازی شبکه توزیع
  • ایجاد نمایندگی‌های محلی
  • توسعه کانال فروش
  • راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی
  • طراحی و توسعه وب‌سایت
  • انجام تبلیغات محلی
  • مدیریت کانال فروش
  • مدیریت امور لجستیک
  • راهبری
خدمات مشاوره کسب و کارهای بین المللی

نکات طلایی در کسب و کارهای بین‌ المللی

  1. آمادگی برای صادرات:
    برای دستیابی به نتایج بهتر و افزایش شانس موفقیت، آماده صادرات محصولات یا خدمات خود باشید. این فرایند شامل بومی‌سازی بسته‌بندی محصول، تبلیغات، بازاریابی، تاکتیک‌های فروش، تدارکات، فروشندگان و موارد دیگر می‌شود. امور لجستیکی (مدیریت فرایند جمع‌آوری، ذخیره و انتقال منابع (کالا) از نقطه مبدأ به مقصد) باید به‌ خوبی مدیریت شود. هرچه یک کسب و کار آمادگی بیشتری برای صادرات داشته باشد، نتایج بهتری به دست می‌آورد.
  2. بازاریابی و فروش:
    هنگام ورود به یک بازار جدید در سطح بین‌المللی، استفاده از کمپین‌های بازاریابی ضروری است. تاکتیک‌های فروش باید به‌درستی اجرا و مدیریت شوند. بازاریابی و فروش مؤثر، نتایج بهتر و سریع‌تری در پی دارند. سرمایه‌گذاری در بازاریابی و فروش راهی مطمئن برای ورود به بازارهای بین‌المللی است.
  3. مدیریت فرایندها و لجستیک:
    در طول تمامی این فرایندها جزئیات زیادی برای بررسی و اجرا وجود دارد. هنگام ورود به یک بازار بین‌المللی جدید، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. برای اجرای بسیاری از این الزامات در فرایندها و بهبود امور لجستیکی با متخصصان مشورت کنید و فرایندها را تا حد ممکن ساده‌سازی کنید.

در طول تمامی این فرایندها جزئیات زیادی برای بررسی و اجرا وجود دارد. هنگام ورود به یک بازار بین‌المللی جدید، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. برای اجرای بسیاری از این الزامات در فرایندها و بهبود امور لجستیکی با متخصصان مشورت کنید و فرایندها را تا حد ممکن ساده‌سازی کنید.

پادکست - هدف مشاوره کسب و کار

آکادمی بازار مرجع مشاوره کسب و کارهای بین المللی

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار گستره وسیعی از خدمات مشاوره ای را در حوزه کسب و کارهای بین‌المللی ارائه می‌کند. از خدمات بومی‌سازی محصولات گرفته تا کمک به ورود به بازارهای خارجی، زیرساخت آنلاین، پشتیبانی عملیات  و فرایندها و بسیاری موارد دیگر.

آکادمی بازار به کارآفرینان و شرکت‌ها کمک می‌کند تا کسب و کار بین‌المللی خود را شروع کنند و در بازارهای خارجی گسترش دهند. آکادمی بازار به‌عنوان یک آژانس خدمات مشاوره‌ای، تمامی حوزه‌های تحقیقات، تدوین استراتژی، بازاریابی، فروش و راهبری کسب و کار را پوشش می‌دهد. مجموعه آکادمی بازار با ربع قرن تجربه حضور در کسب و کارهای داخلی و بازارهای بین‌المللی، آمادگی ارائه خدمات به مشتریان برای گسترش تجارت خود در سطح بین‌المللی و ورود به بازارهای جدید را دارد.

آیا شما در زمینه تجارت بین‌الملل فعال هستید؟

تجربه‌های تلخ‌وشیرین خود را با ما در میان بگذارید؟

آیا مشاور کسب و کار بین‌المللی ایرانی را امتحان کرده‌اید؟ نظراتتان در مورد این تجربه برای ما بنویسید

آیا مشاوران خدمات مشاوره کسب و کارهای بین‌المللی در کشور مقصد را تجربه کرده‌اید؟ نظراتتان در مورد این تجربه برای ما بنویسید

5/5 - (28 امتیاز)

سوالات متداول

با یک مشاور در مورد تجارت خود، علایق بازار و جزئیات مربوطه صحبت کنید. پس از صحبت و مشاوره اولیه درمی‌یابید که آیا این مشاور برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر. در صورت موافقت قراردادهای ساده و کوتاه‌ مدت تنظیم کنید.
مشاوران کسب و کارهای بین‌ المللی می‌توانند در تحقیقات بازار، جمع‌آوری داده‌های حیاتی، منبع‌یابی فروشندگان، بازاریابی و تاکتیک‌های فروش به مشتریان کمک کنند. پشتیبانی لجستیک و مدیریت عملیات را نیز توسط مشاوران ارائه می‌شود. شرکت‌ها با استفاده از خدمات مشاوره‌ای، می‌توانند ورود موفقیت‌آمیزی به بازارهای خارج از کشور داشته باشند. مشاوران کسب و کار با مشتریان برای بومی‌سازی، بازاریابی و فروش و به‌ دست‌ آوردن سهم بازار خارجی همکاری می‌کنند. سطح آگاهی از برند با کمک‌های حرفه‌ای مشاوران بهبود می‌یابد.
طبیعی است که یک مشاور نمی‌تواند در همه بازارها متخصص باشد. ورود به بازار جدید مستلزم همکاری با زنجیره‌ای از متخصصان است. مشاوران یکی از حلقه‌های این زنجیر هستند. مشاوران با بهره‌گیری از تجربه و دانش تخصص خود در حوزه مدیریت، می‌توانند نقشه راهی در اختیار شما قرار دهند.
هزینه خدمات مشاوره بر اساس نوع قرارداد و خدمات مورد نیاز شما می باشد. برخی از قراردادهای مشاوره به‌ صورت ساعتی است. بهره‌گیری از خدمات اضافی نیز به‌ صورت پروژه‌ای یا مستقل با مشتری محاسبه می‌شود.
هنگام ورود به بازارهای خارجی جدید، بسیاری از تلاش‌ها برای آگاهی از برند و فروش محصول به‌ صورت آنلاین انجام می‌شود. این کمپین‌ها را باید برای مخاطبان هدف مورد نظر بومی‌سازی کرد. تمامی حوزه‌های مجازی مانند وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ویدئوها و سایر محتواها را می‌توان با کمک مشاور کسب و کار بهبود بخشید و مسیر دستیابی به موفقیت را آسان کرد.
مشاوران در زمینه بازاریابی و فروش در بازارهای خارجی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند. کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات بین‌المللی تنها بخشی از برنامه‌های مشاوران برای ورود به بازارهای خارجی است. مشاوران شرایط موجود را بررسی می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند و با انجام تغییرات و بهبود روش‌ها، موجب رشد فروش می‌شوند.

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی