مشاوره رایگان کسب و کار در تمامی حوزه‌های مختلف

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ دی, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۱ دی, ۱۴۰۲
مشاوره رایگان کسب و کار در تمامی حوزه‌های مختلف

هر فردی که کسب و کاری دارد، تمایل دارد تا در این زمینه موفق شود و از سایرین بهتر باشد اما موفقیت در زمینه کسب و کار نیازمند تجربه و فعالیت چندین ساله در این زمینه است و همه وقت برای اینکار را ندارند. مشاوره رایگان کسب و کار در تمامی حوزه‌های مختلف این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

استفاده از تجربیات شغلی و البته دانش و تخصص این قبیل افراد یا گروه‌ها در غالب مشاوره کسب و کار این فرصت را به شرکت یا سازمان مراجعه کننده می‌دهد تا بتواند از دانش تخصصی و تجربیات شغلی این مراکز و این قبیل افراد به عنوان گره‌گشای کار استفاده کند.

باید یادآور شد بعضا این قبیل افراد در غالب یک تیم یا شرکت مشاوره کسب و کار به عنوان یک ناظر خارجی قرار است نخست شنونده خواسته و نیاز سازمان شما باشد و سپس با تجزیه و تحلیل مشکلات و خواسته‌های شما نسبت به ارائه راهکار بپردازد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

مشاوره رایگان کسب و کار

مشاوره رایگان کسب و کار به شما کمک خواهد کرد تا از همان روزهای نخستین شروع به کار، ریسک شکست در کسب و کارهایتان را کاهش دهید. باید توجه داشت که دفاتر مشاوره کسب و کار یا مشاوره کارآفرین از ابتدا با چنین استقبالی همراه نبود.

این قبیل دفاتر با عنوان شرکت مشاوره کسب و کار یا شرکت‌های مشاوره مدیریت به مرور زمان و پس از تایید کارآفرینان و صاحبین بسیاری از مشاغل و کسب و کارها مورد استقبال قرار گرفت.

از این روی برخلاف باور بسیاری که آنچنان اصرار دارند خودشان بهترین مشاور کسب و کار خودشان هستند و برای شروع هر کاری صرفا پس انداز مالی کفایت خواهد کرد باید گفت بسیاری از دفاتر مشاوره کسب و کارها به دلیل استفاده از تجربه کاری افراد یا گروه‌هایی که سال‌ها در یک حرفه شغلی دارای تجربه‌ای درخشان و البته تحصیلات عالیه هم هستند شکل گرفته و از قضا با استقبال هم مواجه شده‌اند.

استفاده از تجربه و دانش افرادی که در زمینه‌های مختلف کسب و کار از جمله؛ مشاوره بازاریابی یا فروش و مشاوره دیجیتال مارکتینگ تا مشاوره رسانه و تبلیغات و حتی مشاوره حقوقی و سایر امور مشاوره، فعالیت دارند.

چه بسا اگر ضرورتی برای استخدام این قبیل افراد درون یک سازمان یا شرکت باشد، هر سازمانی توانایی پرداخت رقم مالی آنان به عنوان حقوق را نداشته باشد.

آیا همه سازمان ها به مشاور کسب و کار احتیاج دارند؟

آیا همه سازمان ها به مشاور کسب و کار احتیاج دارند؟

پاسخ به این سوال که آیا همه سازمان‌ها به مشاوره سازمانی یا مشاوره رایگان کسب و کار احتیاج دارند یا خیر؟ بیشتر به سطح مطالبات شما از سازمان یا شرکت مطرح باز می‌گردد.

آیا شما تمایل دارید که سازمان یا شرکت به وسیله تکنیک‌های جدید بازاریابی و فروش به سطح دلخواهی از درآمد برسد یا خیر؟

قطعا پاسخ به این سوال نیاز و هدف هر مجموعه‌ای است پس با توجه به شرایطی که ناگزیر از آموزش راه‌های جدید رقابت، در بازار امروز هستید به ما توصیه می‌کنیم از راهنمایی‌های مشاوره کسب و کار غفلت نکنید.

در ادامه باید یادآور شد امروزه بسیاری از صاحبین مشاغل یا کارآفرین‌ها بعضا ناگزیر از آموزش دوره‌های جدید علمی در خصوص شیوه‌های جدید سرمایه گذاری در بازار هستند.

اما آیا این وقت و فرصت برای هر کدام از مالکین یا صاحبین مشاغل وجود دارد که علاوه بر تخصصی که در آن سال‌ها پیش سرمایه گذاری کرده‌اند نسبت به آموزش دوره‌های جدید یا تخصصی هر کدام از کسب و کارها نیز اقدام کنند.

همه افراد وقت کافی برای گذراندن دوره ها و کسب تجربه ندارند

به عنوان مثال، شما قرار است به سطح مطلوبی از فروش برسید آیا ضروری است تا نسبت به گذراندن دوره‌های تخصصی و آموزشی بازاریابی و فروش هم اقدام کنید؟

یا اگر قرار بر تعیین استراتژی برند و شهرت برای مجموعه است نسبت به گذراندن دوره‌های علمی و تخصصی بازاریابی تا تبلیغات و رسانه هم اقدام کنید؟

آیا وقت و فرصتی برای این کار خواهید داشت؟ یا حتی مشاوره حقوقی که چه بسا بخش عمده مطالبات شما از مشتری یا طرف تجاری شما در کسب و کارتان باشد آیا باید با همه قوانین تجاری و مطالبات حقوقی و قضایی آشنا باشید یا در نهایت نسبت به گذراندن کلیه دوره‌ها اقدام بکنید؟

بسیاری از امور در سازمان‌ها یا شرکت‌های مختلف هستند که نیاز به تخصص و البته گذراندن دوره‌های علمی دارند که برای کسب تخصص و تسلط در هر کدام از آن موارد نیازمند سال‌ها تحصیل و کسب تجربه است.

و این در حالی است که شما می‌توانید با یک تلفن از مشاوره رایگان کسب و کار در همان زمینه مشورت بگیرید یا برای کسب مشورت و Free Business Advice به دفاتر مشاوره کسب و کار این افراد مراجعه کنید.

یکی از مشهودترین این موارد همان مشاوره بازاریابی و فروش است که بسیاری از شرکت‌ها با برون سپاری این بخش از کسب و کار و استفاده از همفکری تیم‌های مشاوره بازاریابی و فروش دست به استفاده از شیوه‌های جدید بازاریابی و فروش در محصولات و کالاهای خودشان زده‌اند.

استفاده از نوآوری‌هایی که بازار سنتی از آن بی‌بهره است. چیزی مشابه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یا حتی استفاده از انواع تکنیک‌های بازاریابی تا فروش که خواسته امروز و مشتری است و براساس ذائقه مشتری در جهان شکل گرفته است.

 به دلایل زیر به مشاوره کسب و کار احتیاج داریم

 به دلایل زیر به مشاوره کسب و کار احتیاج داریم

با توجه به توضیحاتی که در چند سطر بالا ارائه شد باید گفت؛ هر مجموعه‌ای که امروز قصد رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد به مشاوره کسب و کار احتیاج دارد چون؛

1. اولویت با مشتری

در بازار امروز اولویت با مشتری است.

2. برای ایجاد حس وفاداری در مشتری

با مشاوره رایگان کسب و کار حس وفاداری را در مشتری ایجاد می‌کنیم.

3. نیاز به توسعه کسب و کار

می‌خواهیم یک برنامه جدید به بازار ارائه کنیم یا تصمیم به توسعه کسب و کار گرفته‌ایم.

4. نشان دادن راه چاره مشکلات

شاید در میانه راه دچار مشکلاتی شده و نیاز به تجزیه و تحلیل فعالیت‌های سازمان و چه بسا بخشی از امور سازمان داشته باشید که مشاوره کسب و کار علاوه بر ارائه راهکار در این بخش می‌تواند جزو کارهای برون سپاری شده تلقی شده و کمک حال مجموعه شما باشد.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

5. نیاز به برنامه با کمک مشاوره رایگان کسب و کار

شاید مجموعه یا سازمان مد نظر در اجرای برنامه‌های کوتاه مدت سازمانی از جمله برنامه سوددهی یا بازاریابی و فروش دچار مشکل شده باشد و نیازمند کمک افراد متخصص باشد که؛ تجربه و تخصص این افراد، جلوگیری از صرف هزینه گزاف بابت تامین نیرو و هزینه‌ای که باید صرف تجربه و تخصص برخی افراد متخصص در سازمان بشود در توان مجموعه نیست.

لذا استفاده از مهارت و تجربه افراد یا گروه‌های در غالب مشاوره در خارج از مجموعه با عنوان برون سپاری بخشی از فعالیت‌های کسب و کار از جمله استفاده از برنامه‌های مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت سازمانی، مشاوره بازاریابی و فروش، مشاوره رسانه و تبلیغات تا سایر مشاوره‌های حقوقی و تخصصی صرفا با پرداخت هزینه به مراتب کمتر در غالب هزینه مشاوره جبران ضرر کرده و در ارائه راهکار و برنامه‌های جدید برای پیشبرد و توسعه سازمان کمک حال مجموعه خواهد شد.

در اجرای برنامه‌های برندینگ و اعتبار تجاری شرکت دچار مشکل شده‌اید که کمک گرفتن از تیم‌های مشاوره کسب و کار برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

در بسیاری از موارد چه بسا حضور کمرنگی در بازار داشته‌اید و همین مهم منجر به پیشی گرفتن رقیب در فروش و کاهش سود فروش شما شده است.

که در این خصوص استفاده از تجربه و تخصص مشاوره کسب و کار یا مشاوره مدیریت فروش یا مشاوره بازاریابی و حتی رسانه و تبلیغات می‌تواند کمک حال مجموعه یا سازمان باشد.

مشاوره رایگان کسب و کار چه کارهایی می تواند برای شما انجام بدهد؟

چه کارهایی می تواند برای شما انجام بدهد؟

با توجه به توضیحاتی که پیرامون وظایف مشاوره کسب و کار ارائه شد باید اضافه کرد که به رغم باور بسیاری از مردم و صاحبین مشاغل مراجعه به دفاتر مشاوره کسب و کارهرگز به معنای پرداخت هزینه گزاف جهت مشاوره نیست. چه بسا بعضا جلسات اولیه این قبیل مشاوره‌های تخصصی تا کشف مشکل نیز رایگان باشد.

لذا به کارفرمایان و بسیاری از صاحبین مشاغل ازجمله صاحبین مشاغل کوچک یا بنگاه‌ها و کسب و کارهایی که تازه پای به عرصه رقابت گذاشته‌اند توصیه می‌شود تا با توجه به موارد خواسته شده درون سازمانی از کمک‌های فکری این قبیل دفاتر با عنوان دفاتر مشاوره کسب و کار غفلت نکنند.

چرا که برای جلسات اول قطعا این قبیل مشاوره‌ها برای شما رایگان خواهد بود. به عبارتی مشاوره رایگان کسب و کار برای صاحبین مشاغل تا کشف مشکل برنامه بسیاری از دفاتر مشاوره کسب و کار رایگان می‌باشد.

دفاتر مشاوره رایگان کسب و کار می توانند به شما در چه راستایی کمک کنند؟

دفاتر مشاوره رایگان کسب و کار می‌توانند به شما در هفت راستا کمک کنند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

1. مشاوره رایگان کسب و کار به شناسایی افت و خیز کمک می کند

به شناسایی عوامل افت و خیز درآمدی سازمان کمک می‌کنند. همچنین مشاور رایگان کسب و کار چرخه عمر سازمان شما را بررسی کرده و از عوامل افت و خیز سازمان در راستای توسعه آن به شما برنامه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد.

2. در زمان بندی به شما کمک می کند

شاید شما نیز جزو کسب و کارهای کوچکی باشید که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید این قبیل مراکز با عنوان دفاتر مشاور رایگان کسب و کار به شما کمک می‌کنند تا به یک زمانبندی جهت اجرای برنامه‌هایی همچون؛ بازاریابی و فروش، تحقیق بازار و سایر نیاز سنجی‌ها درون و برون سازمانی دسترسی داشته باشد.

3. در تعیین اهداف به شما کمک می کند

 در تعیین اهداف به شما کمک می کند

مشخص کردن نیازها و اهداف سازمانی و از سویی دیگر تهیه و تدوین یک طرح عملیاتی در راستای توسعه شرکت در کنار ارائه برخی مدل‌های کسب و کار از جمله تخصص و تجارت مشاور کسب و کار محسوب می‌شود که در برخی مراکز مشاوره رایگان کسب و کار نیز قطعا چنین مشاوره‌هایی به شما طی یکی دو جلسه اول به شکل رایگان ارائه خواهد شد.

4. مشاوره رایگان کسب و کار در تغییر سازمان به شما کمک می کند

توانایی تغییر در سازمان از جمله مهارت‌های مشاورین کسب و کار است که برای شما بسیار کمک کننده است.

در مراکزی که با عنوان مشاوره رایگان کسب و کار مشغول به فعالیت هستند این قبیل خدمات نیز ارائه می‌شود.

5. در ایجاد تصویر مناسب از کارتان به شما کمک می کند

در ایجاد یک تصویر مناسب از شرکت شما در ذهن مخاطب یا مشتری کمک حال شما باشد.

استاد احمد محمدی

«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.

استاد احمد محمدی

6. با روانشناسی به شما کمک می کند

مشاوره رایگان کسب و کار در بحث روانشناسی نیز تخصص دارند آنان این مهارت را دارند تا بتوانند در روانشناسی رفتار مشتری و بررسی آن و همچنین تهیه و تدوین برنامه‌های تولید تا فروش به شما کمک کنند.

7. مشاوره رایگان کسب و کار توانایی های بازاریابی به شما کمک می کند

مهارت در انواع بازاریابی و تدوین پلن‌ها بازاریابی و فروش از جمله مهارت و توانایی مراکز مشاوره کسب و کار است که مراکزی با عنوان شرکت‌های مشاوره رایگان کسب و کار نیز این خدمات را به شما ارائه خواهند داد.

خدماتی چون تهیه و تدوین انواع پلن‌های بازاریابی از بازاریابی مویرگی و سنتی گرفته تا انواع بازاریابی دیجیتال و اینترنتی و حتی دیجیتال مارکتینگ و سایر بحث‌های فروش و بازاریابی از جمله تخصص و مهارت‌های این قبیل شرکت‌ها محسوب می‌شود.

با مشاوره رایگان کسب و کار هر نوع کسب و کاری را می توان موفق ساخت

با مشاوره رایگان کسب و کار هر نوع کسب و کاری را می توان موفق ساخت

در خصوص مراکزی با عنوان مراکز مشاوره کسب و کار یا مراکز مشاوره رایگان کسب و کار با توجه به توضیحاتی که ارائه شد باید این نکته مهم را نیز اضافه کرد که معمولا برخی شرکت‌های کوچک صرفا به دلیل اینکه احتمال می‌دهند هزینه یک جلسه مشاور کسب و کار شاید برای آنان مقرون به صرفه نباشد در تهیه و تدوین سایر پلن‌های کاری چه بسا مرتکب اشتباه یا ریسک‌های مالی بشوند.

اگر این قبیل شرکت‌ها از همان ابتدا به یکی از این مراکز مشاوره رایگان کسب و کار یا حتی مراکزی با عنوان دفتر یا شرکت مشاوره کسب و کار مراجعه و نسبت به ارائه طرح تجاری شرکت اقدام می‌کردند چه بسا در ادامه متحمل هزینه‌های گزاف یا ریسک‌های مالی نمی‌شدند.

پادکست - هدف مشاوره کسب و کار

این موضوع صرفا در خصوص شرکت‌های کوچک صادق نیست، شاید شما به عنوان خواننده این مقاله یک مغازه دار کیف و کفش یا سوپرمارکت باشید و در مرحله اول با شنیدن اصطلاح “دفاتر مشاوره کسب و کار” و دریافت مشاوره کسب و کار گمان شما بر این باشید که الزاما استفاده از مشاوره این قبیل مراکز صرفا برای کسب و کارهای بزرگ تر یا دفاتری است که توانایی پرداخت هزینه مشاوره را دارند.

این در حالی است که دریافت یک یا دو جلسه مشاوره در مراکزی با عنوان دفاتر مشاوره رایگان کسب و کار صرفا برای آشنایی بهتر شما با این قبیل مراکز و البته خدماتی است که آنان می‌توانند به شما ارائه بدهند. شما به عنوان یک مغازه دار یا سوپرمارکت چه شناختی از بیزینس پلن‌های مربوط به کسب و کار خودتان دارید؟

نه فقط موضوع ارائه راهکارهای بازاریابی و تهیه و تدوین برنامه‌های فروش بلکه ارائه راهکار برای فروش بهتر و دسترسی راحت‌تر مخاطب به شما، از جمله تخصص و مهارت‌های این قبیل مراکز است که می‌تواند کمک حال شما نیز باشد.

5/5 - (17 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی