دریافتن هر لحظه از عمر برای تجربه زندگی شاد و آرام

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

آیا به دنبال راهی برای داشتن زندگی شاد هستید؟ شادی را در چه چیزی می‌بینید؟ زندگی آرام چه تاثیری در آینده ما دارد؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

غفلت از زندگی

زندگی‌ کوتاه است. این جمله را به وفور شنیده‌ایم. آیا از خود پرسیده‌ایم چرا با وجود همه‌ سال‌های عمر در زندگی ناگهان به خود آمده و می‌بینیم تمام آن روزهایی که هنوز منتظر رسیدن‌شان هستیم تا زندگی شاد بدست آوریم، گذشته‌اند ولی ما نفهمیدیم؟ راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

آیا واژه غفلت می‌تواند تکرار این حسرت را میان تمام آدمیان، توجیه کند؟ اگر پاسخ به سوالاتی که در این‌باره از خویش می‌پرسیم به فراموشی و بی‌توجهی می‌رسد، بهتر است برخیزیم و برای شکست دادن این بی‌خبری کاری کنیم. به راستی ما از چه چیزی بی‌خبریم؟

ذهن خود را به تعریف تازه عادت دهید

چرا اغلب با یک ترس هر چند کوچک در ته دل‌مان، خوشحالی کرده و لحظات شاد را سپری می‌کنیم؟ چرا گاهی از بیم تمام شدن یک حال خوب از لحظاتی که هنوز در زندگی ما قرار دارند لذت نمی‌بریم؟

انگار جرئت آن را نداریم که برای مدتی کوتاه بیم از دست دادن را از خود دور کنیم. گاهی مراقبت از یک هدیه ارزشمند مانند شادی و آرامش را مساوی با ترس نداشتن آن هدیه دانسته و به اشتباه تصور می‌کنیم در حال نگهداری این حال خوب هستیم. ترس را از وجودتان پاک کنید، فرصتی نمانده است.

اما بدانید تلاش کردن به حرکت و از جا برخاستن نیاز دارد. بله زندگی کوتاه است و می‌توان این کلمه زندگی را به هر لحظه ارزشمندی تشبیه کرد. هر چند کوتاه و هر چند ساده که بگذرد می‌تواند حقیقتی را در خود جای دهد.

حقیقت زندگی شاد در اکنون تعریف می‌شود

برای ایجاد حس خوشبختی نیازی نیست صبر کنید تا سال‌های جوانی بگذرند، سپس در نقطه دوری بایستید و برای میزان موفقیت خود تصمیم بگیرید.

زندگی شما در یک بازه طولانی و پر از اتفاق تعریف نمی‌شود. زندگی شما هر یک از اتفاقاتی است که با آن مواجه می‌شوید. زندگی شما آن ثانیه‌های پرشتابی‌ست که در تمنای توجه شما می‌گذرند و خیال می‌کنید واقعه عظیمی در راه مانده که هنوز رخ نداده است. تکنیک‌های زندگی کردن در زمان حال را بیاموزیم.

استاد احمد محمدی
فقط یک بار زندگی می‌کنیم، پس به زیباترین شکل ممکن آن را به نمایش بگذاریم.
استاد احمد محمدی

جمله‌ای که می‌گوید “زندگی کوتاه است”، این جمله‌ای که به شنیدن و از کنارش گذشتن عادت کرده‌ایم، در لحظه تولد هیچ نمی‌خواسته با کلماتش ما را به وحشت بیاندازد.

که برعکس تمام مدت سعی در آسوده کردن خیال بشر داشته است. رویداد بزرگی که در تمام سال‌ها منتظرش هستیم همین حالا در حال وقوع است اما آهسته و پاورچین می‌گذرد. طوری که افراد به راحتی نمی‌توانند متوجه عبورش باشند. فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم.

همین است که با دقت بیشتری گوش نداده و ناگهان به همان نقطه دوری می‌رسیم که در فراسویش چیزی جز بیم و حسرت دیده نمی‌شود. واقعه عظیم، دشواری درک این حقیقت است که واقعه‌ای رخ نخواهد داد.

پادشاه زندگی خود باشید

سرزمین زندگی به پادشاهی ما نیاز دارد. باید این سرزمین را با دقت ببینیم، آن را به خوبی بشناسیم و به وجوه گوناگونی که دارد رونق ببخشیم. چشم انداز و هدف زندگی خودتان را مشخص کنید.

فراموش نکنید نگاه شما به هر ذره ارزش می‌بخشد و مسئول رونق بخشیدن به هر ثانیه از موهبت عمری که در اختیار دارید، هستید. گاهی این ثانیه‌ها تنها از نگاه متوجه‌تان رونق می‌گیرند و گاهی با آموختن و به کارگیری دانشی که هر اتفاق بر ما می‌افزاید.

آن چه اهمیت دارد بی‌تفاوت نبودن و پرداختن به هر نشانه بصورت جداگانه است. هر فرد در مسیر دستیابی به خوشبختی حقیقی پادشاه سرزمین خویش است و به یاری ذهن آگاه خود به تصمیم‌گیری برای برداشتن گام بعد می‌پردازد. آنچه می‌خواهید را ابتدا در ذهن تجسم کنید.

لحظه‌ها در اولین دیدار با صاحبان‌شان مانند یک پر معلق در هوا سبک‌اند. آن‌ها برای نشستن بر سرزمین پادشاهی احتیاج به وزن گرفتن دارند و این سنگینی دلپذیر را آگاهی به لحظه‌ها می‌بخشد، تا اثری از خود به جای گذاشته و در خاطر فرد ثبت شوند. آن‌ها از شادی شما لبخند می‌زنند و بی‌اندازه به خوشحالی صاحب خود وابستگی دارند.

از عادات نو مراقبت کنید

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
شادی و نقش آن در زندگی ما

برای عادت به مفاهیم جدید که همسو با خوشبختی ما قدم برمی‌دارند نیز باید مراقب بود. در ابتدا ممکن است مدام در حال یادآوری به خود باشیم که می‌بایست در لحظه‌ای که می‌گذرد حاضر باشیم تا بتوانیم از شادی به وجود آمده در دریافت‌های‌مان لذت ببریم.

برای شروع عادت به این تغییر مثبت، نمی‌توان به کل از این یادآوری اجتناب کرد اما بهتر است به مرور زمان جای آن را به ظهور تغییر در ناخودآگاه ببخشیم. برای تغییر زندگی خود، نگرش خود را تغییر دهید.

همان یادآوری خودآگاه نیز موجب وجود آن چیزی در ذهن می‌گردد که خود مانع لذت بی‌قید و شرط از کوتاهی لحظه است. همین که حواس ما در پی یادآوری باشد لحظه شاد به پایان رسیده و خاطره‌ای از آن به یادگار نمی‌ماند.

وقتی باور یک مسئله درون‌مان نهادینه می‌گردد دیگر نیازی به تثبیت دوباره‌ی آن نیست. که تلاش در این جهت ممکن است با هم انباشتگی باورهای یکسان، وضوح مفاهیم روشن را کدر نماید.

با توجه به آنچه گفته شد، بدون افزودن کیفیت بودن به هستی خود، حتی اگر سال‌های طولانی از عمر گذشت نمی‌توان توقع ماندگاری داشت. در حقیقت تنها لحظه‌هایی از ما می‌گذرند که چیزی از وجودمان بر آن‌ها اضافه کرده باشیم.

بسیاری از افراد راه رسیدن به زندگی شاد و آرام را در رسیدن به موفقیت می‌بینند. به این منظور می‌توانید از بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» استفاده نمایید تا به آنچه می‌خواهید سریع‌تر دست پیدا کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

6 پاسخ

  1. “فراموش نکنید نگاه شما به هر ذره ارزش می‌بخشد و مسئول رونق بخشیدن به هر ثانیه از موهبت عمری که در اختیار دارید، هستید. گاهی این ثانیه‌ها تنها از نگاه متوجه‌تان رونق می‌گیرند و گاهی با آموختن و به کار گیری دانشی که هر اتفاق بر ما می‌افزاید.”

    این بخش از نوشته‎ حتا در مباحث مکانیک کوانتومی با عنوان “اثر ناظر” بررسی و تایید شده است، که در آزمایش‎ها مشاهده شده است که حتا مشاهده‎ی غیرفعال، در نتیجه‎ی اندازه‎گیری شده‎ی آزمایش تغییر ایجاد نموده است. حال دور از ذهن نیست که مشاهده‎ی یک ذهن آگاه، توانایی اثرگذاری مستقیم بر واقعیت را داراست.

    یکی از بهترین مطالبی که نگاشته‎اید، در میان مطالبی که همگی عالی هستند. به شما تبریک می‎گویم و از شما متشکرم

    1. با خواندن آنچه از میان مطلب می‌نویسید گویا برای اولین مرتبه با آن مواجه می‌شوم.. ممنونم که باعث تامل دیگرگونه‌ای در من می‌شوید و از اینکه مبحث اثر ناظر را توضیح دادید سپاسگزارم..
      دانستن اینکه مطلبی از نگاه شما بهترین باشد باعث افتخار من است..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی