قانون جذب حقیقت و موفقیت در مواجهه با واقعیت – ذهن و زندگی شاد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

قانون جذب حقیقت و موفقیت چگونه باعث ایجاد زندگی شاد می‌شود؟ مثبت اندیشی چه تاثیری در تمام مراحل زندگی دارد؟ راه‌های دستیابی‌ به این توانایی چیست؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قانون جذب برای ذهن و زندگی شاد

یک ذهن و زندگی شاد و مثبت اندیش، امید به زندگی را به کمک قانون جذب با راستگویی در خویش تقویت می‌کند. واقعیت آن چیزی‌ است که وجود دارد. حقیقت آن چیزی‌ که باید وجود داشته باشد. به بیانی بهتر، آن‌چه وجود دارد اما در پوشش واقعیت پنهان مانده است.

بیشتر اوقات این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه می‌گیریم و فریب می‌خوریم آنچه در وهله اول به نظر می‌آید تمام آن چیزی‌ است که می‌توان از آن موضوع مشخص درک کرد.

ذهن شاد و مثبت اندیش مدام در حال تصویرسازی خوشبختی حتی در ساده‌ترین حالات ممکن است. او می‌اندیشد و در اندیشه‌های خود با آن چیزهایی که می‌خواهد روبرو می‌شود. اما این ذهن زیبا در همین دنیایی که همه ما را احاطه کرده زندگی می‌کند.

قانون جذب عادات در زندگی شاد

میان مردمی که خلاف جهت ما راه می‌روند. مردمی که آرزوهای ما را دست‌نیافتنی تصور می‌کنند و البته دنیایی که گاه هیچ شباهتی به تصویرسازی‌های ذهن قدرتمندمان ندارد.

عادات فکری قانون جذب و تلاش دیگران برای محدود کردن تجسم ذهنی ما یکی از بزرگ‌ترین عللی هستند، که موجب می‌شوند درباره واقعیت و سرانجام حقیقت موجود اشتباه کنیم.

ذهن شاد و قدرتمند همان گونه که به مثبت اندیشی خو می‌گیرد خیلی راحت به مرزبندی برای اندیشه‌ها و برای امید به آینده عادت می‌کند.

راز موفقیت در مواجهه‌ صحیح با واقعیت

قدرت ذهن ناخودآگاه به حدی‌ است که برای هر تصویر و اتفاقی به سرعت قصه‌ای تعریف می‌کند. قصه‌ای که حتی ممکن است شیرین باشد و از شنیدنش لذت ببریم. طبق آنچه شنیده‌ایم تصویرسازی کنیم و منتظر تحقق آن بنشینیم.

گاهی از شنیدن این قصه سرخورده می‌شویم و به راحتی حقیقت موجود را از دست می‌دهیم. هر دو این قصه‌ها نوعی تلاش برای تحریف هستند. واقعیت فقط چند پیغام اندک از حقیقت برای‌مان می‌آورد. اما مانند مسافری‌ است که در راه بسیار زیادی که طی کرده از هر همراهی تاثیر گرفته باشد.

استاد احمد محمدی
اگر تغییر از خود را بپذیری و شروع کنی، بخش اعظم راه موفقیت را پیموده‌ای.
استاد احمد محمدی

بنابراین به سختی شبیه نقطه آغاز سفر دیده می‌شود. نباید اجازه دهیم که خاطرات سفر را بی‌وقفه برای ما تعریف کند. خاطرات واقعیت، همان ناخودآگاهی هستند که همیشه راستش را نمی‌گوید. همان اطرافیانی که نمی‌خواهند با حقیقت مواجه شویم.

پرورش ناخودآگاه ذهن برای تصویرسازی

مثبت اندیشی زمانی منجر به زندگی شاد می‌شود که با واقعیت مانند یک پستچی مهربان برخورد کنیم. به او اعتماد می‌کنیم، چرا که وی عاشق شغل خویش است و ما باور داریم که نامه‌های دروغین به خانه‌مان نمی‌رساند. وقتی بسته‌ای از او دریافت می‌کنیم مطمئن هستیم که از جایی فرستاده شده است.

جایی که حتما وجود دارد و منتظر پاسخ ماست. پاسخ ما می‌تواند لبخندی از روی رضایت باور باشد. یا تکرار جملات انگیزشی در جهت پذیرفتن تنها آنچه پیش روی‌مان قرار دارد. می‌توانیم با تمرین و دوری کردن از گرد سفری که روی واقعیت می‌نشیند، به قدرت ‌ذهن برای تصویر سازی به نفع رویاهای خود اتکا کنیم.

خیال‌پردازی‌هایی که در عین دور از دسترس بودن بر پایه قابل رویت بنا شده‌اند. این اساس تنها می‌تواند یک جمله یا اتفاقی به نظر پیش پا افتاده باشد. اما به آن اعتماد کرده‌ایم چون می‌دانیم از پیش حقیقت آمده است.

با مشکلات خودتان بجنگید

بیش از نیم انرژی روزانه‌ خدود را برای مقابله با مشکلاتی صرف می‌کنیم که مشکل ما نیستند. یا قصه‌گویی‌های ذهن، آن‌ها را به مشکل تبدیل کرده است. بخشی از آن چیزی که امید به آینده‌های دور و نزدیک را درون‌مان از بین می‌برد در واقع مسئله‌نما هستند.
این مسئله‌نماها را چه کسانی به وجود می‌آورند؟ ممکن است در اطراف‌تان دنبال مقصر بگردید. البته که دنیای اطراف نقش بسزایی در ایجاد این مسائل و قصه‌ها ایفا می‌کند. اما در نهایت این شما هستید که می‌پذیرید.

این شما هستید که می‌شنوید و بی‌درنگ باور می‌کنید مشکلاتی تازه به سمت‌تان هجوم می‌آورند. شاید علت ثمره ندادن این حجم از تلاش گاه و بی‌گاه و جنگیدن مدام در ذهن‌تان، این باشد که اغلب چیزی برای جنگیدن وجود ندارد.

چه سخت است تنها همان‌ چه که هستیم باشیم و هیچ نبینیم جز آنچه که دیدنی‌ست!

«فرناندو پسوآ»

قانون جذب برای دوستی با خود

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
5 تکنیک شادی

بله سخت‌تر از آن‌چه بتوان تصور کرد. تمام آن چیزی که با شما در میان می‌گذارم نیازمند صرف آگاهی و زمان برای رسیدن به نقطه‌ای است که جز با عشق میسر نمی‌شود. اگر همه ما می‌دانستیم همان‌چه که هستیم بی‌اندازه دوست‌داشتنی و هم‌پای‌مان در فتح قله‌های خوشبختی‌ است، هر روز بیش‌تر از گذشته به خویش می‌پرداختیم.

هر روز بیش‌تر تلاش می‌کردیم تا به این دوستی ناب، صمیمیت بخشیده و در عمق آن شنا کنیم. درست است، در میان ارتباطات بی‌شماری که موجب غفلت تمرکز ذهن می‌شوند، دوستی با خود ارزشمندترین هدیه‌ای‌ست که خداوند به ما ارزانی کرده است.

دوستی با اصل وجود خویش، دوستی با خداست. پس هر قدم نزدیکی به حقیقت و پرداختن به نشانه‌هایی که در واقعیت پنهان شده‌اند ما را با رسالتی که برای تحقق آن به زمین آمده‌ایم آشنا‌تر می‌کند.

افراد موفق در زندگی با استفاده از قانون جذب و خوشبختی، شادی و مثبت اندیشی را به زندگی خود می‌آورند. برای آشنایی با کارهای این افراد می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. “چه سخت است تنها همان‌ چه که هستیم باشیم
    و هیچ نبینیم جز آنچه که دیدنی‌ست!”

    پرورش ناخودآگاه ذهن برای تصویرسازی به‎راستی یکی از دشوارترین و البته مهم‎ترین گام‎ها در مسیر رسیدن به خواسته‎هاست. تشکر فراوان از شما برای تشریح روشن این مطلب پراهمیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی