معرفی فیلم آموزشی «تاثیرات ساعت بدن در زندگی»

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ آبان, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

فیلم آموزشی «تاثیرات ساعت بدن در زندگی» به سلامت شما اهمیت می‌دهد. اطلاع داشتن از ساعت بدن نه تنها تاثیر زیادی روی سلامتی دارد بلکه آرامش فوق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ساعت بدن با دقت خارق العاده سیستم فیزیولوژی و کارکرد بدن ما را در طول روز تنظیم می‌کند. ساعت درونی بدن در واقع عملکرد قسمت‌های حساسی چون رفتار، میزان هورمون‌ها، خواب، دمای بدن و متابولیسم را تنظیم می‌کند.

این فیلم آموزشی آکادمی بازار با عنوان «تاثیرات ساعت بدن در زندگی» قصد دارد اهمیت این موضوع را به مخاطب ارائه کرده، تا با داشتن ساعت بدن منظم زندگی راحت‌تری داشته باشیم. تاثیرات ساعت بدن در زندگی به قدری زیاد است که پژوهشگرانی که این موضوع را به اثبات رساندند موفق به دریافت جایزه نوبل شدند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از گذراندن خوابی کامل در شب، صبح با خستگی از خواب بلند شده باشید و تا آخر روز حس و حال خوبی نداشته‌اید. پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که بین ساعت بدن و ابتلا به بیماری‌های مختلف ارتباط وجود دارد. بدین معنی که اگر خارج از ساعت بدن مشغول به کار و فعالیت شویم، علاوه بر خستگی مفرط، احتمال دچار شدن به بیماریهای مزمن را هم افزایش داده‌ایم.

«تاثیرات ساعت بدن در زندگی» و ارتباط آن در سلامتی افراد

همه انسان‌ها مثل دستگاه‌های حساس به زمان هستند که به خواب منظم و تغذیه در زمان مشخص نیاز دارد تا بتواند درست عمل نماید. در صورتی که به دلایل مختلف مانند کار شبانه، سفر و بیدار ماندن به دلایل دیگر نتوانیم خوابی کامل را در شب داشته باشیم باید عواقب آن را هم بپذیریم. تاثیرات ساعت بدن در زندگی به قدری است که باعث افزایش فشار خون شده و روی هورمون‌های قند و گرسنگی تاثیر خواهد داشت.

در این فیلم آموزشی آکادمی بازار مطالب بسیار جالب عنوان شده که شاید تا به حال در مورد آن چیزی نمی‌دانستید. به عنوان مثال خانم‌هایی که اتاق خوابشان نور زیادی دارد یا در مکانی می‌خوابند که تاریک نیست، افرادی چاق خواهند شد. زیرا تعادل ساعت بدن با نور زیاد به هم خورده و به هم خوردن ساعت بدن سبب افزایش اشتها و همچنین کاهش سوخت و ساز بدن می‌شود.

پروفسور راسل فاستر استاد علوم اعصاب دانشگاه آکسفور می‌گوید: «بسیاری از مردم نمی‌دانند که خواب و استراحت کافی ندارند، آیا شما صبح با صدای زندگ ساعت از خواب بیدار می‌شوید؟ این موضوع شاید یکی از دلایلی باشد که شما با ساعت بدن خود هماهنگ نیستید.»

اهمیت ساعت بدن برای سلامتی 

ساعت بدن تعیین کنندۀ فاکتورهای مهمی مثل سوخت و ساز بدن، فشار خون، درجه حرارت، میزان فعالیت سلول و… است. یکی از واضح‌ترین عملکردهای مثبت بدن را می‌توان وقت خوابیدن و بیدارشدن مشاهده کرد. اختلال ساعت بدن با اختلال چرخه تقسیم سلولی در ارتباط است، که این تغییر روند می‌تواند موجب بروز بیماری‌هایی مثل سرطان، دیابت شود.

فکر کنید هر روز صبح ساعت موبایل‌تان شروع به زنگ زدن می‌کند، اما شما به هر دلیلی از خواب بیدار سیر نشده‌اید و ساعت را خاموش می‌کنید. در این هنگام، هورمون استرس شروع به فعالیت می‌کند، و فرد بدون اینکه بداند باعث می‌شود بیماریها در بدن او شروع به فعالیت کنند.

اکثر افرادی که به دلایلی در طولانی مدت ساعت بدن‌شان به هم می‌ریزد به بیماریهایی چون فشار خون بالا، افزایش وزن و دیابت نوع 2 دچار می‌شوند.

ساعت بدن

وقتی بی‌موقع غذا می‌خوریم درون بدن چه رخ می‌دهد؟

تاثیرات ساعت بدن در زندگی تنها در خواب افراد نیست. نداشتن نظم هنگام تغذیه مشکلات بسیاری را در سلامتی فرد ایجاد می‌کند که دست‌کمی از اختلالات خواب ندارد. مثلا اگر دیر وقت یا نیمه شب غذا بخوریم چه اتفاقی می‌افتد؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
زبان بدن

ساعت اصلی بدن که با تغییر روشنایی روز و شب تنظیم می‌شود، باید ساعت‌های مختلف موجود در بدن و زمان استراحت در شب را اعلام کند. اما ما با خوردن غذای بی‌موقع در این پیغام اختلال ایجاد می‌کنیم. مثلا ساعت لوزالمعده مجبور می‌شود در ساعت استراحت، برای وعدۀ غذایی‌ که خورده‌اید، انسولین ترشح نماید.

پژوهشگران اعتقاد دارند خوردن بی‌وقفه در زمان نامناسب می‌تواند ساعت بدن را به هم بریزد. نتیجه این بی‌نظمی در تغذیه، مقابله با زمان‌بندی طبیعی اعضای مختلف بدن است. در این شرایط لوزالمعده فعال و منتظر دریافت سیگنال خوردن غذا است. اما غذا خوردن در این هنگام با چیزی که مغز به آن می‌گوید هماهنگ نیست. در نتیجه اگر ما به هر عضو بدن در زمان نامناسب سیگنال ارسال کنیم، تعادل بدن را به هم زده‌ایم.

شاید تا به حال در مورد اهمیت این موضوع چیزهای زیادی نمی‌دانستید، مواردی که به طور خلاصه عنوان شد تنها بخشی از مشکلاتی است که ناشی از تاثیرات ساعت بدن در زندگی افراد است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی