گذشته را در گذشته رها کن و چشم امید به فردا داشته باش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
گذشته را در گذشته رها کن و چشم امید به فردا داشته باش

همه ما تجربه شکست و روزهای تلخ و ناخوشایندی در زندگی داشته‌ایم. این لطف را باید در حق خودمان بکنیم و با فراموش کردن گذشته به امید فردایی بهتر باشیم. گذشته و اتفاقاتی که در آن افتاده است می‌تواند انسان را به نابودی ببرد. اگر در گذشته برای شما اتفاق بدی افتاده باشد یا فردی در حق شما کار ناشایست و بدی انجام داده باشد ممکن است هنوز از یاد نبرده باشید و کینه گذشته را در دل داشته باشید.

این حالت بسیار مرسوم است. خیلی از افراد شرایط امروز خودشان را تقصیر اتفاقات گذشته می‌دانند و همواره در گذشته سپری می‌کنند و در ذهنشان تکرار می‌کنند که اگر قبل اتفاق می‌افتاد چقدر اوضاع متفاوت بود. به بیان دیگر اینگونه افراد در گذشته زندگی می‌کنند.

فراموش کردن گذشته باعث می‌شود که دیگران و شرایط قبلا را مقصر ندانید و این موضوع سبب می‌شود تا در جهت بهتر شدن شرایط قدم بردارید و چشم امید به آینده داشته باشید. در واقع گذشته مانند یک قفس است و زمانی که آن را فراموش می‌کنند انگار که از قفس رها شده و می‌توانید بال‌هایتان را به سوی موفقیت باز کنید.

اگر به دنبال راهی برای فراموش کردن گذشته هستید ولی موفق نشده‌اید؛ ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه گذشته را در همان گذشته رها کنید و حال حاضر و آینده خود را بنگرید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فراموش کردن گذشته

فیلم «فارست گامپ» که انقلابی تجاری در تاریخ سینمای جهان است، فیلمی پرفروش و پربیننده در سال ۱۹۹۴ بوده است. درس‌های زیبایی را می‌توان از سکانس‌های این فیلم گرفت، درس امید داشتن به فردایی بهتر و فراموش کردن گذشته و تلخی‌هایش.

این موضوع را در مورد فارست، کودکی که گذشته تلخی داشته اما آینده‌ای درخشان در انتظارش است می‌توان درک کرد. مردم می‌گویند بسیار مهم است که چیزهایی را که در گذشته انجام داده‌اید به خاطر بسپارید تا بتوانید تجاربی را برای زندگی خود بدست آورید.

اما باید بگویم که تاریخ چیزی نیست جز تاریخ. همه ما کارهایی انجام داده‌ایم یا در شرایطی بوده‌ایم که به آن‌ها افتخار نمی‌کنیم و خوشحال نمی‌شویم، این بخشی از زندگی است.

راه‌هایی که فراموش کردن گذشته را آسان می‌کند

قرار است در این مقاله در مورد چند روش ساده صحبت کنیم که می‌توانید چیزهای منفی که در گذشته روی داده فراموش کنید و با جریان زندگی حرکت کنید.

۱. طرز فکر خود را تغییر دهید

طرز فکر خود را تغییر دهید

اگر ذهن شما روی چیزهای منفی که در گذشته اتفاق افتاده بود، متمرکز کنید، زندگی شما در جهت منفی حرکت خواهد کرد. زندگی شما در راستای افکار غالب شما حرکت می‌کند، بنابراین هرچه ذهن خود را تنظیم کرده و روی آن تمرکز کنید همان چیزی است که زندگی و عواطف شما را دنبال می‌کند.

به جای اینکه تمرکز کنید و به همه موارد منفی که در گذشته اتفاق افتاده است، شروع به بازیافت تمام این افکار کنید و آن‌ها را با افکار مثبتی جایگزین کنید.

«من خیلی عالی خواهم بود، من بسیار باهوش هستم، تاریخ من چیزی نیست جز تاریخ، آنچه که پیش روی من است عالی است، هیچ چیز بد ماندگار نیست. زندگی من موفقیت آمیز خواهد بود، من نمی‌خواهم گذشته را به خودم گره بزنم.»

۲. فراموش کردن گذشته با قطع برخی از روابط

برخی از دوستان هستند که ما با آن‌ها روابطمان را نگه می‌داریم در حالی که خودمان نیز می‌دانیم که آن‌ها کاری جز کاهش سرعت زندگی ما انجام نمی‌دهند. قطع رابطه دوستی هنگامی که احساس کنید هدف شما در زندگی به تاخیر می‌افتد جرم نیست.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

برای اینکه بتوانید تمرکز خود را روی موارد مثبت جلب کنید، دوستان منفی باید بروند. شما باید راه خود را از آن‌ها جدا کنید تا بتوانید در جایی باشید که می‌خواهید باشید. شما باید از دوستانی دور باشید که همواره موارد نادرستی را که در گذشته انجام داده‌اید به شما یادآوری کنند.

۳. اهداف خود را تعیین کنید

اهداف خود را تعیین کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توانید نکاتی را که در گذشته اتفاق افتاده فراموش کنید، تعیین هدف‌های آینده شماست. شما باید این واقعیت را تصدیق کنید که پایان جهان نیست و از پتانسیل‌های کامل برای دستیابی به چیزهای بیشتر در زندگی برخوردار هستید.

شروع به تصور کنید که خودتان در آینده کارهای بزرگی انجام می‌دهید، به مدرسه می‌روید، آن کار را در رویاهای خود به دست می‌آورید، مشاغل جدیدی را شروع می‌کنید، روح خود را پیدا می‌کنید و موارد دیگر. هر دو هدف طولانی و کوتاه را تعیین کنید، به خود مهلت دهید و پیشرفت خود را دنبال کنید.

۴. یاد بگیرید که ببخشید

یکی از مواردی که از نظر عاطفی و ذهنی ما را از بین می‌برد، عدم بخشش است. نگه داشتن کینه در برابر کسی مانند خوردن سم است و انتظار دارد که شخص دیگری بمیرد.

همه ما این فکر را انجام می‌دهیم که خودمان به نفع خود عمل می‌کنیم، اما هیچ کاری نمی‌کند جز اینکه از نظر عاطفی شکسته شود. تنها راهی که می‌توانید گذشته را فراموش کنید این است که بخشش هر کسی را که شما را رنجانده است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

مهم نیست که چقدر بد شما را خراب کرده‌اند، اگر بتوانید به آن‌ها نگاه کنید و بگویید «من شما را می‌بخشم» با لبخند (این کار سخت است)، پس خود را از قفسی که در آن قفل کرده‌اید رهایی می‌دهید. روح نفرت را با عشق جایگزین کنید.

۵. تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مردم را متوقف کنید

 تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مردم را متوقف کنید

آیا تاکنون احساس کرده‌اید که هیچ کس شما را درک نمی‌کند؟ اگر جواب شما بله است، به این دلیل است که آن‌ها آنچه را می‌بینید نمی‌بینند. شما به کسی توضیحی برای انجام کارهایی که احساس می‌کنید انجام دهید بدهکار نیستید. باید خود را از نیاز تایید مردم متوقف کنید.

تو نمی‌توانی همه را راضی نگه داری؛ غیرممکن است. تلاش برای خوشحال کردن همه کاری انجام نمی‌دهد بلکه شما را به ناامیدی سوق می‌دهد.

4/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی