فیلم «پله» روایتگر شجاعت و اعتماد به نفس سیاه‌پوستان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

همه کسانی که به فوتبال علاقه دارند قطعا نام پرآوازه اعجوبه برزیلی، پله را شنیده‌اند. او در دوران زندگی‌اش حضور در سه دوره جام جهانی را تجربه کرد و رکوردهای عجیبی از خودش به جا گذاشت. بدون شک لقب بزرگترین و بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان به او تعلق دارد.

فیلم پله داستان شجاعت یک سیاه پوست را روایت می‌کند. در دوره‌ای که سیاه‌ها برده بودند و سفیدپوستان خودشان را نژاد برتر می‌دانستند، پله در سرش آرزوهای بزرگی داشت، از همان دوران کودکی با عشق به توپ و  فوتبال رشد می‌کرد و قد می‌کشید. بعد از اینکه برده‌داری منسوخ اعلام شد، سیاه‌ها که سبک بازی کردن‌شان خاص خودشان بود جرات پیدا کردند و در برزیل تیمی قدرتمند تشکیل دادند. شهرتی که تا به امروز بر جای مانده است.

نظر دیگران مهم نیست، با شجاعت خودت را در آغوش بگیر

اینکه بخواهی تسلیم گفته‌های دیگران شوی، اینکه بخواهی خودت را فراموش کنی چون بقیه اینگونه تو را نمی‌پسندند، اینکه تغییرت دهند تا کسی شوی که آنها می‌خواهند فاجعه‌ای است که سرانجامش مرگ درونی توست.

وقتی دیگران از نشدن می‌گویند، وقتی کمبودهایت را به رخت می‌کشند و مدام در گوشت می‌خوانند که تو نمی‌توانی چون سیاهی، چون کوتاهی، چون زشتی و چون … کاش بتوانی بلند شوی و بگذاری هر چه می‌گویند بگویند، بهشان پشت کنی . راه خودت را بروی. شجاعت داشته باش، بگذار پشت سرت بمانند و انقدر بگویند تا خسته شوند. نفس عمیقی بکش، خودت را قبول کن همانطور که هستی، همانطور که خودت دوست داری.

البته تلاش برای بهتر شدن و کامل شدن معقول‌ترین کار ممکن است و تو را در راه پیشرفت و ترقی جلو خواهد انداخت. اما اینکه به خاطر حرف دیگران بخواهی تغییر کنی اصلا قابل قبول نیست. ابتدا از خداوند مهربان به خاطر همه چیز شاکر باش و تنها از او کمک بخواه، کمک بخواه تا با تمام نواقص و کمبودهایی که داری در راهی که پا گذاشته‌ای موفق باشی، خداوند شنوا و بینا است و دست او از هر دستی بالاتر است. اگر او بخواهد هر ناممکنی ممکن می‌شود.

چند گام ساده اما موثر برای تقویت شجاعت

۱- چیز جدیدی را شروع کنید. مبتدی بودن کار دشواری است. برای یادگیری چیزهای جدید و تازه کار بودن در بین افراد با تجربه بیشتر شجاعت لازم است.

۲- به جایی بروید که قبلاً هرگز نبوده اید. اغلب زندگی ما در مسیری قرار دارد که تغییرات کمی دارد. آیا شما همیشه به همان روش کار می‌کنید؟ یا برای صرف یک وعده غذایی به یک رستوران می‌روید؟ سعی کنید مکان‌های جدید را تجربه کنید.

۳- آنچه در قلبت هست بگو. آیاگاهی  کلمات واقعی را که می‌خواهند بیرون بیایند سرکوب می‌کنید؟ من مطمئن هستم که همه ما گاهی اوقات این کار را می‌کنیم. آنچه ما را عقب نگه می‌دارد ترس است. یک راه خوب برای آموزش شجاعت، گفتن چیزی مثبت در مورد یک شخص است.

۴- با کسی که نمی‌شناسید صحبت کنید. تصور کنید در مهمانی هستید که بیشتر مردم را نمی‌شناسید. این احساس می‌تواند دلهره آور باشد. اگر ترس خود را برطرف کنید و با کسی که او را نمی‌شناسید، مکالمه‌ای را شروع کنید. مثلا چه کاری انجام می‌دهند، در کجا زندگی می‌کنند یا به چه چیزهایی اشتیاق دارند.

۵- از شخص دیگری دفاع کنید. اگر می‌بینید که با فردی در محل کار ناعادلانه رفتار می‌شود، چه می‌کنید؟ آیا صحبت می‌کنید یا ساکت می‌مانید؟ وقتی از شخص دیگری دفاع می‌کنید احساس خواهید کرد که شجاعت شما در حال رشد است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اعتماد به نفس و عزت نفس

۶- یاد بگیرید که فریاد بزنید. اگر هنرهای رزمی را تمرین می‌کنید، یکی از اولین مواردی که یاد می‌گیرید فریاد زدن است. من تجربه کرده‌ام که بسیاری از افراد و به ویژه زنان چطور فریاد کشیدن را فراموش کرده‌اند. اعتماد به نفس کودکان آنها به قدری کم است که آنها نمی‌دانند چگونه صدای خود را بالا ببرند. پیشنهاد می‌کنم با دوره اعتماد به نفس فریاد بزنید. می توانید به کلاس های هنرهای رزمی بروید، در ساحل قدم بزنید یا به یک بالش فریاد بزنید. فریادی که از شکم بر می‌آید منبع فوق العاده‌ای از انرژی و شجاعت است.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی