سه ویژگی افراد ثروتمند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
افراد ثروتمند

افراد ثروتمند چگونه به چنین جایگاهی رسیده‌اند؟ چه ویژگی‌هایی سبب تمایز آن‌ها با دیگر افراد می‌شود؟ خودپنداری چه تاثیری در ثروتمند شدن دارد؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ویژگی افراد ثروتمند

در این مقاله می‌خواهیم درباره ۳ ویژگی صحبت کنیم که در همه‌ افراد ثرو‌تمند مشترک است، و این‌که چگونه می‌توانیم ما هم ویژگی‌های افراد ثروتمند را در خود ایجاد کنیم.

اولین راه برای رسیدن به موفقیت فردی این است که آن کاری را پیدا کنید که به آن علاقمندید، تا بتوانید آن را با جان و دل انجام دهید. چرا برخی افراد الگوهای فکری مثبتی دارند که خیلی‌ها فاقد آن هستند؟ به راستی چه چیزی خودپنداره شما (تصورتان از خود) را برای موفقیت مشخص می‌کند؟

همه افراد موفقی که تاکنون با آن‌ها مصاحبه شده است، در جواب این سوال که «بیشتر اوقات به چه چیزی فکر می‌کنند؟» پاسخی ساده اما بسیار عمیقی داده‌اند که حقیقتا زندگی انسان را تغییر می‌دهد. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

این افراد، همواره به چیزهای مثبت فکر می‌کنند؛ آن‌ها راجع به این‌که چه چیزی را می‌خواهند فکر می‌کنند؛ نه این‌که چه چیزی را نمی‌خواهند!

افراد ثروتمند درباره رسیدن به خواسته‌های‌شان فکر می‌کنند، نه این‌که بنشینند و به موانعی که در سر راه‌شان وجود دارد فکر کنند! با یادگیری ۳ ویژگی افراد ثروتمند شما هم می‌توانید مانند آن‌ها و شاید حتی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید، به موفقیت برسید.

۱: افرد ثروتمند دارای خودپنداره متعالی هستند

افراد ثروتمند خودپنداره بسیار متعالی‌ دارند؛ خودپنداره، یعنی باوری که هر فرد نسبت به خودش داشته و تصویری که از خودش در ذهن دارد. خودپنداره شما، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین برنامه ذهن ناخودآگاه شماست. خودپنداره شما، مانند سیستم عامل ذهن شما عمل می‌کند.

تمامی افکار، احساسات، عواطف، تجارب و تصمیماتی که تاکنون داشته‌اید، به طور دائم در این حافظه ذهنی ثبت شده‌اند. برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه را یاد بگیرید.

تمامی این موارد، از زمانی که کودک یا حتی نوزاد بوده‌اید در این بخش ذهنی ثبت شده‌اند. خودپنداره شما می‌تواند بر میزان موفقیت شما در تمامی جنبه‌های زندگی‌تان تاثیر بگذارد.

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید خودپنداره خود را تغییر دهید. بدین معنا که باید خودتان را یک فرد ثروتمند در ذهن‌تان تصور کنید. زمانی که خودپنداره شما در یک زمینه مشخص شکل گرفت، دیگر تمامی رفتارهای شما مطابق با آن خواهد بود.

خودپنداره در تمام مراحل زندگی

ممکن است شما در زمینه خاصی، توانایی فوق العاده‌ای داشته باشید (مثلا نقاشی) اما اگر خودپنداره شما در آن زمینه ضعیف باشد، همیشه کمتر از پتانسیل‌های‌تان ظاهر می‌شوید.

یادتان باشد که شما درباره هر چیز و هر جنبه‌ای در زندگی‌تان، دارای یک خودپنداره هستید؛

خودپنداره‌ای از این‌که چقدر محبوب هستید، چقدر می‌توانید در جمع خوب صحبت کنید، چقدر همسر خوبی هستید، چه جور پدر یا مادری هستید، اندام‌تان چگونه است، چقدر منظم هستید، ریاضی‌تان چقدر قوی است و هزاران هزار خودپنداره دیگر در زمینه‌ها و حیطه‌های مختلف! تاثیر افکار و باورها بر افزایش درآمد و جذب ثروت را جدی بگیرید.

در خصوص کسب و کار، شما خودپنداره‌ای دارید از این‌که درآمدتان چقدر خواهد بود و چقدر باید برای آن کار کنید. پس اگر خواستار درآمد بیشتر یا ترفیع سمت برای ثروتمند شدن هستید، خودپنداره‌تان را تغییر دهید!

۲: افراد ثروتمند از حیطه امن خود خارج می‌شوند

سه ویژگی افراد ثروتمند

افراد ثروتمند و موفق، پا را فراتر از حیطه امن خود می‌گذارند. عادات فکری شما درباره پول و موارد مربوط به پول (خودپنداره شما)، همان حیطه امن ذهنی شماست.

حیطه امن ذهنی شما، بزرگ‌ترین و تنها مانع شما برای موفقیت است! وقتی مدت زمان زیادی یک الگوی فکری یا عادات خاصی را دنبال کرده‌اید، ذهن شما از آن برای خود یک حیطه امن ساخته است.

اگر بخواهید تغییری در فکر یا عادات خود ایجاد کنید، این تغییر را یک نوع تهدید یا ناامنی تلقی می‌کند و اجازه چنین تغییری را به شما نمی‌دهد. مهم‌ترین تغییرات زندگی با تغییر نگاه اتفاق می‌افتد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مناطق امن

بنابراین، برای تغییر دادن خودپنداره‌ تنها مانع شما حیطه امن ذهنی‌تان است! کلید رسیدن به هر موفقیتی، خارج شدن از این حیطه امن است.

برای از بین بردن مقاومت ذهن در این خصوص، تکرار و زمان لازم است. شما از طریق تکرار افکار مثبت در ذهن‌تان، گوش دادن به فایل‌های صوتی مثبت، خواندن کتاب‌های موفقیت و انجام تمارین قانون جذب، می‌توانید این مقاومت ذهنی را از بین برده، و از حیطه امن خود خارج شوید تا ثروتمند شوید.

۳: افراد ثرو‌تمند یک خود ایده‌ آل دارند!

افراد موفق، یک من ایده‌ آل برای خود دارند! این من ایده آل، تصویری از خود ایده آل شما در ذهن‌تان است! این تصویر، بهترین حالتی است که می‌توانید در ذهن‌تان برای خودتان تصور کنید. این تصویر، بر پایه آرزوها، خواسته‌ها و اهداف شما ساخته می‌شود.

این تصویر، ترکیبی از تمامی ویژگی‌هایی است که دوست دارید در خودتان ببینید! این تصویر باید کاملا واضح باشد. افراد ثروتمند و موفق، تصویر واضحی از خود ایده آل‌شان دارند. شما یک فرد عالی هستید با توانایی‌ها و پتانسیل‌های فراوان و نامحدود!

هر آنچه که تاکنون در زندگی‌تان عملی کرده‌اید، فقط بخش کوچکی از آنچه توانایی‌اش را دارید، می‌باشد. هیچ محدودیتی برای آنچه که می‌توانید باشید، داشته باشید یا انجام دهید، وجود ندارد؛ بجز محدودیت‌هایی که خودتان با افکار و باورهای‌تان برای خود ساخته‌اید.

با بدست گرفتن کنترل خودپنداره‌تان از طریق تکرار و تفکر مثبت، زیربنای محکمی خواهید ساخت تا در چند سال آینده بتوانید بیشترین دستاوردها را داشته باشید. مانند فردی که می‌خواهید در آینده باشید رفتار کنید.

یادتان باشد که برای موفقیت، باید به آن چیزی که دوست دارید باشید، فکر کنید؛ نه آن چیزی که اکنون هستید!

افکار خود را کنار هم بیاورید و برای آنچه که می‌خواهید تلاش کنید. در این راه تنها چیزی که می‌خواهید انگیزه است.

برای قدم گذاشتن در راه رسیدن به ثروت و ثروتمند شدن باید آموزش‌هایی ببینید. برای شروع می‌توانید از دوره ثروت استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی