سه راهکار عملی برای داشتن اراده پولادین

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۶
آخرین بروزرسانی: ۷ مرداد, ۱۴۰۰

اراده قوی در زندگی باعث حرکت شما به‌سوی موفقیت می‌شود. بهانه‌ها را با چند روش کنار گذاشته و با نگرشی مثبت افسار زندگی‌تان را در دست‌تان بگیرید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ناتوان بودن به معنی ناتوانی در داشتن یک زندگی خوب نیست

چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ اسم من بری است. من یک هنرمندم؛ در عین حال، من یک دانش‌آموز، پسر یک خانواده، یک دوست، یک همسایه و نیز یک فرد ناشنوا با ارده و نگرش مثبت هستم که در هر دستش، فقط ۴ انگشت دارد.

من به طور مادرزادی دچار سندروم نگرس به دنیا آمدم؛ سندرومی بسیار نادر که مرا دچار مشکلات عدیده‌ای در ظاهرم کرده است. من در عمر ۲۰ ساله‌ام تا به امروز، ۲۳ عمل جراحی مختلف داشته‌ام؛ اما باز هم توانسته‌ام به زندگی‌ام ادامه دهم.

من اهل شهری کوچک در شمال ایالت کالیفرنیا هستم که متاسفانه مردم و غریبه‌ها با من همانند فردی متفاوت یا ناتوان رفتار می‌کردند در حالی که در خانه، پدر و مادرم هیچ استثنایی برایم قائل نمی‌شدند؛ از نظر آن‌ها، ناتوان بودن من به معنی ناتوانی در داشتن یک زندگی خوب و پرثمر و دنبال نکردن رویاهایم نبود. متمرکز باشید و رویاهای‌تان را دنبال کنید.

در زندگی ناامید نشوید

یادم می‌آید که در دوران کودکی، همیشه به خاطر چهره‌ام مسخره می‌شدم؛ آن‌چه که مرا به زندگی امیدوار می‌کرد، هنرم بود؛ من از سه سالگی عاشق هنر بودم؛ هنرم، به من کمک کرد تا بتوانم نگاه‌های تحقیر کننده دیگران را تحمل کنم و امیدم را از دست ندهم.

نکته جالب ماجرا اینجاست که به محض این‌که توانستم تمرکز و توجهم را از افکار و اتفاقات منفی، دور کنم، اتفاقات مثبت در زندگی‌ام شروع شد. راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

امروز، من یک دانشجو هستم که توانستم رویایم که ادامه هنر بود، را به واقعیت تبدیل کنم و امیدورام به یکی از بزرگان این رشته بدل شوم. گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز نا امید نشوید.

نتوانستن را از زندگی خود پاک کنید

می‌دانید چرا این مقاله را این گونه شروع کردم و سعی کردم شناختی نسبی از خودم به شما بدهم؟ من می‌خواهم راجع به کلمه نتوانستن صحبت کنم. من این واژه را برای خودم قدغن کرده‌ام. هر وقت کسی این کلمه را جلوی من به زبان می‌آورد، احساس بدی به من دست می‌دهد.

استاد احمد محمدی
نخواه که مشکلات آسان‌تر شوند، بخواه که خودت بزرگ‌تر از مشکلات شوی و قوی تر از آن‌ها.
استاد احمد محمدی

مشکلات و موانع، چه در ارتباط با سلامتی، روابط با دیگران یا کارمان، بخشی از زندگی هستند و عبارت من نمی‌توانم در هنگام مواجه با مشکلات، شما را به چالش نمی‌کشد و شما هم در دل این مشکلات، رشد نخواهید کرد.

مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان توست. از شما می‌خواهم هرگاه وسوسه شدید و خواستید بگویید نمی‌توانم، سه کار زیر را انجام دهید.

۱. یک راه دیگر پیدا کنید

چگونه از ایده‌های جدید راهکارهای خلاقانه بسازیم؟ پدر و مادر من هیچ‌گاه به دلیل محدودیت‌هایم، برایم استثنا قائل نشدند؛ آن‌ها می‌خواستند من بفهمم که به هنگام انجام هر کاری، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارم و می‌توانم با انتخاب، نتیجه مطلوب را رقم بزنم.

اگر نمی‌توانید کاری را به اتمام برسانید، به دنبال روشی دیگر برای انجامش باشید؛ می‌توانید از زاویه‌ای دیگر به آن نگاه کنید یا از دیگران کمک بگیرید. پس یادتان باشد که همیشه حق انتخاب دارید و می‌توانید به هدف برسید. برای تغییر زندگی‌تان، نگرش خود را تغییر دهید.

۲. همواره در حال یادگیری باشید

این راه، ارتباط نزدیکی با گزینه اول دارد. به جای اینکه تسلیم شوید و از ادامه مسیر منصرف شوید، سعی کنید در مورد آن، بیشتر و بیشتر بیاموزید. سرسخت باشید و هرگز در راه رسیدن به اهداف‌تان تسلیم نشوید.

شما با یادگیری، افق فکری‌تان را وسعت می‌بخشید و می‌توانید گزینه‌های موجود روی میز را بیشتر کنید. مهارت‌های زندگی برای شاگرد زرنگ بودن در زندگی را یاد بگیرید.

۳. نگرش‌تان را تغییر دهید

به نظر من، این گزینه، از دو مورد قبلی هم مهم‌تر است. تغییر نگرش راحت‌‎تر از تغییر شرایط و وضعیت بیرونی است. اگر می‌بینید که مرتب برای خودتان بهانه می‌آورید، طرز نگاه‌تان را عوض کنید. از خودتان بپرسید: چرا من نمی‌توانم این کار را انجام دهم و به سرانجام برسانم؟

اگر جواب‌تان چیزی شبیه: نمی‌دانم! بود، موقعیتی که در آن قرار دارید را مجددا بررسی کنید و سعی کنید از قدرت ذهن‌تان برای پیش رفتن استفاده کنید. ببینید؛ نگرش و نوع نگاه‌تان همه چیز است. تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید.

اگر با ذهنی خسته و آشفته از خواب بیدار شوید، مطمئنم که در سرتاسر روز هم خسته و آشفته خواهید بود. قدرت فکر را دست کم نگیرید.

اگر احساس می‌کنید موقعیت کنونی‌تان،‌پیچیده است، روی یک برگ کاغذ بنویسید که چطور و از چه راه‌هایی می‌توانید کاری که مایلید را به سرانجام برسانید؛ راجع به آن کار با نزدیکان‌تان صحبت کنید و از مشورت و حمایت آن‌ها برخوردار شوید.

شما نیز می‌توانید

به نظر من، همه ما، در صورتی که بتوانیم خطاهای گذشته‌مان را نادیده بگیریم و به پیش رفتن را بیاموزیم، قدرت انجام تمامی کارهایی که دوست داریم انجام دهیم را داریم. مهم نیست که شما ناشنوا، نابینا و بدون یک دست هستید؛ هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

با چند روش بهانه‌ها را کنار گذاشته و از زمان‌تان بیشترین بهره را ببرید. دفعه بعد که دنبال دلیل و بهانه‌ای برای توجیه رفتارتان بودید، دست کم مرا به خاطر بیاورید که با وجود تمام موانع پیش پایم، به هدف رسیدم؛ آیا شرایط شما از من هم سخت‌تر است؟ پس اگر من توانستم، شما هم خواهید توانست.

هیچ چیز نمی‌تواند مانع از موفقیت و دست یافتن شما به رویاها و اهداف‌تان شود، غیر افکار منفی درونی و باورهای مخرب شما! نویسنده مقاله فوق، با وجود تمام ناتوانی‌ها و محدودیت‌های جسمی و شرایط منفی بیرونی، توانست با اراده پولادین خود گوهر وجود خود را نمایان سازد و به رویاهای خود تحقق بخشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
استعدادهای ذاتی زندگی

احساسات منفی دشمن درجه یک موفقیت و کمال هستند. داشتن اراده پولادین هم با انجام تکنیک‌های فوق امکان پذیر است و علی رغم تصور ما، سخت و نشدنی نیست.

آکادمی بازار با هدف تغییر نگرش و باورهای منفی افراد جامعه و ایجاد انگیزه و شادی در آنان، بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» را پیشنهاد می‌کند. این بسته مهارت‌ها و ابزارهای مورد نیاز موفقیت هم‌چون داشتن اراده قوی و پولادین را به شما تدریس خواهد نمود.

1/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی