سخنرانی اپرا وینفری – و راز موفقیتش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خانم اپرا وینفری یکی از معروف ترین و تاثیرگذارترین مجری های تلویزیونی جهان به شمار می رود که زندگی پرفراز و نشیبی داشته است. اپرا وینفری ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی قرن بیستم معرفی شده است. اپرا وینفری از معروف ترین نیکوکاران و خیر سیاهپوست آمریکا می باشد که کارهای خیرخواهانه بسیاری در حوزه های گوناگون انجام داده است طبق بررسی های صورت گرفته اپرا وینفری یکی از زن های پر نفوذ در سراسر جهان می باشد .

اپرا وینفری کسی که زمانی از شدت تنگدستی گونی میپوشید امروزه به یکی از ثروتمندترین و موفق ترین افراد دنیا تبدیل شده است.

راه غلبه بر چالش ها این است که لحظه ای مکث کنی و از خودت بپرسی حرکت درست بعدی چیست ؟ به این فکر نکنید که چقدر کار باید انجام دهید فقط از خودتان بپرسید حرکت درست بعدی چیست ؟ و سپس بعد از انجام آن ،گام درست بعدی را بردارید .

و باز هم گام درست پس از آن ، در کل کار غرق نشوید در این زمان شما ابعاد بیشتری از زندگی را خواهید شناخت . دیگر می دانید که دیگران شما را به عنوان یک شکست خورده نمیشناسند زیرا شکست آنجاست تا شما را به سمت درست  دیگری بکشاند .در زندگی من هیچ چیز از روی خوش شانسی نبود . بخشندگی بسیار بود ، نعمت های بسیار ، رهنمود های الهی بسیار بنابراین من شانس را اصلا باور ندارم .برای من شانس آمادگی است که برای مواجه شدن با فرصت ها در خودتان می سازید .هیچ شانسی وجود ندارد اگر از قبل برای لحظه طلایی فرصت خودتان را آماده نکنید پس چیزی که به خودتان می گویید این است که : من با دست های خود و نیروهای ماورایی خود برای راه مشخصی آماده شده بودم بدون اینکه بدانم برای آن اماده ام .

و حقیقت این است که برای من وهر کسی تک تک اتفاقاتی که در طول زندگی رخ می دهد می خواهد تو را آماده کند برای لحظه طلایی که در راه است .نیازی نیست خودتان را در بند کسی که قبلا بودید و یا کاری که عادت به انجام آن داشتید تصور کنید .چه کسی زندگی کرده و اشتباه نکرده است ؟

وقتی به دوران 20 سالگی و اینکه چه فردی بودم فکر میکنم و اینکه چقدر از خود در برابر دیگران ضعف نشان دادم در برابر کسانی که قصد خیر هم نداشتند البته اکنون با آن ها مشکلی ندارم زیرا متوجه شدم که من کسی بودم که قدرت خودم را تسلیم آن ها کرده ام . زیرا آگاه نبودم و چیزهای بهتری نمی دانستم اما اکنون در این زمان آگاهی دارم و می دانم که دیگر نیازی به تکرار دوباره آن کارها نیست و این یکی از پرقدرت ترین درس هایی است که هر کدام از ما می توانیم بگیریم .

من همیشه به دخترانم میگویم که وظیفه اصلی شما شناخت نقاط قوت اصلیتان است . و اینکه شخصیت خودتان را بسازید و تنظیم کنید .زیبایی هایی که می توانید به دنیا بدهید را بشناسید .و بدانید دلیل وجودتان در این جهان چیست . و این اولین کاریست که باید انجام دهید تنها روی خودتان کار کنید و خودتان را به کمال برسانید و از ظرفیت های وجودتان نهایت استفاده را بکنید . از خودتان راضی باشید من در گذشته بسیار ترس داشتم مخصوصا از کسانی که به من میگفتند : خیلی از خود راضی هستم .امااکنون امروز من پذیرای این جملات هستم  و حتی آن را یک تعریف میدانم.

زیرا تنها زمانی که از خود رضایت دارید می توانید سرشار از خلاقیت شوید  و ظرفیت وجودتان سرازیر می شود و آن زمان است که خیلی چیز ها برای ارائه و بخشیدن داریم اگر فکر کنید میبینید که معجزه آسا است.

زمانی که در کارتان یک قدم بالاتر می روید دیگر نیازی نیست نگران کار دیگران باشید زیرا شما نمی توانید دیگران را کنترل کنید و تنها بر روی خودتان کنترل دارید .

مانند مسابقه ی دو ، انرژی که صرف نگاه کردن به عقب و سنجش موقعیت دونده های دیگر می شود انرژی است که از شما گرفته می شود .و اگر به هدف نزدیک شده باشید شما را می ترساند .و من همیشه به همکارانم میگویم هرگز وقتتان را برای چک کردن رقیبان تلف نکنید و مسیر خود را طی کنید .از هر آنچه که در توان دارید مایه بگذارید و فقط به خاطر خودتان .

مادر بزرگ من یک خدمتکار بود و تنها چیزی که می دانست و تنها انتظاری که از من داشت این بود که من نیز روزی خدمتکار شوم . و به قول او کارفرمایان سفید پوست خوبی داشته باشم .اما من رویای دیگری برای خودم داشتم و بیشتر از یک رویا من یک باور برای خودم نیز داشتم .یادم می آید روزی که داشت لباس های دیگران را بر روی طناب آویزان میکرد به من گفت خوب نگاه کن اپرا چون روزی تو باید این کار را انجام بدهی .

اما من خود میدانستم این زندگی من نخواهد بود .و چون من این احساس درونی را داشتم با آن ارتباط برقرار کردم .چیز با ارزشی بود که تا مدت ها در وجود خود نگه داشتم  و میدانستم چیزه بهتر وبزرگتری برای من وجود دارد . من هیچ تفاوتی بین خود و مخاطبانم نمیبینم شاید کفش های من اکنون بهتر باشد اما در اصل در وجود چیزی که واقعا اهمیت دارد این است که همه ما باهم یکسانیم .زیرا همه ما به دنبال یک چیز هستیم . هر کدام از ماه راهی را می رویم که باور داریم در آن مستعد هستیم و در آن مهارت داریم اما همه ما به دنبال یک چیز برابر هستیم و همه دوست داریم به کمال برسیم .

سخنرانی اپرا وینفری - و راز موفقیتش

و می خواهید به بهترین و حقیقی ترین حالت خود به عنوان یک انسان دست یابید .و هر کسی در هر جایی که قرار دارد حتی اگر پخت نان باشد و به آن کار علاقه دارد پس او هیچ تفاوتی با من ندارد و فقط او مدل خاصی از شماست .و درک این موضوع سبب شد در قلب همه جا بگذارم .و این اتفاق افتاد زیرا من این حس را از درون داشتم .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از سکوی موفقیت استفاده کن

باید متوجه شوید که هدف اصلی و ضروریتان چیست درغیر این صورت شما بی نتیجه پرسه خواهید زد .پس زمانی که متوجه شدید چه کاری باید انجام دهید سریعتر می توانید اقدام به انجام آن کار کنید .من از یک منشا واحد ومتمرکز به وجود آمده ام از جنس تمایل به دانستن و درک کردن .

و راز برنامه من در طی این 25 سال این بود که می توانستند خودشان را در من ببینند و تمام دنیا خودشان را در من می دیدند

حتی با اینکه من از نظر اقتصادی بیشتر  رشد کردم اما چیزی که فهمیدم این است که با همه این ها فروتن هستم  با وجود وضعیت اقتصادی که اکنون از آن برخوردار هستم . زیرا این را میدانم که از کجا آمده ام از گذشته تا به امروز سعی در آگاه سازی و بیدار سازی درون خود بوده و هستم .من تلاش می کنم تا بیدار باقی بمانم .

4.7/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی