زندگی بدون رویا و آرزو شبیه «انجمن شاعران مرده» است

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۸ فروردین, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «انجمن شاعران مرده» ساخته پیتر ویر در سال ۱۹۸۹ است. داستان در یک دبیرستان می‌گذرد و قصه پسرانی است که علی‎رقم خواست خانواده در مورد رشته تحصیلی‌شان آرزوهای دیگری در سر دارند. این رویاپردازی زمانی قوت می‌گیرد که معلم ادبیات‌شان تغییر می‌کند و با حضور معلم جدید دری تازه از زندگی به رویشان باز می‌شود. او آنها را تشویق می‌کند که به دنبال رویاهایشان بروند تا زندگی خار‌ق‌العاده‌ای داشته باشند.

آرزو و رویا از کودکی‌هایمان شکل می‌گیرند و شبیه همان سادگی بچه‌گی‌هایمان هستند. رفته رفته با رشد هر فرد شکل و شمایل رویاها تغییر می‌کنند و وقتی به سن جوانی می‌رسیم آرزو و رویاهایی منطقی‌تر و هدفمندتر داریم. شاید همه اینطور نباشند، اما اگر به دنبال خلق یک زندگی خارق‌العاده هستید باید رویا داشته باشید و در جهت برآورده کردن آنها تمام همت خود را به کار ببندید. شما یکبار به دنیا می‌آیید و یکبار زندگی می‌کنید، آن را بیهوده سپری نکنید.

مطالعه بیشتر: برای رسیدن به خواسته‌ و رویایت قدم بردار و پیش برو

مطالعه بیشتر: خودت را بشناس و رویاهایت را محقق کن

برای خلق زندگی خارق‌العاده‌ گام‌های موثر بردار

اگر خواهان داشتن زندگی خارق‌العاده هستی، معطل نکن، عزمت را جزم کن و همین حالا تصمیم بگیر هر قدمی که برمی‌داری حساب شده و هدفمند باشد که تو را به آروزهایت نزدیکتر کند. اگر هدف و برنامه داشته باشی و ایمان به خود و خداوند را چاشنی آن کنی موفق شدنت قطعی است.

۱. برای خودت زندگی کن

همیشه وسوسه‌هایی وجود دارد که هر کس برای رسیدن به آنها شاید حسابی به خودش سخت بگیرد. شاید دوست داشته باشی آن گوشی آخرین مدل را داشته باشی، یا یک شب به خاطر خوشامد دیگران در گرانترین هتل شام بخوری، یا با وام خودرویی را خریداری کنی که از پس پرداخت اقساطش بر نمی‌آیی، خب در نهایت که چه؟! ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشی اما قطعا بعدها آسیب‌های جدی به تو و زندگیت وارد می‌شود.

از لذت‌های ساده زندگی بهره ببر و همیشه مقداری پس‌انداز داشته باش. چیزهای گران قیمت باعث ایجاد شادی و امنیت پایدار نمی‌شوند. هزینه‌های به جا و اندازه باعث می‌شوند که زمان‌های بیشتری را بتوانی به تفریح و شادی بگذرانی.

۲. با پول‌تان کار کنید

پس انداز بسیار خوب است، اما توصیه می‌کنیم که بیشتر پولتان را به جای گذاشتن در بانک و سپرده‌گذاری، در کار قرار دهید تا سود بیشتری نصیب‌تان شود. سرمایه گذاری خردمندترین راه برای ایجاد استقلال مالی است و این کاری است که همه می‌توانند انجام دهند.

زندگی خارق‌العاده
زندگی

۳. پیوسته آموزش ببینید

برای خوشبختی همه ما نیاز به رشد مستمر داریم. بهترین راه برای رشد، آموزش طولانی مدت است. این بدان معنا نیست که شما روزی دو ساعت مطالعه کنید یا مدام در کلاس آموزشی وقتتان را بگذرانید. خودآموزی می‌تواند به اشکال و انواع مختلف باشد. بخش مهم این مسئله به روز نگه داشتن ذهن و اطلاعاتتان و جستجوی ایده‌ها و دیدگاه‌های تازه است.

آموزش و پرورش امری است که در گذر زمان بهتر و بهتر می‌شود. ذره ذره به خردتان بیافزایید، تا در آینده از شما شخصیتی خردمندتر ، مهربان‌تر و جالب‌تر شکل بگیرد.

۴. ایجاد روابط شخصی پایدار

فرض کنید اکنون هر آنچه را که می خواستید دارید. آیا تنها و بدون حضور عزیزانتان خوشحالید؟ از اینکه نمی‌توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید لذت می‌برید؟روابط شخصی که با دوستان و اعضای خانواده ایجاد می‌کنیم بزرگترین منبع خوشبختی در زندگی ماست. هرگز این  را فراموش نکنید.

صرف زمان برای پرورش و لذت بردن از روابط شخصی برای خوشبختی طولانی مدت ضروری است. بدون توجه به افرادی که به آنها اهمیت می‌دهیم احتمالاً تنها حس بدبختی خواهید کرد، مهم نیست که چقدر موفق شوید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چرا نمی‌توانیم به آرزو و خواسته هایمان برسیم؟

۵. به سمت رویایی بروید که درباره آن اشتیاق دارید

حتی اگر زندگی شما کامل نباشد، همیشه می‌توانید به هدفی برسید که به آن علاقه‌مند هستید. اگر به هیچ سمتی حرکت نمی‌کنید و راکد مانده‌اید، اگر رویایی ندارید. مطمئن باشید که قربانی و گرفتار زندگی خودتان هستید. بهترین راه برای معکوس کردن این کار، رسیدن به هدف است.

ما نمی‌توانیم همه چیز را در مورد زندگی‌مان کنترل کنیم، اما تلاش برای رسیدن به یک هدف، چیزی را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم روی آن متمرکز شویم و اساس موفقیت‌های آینده را پایه گذاری کنیم. مهم نیست که اشتیاق شما چیست، تنها شروع به انجام کاری کنید. همانطور که لائوس تسو گفت: «حتی یک سفر به مسافت هزار مایل نیز با یک قدم آغاز می شود.»

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

4/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی