زندگینامه کارلوس اسلیم هلو ثروتمند مکزیکی و هفتمین ثروتمند جهان

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲ خرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

زندگینامه کارلوس اسلیم هلو ثروتمند مکزیکی و هفتمین ثروتمند جهان را در این مقاله مطالعه کنید.

همراهان عزیز آکادمی بازار هدف ما در این مقاله آشنایی شما را با زندگینامه کارلوس اسلیم هلو ( carlos slim ) و برخی از عقاید و خصوصیات اخلاقی او در رابطه با کسب و کار و تجارت آشنا کنیم. کارلوس اسلیم هلو،یکی از ثروتمندترین افراد اهل مکزیک است و طبق بررسی های مجله مشهور فوربز در سال ۲۰۱۸، جزو هفتمین افراد ثروتمند دنیا انتخاب شد.

این تاجر و سرمایه گذاربسیار موفق مکزیکی با در دست داشتن ۶۷ میلیارد دلار سرمایه خالص، یکی از موفق ترین و بزرگترین مردان جهان در زمینه تجارت و بازرگانی به حساب می آید.

لطفا برای مطالعه ادامه زندگینامه  کرلو کریس هلو با ما همراه باشید.

زندگینامه کارلوس اسلیم هلو در دوران کودکی و نوجوانی

کارلوس اسلیم هلو ( carlos slim ) در سال ۱۹۴۰ در شهر مکزیک به دنیا آمد. کارلوس در یک خانواده کاتولیک با اقلیت مارونی متولد شد، و اسم پدرش جولیان اسلیم حداد است  و اسم مادرش نیز لیندا هلو عطا است. والدین کارلوس هر دو اصالتا از مهاجران لبنانی بودند که قبل از به دنیا آمدن کارلوس به مکزیک مهاجرت کرده بودند.

کارلوس توسط پدر و مادرش و بر طبق ارزش های استواری تربیت شد. پدرش وقتی که کارلوس نوجوان بود، روش خواندن اسناد مالی و سرمایه گذاری کردن را به صورت کامل به او یاد داده بود.

جالب است بدانید که کارلوس اسلیم وقتی که دوازده سال داشت نخستین سهام خودش را در یک بانک مکزیکی خرید و وقتی که پانزده سالش شد ، در یکی از بزرگ ترین بانک های مکزیک تبدیل به یک سهام داربسیار بزرگ شد. کارلوس در همان سن هفده سالگی در شرکت پدرش شروع به کار کرد و هفته ای ۲۰۰ پرو درآمد به دست می آورد.

کارلوس اسلیکم در زمان دانشجویی خود ، در یک دانشگاه ملی مستقل مکزیک و در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۱ از آنجا فارغ التحصیل شد. همچنین او در آن دانشگاه به صورت همزمان مشغول تدریس برنامه ریزی و جبر بود ، و در واقع هم در دانشگاه ، دانشجو و هم استاد بود.

شروع فعالیت حرفه ای

زندگینامه کارلوس اسلیم هلو

کارلوس اسلیم بعد از اتمام تحصیل ، نخستین شرکت خودش را که یک شرکت دوره آموزش بیمه ای بود، احداث کرد واسم آن را Inversora Bursatil گذاشت. درست است که کارلوس اسلیم به عنوان رئیس شرکت بزرگ مخابراتی تلمکس، رئیس شرکت مختلف کارسو ویکی از بهترین بنیانگذاران شناخته شده است، ولی او بیشتر ثروت او حاصل از سرمایه گذاری های موفق تجاری اش است.

همچنین در زندگینامه کارلوس اسلیم هلو میبینید که او در دهه های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی تمام وقت خودش را در راه ایجاد سرمایه گذاری های متنوع گذاشت و اکنون بر روی اقتصاد مکزیک نظارت وحکم فرمایی می کند. او برای کسب درآمد یک استراتژی بسیار جالب دارد و آن این است که از هرگونه خطا و شکست دور باشد. او در ابتدا شرکتهایی که در حال دست و پا زدن هستند را به صورتی در عرصه اقتصادی به دست می آورد. سپس قبل از این که سهام خودش را در آن شرکت ها با سود بفروشد، آن ها را به شرکت های هلدینگ چند میلیون دلاری تبدیل می کند.

سرمایه گذاری های مختلف اسلیم کارلوس

سرمایه گذاری های اسلیم کارلوس

یک ضرب المثل بسیارجالب در مکزیک وجود دارد که می گوید: «محال است که وارد مکزیک شوید و هر لحظه پولتان به جیب اسلیم نریزد»! این ضرب المثل تا حدود بسیار زیادی حقیقت دارد. چرا که اغلب مسائل و احتیاجات روزمره در مکزیک به نوعی با سرمایه گذاری های کارلوس اسلیم رابطه مستقیم دارد .

به طور مثال در حدود ۹۲ درصد از خطوط تلفن مکزیک به اسلیم متعلق است وبسیاری از مردم احتیاجات روزمره زندگی خود را از فروشگاه های زنجیره ای که او احداث کرده تامین می کنند و یا این که برای خوردن غذا در مکزیک به یکی از ۱۸۰ رستوران زنجیره ای که اسلیم احداث کرده مراجعه می کنند.

حتی او لاستیک ماشین های مکزیکی ها را تامین می کند و همچنین از بزرگترین پیمانکاران راه سازی می باشد. اسلیم،از تامین کنندگان قهوه مکزیک است و مردم حتی از بانک های او وام می گیرند. در زندگینامه کارلوس اسلیم هلو میبینید که با وجود تمام این دوره ثروت کارلوس اسلیم فردیست که به صرفه جویی معروف است و همیشه او را با ساعت پلاستیکی ارزان قیمتش می توان شناخت. حتی او این صرفه جویی و قناعت را به کار خود منتقل کرده است، به صورتی که تمام شرکت ها و کارخانه هایش خیلی معمولی و ساده هستند.

کارلوس اسلیم در این مورد می گوید: (هنگام شکوفایی اقتصادی، به ریاضت ادامه دهید، این کار به پیشرفت شرکت شما سرعت می بخشد و سبب می شود که در هنگام بحران، جلوی نیاز شدید برای ایجاد تغییرات گرفته شود.)

فعالیت کارلوس اسلیم در خیریه

کارلوس اسلیم هلو تمام مجموعه های اقتصادی اش را به کمک سه پسر و یک فرزند خوانده اش اداره و رهبری می کند و او همیشه قسمتی از درآمدهایش را صرف امور خیریه و کارهای بشر دوستانه می کند . به طورمثال در سال ۲۰۰۶ رقمی در حدوده یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به موسسه های خیریه کمک کرد. او ۹۵ هزار دوچرخه برای کودکان فقیر خرید. برای محصلین ۷۰۰ هزار عینک خرید و به ۱۵۰ هزار دانشجو کمک مالی کرد.

کارلوس اسلیم همچنین می خواهد که حدود ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه و دارایی شخصی اش را برای پیشرفت آموزش و پرورش و سیستم بهداشت و درمان مکزیک اختصاص دهد. اسلیم در رابطه با اصول و روش موفقیت کسب و کارها و شرکت هایش می گوید: (ساختارها و سازمان های ساده با حداقل سلسله مراتب اداری، توسعه فردی و آموزش درون سازمانی برای مدیران، انعطاف پذیری و تصمیم گیری آنی، کار کردن با مزایای شرکت های کوچک، ساختار سازی مجدد و خلق شرکت های واحد از پایه های موفقیت هستند. این را بدانید که شرکت هایی که در سختی وچالش بسیار زندگی می کنند، همیشه قوی تر می شوند . همچنین کارمندان آن در شرایط  دشوار خیلی بهتر می توانند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند .)

کارلوس اسلیم هلو در سال ۱۹۹۴ برای جوانان نامه ای نوشت که حاوی توصیه های بسیار مفیدی بود. او در این نامه در رابطه با موفقیت به جوانان گفت: ( موفقیت به این معنا نیست که شما کاری را خوب یا حتی به خوبی انجام دهید و حتی از دیگران تایید بگیرید.چرا که موفقیت هیچ وقت یک عقیده بیرونی نیست، بلکه یک حس درونی از خوب بودن است. موفقیت، تعادل روح است و شک نکنید که به احساساتی مانند: عشق، خانواده، دوستی، اصالت و راستی احتیاج دارد .)

زندگی خصوصی کارلوس اسلیم هلو

زندگی خصوصی کارلوس

بخش خصوصی زندگینامه کارلوس اسلیم هلو شامل ازدواج او با خانمی به اسم سمیه دامیت در سال ۱۹۶۷ است. همسرش علاقه بسیار زیادی به انجام امور خیرخواهانه و پروژه های انسان دوستانه داشت که از جمله آن ها می توان به ایجاد یک چارچوب قانونی برای اهدای عضو اشاره کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 قانون ثروت

پس از 32 سال زندگی مشترک  در سال ۱۹۹۹، سمیه بر اثر ابتلاع به بیماری نارسایی کلیوی از دنیا رفت و کارلوس اسلیم در سال ۲۰۰۴ به یاد همسرش، موزه ای به اسم  او را احداث کرد. این موزه هنری غیر انتفاعی در شهر مکزیک واقع شده است و ورود به آن رایگان است. این موزه از بزرگ ترین مجموعه های جهان است که مجسمه های ساخت رودین، این مجسمه ساز هنرمند فرانسوی را در خود جای داده است.

برای مطالعه زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی