زندگینامه پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
زندگینامه پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل

پریسا تبریز معروف به شاهزاده امنیت گوگل است. او سرپرست و فرمانده تیمی ۳۰ نفره است و قسمتی از بزرگ‌‌ترین متخصصان امنیتی در اروپا و آمریکا می‌باشد. توانایی خارق‌‌العاده او برای نفوذ به فکر و ذهن هکرهای ماهر و مجرم، سبب آن شده ‌که او مجوز حضور دیگر مهندسان در بخش امنیت گوگل را صادر کند. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه پریسا تبریز همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیپریسا تبریز
متولد1983
زادگاهشیکاگو، ایلینوی، آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهمهندس و متخصص امنیت در شرکت گوگل

 پریسا تبریز، شاهزاده امنیت گوگل کیست؟

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل می‌پردازد. پریسا تبریز درسال ۱۹۸۳ متولد شد. پریسا تبریز دختر یک پزشک ایرانی و یک پرستار لهستانی می‌باشد او به همراه خانواده‌اش در حومه شهر شیکاگو زندگی می‌کند و در همان جا بزرگ شده است.

در زندگینامه پریسا تبریز می‌خوانیم که او در سال ۲۰۰۷ در شرکت گوگل استخدام شد؛ او مدیریت و متخصص امنیت در شرکت گوگل را برعهده گرفت. که بعدها بیشتر گسترش یافت و اکنون در این شرکت بیش از ۲۵۰ متخصص امنیت مشغول به کار هستند. پریسا تبریز یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سلاح‌های گوگل و یکی از اعضای با ارزش‌ترین برندهای فن آوری جهان است.

کار پریسا تبریز هک کردن سیستم‌‌ها و سرویس‌های گوگل به عنوان یک هکر «کلاه سفید» است و در خط مقدم جبهه گوگل ‌علیه هکر‌های مجرم یا «کلاه سیاه» مشغول مبارزه سایبری است. مسئولیت او به عنوان یک هکر «کلاه سفید»، هک کردن سیستم‌‌ها و کارمندان گوگل است قبل از آنکه به دست هکرهای «کلاه سیاه» یا مجرمان سایبری گوگل دچار اختلال امنیتی بشود، آن‌‌ها را برطرف می‌سازد.

مسئولیت پریسا تبریز و تیم او، کمک و نجات تقریبا بیش از یک میلیارد کاربر در سایت گوگل کروم است که جزو یکی از پر‌مخاطب‌‌ترین و محبوب‌‌ترین مرورگر‌های امروزی است. 

خانم تبریز اکنون 38 سال دارد، او ‌پدیده غیر عادی در دنیای فن‌‌آوری است، اول آن که پریسا تبریز یک زن می‌باشد ‌و در دنیای فن‌‌آوری زنان چندان حضور پر‌‌رنگی ندارند‌. او سرپرست و فرمانده تیمی ۳۰ نفره است و جزوی از بزرگ‌‌ترین متخصصان امنیتی در اروپا و آمریکاست.

با زندگینامه پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل بیشتر آشنا شویم

با زندگینامه پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل بیشتر آشنا شویم

پریسا تبریز یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌‌ترین مهره‌‌های شرکت گوگل است. این جوان ایرانی متخصص در امنیت سایبری گوگل است، که گوگل لقب وی را «شاهزاده امنیت» گذاشته است. به همین مناسبت پریسا تبریز قادر به انتخاب لقب خود می‌باشد، نامش به عنوان «شاهزاده امنیت» ‌روی کارت ویزیت او حک شده است.

پریسا تبریز در این باره می‌‌گوید: می‌‌دانم که عنوان مهندس امنیت برای خیلی‌ها خسته‌ کننده و تکراری است. به همین دلیل لقب «شاهزاده امنیت» را انتخاب کردم تا جدید و جالب توجه است.

استاد احمد محمدی
افراد بی‌هدف، ابزار موفقیت انسان‌های هدف‌دار هستند.
استاد احمد محمدی

پریسا تبریز درمورد حضور زنان در عرصه فن‌‌آوری می‌‌گوید: در پنجاه سال پیش، تعداد زنان شاغل در عرصه پزشکی و حقوق تقریبا با هم برابری می‌کرد، اما خوشبختانه امروزه این موضوع به دنیای فن‌‌آوری نیز به تدریج سرایت می‌‌کند.

موفقیت های پریسا تبریز

در بخش دستاوردهای زندگینامه پریسا تبریز می‌بینیم که او در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از ۳۰ زن بر‌تر در سال از سوی مجله فوربس معرفی شد، او در حومه شهر شیکاگو بزرگ شد و به عنوان خواهر بزرگ‌‌تر، همواره دو برادر کوچک خود را زیر پر و بال دارد.

پریسا تبریز در مورد برادران خود می‌‌گوید: چون از آن‌ها بزرگ‌‌تر بودم در همه بازی‌‌ها آن‌‌ها را شکست می‌‌دادم! ولی وقتی بزرگ‌‌تر شدند می‌دانستم دیگر زورم به آن‌ها نمی‌‌رسد و به این نتیجه رسیدم که باید به روش دیگری از برادرانم جلو بزنم.

پریسا تبریز ادامه می‌دهد: اوایل نمی‌‌دانستم باید به چه کاری روی بیاورم. بنابراین تعدادی آزمون در مدرسه انجام دادم که نتیجه آن‌ها نشان داد که باید افسر پلیس شوم. آن وقت‌ها این موضوع باعث خنده و تمسخر من می‌شد، اما اکنون می‌‌بینم ‌چندان هم دور از واقعیت نبود. امروز من به گونه‌‌ای مسئول حفاظت از افراد هستم.

پریسا تبریز تا قبل از آنکه در رشته مهندسی کامپیو‌تر وارد دانشگاه ایلی نویز شود، حتی با کامپیوتر نیز کار نکرده بود، اما «جان دراپر» معروف به «کاپتان کرانچ» که یکی از معروف‌‌ترین هکر‌های قدیمی است سبب الهام بخشیدن به او در این مسیر شد. 

پریسا تبریز همه چیز را زیر نظر خود دارد. از فعالیت هکرهای مجرم برای دزدی اطلاعات بانکی افراد گرفته، تا فعالیت‌‌های گروه‌هایی مانند Anonymous و حتی تمام کسانی که در تلاش هک کردن، اختلال و از کار انداختن سیستم Gmail هستند.

توانایی های پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل

توانایی های پریسا تبریز

توانایی خارق‌ العاده او برای نفوذ به فکر و ذهن هکرهای ماهر و مجرم، سبب آن شده ‌که او مجوز حضور دیگر مهندسان در بخش امنیت گوگل را صادر کند و این نکته‌ای تاثیرگذار بر زندگینامه پریسا تبریز بود. 

پریسا تبریز در سمینارهایی که برگزار می‌‌کند از مخاطبان خود در خواست می‌‌کند یک ‌راه برای هک کردن دستگاه شکلات فروشی را بدون استفاده از ابزار تکنولوژی شرح دهند. جواب آن‌ها به سوال پریسا تبریز مشخص می‌‌کند که کدام یک از آن‌ها استعداد ذاتی برای ورود به عرصه امنیت سایبری را دارد.

گوگل

شرکت گوگل مجبور است هزینه‌‌های بسیار زیادی ‌برای نزدیک نگه داشتن دشمنان خود و شناخت نقاط ضعف امنیتی خود پرداخت کند. اکنون شرکت گوگل به هر فردی که موفق شود خطا‌ها یا اختلالات گوگل کروم را نشان دهد، پاداشی معادل با ۳۰ هزار دلار پرداخت می‌‌کند و تا امروز مجموع این پاداش‌‌ها به ۱.‌۲۵ میلیارد دلار رسیده است و سبب ترمیم ۷۰۰ خطا و نقطه ضعف در کروم شده است.

پریسا تبریز، شاهزاده امنیت گوگل بر این باور است که این اقدام گوگل کاملا منطقی، درست و حساب شده است، چون قصد داریم که این هکر‌ها در کنار ما باشند و نه ‌علیه ما. به همین دلیل است که پریسا تبریز معمولا ساعت‌های زیادی ‌در شبانه روز را مشغول تلاش برای امنیت و حفاظت ازاطلاعات و داده‌‌های یک هفتم جمعیت جهان است.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

  1. دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس بر آن دست خواهند یافت ……… سخنی از آخرین پیامبر خدا………. ای کافران ایمان بیاورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی