زندگینامه والت دیسنی موسس دیسنی لند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

در این مقاله آکادمی بازار به تشریح زندگینامه والت دیسنی ( Walt Disney )، موسس دیسنی لند می پردازد.

دیسنی و کمپانی های مختلف آن، به دلیل ساخت فیلمها، کارتونهای جدیدو تکنیک های نوین فیلمسازی، موفق به دریافت ۴۸ جایزه اسکار از سوی «آکادمی علوم و هنر تصاویر متحرک» شدند.

علاوه بر این، کمپانی دیسنی چندین بار از طرف مجامع هنری مختلف آمریکایی و بین المللی مورد تجلیل قرار گرفت.

با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه والت دیسنی همراه باشید.

زندگینامه والت دیسنی در کودکی و نوجوانی

والت دیسنی ( Walt Disney ) که اسم واقعی اش والتر الیا دیسنی بود ، در سال  ۱۹۰۱  میلادی در شهر شیکاگو به دنیا آمد خانواده والت کشاورز بودند و بسیار زحمت کش پدر والت ایرلندی و مادرش آمریکایی بود.

والت فرزند چهارم خانواده بود او 4 تا برادر و خواهر داشت و به علت فاصله سنی که بین برادران و خواهرانش وجود داشت بین او ویکی از برادرانش که روی نام داشت رابطه ای صمیمانه بود .که سال ها بعد نیز روی یکی از شریک های والت در کمپانی والت دیسنی شد. در سن ۱۳ سالگی بود که والت تحصیلات خود را ادامه داد و وارد رشته ی نقاشی شد و در دبیرستان نیز همین رشته را ادامه داد .

زمانی که در دبیرستان تحصیل میکرد و مشغول انتشار یک نشریه بود جنگ جهانی اول شروع شد اماچون سنش قانونی نشده بود موفق نشد در جنگ شرکت کند و در صلیب سرخ به عنوان راننده شروع به کار کرد . بعد از آن به فرانسه رفت و در آنجا مسئولیت کشیدن نقاشی و کارهای گرافیکی بر روی ماشین های صلیب سرخ را بر عهده گرفت.

زندگینامه والت دیسنی

فعالیت های والت دیسنی

در زندگینامه Walt Disney می خوانیم که پس از اتمام جنگ جهانی اول در مطبوعات مختلفی شروع به کار های نقاشی و کاریکاتوری کرد . اما در سال 1920 بود که دیسنی با همکاری یکی از همکارانش به اسم آیورک در ساخت یک فیلم کارتونی در کانزاس سیتی شرکت کردند.

والت با یک دوربین عاریتی در یک گاراژ شروع به تمرین کرد. که تمرین در این گاراژ سبب تجربه ی بیشتر او شد که موفقیت های بزرگی را برای او به ارمغان آورد که سبب ساخت فیلم کارتونی شد . دیسنی از این نقطه راه روشنی را آغاز کرد که نتیجه ی آن درخشش چشمگیر و شهرت جهانی آن بود .

والت دیسنی سبب باز شدن دریچه ای جدید به دنیایی دیگر گشود ، دنیایی که سادگی هایش نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگ ترها نیز جذابیتی چشمگیر داشت. اگرچه والت دیسنی هنگام ساخت فیلم های کوتاهی مانند : «کلاه قرمزی»، « مو طلایی و سه خرس»، «گربه نره» و «هانس و لوبیای جادویی»، افسانه های قدیمی را توصیف می کرد، اما از این افسانه های قدیمی به عنوان نقطه شروعی برای ایده های جدید استفاده کرد.

یکی از نخستین فیلم های کارتونی که به ساخت دیسنی بود از لحاظ مالی برای والت بسیار زیان زده واقع شد و در آن نتوانست به موفقیت برسد اما او قصد داشت ساختن فیلم های کارتونی را ادامه دهد و از این کار دست نکشید و ناامید نشد .

Walt Disney

ورود والت دیسنی به هالیوود

در زندگینامه والت دیسنی می خوانیم که او در سال ۱۹۲۳ میلادی با اینکه فقط چهل دلار بیشتر نداشت به هالیوود رفت و شروع به ساختن کارتون کرد. در هالیوود با اینکه چندین بار موفق نشد سپس توانست استادیوی جدیدی را راه اندازی کند که در آن فیلم های کارتونی و واقعی بسازد و سرمایه ی اولیه این استدیو را برادرش روی به والت داد .

استودیوی والت که در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ میلادی تأسیس شد، و نام کمپانی «والت دیسنی» انتخاب شد . یکی از کار های بزرگش آفرینش شخصیت کارتونی با نام «میکی ماوس» بود. و از اولین فیلم های این کمپانی با نام «آلیس در سرزمین عجایب» ۲ روز پس از تأسیس آن ساخته شد .

والت خودش به تنهایی ۱۵۰۰ نقاشی مختلف برای ساخت قسمت اول این سریال کارتونی تهیه کرد. از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۶ در حدوده ۶۰ قسمت از سری فیلم های «آلیس» ساخته شد. از سال ۱۹۲۸یعنی از زمان ظهور فیلم های ناطق بر پرده سینما، فیلم های کارتونی والت دیسنی خیلی مورد توجه همه مردم و همه سنین بوده است.

«کشتی بخار ویلی» که از اولین فیلم های کوتاه والت دیسنی است، در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و میکی ماوس اولین شخصیت کارتونی خلق شده توسط او در قالب حیوان بود.

مرگ والت دیسنی

مرگ والت دیسنی

این هنرمند که ۳۰ جایزه اسکار را به اسم خود درآورد، در سال ۱۹۶۶ در شهر لس آنجلس درگذشت و دفتر زندگینامه والت دیسنی بسته شد. با درگذشت Walt Disney ،اما استودیوهای متعدد دیسنی به همان سبک والت دیسنی به فعالیت خود ادامه دادند. در سال  ۱۹۷۱ میلادی، «دیسنی ورلد» با مقیاسی بزرگتر از دیسنی لند در حومه شهر «اورلاندو» واقع در ایالت «فلوریدا» افتتاح شد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معجزه مصیبتهای زندگی

اولین پارکی که در خارج از آمریکا به نام دیسنی احداث شد ، پارک «دیسنی لند توکیو» است که در سال ۱۹۸۳ بود و در شهر توکیوی ژاپن ایجاد شد. در سال ۱۹۹۰ نیز اولین دیسنی لند اروپا در فرانسه، واقع در نزدیکی پاریس ساخته شد.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی