زندگینامه لورنس لری پیج مخترع جستجوگر گوگل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
لورنس لری
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه لورنس لری پیج ( Lawrence Larry Page )، مخترع جستجوگر گوگل می پردازد.

لری پیج پسر دکتر کارل ویکتور پیج است، یکی از اولین دانش‌آموختگان دکترای علوم رایانه‌ای از دانشگاه میشیگان و استاد علوم رایانه و هوش مصنوعی در دانشگاه ایالتی میشیگان و گلوریا پیج،و نیز مربی برنامه‌نویسی رایانه در دانشگاه ایالتی میشیگان است.

و همچنین برادر او کارل ویکتور پیج، مؤسس ای‌گروپ می باشد که اکنون به شرکت یاهو فروخته شد .

با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه لورنس لری پیج همراه باشید.

لورنس لری پیج ، کارآفرین آمریکایی

لورنس لری پیج  ( Lawrence Larry Page ) متولد سال ۱۹۷۳ میباشد  او یکی از کارآفرینان و مبتکران کشور آمریکا است که موفق شد با سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل و شرکت گوگل را تاسیس کند . در سال ۲۰۱۱ بود که با استعفای اریک اشمیت لری مدیر عامل اجرایی گوگل شد .  لری نیز مخترع رتبه صفحه (پیج رنک) بود که اساس الگوریتم جستجوی گوگل است.

لری و سرگئی برین باهم تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار خود دارند . در زندگینامه لورنس لری پیج می خوانیم که او در مدرسه مونتزوری در لنسینگ، میشیگان درس خواند و در دوران دبیرستان از مدرسه ی لنسینگ غربی فارغ‌التحصیل شد.

او مدرک کارشناسیش را در رشته ی مهندسی رایانه و مدرک ارشد خود را از دانشگاه استنفورد به دست آورد . و هم‌اکنون تحصیل را در مقطع پی‌اچ‌دی را نصفه رها کرده است . سرگئی برین یک مهاجر است اما لری پیج آمریکایی اصیل می باشد . لری پیج مانند همکار و شریک خود دین یهودیت را ارث برده است .

پدر لری برعکس مادرش که شدیدا به دین یهودی اعتقاد داشت سر خود را با علم و تکنولوژی گرم کرده بود .پدر لری در لنسینگ در حالی که غرق در کسب دانش ریاضیات، علم و کامپیوتر بود بزرگ شد.

زندگینامه لورنس لری پیج

پدر و مادر لورنس لری پیج

 پدر لری پیج پروفسوری بسیار ارزشمند در میشیگان بود و مادر لری نیز در آنجا به تدریس برنامه نویسی کامپیوتر مشغول بود . اما در زندگینامه لورنس لری بیان می شود که زمانی که او  هشت سال بیشتر نداشت پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و پیج در هر روز یکی از آن ها را ملاقات میکرد .

به گفته ی خود لری پیج که میگوید : چون پدرم یک پروفسور در زمینه ی سیستم های کامپیوتری بود خیلی زود ما در خانه کامپیوتر خانگی خریدیم .و از اولین سیستم خانگیمان را به اسم Exidy Sorcerer در سال ۱۹۷۸  که من فقط ۵ سال داشتم خریداری کردیم. کامپیوتری که خریدیم در آن زمان در اروپا محبوبیت بسیاری داشت اما در آمریکا طرفداران کمی داشت و چون حافظه ی این کامپیوتر ۳۲ کیلو بایت بود برادرم تصمیم گرفت برایش سیستم عامل بنویسد .

یکی از خصوصیات خوبی که لری از پدر خود به ارث برده صحبت و بحث در مورده مسائل پیرامونش است . جرج استکهلم  در مورد پدر لری میگوید : خیلی سخت در مورده همه چیز با من کنار می آمد زیرا عادت داشت که در مورده هر موضوعی مشاجره کند و این ویژگی را لری پیج از پدرش به ارث برده است و هر دو در مورد موضوعات مختلف بحث و گفتگو میکردند .

Lawrence Larry Page

تاثیر نیکولا تسلا بر زندگینامه لورنس لری

لری پیج که در سن ۱۲ سالگی یک مخترع بود شروع به مطالعه ی زندگینامه ی نیکولا تسلا کرد که سبب شد در ذهنش تفکر کند لری به دلیل اینکه تسلا اختراعات بسیاری را در عین حال که زندگی فقیرانه ای داشت به وجود آورده بود و بدون آنکه برای رسیدن به شهرت تلاش کند و دست وپا بزند از دنیا رفت بسیار متعجب و شگفت زده شده بود  . و میدانست کمتر دانش آموزی زندگینامه ی تسلا را میخواند .

 جالب است بدانید تسلا لقب پدر علم فیزیک و مهندسی الکتریک توان AC  را دارد و او نیز یک موتور AC اختراع نمود. او یکی از پیشگامان در علوم رباتیک ، کنترل راه دور، رادار و کامپیوتر بود. از جمله دیگر اختراعات تسلا اختراع رادیو بود اما با وجود این همه پیشرفت به او لقب دانشمند دیوانه را داده بودند به دلیل عقاید و رفتار های دیوانه وارش .

از مشکلاتی که تسلا داشت نداشتن توانایی در تبلیغ و یافتن روشی عملی برای پیاده کردن ایده هایش بود و به همین خاطر موفق نشد به جایگاهی که به آن متعلق بود برسد . بنابراین لری تصمیم گرفت مانند تسلا خلاق باشد و بتواند دنیا را دستخوش تغییرات قرار دهد و از همان سن دوازده سالگی تصمیم گرفت شهرت یابد تا تمام دنیا او را بشناسند و از نظر مال و دوره ثروت به درجه ی بالایی دست یابد .

 

Lawrence Larry Page

دستاورد های لورنس لری

لورنس لری پیج ( Lawrence Larry Page ) لیسانس خودرا در دانشگاه میشیگان در رشته ی مهندسی کامپیوتر و در دانشگاه استنفورد مدرک فوق لیسانسش دررشته ی علوم کامپیوتر و مکانی که در آن با  سرگئی برین آشنا شد و شرکت گوگل را پایه‌گذاری کرد، اخذ کرده است .

او بعد از فوق لیسانس برای رشته ی دکترای علوم کامپیوتر در همان دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد. موضوع پایان نامه لری پیج کشف خواص ریاضی شبکه جهانی بود . در دوره دکترا که قبل از آن لری در سال ۱۹۹۵ باسرگئی برین آشنا شده بود به او در مطالعات و تحقیقاتش کمک کرد سپس آن دو موفق شدند مقاله ی خود را عملی کرده و آن را به یک موتور جستجوی اینترنتی تبدیل کنند.

اسم اولیه ی موتور جستجو گر آن ها  BackRub  بود که درسال ۱۹۹۶ آن را بر روی سرور وب‌ سایت دانشگاه استنفورد راه ‌اندازی کردند. آن دو بعد از جست‌ وجوهای موفق BachRub با بررسی و ویرایش مجدد به اسم گوگل رسیدند. اسمی که از GooGol به معنی عدد ۱ با صد صفر جلوی آن گرفته شده است. این به معنی بود که موتور جستجوگر ساخته شده آنها دارای منابعی بی نهایت است.

و درسال ۱۹۹۸ پیچ و برین به صورت رسمی شرکت گوگل را راه اندازی کردند .بنابراین گوگل وارد دنیای اینترنت شد  . سرگئی برین و لری پیج به نام مردان گوگل مشهورند، و از سهامداران اصلی این شرکت محسوب می‌شوند. شرکت گوگل در ایالت کالیفرنیا، آمریکا واقع شده است.

در زندگینامه لورنس لری پیج می خوانیم که او در سال ۲۰۰۸ با لوسیندا ساوتورث ازدواج کرد . مراسم ازدواج لری و لوسیندا در Necker Island مکانی که در آن پرنسس دیانا مدت ها قبل زندگی میکرده است برگذار شد .

همسر لری از فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی است و مدت زمانی را در جنوب آفریقا مشغول به طبابت بوده است .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون رنج و لذت

در حقیقت هر انسانى ناخداى کشتى زندگى خود می باشد و زمانى موفق میشود که به خوبی فکر کند، تعیین هدف کند،به خوبی حرکت کند و با تغییرات سازگاری پیدا کند، خوب برنامه ریزى و عمل کند .
باید بدانید بیشتر مردم به همان اندازه خوشبخت هستند که خود می خواهند.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی