زندگینامه لاکشمی میتال ششمین فرد ثروتمند دنیا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ مهر, ۱۴۰۰
زندگینامه لاکشمی میتال ششمین فرد ثروتمند دنیا

لاکشمی میتال رییس بزرگترین شرکت فولاد جهان است و با ثروت معادل ۱۶.۵ میلیارد دلار جزو ششمین فرد ثروتمند دنیا است. لاکشمی میتال از مدیران ارشد اجرایی و موسس شرکت آرسلور میتال از ابتدا بوده است و میتال در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از پولدارترین افراد در اروپا شناخته شده و تاکنون یکی از ثروتمندترین افراد آسیایی به شمار می‌رود.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیلاکشمی میتال
متولد1950
زادگاهراجستان، هند
ملیتهندی
پیشهمدیرعامل و رییس هیئت مدیره آرسلور میتال، باشگاه فوتبال کویینز پارک رنجرز

زندگینامه لاکشمی میتال

در این مقاله آکادمی بازار زندگینامه لاکشمی میتال ششمین فرد ثروتمند دنیا را برای شما تشریح می‌کند. برای مطالعه ادامه زندگینامه لاکشمی میتال با ما همراه باشید.

لاکشمی میتال (Lakshmi Mittal)، متولد سال ۱۹۵۰ یکی از مهاجرین هندی در شهر راجستان است. میتال در یک خانواده هندی اهل کسب و کار به دنیا آمد و بزرگ شد و در رشته تجارت در کالج سنت خاویر کلکته فارغ التحصیل شد. او فعالیت‌های تجاری‌اش را در زمینه ی کار در کسب و کار فولادسازی خانوادگی‌اش در هندوستان آغاز کرد.

در سال ۱۹۷۶ وقتی که خانواده‌اش تجارت در زمینه فولاد را راه‌اندازی کردند، میتال تصمیم بخشی بین‌المللی در شرکت برای خود تاسیس کند. میتال تصمیم خود را با خرید کارخانه‌ای کهنه و فرسوده در اندونزی عملی کرد. مدتی بعد از تاسیس بخش بین المللی، او با دختر یک وام‌ دهنده که بسیار ثروتمند بود ازدواج کرد و در سال ۱۹۹۴ میتال از شرکت خانوادگیشان جدا شد زیرا می‌خواست متمایز باشد و کسب و کار بین المللی خود را با اسم خودش آغاز کند.

دستاوردهای لاکشمی میتال

دستاوردهای لاکشمی میتال

در زندگینامه لاکشمی میتال می‌خوانید که در سال ۲۰۰۶ مجله ساندی تایمز میتال را به عنوان تاجر سال معرفی کرد و در همان سال بود که مجله تایم وی او را به عنوان خبر سازترین فرد معرفی کرد.

از دیگر مجلات مانند فایننشیال تایمز، میتال را به عنوان مرد سال انتخاب کرد. در سال ۲۰۰۷ بود که میتال به عنوان یکی از ۱۰۰ افراد تاثیر گذار در دنیا از سوی مجله تایم معرفی شد. میتال اکنون یکی از مدیران غیراجرایی گلدمن ساکس در شرکت ای‌ای‌دی‌اس بانک و آی‌سی‌آی‌سی‌آی که از بزرگترین بانک‌های خصوصی هند است و به عنوان نایب رئیس در مجمع جهانی فولاد نیز مشغول به کار است.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

همچنین میتال عضویت شورای سرمایه‌گذاری خارجی در قزاقستان، شورای بین‌المللی سرمایه‌گذاری در آفریقای جنوبی و شورای بین‌المللی تجارت مجمع جهانی اقتصاد و کمیته اجرایی موسسه فولاد را نیز عهده دار است. او حتی عضو هیئت علمی دانشگاه مدیریت کلاگ دانشگاه نورت‌وسترن و کلینیک کلیولند می‌باشد.

زندگی شخصی Lakshmi Mittal 

محل زندگی میتال در کاخ کنزینگتون است که واقع در شهر لندن می‌باشد، او در سال ۲۰۰۴ کاخ را با مبلغ ۱۲۸ میلیون دلار، از رئیس مسابقات فرمول یک، برنی اکلستون خریداری کرد. این کاخ در زمان خود، یکی از گران‌ترین خانه‌های مسکونی جهان، محسوب می‌شد. این کاخ ۱۲ اتاق دارد و مجهز به استخر سرپوشیده، حمام ترکی و پارکینگی با ظرفیت ۲۰ خودرو می‌باشد.

در بخش خصوصی زندگینامه لاکشمی میتال می‌خوانیم که او صاحب یک پسر و یک دختر است. پسر او آدیتیا میتال در سال ۱۹۹۷ به گروه آرسلور میتال ملحق شد و مدیریت بخش‌های مختلفی را برعهده گرفت. او هم اکنون مدیر مالی ارشد مجموعه و بخش ادغام و مالکیت‌ها نیز زیر نظر او اداره می‌شود. استراتژی آدیتیا در تعیین مالکیت‌های شرکت سبب بزرگتر شدن شرکت میتال در اروپای مرکزی، آفریقا و قاره آمریکا شده است.

آرسلور میتال یک شرکت خانوادگی است. لاکشمی مدیرعامل و رییس هیئت مدیره و آدیتیا عضو هیئت مدیره و مدیر امور مالی است. لاکشمی اعتقاد دارد دو سوم کسب‌وکارهای موفق جهان، تحت کنترل خانوادگی اداره می‌شوند.

شرکت فولاد میتال

شرکت فولاد میتال

در بخش کاری زندگینامه لاکشمی میتال بیان شده است که شرکت فولاد میتال در سال ۲۰۰۶ موفق شد بزرگترین رقیبش در بازار جهانی فولاد یعنی شرکت آرسلور را بخرد و با ادغام دو شرکت، گروه آرسلور میتال تاسیس شد. اکنون شرکت آرسلورمیتال، از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان می‌باشد، که تولید فولاد خام آن، در سال ۲۰۱۱ معادل ۹۷.۲ میلیون تن تخمین زده شده است.

در سال ۲۰۱۲ شرکت آرسلور میتال، در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۷۰ از بزرگترین شرکت‌های جهان، قرار گرفت. شرکت آرسلور میتال با بیش از ۲۸۱ هزار کارمند در بیش از ۶۰ کشور، یکی از بزرگترین شرکت‌های فولاد جهان به‌شمار می‌رود. 

این شرکت از ادغام شرکت آرسلور و شرکت فولاد میتال در سال ۲۰۰۶ به وجود آمد و در سال ۲۰۰۹ در رتبه بیست و هشتم در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ قرار گرفت.

شرکت آرسلور میتال در تهیه فولاد برای اکثر بازارهای جهانی، مانند صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی، لوازم خانه و بسته‌بندی، در رده اول قرار دارد. به‌رغم تمام موفقیت‌ها در زندگینامه لاکشمی میتال، کارکنان شرکت او را بعد از کشته شدن چند نفر از کارکنان در معدن، او را متهم به برده‌داری کردند. در سال ۲۰۰۴، به دلیل انفجار معادن میتال، در قزاقستان، که به خاطر اشتباه دستگاه ردیاب، صورت گرفت، ۲۳ تن از کارگران معدن، کشته شدند.

حمایت از ورزشکاران هندی

لاکشمی میتال پس از اینکه هندوستان در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۰، تنها یک مدال برنز و در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ یک مدال نقره دریافت کرد. او تصمیم گرفت، شرکت میتال چامپیون تراست را، با سرمایه ۹ میلیون دلار برای حمایت از ۱۰ ورزشکار هندی با استعداد راه‌اندازی کند.

شکست بیش از موفقیت آموزنده است؛ کسی که هیچ گاه اشتباه نمی‌کند، هرگز به جایی نمی‌رسد و باید بدانید موفقیت در این نیست که چه چیزی در پیش رو داریم، موفقیت در این است که چه چیزی در پشت سر به جا می‌گذاریم. شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می‌توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی