زندگینامه شریل کارا سندبرگ بانوی اول فیسبوک

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

آکادمی بازار در این مقاله به تشریح زندگینامه شریل کارا سندبرگ ( Sheryl Sendberg ) ،بانوی اول فیسبوک پرداخته است.

شریل کارا سندبرگ یکی از افرادیست که با بالاترین درجات تحصیلی وارد کار دولتی شد؛ شریل پویایی خود را چنان حفظ کرد که وقتی وارد دره‌ی سیلیکون شد هیچکس در توسعه‌ی تجاری حتی به گرد پایش هم نمی‌رسید. او پس از کار در شرکت گوگل به شرکت فیسبوک رفت و تمام نظام تجاری فیسبوک را متحول کرد.

با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه شریل کارا سندبرگ همراه باشید.

زندگینامه شریل کارا سندبرگ از تولد تا دانشگاه

‌‌‌شریل کارا سندبرگ ( Sheryl Sendberg ) در سال ۱۹۶۹ در واشنگتن دی‌سی که پایتخت ایالات متحده آمریکا است به دنیا آمد اما دو سال داشت که همراه با خانواده به میامی بیچ ایالت فلوریدا رفت و در همان جا بزرگ شد.

شریل دوران دبیرستان را در همان شهر فارغ التحصیل شد . او در سال ۱۹۸۷ با کسب رتبه‌ی نهم کلاس فارغ‌التحصیل شد. سپس مشغول تحصیل در دانشگاه هاروارد و در رشته‌ی اقتصاد شد؛ شریل سندبرگ در دانشگاه هاروارد شکل گرفت و استاد راهنمای او برای پایان‌نامه، «لارنس سامرز» بود.

شریل علوم اقتصاد را با دید زنان می‌دید؛ البته خودش نیز می‌گوید در آن موقع با مقوله‌ی دفاع سازمان‌یافته از حقوق زنان اطلاعی نداشته و فمینیست نبوده.و هرچقدر بیش‌تر با جنبه‌های گوناگون اقتصاد آشنا می‌شده خیلی بیش‌تر به نقش مهم و اساسی نابرابری اقتصادی در مشکلات زنان در ازدواج‌ها پی می‌برده و همین آشنایی، او را تشویق کرد بنیادی را به اسم«زنان در اقتصاد و دولت» را به وجود آورد ، تا به قول خودش « زنان بیش‌تری بتوانند در ارکان مهم دولتی و اقتصادی مشغول کار شوند.»

زندگینامه شریل کارا سندبرگ

بانک جهانی و وزارت دارایی آمریکا

شریل کارا سندبرگ ( Sheryl Sendberg )   در سال ۱۹۹۱ با بالاترین نمره فارغ‌التحصیل شد.و در همان سال بود که استادش سامرز به ریاست بانک جهانی برگزیده شد و از سندبرگ برای دستیاری امور پژوهشی دعوت به همکاری کرد. شریل در این دوره با یکی از تجار معروف به نام «برایان کرف» ازدواج کرد اما ازدواجشان پس از یک سال به جدایی ختم شد .

سندبرگ دو سال برای استادش سامرز کار کرد و پس از تحصیل در رشته‌ی ام‌بی‌ای (MBA) به دانشگاه هاروارد برگشت؛ و در سال   ۱۹۹۵  موفق شد مدرک خود را دریافت کند . و سرنوشت، خیلی زود سندبرگ و سامرز را بر سر راه هم قرار داد؛و سامرز در زمان رییس جمهوری «بیل کلینتون» به مقام معاونت وزارت دارایی رسید و از جایی که اعتماد بسیار زیادی به کار سندبرگ داشت از او برای رییس دفتری خود دعوت به همکاری کرد.

شریل نیز پذیرفت ،تا سال ۱۹۹۹ که سامرز به عنوان وزیر دارایی برگزیده شد . سپس تا سال ۲۰۰۱ که وزارت‌خانه در دسته سامرز بود در کنارش ماند. اما در همین سال به دلیل شروع دوران ریاست جمهوری «جرج دبلیو بوش» تمام قدرت به دست حزب مخالف افتاد وکار سندبرگ در دولت نیز پایان یافت.

بانوی اول فیسبوک

گوگل و فیسبوک

در زندگینامه شریل کارا سندبرگ میبینیم که او با تجربه در کار دولتی پا به دره‌ی سیلیکون گذاشت و مستقیما به مرکز بمب شرکت‌های فناوری در آن زمان رفت. شرکت گوگل به جذب او بسیار علاقه نشان داد وشریل نیز در جهت رسیدن گوگل به اهدافش که «در جهت دسترسی آزادانه به اطلاعات جهانی» بود بسیار تلاش کرد .

او در سال ۲۰۰۱ با گوگل که تنها سه سال از تاسیسش می گذشت ، قرارداد بست. او به عنوان معاون عملیات و فروش آنلاین جهانی گوگل، مسئولیت فروش آنلاین تبلیغات و نشریات، جست‌وجوی کتاب و محصولات مصرفی را مدیریت میکند. سندبرگ فقط تا سال ۲۰۰۸ درشرکت گوگل فعالیت کرد و از خود کارنامه‌ای بسیار درخشان و با پیشرفت به‌جای گذاشت.و این موفقیت‌ها سبب شد نامش در بین برترین مدیران آمریکا قرار بگیرد .

 

شریل سندبرگ در کنار مارک زاکربرگ (موسس و مدیر عامل فیسبوک)

در زندگینامه شریل کارا سندبرگ می خوانیم که او در مارس سال ۲۰۰۸ ازشرکت گوگل جدا شد و به سمت مدیر عملیاتی در شرکت فیسبوک رسید . او به دلیل سمت جدیدش، امور تجاری جهانی فیسبوک را نیز دردست گرفت و تلاش کرد حوزه‌ی نفوذ و پیشرفت این شرکت را گسترش دهد؛ همچنین مسائل مربوط به فروش، توسعه‌ی تجاری، منابع انسانی، بازاریابی، سیاست‌های عمومی، حریم خصوصی و ارتباطات هم زیر نظر او انجام می‌شود.

شرکت فیسبوک مسئولیت‌های بسیار سنگین و مهمی را به سندبرگ سپرده ولی با پرداخت‌های سطح بالا آن را جبران کرده است تا جایی که او با همین شغلش توانست در سال ۲۰۱۴ در گروه میلیاردرها قرار بگیرد . فیسبوک در سال ۲۰۱۲ و در زمان عرضه‌ی عمومی سهام خود درصد خوبی به شریل داده بود. شریل سندبرگ اولین عضو زن در هیأت مدیره فیسبوک است. دارایی او تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۱٬۳ میلیارد دلار برآورد شده.

شریل کارا سدبرگ

زندگی شخصی Sheryl Sendberg

در بخش خصوصی زندگینامه شریل کارا سندبرگ می خوانم که او یک بار در ۲۴ سالگی ازدواج ناموفق داشت اما او دوباره در سال ۲۰۰۴ و با «دیو گلدبرگ»که یکی از مدیران سال ها قبل یاهو بود ازدواج کرد. دیو بعدا به مدیر عاملی شرکت «سروی مانکی» (SurveyMonkey) رسید. آن‌ دو صاحب دو فرزند هستند.

شریل سندبرگ همیشه از تاثیر و حمایت‌های بسیار همسرش در زندگی شخصی و کاری خود گفته و از او قدردانی میکند؛ او در سال ۲۰۱۴ در صفحه‌ی فیسبوکش نوشت: «من در کتاب Lean In نوشتم که  یکی از مهم‌ترین تصمیمات یک زن این است که آیا او شریک زندگی دارد و اگر دارد او چه کسی است؛ بهترین تصمیمی که من در عمرم گرفته‌ام ازدواج با دیو بوده.»

اما دیو گلدبرگ به صورت ناگهانی در سال ۲۰۱۵ در ۴۷ سالگی و در حالی که با خانواده در مسافرت بودند از دنیا رفت و فوت او یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌ های روحی را به سندبرگ زد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خانواده موفق

شریل در پی مرگ همسرش در فیسبوک نوشت: « دیو همه‌چیز من بود. وقتی حالم بد بود همیشه او  آرامم میکرد  ؛ زمانی که نگران بودم می‌گفت نگران نباش درست می‌شود. وقتی مطمئن نبودم چه کاری باید بکنم او بود که یک راه‌حل جلوی پایم می‌گذاشت. همسرم از هرلحاظ خود را وقف زن و فرزندانش کرده بود؛ و این توانی که در این روزها داریم خودش نشانه‌ای است که روح او هنوز هم با ما است.و اوضاع زندگی ام در نبود او هرگز مثل قبل نمی‌شود ولی مطمئن هستم دنیا به‌خاطر سال‌هایی که همسر عزیز من در آن زیسته جای بهتری شده.»

شما می توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی