زندگینامه سالار کمانگر مدیر یوتیوب

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

در این مقاله ما به تشریح زندگینامه سالار کمانگر ، مدیر یوتویوب می پردازیم.

سالار کمانگر جزو یکی از جوانترین افرادی است که موفق شده در شرکتی به بزرگی و عظمت گوگل به سمت های مدیریتی بالا مانند مدیر عاملی یوتیوب دست پیدا کند.

سالار کمانگر پس  از چاد هورلی مدیرعامل شرکت یوتیوب شد، سالار متولد سال ۱۳۵۵ است او در تهران به دنیا آمد و یک ایرانی موفق است که نامش در میان نام های بزرگ دنیای فناوری می درخشد. تحصیلات سالار کمانگر به شغله فعلی اش مربوط نمیشود او فارغ التحصیل رشته بیولوژی از دانشگاه استنفورد است، اما اکنون در دنیای پرمخاطب  فناوری می درخشد.

با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه سالار کمانگر همراه باشید.

استخدام سالار کمانگر در شرکت گوگل

سالار کمانگر تنها ۲۲ ساله بود که در شرکت گوگل استخدام شد و تا به امروز در آنجا مشغول به کار است و در واقع او یکی از کارمندان قدیمی شرکت می باشد و در حدود هفت سال بعد از حضورش در گوگل جزو مهمترین و کلیدی ترین کارمندان شرکت شد .

سالار کمانگر در سال  ۱۹۹۸ میلادی و پس از اتمام  تحصیلاتش در شرکت گوگل استخدام شد اما پله های ترقی را به ترتیب و نه یک شبه ، پشت سر گذاشت.

از بزرگ ترین و شناخته شده ترین موفقیت های او اختراع سیستم تبلیغات شرکت گوگل یا Google AdWords می باشد که موجب  بالا رفتن بسیار زیادی در درآمد گوگلی ها شده است. و این موضوع سبب معروفیت و پیشرفت چشمگیر و در زندگینامه سالار کمانگر تاثیر گذار بوده است . او از نهمین کارمندان گوگل است ، که علاوه بر این در رأس هرم بزرگ ترین سایت به اشتراک گذاری فیلم در جهان یعنی همان یوتیوب قرار داشت که شرکت گوگل آن را درسال ۲۰۰۶ میلادی به قیمت ۱/۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

علاوه بر این ها سالار کمانگر ۴۰ ساله، قبلا معاون بخش برنامه های تحت وب گوگل نظیر بلاگر، پیکاسا، جیمیل، اورکات، تقویم گوگل و … بوده است.

زندگینامه سالار کمانگر
 

سالار کمانگر، ارائه کننده نخستین طرح تجاری گوگل

سالار کمانگر نخستین طرح تجاری شرکت گوگل را ارائه کرده و مسئول تمام فعالیت های بخش مالی و قانونی گوگل را از اول بر عهده داشته است و این سابقه ای درخشان در زندگینامه سالار کمانگر محسوب می شود. سالار کمانگر امروزه به عنوان یکی از معاونان ارشد شرکت هولدینگ آلفابت (صاحب گوگل) مشغول به کار است.

سالار کمانگر در طی مصاحبه ای که چندین سال پیش با مجله معروف   businessweek  انجام داد در مورد اینکه چگونه پس از اخذ مدرک در رشته ی بیولوژی و تحصیل در حوزه ی پزشکی ، سر از فناوری اطلاعات درآورد،سخن های جالبی گفت: در آن زمانها که دانش آموز بودم و به مدرسه میرفتم همیشه خیال پزشک شدن را در سر می پروراندم تا اینکه تایمی را مخصوص تماشای طبابت پزشکان گذاشتم . پس از آن خیلی علاقه مند شدم که در آینده دانشمند شوم. اما هر چه زمان بیشتر می گذشت متوجه می شدم که این کار برایم هیجان آور نیست. سپس وقتی بعدها به مدت دو هفته به صورت پاره وقت در گوگل مشغول کار شدم، متوجه شدم کارهایی که در شرکت گوگل درگیرشان می شوم،  به من بیشتر انرژی می دهند و هیجان آور ترند .
درسی که من یاد گرفتم این بود که فقط تصور و خیالی که  از یک کار در ذهن داریم کافی نیست و باید مطمئن شویم یک حرفه صورت روزانه، هیجان و انگیزه ی لازم را به وجود می آورد .

گوگل

صحبت های سالار کمانگر، مدیر یوتوب برای افرادی که تصمیم دارند مانند سالار کمانگر شوند بسیار جالب و مفید است :

بهتر است ذهن خود را درگیر بدست آوردن یک شغل و کار عالی نکنیم. سمت شغلی برویم که به آن علاقه داریم و می توانیم به آن جذب شویم سپس پس از مدتی در آن شغل پیشرفت کرده و به مقام های بالا در آن برسیم.

سالار کمانگر مدت ها قبل در نشستی که برگزار شد درمورد آینده ی یوتیوب و برنامه هایی که برای این سایت به اشتراک گذاری ویدئو با همکارانش دارد، به نکات خوب و حتی حیرت انگیزی اشاره کرد و درباره ی بیشتر کردن بعدها با همکاری بیننده نظر داد.

سالار کمانگر در مورد بعدهای چهارم، پنجم و ششم صحبت کرد. سالار کمانگر با بیان مثالی از یک بیننده که مشغول تماشای مسابقه ای به صورت سه بعدی است توضیح داد که منظور از این بعدهای اضافه چیست.

وقتی بیننده امکان انتخاب دوربین را در هر لحظه دارد بعد چهارم مطرح است. بعد پنجم به معنای ارتباط لحظه ای با دیگرانی است که در حال تماشای مسابقه اند (حتی اگر در استادیوم و از نزدیک در حال تماشای مسابقه هستند) و منظور او از بعد ششم ،برخورداری از توان تعییر نتیجه مسابقه با حضور مجازی در صحنه است (همانطور که حاضرین در استادیوم امکان اثرگذاری غیر مستقیم در نتیجه را دارند).

سالار کمانگر طی ویدئوی که در یوتیوب منتشر شد خبر از تعطیل شدن یوتیوب را اعلام کرده بود که خیلی زود مشخص شد دروغ اول آوریل یا همان دروغ سیزده خودمان است.

مدیر یوتوب

از مقام‌های سالار کمانگر ، مدیر یوتوب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

·         معاون برنامه های تحت وب گوگل از جمله جی میل ، تقویم ، اورکات ، بلاگر ، پیکاسا و ..

·         مدیر شرکت گوگل

·         مدیرعامل YouTube

·         مدیر پروژه

·         معاون ارشد شرکت هولدینگ آلفابت

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معجزه مصیبتهای زندگی

از امروز یاد بگیرید فرصت ها را از دست ندهید. ممکن است در تحصیلات به موقعیتی که مد نظرتان بوده نرسیده باشید.

اما با برداشتن بهترین قدم به سمت جلو دقیقاً همان جایی که می‌خواهید می‌توانید باشید. هیچگاه برای تبدیل شدن به آنچه مد نظرتان است دیر نیست.
به رشد خود ادامه بدید، به آموختن ادامه بدید و هر روز خودتان را به روزتر کنید.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی