زندگینامه رومن آبراموویچ اسپانسر باشگاه چلسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱ فروردین, ۱۴۰۱
رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ، یکی از افراد میلیاردر و موفق در جهان به شمار می‌رود که شهرت زیادی به دست آورده است. اما تعداد بسیار زیادی از شهرت وی نه به واسطه ثروت و موفقیتش در تجارت، بلکه به دلیل حضور در ورزش و خرید یک باشگاه مطرح فوتبال در کشور انگلیس می‌باشد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیرومن آرکادیویج آبراموویچ
متولد1966
زادگاهساراتوف شوروی
ملیتروسی اسرائیلی
پیشهمالک باشگاه فوتبال چلسی و صاحب شرکت سرمایه‌گذاری میل‌هاوس ال‌ال‌سی

زندگینامه رومن آبراموویچ

در این مقاله شما را با زندگینامه رومن آبراموویچ (Roman Abramovich)، اسپانسر باشگاه چلسی آشنا می‌کنیم.

رومن مالک مشهور باشگاه چلسی انگلستان می‌باشد که طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارد. رومن آبراموویچ میلیاردر معروف و یک تاجر روسی-اسرائیلی می‌باشد که یک زمانی در رتبه بیست و یکم و از پولدارترین افراد جهان و حتی بالاتر از پیر امیدیار قرار داشته است.

اکنون با گذشت چند سال، اگرچه رتبه قبلی خود را در جمع ثروتمندترین افراد روی کره زمین از دست داده، اما اکنون هم در رده بندی‌های مختلف جهانی و به ویژه آخرین رتبه بندی مجله فوربس، یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌رود.

چندین سال پیش تمام دارایی آبراموویچ مبلغی در حدود ۱۳.۳ میلیارد دلار بود، اما ثروتش با گذشت زمان کاهش پیدا کرد و آبراموویچ جایگاه سابق خود را دربین ثروتمندان جهان از دست داد.

با آکادمی بازار برای مطالعه ادامه زندگینامه رومن آبراموویچ همراه باشید.

زندگینامه رومن آبراموویچ در دوران کودکی و نوجوانی

زندگینامه رومن آبراموویچ اسپانسر باشگاه چلسی

رومن آبراموویچ (Roman Abramovich) در اکتبر سال ۱۹۶۶ میلادی در ساراتوف شوروی سابق متولد شد. او که از پدر و مادری روسی و اسرائیلی متولد شده بود، دوران کودکی خود را در تل آویو سپری کرد و در همین شهر نیز به تحصیل مشغول شد. 

رومن وقتی که فقط چهار سال داشت پدرش در اثر یک سانحه ساختمانی جانش را از دست داد و چون به جز خانواده عمویش هیچ فامیل و آشنای دیگری نداشت برای ادامه زندگی به خانواده نسبتا فقیر عمویش سپرده شد.

بنا به گفته‌های خودش با اینکه عمو و زن عموی فقیرش بسیار به او مهربانی می‌کردند، ولی وضعیت سخت مالی و اجتماعی آن‌ها فشارهای زیادی به رومن وارد کرده بود. او معتقد بود موقعیت مالی و جایگاه اکنونش پاداش تحمل همه سختی‌های دوران کودکی و نوجوانی‌اش است.

رومن در دوران جوانی برای ادامه تحصیل به موسسه آموزش‌های فنی و صنعتی رفت، اما بعد از سپری شدن مدتی مجبور شد به ارتش سرخ شوروی بپیوندد و در آن جا به عنوان یک نظامی شروع به کار کند.

پس از گذشت چندین سال رومن سرمایه تقریبا مناسبی برای خودش جمع کرده بود تا اینکه با خصوصی شدن صنایع دولتی بعد از فروپاشی کمونیسم، تصمیم گرفت سهام ارزان خیلی از این کمپانی‌های تازه تاسیس شده را خریداری کند. 

اما آبراموویچ در آن زمان خبر نداشت که تمام این سهام‌ها بعدها به اندازه طلا نیز ارزش پیدا خواهد کرد و زندگی‌اش زیر و رو خواهد شد.

فعالیت‌های رومن آمبراموویچ

در زندگینامه رومن آمبراموویچ می‌خوانیم که بعد سپری شدن چند سال که به دلیل داشتن سهام زیادی از شرکت‌های بزرگ به عنوان سرمایه دار و فردی پولدار شناخته شده بود وارد عرصه‌های بزرگی مانند نفت و آلومینیوم شد.

همین مسئله سبب شد که امروزه آبراموویچ را به عنوان سهام دار عمده دومین کارخانه تولید کننده آلومینیوم در دنیا و همچنین سیب نفت، که یکی از کمپانی‌های بزرگ نفتی جهان به شمار می‌رود بشناسند.

سرمایه اصلی رومن آبراموویچ در قسمت‌های مختلف نفتی کشور روسیه و کمپانی گز پروم می‌باشد، به همین خاطر است که میزان دارایی او طی این سال‌ها با کاهش بسیار زیادی روبه‌رو شده است.

به دلیل مشکلات زیادی که کشور روسیه با سایر کشورهای جهان دارد و هم چنین تحریم‌های بسیار شرکت‌های آمریکایی و اروپایی، بسیاری از سرمایه گذاران روسی ثروت خود را در این چند سال از دست داده‌اند.

در حقیقت کم شدن ارزش جهانی نفت و افت فروش کمپانی بزرگ گز پروم روسیه، میزان دارایی رومن آبراموویچ را تا حد زیادی کاهش داد. به همین ترتیب او که زمانی در صدر ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت کم کم به رتبه ۲۱ و سپس به ۵۱ تنزل کرد. اکنون میزان دارایی‌های او به علت فعالیت‌های مختلفی که دارد مشخص نیست.

شروع فعالیت حرفه‌ای

رومن آبراموویچ ( Roman Abramovich ) در سال ۱۹۹۹ از طرف شهر چاکوتکا وارد دومای روسیه شد و در سال ۲۰۰۱ به فرمانداری این شهر انتخاب گردید. آبراموویچ، کسی است که هرگز سختی‌هایی که در دوران کودکی متحمل شده را از یاد نبرده، به همین دلیل وقتی به عنوان فرماندار شروع به کار کرد.

مبلغ زیادی از ثروت و سرمایه شخصی خود را برای کمک و بهبود بخشیدن به زندگی محرومان و ساخت شهر به کار گرفت و به همین دلیل در بین مردم از محبوبیت و شهرت فراوانی برخوردار است. 

مذاکرات آبراموویچ برای خرید باشگاه چلسی در سال 2003

به نقل از یکی از مذاکره کنندگان فروش باشگاه چلسی این اتفاق در 10 دقیقه افتاد.

این به این معناست که بستن مذاکره به ارزش 60 میلیون پوند تنها در 10 دقیقه انجام شده است. البته باید در نظر داشته باشید که خرید یک باشگاه فوتبال هزینه های دیگری مانند 80 میلیون پوند بدهی باشگاه چلسی هم داشته است.

در کنار این هزینه ها تنها در دو هفته اول مالکیت آبراموویچ چیزی حدود 160 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه شد که مبلغ این قرار داد را بسیار بالاتر از 60 میلیون کرده است.

مذاکرات خرید باشگاه چلسی توسط رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ در سال ۲۰۰۳ مالک کمپانی‌های متعدد انگلیسی شد. که این کمپانی‌ها اسپانسر باشگاه چلسی کشور انگلیس بودند و به همین دلیل رومن تصمیم گرفت تا فعالیت خود را در زمینه ورزش به صورت جدی آغاز کند.

اکنون رومن آبراموویچ مالک اصلی باشگاه چلسی است و این باشگاه تحت هدایت او توانسته به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یابد و جالب است بدانید رومن از دوستان نزدیک خوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی است.

این دو در طی سال‌ها همکاری موفق شدند فوتبال و به طور کلی ورزش انگلیس را دچار تحول کنند و به دلیل سرمایه گذاری‌های فراوان آبراموویچ در آن سال‌ها، چلسی جزو بهترین باشگاه‌های جهان به شمار می‌رفت. 

ولی با کم شدن ثروت آبراموویچ، چلسی نیز دچار تنزل شد و تا به اینجا نتوانسته حتی به موفقیت‌های پیشین خود نزدیک شود، چه برسد به آنکه آن‌ها را مجدد تکرار نماید. آبراموویچ، عشق وعلاقه خود به چلسی را یکی از دلایل ماندنش درکشور انگلیس می‌داند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

زندگی خصوصی رومن آبراموویچ

در بخش خصوصی زندگینامه رومن آبراموویچ می‌خوانیم که او ۵ فرزند دارد و زندگی چندان راحتی نیز نداشته است و از نظر روحی و روانی از همان دوران نوجوانی دچار مشکلاتی بود. 

او که مادرش را در سن ۱۸ ماهگی از دست داد، با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد، اما با کمک نزدیکان خود و با توجه به آن که از سرمایه بسیاری برخوردار بود موفق شد خودش را مشغول کار کند و به نوعی مرگ مادرش را فراموش کند.

این سرمایه گذار ثروتمند تاکنون ۳ مرتبه ازدواج کرده است. در حال حاضر او همسری ندارد اما Dasha Zhukova، سرمایه‌دار روسی، شریک زندگی او می‌باشد.

وضعیت رومن آبراموویچ (Roman Abramovich) بعد از حمله روسیه به اوکراین

بررسی و تحلیل جنگ روسیه و اوکراین که به تازگی اتفاق افتاده است موضوع این مقاله از آکادمی بازار نیست اما این جنگ روی زندگی مالک بازار چلسی تاثیر داشته است.

تاثیر تحریم ولت بریتانیا بر باشگاه چلسی

در پی جنگ روسیه، دولت بریتانیا تحریم هایی را برای آبراموویچ اعمال کرد.

در پی این تحریم ها و وضعیت شکل گرفته برای این میلیاردر معروف اعلام کرد که می خواهد این باشگاه فوتبال پرطرفدار را بفروشد اما دولت انگلستان جلوی این فروش را گرفته است.

در پی این تحریم فروش بلیط برای بازی های پیش رو از طرف باشگاه چلسی لغو شده است اما طرفدارانی که برای بازی ها بلیط تهیه کرده بودن می توانند برای دیدن بازی ها در زمان تایین شده مراجعه نمایند.

همچنین گلیه کسب و کار های طرفداری از باشگاه چلسی مثل فروشگاه ها و نمایندگی ها بسته شده اند و وضعیت رومن آبراموویچ (Roman Abramovich) نا معلوم است.

4.9/5 - (11 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

23 پاسخ

  1. یکی میلیاردهاثروت خودشا برای شهرش وکمک به محرومین وفقیران خرج میکنه…، عده ای هم میلیاردها پول مردم وبیت المال رابجای اینکه چندبرابروکمک کنندبانفهمی تمام به هدرمیدن یا بالا میکشن وخجالتم نمیکشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی