زندگینامه برادران آلبرشت و راز موفقیت فروشگاه های آلدی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

همراهان عزیز آکادمی بازار ، ما در این مقاله قصد داریم شما را با زندگینامه برادران آلبرشت و راز موفقیت فروشگاه های آلدی آشنا کنیم.

کارل آلبرشت یک آلمانی است که به‌همراه برادرش تئو ، بنیان گذار و مالک سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای آلدی است. در سال ۲۰۱۲، آلبرشت با دارایی خالص در حدود ۲۲٫۶ میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته شد. و قبل از آن در مجله فوربز درسال ۲۰۱۱،تمام دارایی‌های آلبرشت را، ۲۵،۴ میلیارد دلار تخمین زد و آن را در فهرست ثروتمندترین افراد جهان،و در رتبه دهم قرار داد.

کارل آلبرشت، تا قبل از فوت در سال ۲۰۱۴ یکی از ثروتمندترین افراد آلمانی به شمار می‌آمد. همچنین او از چهارمین افراد ثروتمند اروپا شناخته می‌شد.

برای مطالعه ادامه زندگینامه برادران آلبرشت با ما همراه باشید.

زندگینامه برادران آلبرشت در کودکی و نوجوانی

کارل و تئو آلبرشت در وضعیت متوسطی درشهر اسن بزرگ شدند. پدر آن ها در ابتدا کارگر معدن بود. بعدها به عنوان دستیار نانوایی، در نانوایی مشغول به کار شد. مادرشان یک خواربارفروشی کوچک، در محله کارگران  داشت . تئو همراه مادرش به فروشندگی پرداخت اما کارل در مغازه پخت غذاهای آماده مشغول به کار شد. کارل در طی جنگ جهانی دوم در ارتش آلمان نازی خدمت کرد.

پس از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶، آن دو برادر کسب و کار مادرشان را ادامه دادند و به دست گرفتند. تا سال۱۹۵۰  ایلادی  این دو برادر  صاحب۱۳ مغازه بودند.

زندگینامه برادران آلبرشت

فعالیت های برادران آلبرشت

در زندگینامه برادران آلبرشت می خوانیم که در آن زمان ایده ای جالب به ذهنشان رسید که در آن زمان بسیار جدید بود آنها تصمیم گرفتند حداکثر میزانی را که به صورت قانونی می‌توانند، از قیمت یک کالا قبل از فروش آن کم کنند (یعنی ۳٪ درصد) را به عنوان تخفیف برای مشتری در نظر بگیرند. این در حالی بود که در آن زمان دارنده ی این کسب و کار برای تخفیف دادن به مشتری آن ها ملزم به جمع‌آوری برچسب‌های تخفیف می‌کردند، تا بعد از جمع‌آوری و ارسال آنها، بتوانند مقداری از پولشان را پس بگیرند.

و برادران آلبرشت کالاهایی را که خوب به فروش نمی‌رفتند، به کل از لیست فروشگاهشان حذف می‌کردند. آن ها به هیچ وجه تبلیغات انجام نمیدادند و تا حد امکان اندازه فروشگاه خود را کوچک انتخاب میکردند تا از هزینه های اضافه جلوگیری کنند . دو برادر در سال ۱۹۶۰ شرکتشان را به دو بخش تقسیم کردند، در آن زمان همه فکر می‌کردند، که آن دو ورشکسته میشوند، در حالی‌که در همان زمان، آنها صاحب ۳۰۰ فروشگاه و درآمد سالانه ۹۰ میلیون به پول آلمان بودند.

تقسیم فروشگاه آلدی به شمال و جنوب

کارهای فروشگاه آلدی بین آن دو تقسیم شد، به این صورت که کارل کنترل بخش سودآورتر فروشگاه جنوب و تئو کنترل آلدی بخش شمال را به عهده گرفتند. با آن که هر دوی این فروشگاه ها در سال ۱۹۶۶ از لحاظ قانونی و مالی کاملاً جدا شدند، اما همواره دوبرادر روابط‌شان را، روابطی دوستانه نامیدند.

در سال ۱۹۶۲ آن ها برای نخستین بار، برند فروشگاه آلدی را به همه معرفی کردند. اکنون گروه آلدی قسمت شمال دارای ۳۵ شعبه مستقل منطقه‌ای و در حدود ۲۵۰۰ فروشگاه  دارد و گروه آلدی جنوب، دارای ۳۱ کمپانی با ۱۶۰۰ فروشگاه است . آلدی شمال مخصوص بازارهای کشورهایی چون بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و دانمارک است. آلدی جنوب هم بازار کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا، بریتانیا، ایرلند، سوییس، اسلوونی و غیره را در دست دارد .

صاحب فروشگاه آلدی

عاقبت شرکت آلدی

در اوایل سال ۲۰۰۲ از این مقام هم کناره‌گیری کرد و ریاست و کنترل شرکت را واگذار کرد و در حال حاضر هیچ‌کدام از این دو برادر دیگر این فروشگاه را اداره نمی‌کنند. ‌اکنون فروشگاه‌های آلدی در حدود ۶۰ کشور دنیا شعبه دارند.

شرکت آلدی اکنون بعنوان یکی از شرکت‌های موفق در صنعت خرده فروشی با تخفیف شناخته می‌شود. این شرکت فروشگاهی زنجیره‌ای است که دارای دو گروه می باشد و هر کدام کارل و تئو آلبرشت تاسیس شده و این دو هر کدام مالک قسمت های مختلفی از شرکت بودند . یکی از این گروه‌ها دارای ۲۵۰۰ فروشگاه است که در قسمت‌های شمالی و شرقی آلمان فعالیت میکند و دیگری دارای ۱۶۰۰ فروشگاه است که در مناطق جنوبی و غربی مشغول به فعالیت می‌باشند.

طبق آخرین آمار در کشور آلمان ۹۵٪ از کارمندان یقه آبی، ۸۸٪ از کارمندان یقه سفید، و ۸۰٪ از کسانی که دارای کسب و کار شخصی هستند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلدی خرید می‌کنند. گفته میشود از دلایل جدایی شرکت این دو برادر اختلاف برسر فروش سیگار در محلی نزدیک به صندوق بوده است .

عاقبت شرکت آلدی

زندگی شخصی

در بخش خصوصی زندگینامه برادران آلبرشت می خوانیم که از آنجایی که کارل همیشه مسائل زندگی شخصی‌اش را بازگو نکرده است بنابراین اطلاعات کمی درباره  زندگی شخصی او وجود دارد. اما او متاهل است و به گفته مجله فوربز دو فرزند دارد، که هیچ کدام از فرزندانش در آلدی کار نمی‌کند.

در سال ۲۰۱۴ و قبل از درگذشت کارل، برادران آلبرشت هر دوی آن ها در اسن کشور آلمان زندگی می‌کردند. از بازی های مورد علاقه ی  کارل بازی گلف بود و گاهی اوقات در زمین گلف خود، که در سال ۱۹۷۶ آن را ساخته بود، گلف‌بازی می‌کرد. کارل آلبرشت در سال ۱۹۲۰ و تئو در سال ۱۹۲۲ به دنیا آمده اند  و هر دو آنها از کودکی و در سال ۱۹۱۳ در مغازه خواربار فروشی مادرشان مشغول به کار می‌شوند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
3 دشمن موفقیت

از شعارهای تبلیغاتی که این فروشگاه آن ها همیشه استفاده میکرد ،  شعار “ارزانترین منبع غذایی” بود که بر روی در فروشگاه قرار داده شده بود. بعد از تمام شدن خدمت سربازی آن ها کسب و کار مادر را در دست گرفتند و آن را گسترش دادند و تا سال ۱۹۵۰ یعنی طی مدت ۴ سال تعداد فروشگاه‌ها را به ۱۳ عدد رساندند.

ایده ی این دو برادر برای گسترش کسب و کار، در آن زمان ایده‌ای جدید و موفق بود ، برادران آلبرشت با ارائه تخفیفات روی کالا ها ی فروشگاهشان سبب جذب مشتری شدند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند . فروشگاه‌های آلدی در آلمان ۲۵۰۰ شعبه دارد که تحت نظر ۳۵ حوزه مدیریتی فعالیت می‌کنند. در عرصه ی بین‌المللی این زنجیره دارای ۸ هزار فروشگاه می‌باشد. و اکنون  در کشور انگلیس بطور متوسط هفته‌ای یک فروشگاه افتتاح می‌شود.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی