زندگینامه امید کردستانی مدیر تجاری موفق در گوگل

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۷ آبان, ۱۴۰۰
زندگینامه امید کردستانی مدیر تجاری موفق در گوگل

همراهان عزیز آکادمی بازار، ما در این مقاله قصد داریم زندگینامه امید کردستانی را برای شما تشریح کنیم. امید کردستانی در سال ۱۳۴۳ در پیرانشهر متولد شد. او در سن ۱۴ سالگی بعد از فوت پدرش در اثر سرطان به همراه مادر و برادرش ابتدا به انگلستان و پس از آن به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در شهر سن خوزه واقع در ایالت کالیفرنیا ساکن شدند. امید کردستانی موفق به کسب لیسانس رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی سن خوزه شد و به سمت مهندسی مدت زمانی را در شرکت HP کار کرد. با ما برای مطالعه زندگینامه امید کردستانی همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیامید کردستانی
متولد1343
زادگاهپیرانشهر
ملیتایرانی
پیشهرئیس اجرایی هیئت مدیره توییتر

زندگی حرفه ای امید کردستانی

زندگینامه امید کردستانی مدیر تجاری موفق در گوگل را در این مقاله مطالعه کنید. در بخش فعالیت‌های زندگینامه امید کردستانی می‌بینیم که او چند سال بعد، برای رسیدن به اهدافش در زمینه تجارت وارد دانشگاه استانفورد شد و موفق شد در سال ۱۹۹۱ مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی را دریافت کند. جالب است بدانیم که دانشگاه استانفورد محل فارغ التحصیلی بنیانگذاران گوگل و یاهو است.

امید کردستانی در سال ۱۹۹۹ از کار در کمپانی Netscape استعفا داد و به عنوان نفر دوازدهم به کادر اجرائی ۱۱ نفره گوگل ملحق شد و مدتی نگذشت که به سمت مدیر ارشد بازاریابی و توسعه بین الملل منصوب شد و فروش آن را از تقریبا صفر به ۳ میلیارد دلار رسانید.

مایک هومر رئیس سابق امید کردستانی در Netscape ادعا دارد که کار کردن مداوم و آموزش‌های سخت در این شرکت کمک قابل توجهی به موفقیت امید در گوگل کرده است. در مدت حضور امید در این کمپانی، او موفق شد بازده مالی آن کمپانی را در مدت ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند.

امید کردستانی کارش را در Netscape در قسمت فروش OEM شروع کرد و در مدت 4 سال حضور خود در آن کمپانی مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی مانند سیتی بانک، اسکایت، ebay، اینتل، تراولاسیتی، آمازون و AOL را به عهده داشت. وی قبل از Netscape در بخش‌های بازاریابی، توسعه تجاری و مدیریت تولید شرکت‌هایی مانند HP فعالیت می‌کرده است.

ویژگی های شخصیتی او در زندگینامه امید کردستانی

ویژگی های شخصیتی او در زندگینامه امید کردستانی

امید کردستانی، مدیر تجاری موفق که ۵۳ سال دارد از خودنمائی و جلوچشم بودن در رسانه‌ها دوری می‌کند و همواره بدون اینکه بخواهد جلب توجه کند به وظایف بزرگش می‌پردازد و امروزه امپراتور گوگل است. او می‌گوید که خوش بینی و امیدوار بودن به آینده از ویژگی‌های مشترک بین مهاجران است و این موضوع نقش بسیار مفیدی در دستاوردهای شغلی‌اش داشته است.

مصاحبه شغلی امید کردستانی در شرکت گوگل برای تصدی گری مدیر فروش و توسعه دور یک میز پینگ پونگ در اتاق کنفرانس توسط سرگی برین؛ از بنیانگذاران گوگل، انجام شد. 

او اول سوالات خودش را مطرح کرد سپس با اعتراف به ناتوانی‌اش در مصاحبه با فردی بسیار ماهر، همه ۱۱ نفر پرسنل آنجا را به پای میز مصاحبه کشاند. این قضیه ۵ ساعت طول کشید و در اتمام، امید همه کارمندان را به صرف شام به یک رستوران دعوت کرد و آنگاه رسما در گوگل استخدام شد.

استاد احمد محمدی
افراد موفق به آینده فکر می‌کنند و افراد معمولی به گذشته.
استاد احمد محمدی

امید را درشرکت گوگل به دلیل لباس پوشیدنش به طور رسمی و برخورد صمیمانه و بسیار گرم از همکاران و رئیس‌هایش می‌شناسند. او نیمی از تایم‌های کارش را در مسافرت به سر می‌برد. امید کردستانی در نخستین نگاه به گوگل متوجه شد که ترافیک زیاد این سایت یکی از مهم‌ترین دارائی آن است.

امید از این ترافیک استفاده کرد و آگهی‌های تکی و کوچکی را که هرکدام با کارت‌های اعتباری، به شرکت گوگل پرداخت می‌شدند، را به میلیون‌ها دلار رساند، به طوریکه اکنون ۹۹ درصد از درآمد شرکت گوگل از همین آگهی‌ها تامین می‌شود. 

او به تدریج همکارانه قبلی خود در Netscape را هم به همکاری در گوگل دعوت کرد. امید کردستانی اکنون، در دنیای میلیارد دلاری رقابت تبلیغات تلویزیونی، نه تنها با صاحبان کوچک آگهی، بلکه با انواع گوناگونی از آژانس‌های بازاریابی – تبلیغاتی هم قرارداد می‌نویسد.

زندگینامه امید کردستانی معاون ارشد گوگل

امید کردستانی، مدیر تجاری موفق در میان مدیران ارشد گوگل یک دیپلمات به تمام معنا می‌باشد. یکی از مدیران گوگل می‌گوید: وقتی در سطح اجرائی شرکت گوگل که بعضی اوقات بحرانی به وجود می‌آید، امید به نوعی نقش میانجی را بازی کرده و غائله را به نحوی خاتمه می‌دهد.

وجود او در موقعیت‌های بحران زده یک نعمت است. کردستانی اعتقاد دارد که در عرصه تجارت برای برقراری ارتباط، اعتمادسازی و پایبندی به وعده‌ها حرف اول را می‌زند. او زمانی که می‌خواهد شخصی را استخدام کرده یا با کسی همکاری کند، از او آزمون فرودگاه می‌یرد.

کردستانی در توصیف این روش می‌گوید: اگر مجبور شوم به همراه این شخص چند ساعت را در فرودگاه بگذرانم. دلم می‌خواد از این چند ساعت استفاده کنم و لذت ببرم و حتی گفت‌ و گوی مفید و مثبتی با او داشته باشم. بعد از خود این سوال را می‌پرسم که آیا این آدم دارای چنین ویژگی‌هایی است یا خیر؟

امید کردستانی معاون ارشد گوگل درباره اولین ملاقاتش با لری و سرگی (بنیانگذاران گوگل) چنین می‌گوید: حس کردم که این دو آدم دارای اعتماد به‌ نفس، اراده بالا و ایده‌‌های بلند پروازانه بسیار بالا هستند. حتی به این باور رسیدم که اگر به‌ جای اینترنت آن‌ها می‌‌خواستند لحاف‌ فروشی هم راه بیندازند، در آن کار نیز موفق می‌شدند. به همین علت بود که به آن‌ها پیوستم.

مجله تایم در سال ۲۰۰۶ از امید به‌ عنوان یکی از صد نفری که به دنیای ما را رنگ دیگری بخشیده‌‌اند، یاد کرده است. امید کردستانی یکی از ثروتمندترین ساکنان منطقه شمال کالیفرنیا است. مجله سن‌ خوزه در آن سال‌ها ارزش خالص ثروت او را ۹/۱ میلیارد دلار برآورده کرده است.

زندگی‌ شخصی و نیکوکاری امید کردستانی

زندگی‌ شخصی و نیکوکاری امید کردستانی

در قسمت خصوصی زندگینامه امید کردستانی آمده است که او اولین بار درسال ۱۹۹۱ با یک آمریکایی ایرانی تبار دیگر ازدواج کرد. اما آن دو در سال ۲۰۰۹ از یکدیگر جدا شدند.

او دوباره در سال ۲۰۱۱ با “جیزل هیسکاک” ازدواج کرد و اکنون با همدیگر زندگی می‌کنند. امید کردستانی یکی از بنیان گذاران بنیاد خیریه پارسی است که علاوه بر کمک کردن به دانشجویان ایرانی، در احداث و راه اندازی شرکت‌ها و به نتیجه رساندن ایده‌های کارآفرین‌های ایرانی هم کمک بسیار زیادی می‌کند. ‌شما می‌توانید برای مطالعه زندگینامه سایر افراد موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی