رفع کمرویی با استفاده از راهکارهایی تضمینی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

آیا کمرویی و خجالت در موفقیت ما تاثیر دارد؟ کدام راه برای رفع کمرویی در افراد خجالتی کارآمدتر است؟ چه افرادی دچار این مشکل هستند؟ منشا و راه‌ حل این معضل اجتماعی چیست؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

رفع کمرویی

خجالت و کمرویی یکی از احساسات طبیعی انسان است که متناسب با موقعیت‌های مختلف بروز پیدا می‌کند. برای برطرف کردن این احساس نیاز است مهارت‌ها و روش‌های کاربردی در این زمینه را بدانید.

روش‌های مختلفی برای کنترل این احساس در انسان‌ها وجود دارد که موجب می‌شود افراد در موقعیت‌های خاص عملکردی بهتر و بهینه‌تر داشته باشند.

در نظر داشتن این احساس به عنوان حسی منفی و نا‌مناسب موجب تشدید حس کمرویی شما می‌شود. تمرکز بر روی عوامل ایجاد آن و پیدا کردن راه حل‌های مرتبط موجب رفع هرچه بهتر آن می‌شود.

برای رفع کمرویی بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

یکی از خصوصیات بسیار تاثیرگذار افراد خجالتی منتقد بودن آن‌ها نسبت به خود می‌باشد. در واقع این افراد دارای حسی منفی گرایی زیادی هستند و نسبت به هر موضوعی دارای جبهه‌ای منفی هستند. تغییر این ساختار نیاز به توجه به عوامل ایجاد این ذهنیت منفی دارد.

ابتدا باید عوامل ایجاد یک ذهنیت منفی در افراد را پیدا کرده و سپس نسبت به تغییر آن‌ها عکس‌العمل انجام دهیم. توجه به نقاط ضعف و کمبود‌های شخصیتی موجب می‌شود که توانایی افراد به شدت کاهش پیدا کند. در کنار این موارد میزان عملکرد افراد در زندگی روزمره نیز به شدت کاهش می‌یابد.

استاد احمد محمدی
تفکر "من به اندازه کافی خوب نیستم، من توانا نیستم و ..." همه زاییده افکار غلط ما هستند، هیچ کدام واقعی نیستند.
استاد احمد محمدی

توجه به نقاط قوت و نکات شخصیتی افراد باعث می‌شود اعتماد به نفس افراد به حالت اولیه خود بازگردد. این نکات مثبت است که می‌تواند عملکرد شما را در طول زندگی افزایش دهد. هر فردی در اجتماع دارای نکات مثبت و منفی مختلفی است که مجموع این دو رفتار شخصیت آن‌ها را می‌سازد.

موقعیت‌های اجتماعی اطراف خود را بشناسید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند به رفع کمرویی در موقعیت‌های اجتماعی مختلف کمک کند، شناخت مناسب موقعیت‌های اجتماعی است.

افراد متناسب با شرایط رشد و محیطی که در آن زندگی می‌کنند دارای خصوصیات اخلاقی مختلفی هستند و براساس آن در محیط‌های اجتماعی رفتار می‌کنند. شناخت مناسب افراد اطراف می‌تواند به ایجاد یک رابطه مستمر و مثبت کمک کند.

این رابطه می‌تواند به رفع خجالت و کمرویی در افراد نیز اثر گذار باشد. شناخت محیط‌های اجتماعی می‌تواند به شما یک شمای کلی از آنچه در اجتماعات اتفاق می‌افتد بدهد.

انواع موقعیت اجتماعی

این موقعیت‌های اجتماعی می‌تواند در محل کار یا در جمع‌های خانوادگی باشد. مطمئن باشید انسانی در کره زمین وجود ندارد که رفتاری یکسان در تمامی محیط‌های اجتماعی داشته باشد.

پیدا کردن یک الگو رفتاری مناسب برای ایجاد رابطه متناسب با اجتماع مد نظر می‌تواند به رشد شخصیتی شما کمک کند و همچنین از بروز خجالت و کمرویی جلوگیری می‌کند.

خجالت حسی همگانی است

همانطور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد اکثر افراد در جامعه این احساس را در طول روز تجربه می‌کنند. این حس همانند بسیاری دیگر از احساسات طبیعی انسان قابل حذف کردن نیست.

این احساس را باید به صورت مناسبی کنترل کرد و از طریق روش‌ها و راهکار‌های مناسب به بهینه‌ترین شکل ممکن آن را در‌آورد. فرار کردن از تقابل با این احساسات از جمله مواردی است که می‌تواند به شخصیت افراد آسیب بزند.

کم حرفی

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه ارتباطات اجتماعی خوبی برقرار کنیم؟

یکی از نشانه‌های نا‌مناسب بروز خجالت کم حرفی و عدم ایجاد رابطه مثبت است.

ایجاد گفتگو متناسب با موضوعات مشترک بین افراد می‌تواند کمک زیادی به رفع کمرویی کند. این راهکار می‌تواند همچنین مشکل اعتماد به نفس و استرس افراد را در موقعیت‌های اجتماعی حل کند.

در کنار ایجاد گفتگو مناسب، ایجاد یک ارتباط چشمی مناسب به پیشبرد مکالمه و رفع کمرویی کمک می‌کند.

برای رفع کمرویی در گذشته زندگی نکنید

از جمله موضوعاتی که بر روی زندگی اجتماعی افراد تاثیر بسزایی دارد، زندگی در گذشته می‌باشد. این موضوع به این معناست که افراد از گذشته خود خاطر خوبی نداشته و متناسب با آن خاطره نا‌مناسب زندگی می‌کنند و علاقه‌ای به تغییر ندارند.

این مورد نیز می‌تواند باعث تشدید کمرویی و خجالت در افراد شود. توجه داشته باشید که زندگی در حال می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و کنترل احساس کمرویی کمک کند. از ایجاد ارتباطات اجتماعی دوری نکنید و سعی کنید از این موقعیت‌ها حداکثر بهره را ببرید.

افراد کمرو و خجالتی اعتماد به نفس کمی در برقراری ارتباط با افراد دارند. اکثر مردم از مشکل کمرویی رنج می‌برند. دوره اعتماد به نفس راهی تضمینی برای رفع این مشکل است. همچنین اگر می‌خواهید فرزندان‌تان از سن کم فردی اجتماعی باشند می‌توانید از اعتماد به نفس کودکان استفاده نمایید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی