برای رسیدن به خواسته‌ و رویایت قدم بردار و پیش برو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۲ آبان, ۱۴۰۰
برای رسیدن به خواسته‌ و رویایت قدم بردار و پیش برو

رسیدن به خواسته و تحقق رویاهای شخصی هدفی است که هر فردی برای آن در زندگی تلاش می‌کند، برای آن می‌جنگد و روز و شب را به آن فکر می‌کند. اگر از شما پرسیده شود: «بزرگ‌ترین رویای زندگی شما چیست؟»، چه پاسخی به این سوال می‌دهید؟ اگر نتوانید به سوال داشتن رویا پاسخ درستی بدهید باید به صراحت به شما می‌گویم که با نداشتن رویا در حق خود اجحاف کرده و نتوانسته‌اید از زمان و انژری خودتان را در این دنیا به خوبی استفاده کنید. حواستان باشد که باید بتوانید در این دنیا رویاهای خود را محقق کنید.

رویاها، آرزوها و خواسته‌های واقعی ما، بسیار اهمیت دارند. اگر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خواسته خودمان را نشناسیم، در واقع نمی‌توانیم از فرصت‌های زندگی بهره لازم را ببریم. یادتان باشد که معجزه مکتوب کردن رویاها و اهداف را فراموش نکنید.

به‌صورت کلی مکتوب کردن و نوشتن اهداف، برنامه‌ها و نوشتن در مورد خواسته‌ها و آرزوها بسیار اهمیت دارد و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.شاید این سوال برایتان پیش مطرح شود که چرا باید رویا داشته باشیم؟ اگر رویا نداشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مقاله قصد داریم در مورد رسیدن به رویا صحبت کنیم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

رسیدن به خواسته

در فیلم سینمایی «مانیبال» یک گروه، یک تیم ورزشی با داشتن هدفی مشترک که پیروزی در مسابقات بیسبال است، عزم‌شان را جزم می‌کنند و تمام تلاش خود را با انجام تمرین‌های سخت به کار می‌بندد تا بتوانند رویا و خواسته خود و طرفدارانشان را محقق کنند.

بنت میلر کارگردان این فیلم داستان واقعی یک مدیر برنامه ناموفق را به تصویر می‌کشد، تیمی ضعیف با سابقه شکست‌های فراوان. اما اوضاع به همین منوال نمی‌ماند، با تلاش و چیدن برنامه‌ریزی‌های درست، ورق برمی‌گردد و حس زیبای پیروزی نصیبشان می‌شود.

اگر می‌خواهید یک آرزو را یک شبه تحقق بخشید، این تنها به شما کمک می‌کند تا یک هدف روشن، یک ذهنیت مثبت و کمی شانس داشته باشید. آرزو نکنید بلکه فرض کنید که جهان می‌خواهد دقیقا همان چیزی را که می‌خواهید به شما ارائه دهد. باید آن را تصور کنید و اطمینان کنید که اتفاق می‌افتد و از قدرت خوش بینی استفاده کنید.

با نوشتن خواسته خود شروع کنید. در مورد آن مدیتیشن کنید و بارها و بارها تکرار کنید. یک تابلوی دید یا مانترا ایجاد کنید تا درک خود را از خواسته‌های خود بهبود ببخشید. در صورت امکان، نسبت به تحقق آن اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ راهی برای جادو کردن وجود ندارد که یک شبه اتفاق بیفتد.

رسیدن به خواسته را یک شبه که نه، اما قدم به قدم در آغوش بگیرید

رسیدن به خواسته را یک شبه که نه، اما قدم به قدم در آغوش بگیرید

در مورد محدودیت‌های آرزو واقع بین باشید. مهم است بدانیم که با آرزو کردن به تنهایی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. با این حال، این بدان معنی نیست که آرزو یک فعالیت مفید یا مثمر ثمر نیست.

تمرکز روی یک آرزو می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه می‌خواهید، چرا می‌خواهید و چگونگی دستیابی به آن برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

۱. آرزو کردن محرک شماست

وقتی چیزی را آرزو می‌کنید، در ذهن آن را تجسم کنید و برای رسیدن به خواسته و رویایتان شروع به برنامه‌ریزی کنید. فکر کنید چطور می‌توانید به آن برسید و در این راه چه چیزی به شما کمک می‌کند تا آن را محقق کنید.

استاد احمد محمدی
به دنبال رویاهایت برو، جز این در دنیا ماموریتی نداری.
استاد احمد محمدی

آنچه را که می‌خواهید به حقیقت بپیوندید، کشف کنید. با طرح این سوال از خودتان شروع کنید: «می‌خواهم چه اتفاقی بیفتد؟» اگر مطلقا راهی وجود ندارد که آرزوی شما بتواند یک شبه تحقق یابد، در عوض آن را به هدف بلند مدت تبدیل کنید.

۲. انرژی مثبت بفرستید

آرزوی خود را به حقیقت بپیوندید. اجازه ندهید اضطراب یا ترس شما، بهترین نتیجه را بگیرد. هر آنچه را که می‌خواهید به حقیقت بپیوندید تصور کنید. البته تنها داشتن انرژی مثبت کافی نیست، این را خودتان هم می‌دانید، برای رسیدن به خواسته باید اقدامات مفید و با برنامه داشته باشید.

اما داشتن حس و انرژی مثبت باعث پیش رفتن کارها می‌شود. به فکرهای مثبت ادامه دهید تا اطمینان حاصل کنید که نتیجه مثبتی را ارائه می‌دهید. اگر برای مثبت اندیشی مشکل دارید، سعی کنید منشا افکار منفی خود را شناسایی کرده و آن‌ها را در ذهن خود به چالش بکشید.

به عنوان مثال، اگر می‌ترسید که طبق برنامه و تا سال جدید به رویایتان دستیابی پیدا نمی‌کنید و ترس مانع این رسیدن است، سعی کنید بفهمید که واقعا از چه چیزی ترسیده‌اید. اگر می‌ترسید خانواده یا دوستان شما را فراموش کنند، علل آن را در خودتان جستجو کنید، اگر فرد مثبتی باشید اطرافیان به شما نزدیکتر می‌شوند، هیچ کس دوست ندارد با فردی که همیشه در حال نق زدن است معاشرت کند.

۳. اقدام کنید

اقدام کنید

آنچه را که می‌توان یک شبه به دست بیاورید، کشف کنید، شاید تنها چیزی که یک شبه بتوان به آن دست پیدا کرد، بافتن رویاها باشد. بعد از آن مهم این است که دست به اقدام بزنید، اصلا اینکه چقدر زمان ببرد اهمیت ندارد، همین که شما پیشرفت آرامی برای رسیدن به خواسته‌تان داشته باشید کافی است.

اگر عنصری از آرزوی شما وجود دارد که می‌تواند قبل از روز بعد عملی شود، این کار را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما می‌خواهید در یک آزمون بزرگ موفق شوید، شب قبل مطالعه و یادداشت‌های خود را بررسی کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بزرگترین رویات چیه؟

شما نمی‌توانید عقب بنشینید و امیدوار باشید که همه رویاهای شما بدون تلاش برای دستیابی به آن‌ها تحقق یابد. شما با عمل کردن به آن، در خواست خدا دخالت نمی‌کنید. در حقیقت، شما به حقیقی شدن این امر کمک می‌کنید!

اهداف خود را با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در میان بگذارید تا ببینید چگونه می‌توانند به شما کمک کنند. اگر آرزوی شما با کمک دیگران حاصل می‌شود، ببینید دوستان صمیمی یا اعضای خانواده شما مایل به کمک هستند. به آن‌ها بگویید که آرزوی شما چیست و آنچه را که می‌خواهید به آن برسید، توضیح دهید. حتی اگر آن‌ها پیشنهاد نمی‌کنند که به طور مستقیم به شما کمک کنند، ممکن است یک توصیه‌ای داشته باشند که به شما کمک می‌کند به هدف خود نزدیک شوید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی